1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776589 inlägg · 7967 ämnen
« · 167186 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: vändningen
claesw: Hur det känns??Jo tack det känns väl bra det är snabba VÄNDNINGAR I SPORTENS VÄRLD.Men kritiken kvarstår på vissa punkter punkt slut!!(Där fick jag till det)

Cusken: Jadu men det vet vi ju alla vad det är.Men det tar vi inte upp så länge BIF vinner,för det är ju så sönder ältat här under hela hösten ;-) !!!

Huge: Äras den som äras bör.

Huss: Det saknas lite mer än en målskytt i Brynäs.

Två segrar på 3 matcher gör att man börjar få upp hoppet, men det ser fortfarande långtifrån stabilt ut. Nu visade laget äntligen effektivitet i power play, men om inte målen (och då mer än 2 helst) börjar trilla in i spel 5-5 så är det Löven, Rögle och Skellefteå som gäller i vår. En målskytt saknas fortfarande.

kommer ni?
kommer ni till gbg efter jul å stöttar bif mot vf? vf har ju blivit alldeles för kaxiga nu...ta ne dom på jorden!!!

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Vidarebefordra ett tack till vargen, hoppas hon sätter på en fotboja fortsättningsvis, så att rafalskis polisspärrar hålls underrättade;-))

Huge:
Var inte så blygsam nu! Lite förbannad har du väl varit i bland på de som inte sett annat än ett stort mörker? Cusken och jag håller ofta med varandra i de stora dragen, att han denna gång fick stå i skottgluggen beror bara på att jag vet att han tål det ; )

Jag är optimistisk nu- blev lite bekymrad när 0-3 ramlade in mot Luleå, men efter att ha hört matchrapporterna om att vi - även där- spelmässigt var mycket bra, lugnade jag mig.

Att MIF ska ha en chans mot oss på Tisdag- det finns inte- det låter måhända kaxigt, men det finns fog för det... 6-2!

claesw: Nu ska du inte riktigt överdriva mina ord. Mitt tips är fortfarande att kvalplatsen är reserverad åt Brynäs. Allt jag ville säga var att det inte ser lika hopplöst ut längre. Bara lite mindre.

Jag tycker fortfarande att det finns anledning att skälla på er.

Bissett: Tyvärr har jag bara haft möjlighet att se 2 matcher live,
DIF i Globen och SSK i Scaniarinken. Dessutom några till på TV, bl.a TIK-matchen via webben...

Huge: Ärligt talat hur många matcher har du sett live i år???

claesw: Jag har aldrig varit ngn förespråkare av att använda uttrycket: "Vad var det jag sa..." och jag tänker inte använda det nu heller, men dom som påstått att laget är värdelöst kanske borde tänkt lite längre än vad näsan räcker. Marsch in i skamvrån!
(åtminstone för nämnda påstående..)
Håller annars med Cusken om att detta spel mycket väl kan leda till roligare saker än bara undvikande av kvalspel. Det är lång väg att gå men förutsättningarna har ju knappast försämrats iom att vi nu också börjar göra mål på alla chanser vi skapar. Grabbarna har iaf visat att det är en djävla tåga i gänget och att man aldrig ger upp. Sjödda t.ex måste ju vara Brynäsandan själv, personifierad. Det vore nu guld om vi kunde vinna några matcher på raken så att vi får in lite av feelingen att man inte kan förlora, även om man kommer i ngt måls underläge. Fast förresten.., av spelet igår att döma så kanske man redan hittat lite av densamma.
Kul annars att en spelare som Nylander t.ex får lite credit för den nytta han gör för laget. Lite av vår nya Huss, kanske....
Det visar väl också på att även en gråsten har ett värde. Om inte dessa finns så blir det lite svårt för diamanterna att skimra.
Eller vad säger du, gordo? ;-)
Och snart har vi Mikko tillbaka igen....huvva..
Annars verkar det som om en av ComHem-reportrarna i går har varit inne här på HS och snott min och westerlinds uppmaning, då han i en sekvens av matchen undslipper sig ett: "Nu är det full fart framåt på Brynäs!" Håller helt med om detta och nu finns det väl bara en sak kvar, nämligen att ÖKA farten.....

claesw: Slutspel e väl inte helt omöjligt?

Nej men ja håller med, det är alldeles för mycke medgångare och motgångare här.. Men så har det ju alltid varit!

Laget är bra, självförtroendet växer.. Och killar som Adam Andersson gör en helt underbar match mot Modo.. Jag gillar läget.. De e ju inte så farligt långt till slutspel om man fortsätter spela sån hockey som det bjöds på igår.. =)

Man måste ju gilla Tommi Miettinens passningar till Angers båda mål igår, de e ju ljuvlig uppvisning.. Visar att han va värd pengarna ändå..

70 Rodrigues: Tänk inte ens tanken på att åka upp !
Polisen i är underrättad och vägspärrar är utlovade runt Gävle:-)

claesw: Hmm, än kanske det är lite tidigt att höja laget till skyarna.
Laget har ju faktiskt under stora delar av säsongen varit värdelöst.

Men segern igår var ett styrkebesked och förhoppningsvis kan Brynäs följa upp den med seger på tisdag, torsk då och det redan sköra psyket kan få en rejäl knäck ytterligare.

Det är trots allt mer jobbigt psykiskt att förlora när man spelar bra än när man spelar dåligt. Nu spelar Brynäs bra och då måste poängen komma ,annars vete fan hur grabbarna skall kunna hålla humöret uppe.

Högt i tak ska det vara i debatten, annars vore det tråkigt :-)

vändningen
Jag skrev här för några dagar sedan att en vändning kommer när som helst och att vi har ett bra material i laget. Än är det långt kvar innan krisen är över-klarar vi att undvika kval är det en BRAGD!

Märkligt nog känns det som om vissa på denna sida vänder kappan efter vinden på ett lite väl lättvindigt sätt...Nu pratade t o m Cusken om att SLUTSPEL inte är omöjligt....Hallå! Samma person som har skällt på mig och Huge i 2 månader nu och bett oss inse fakta och "sluta leva i en drömvärld", och bett oss inse att laget är värdelöst....Hur känns det nu- Brynäskritiker??

70 Rodrigues:

Bra idé! Jag ska också flytta TV:n in i köket - då kan gubben åtminstone göra något nyttigt medan han deppar ihop under nästa match, i stället för att bara stå där och grina...

Fan vilken härlig seger! Trots barnkalas och hela huset fullt med folk så lyckades jag se matchen på TV, och kärringen var övelycklig att jag tog han om disken i 2 1/2 timme, det är tur man har TV i köket!!!! Se upp lördagen den 28/12 för då åker jag upp till Gävle igen, ha ha ha ! Nu får vi hoppas att det inte blir som vanligt, utan att dom vinner mot MIF på tisdag och Modo borta på torsdag och spelar som dom gjorde igår, det var en fröjd för ögat!

Framtida skador
Ram gjorde sin bästa match i Bif igår. Det var mycket lägligt. Jag vill dock varna för att det är helt fel av GP att låta Ram stå hela tiden. Skulle Ram gå sönder (gud förbjude) så har Asplund ingen matchvana och det kan bli mycket kostsamt för Bif. Jag tänker tillbaka på när vi förlorade SM-finalen mot HV. "Professorn" hade matchat Lasse Karlsson uselt under hela säsongen och låtit Sundlöf stå hela tiden. Det coachmisstaget kostade oss guldet. Ett liknande coachmisstag får inte kosta oss elitserieplatsen.

Ultranegativa

Sv: Stödj Brynäs?
BenWillis: Klart att de har vårt stöd! Det har de alltid haft även riktiga gnällspikar här stöder dem innerst inne.

Personligen har jag inte tvivlat på Brynäs,tyckte tvärtom att juniorerna skulle fått chansen redan från början,finska medelspelare är inte mer att satsa på än "egna" juniorer!(gäller alla lagen i ES)

Hoppas att de lärt sig av oss, MIF och VF till nästa säsong!?

Sv: Hur står det till egentligen?
ironkitten: Wågström kan vara tillbaka efter jul eller i januari. Soling går på hårdare träning inom kort, han räknar med att åka skridskor i februari. Louvi är i Finland för rehabilitering efter sin operation,kan vara tillbaka om två veckor.Djoos opereras v.4.
Hoppas du blev nöjd

Hur står det till egentligen?
Jag har bara en stilla undran;
hur går det egentligen för spelarna på skadelistan?
Djoos, Wågström, Soling, Luovi...
Är någon på väg tillbaka?
Har ju inte hört ett ljud om dem på jättelänge...

pg tiger: Ja nu ska BIF ha credit,fortsätter dom i den andan så kan det ju äntligen börja se normalt ut,inte en minut för tidigt!!

rafalski: Det är klart vi tuggar ikapp Linköping, vi är på gång! Väldigt bra match av Brynäs mot Modo, Brynäs är mycket bättre än vad tabellen visar!

Jompe: Spelnivån har ju sakta men säkert höjts sedan uppehållet.
Detta plus äntligen lite medflyt ger nytt hopp om framtid utan kvalspel. Delmål 1 är att tugga ikapp Linköping innan andra advent, sen ska vi ikapp resten innan jul.

Nä nu är det dags att knyta sig (fasligt jobbigt att skriva med armbågarna ) Go´natt hårt prövade Brynäsfans !

vi bhöver folk som skrika
heja Brynäs
varför gappar läktarna tomma det nu Brynäs behöver stöd
från en äkta Brynäsare

Oj vad man är stolt en sån här dag,är ju inte så ofta tyvärr!!!
Men för mej är det ett mirakel att vi ligger sist,har visserligen bara sett par matcher LIVE och lika många via TV:n.
Men det spelet man visade upp idag kan man ju inte tro att man ligger klart sist i tabellen, det var full fart från första nedsläpp,glömmer inte Angers friläge efter sju sekunder!!!!Tänk om!!Men icke!!Trots att man fick börja med fyra minuters PP lyckades man inte få in puckuslingen trots att man bombade "Dansken" i buren.I stället fick MODO 0-1 efter ett mycket tveksamt ingripande av Ramen, då tänkte man jaha det blir likadant idag som förut.
Jag tror att nyckeln till segern idag var Angers 1-1 mål efter 19.52 i första, det var viktigt.

I andra börja man att pumpa på direkt, och fick utdelning två baljor på min , det händer ju inte varje dag*fniss*
Tycker sen att vi kontrollera matchen ganska bra, och när Kyrö tryckte in fyran kändes det J-ligt bra!!

MIF hemma på tisdag,känns väl oxå som en viktig match, måste bli tre pinnar!!

Kan Brynäs fortsätta med et här spelet i af på hemmaplan så finns det en viss chans till ES-plats kommande år!!!Eller?

rafalski: Du vaken än? Efter Larsen och Paddy trodde jag Du skulle vara inkapaciterad ett tag. Only the good die young, eller hur? :-)

Sitter och tittar på tabellen. Vi har sex pinnar upp till Linköping, ett par poäng till och vi är ur kvalseriesnacket. Vi har knappt spelat halva serien. Om, och det är ett viktigt om, den här nya, högre spelnivån kan hålla i sig och flytet börjar komma, då är ju detta inte på något vis en omöjlighet. Tycker crickes inlägg var glädjande. Man kom att tänka på hur Brynäs "brukade vara", på något vis. Jag tror spänningen kommer att vara kvar ett bra tag till, rafalski.

uuunderbar seger!! tack brynäs...

Tor Karlström: Ja det var en härlig seger Tor ! Äntligen hade dom lite flyt också. Ytterligare en "måstematch" väntar på tisdag.
3 friska där och spänningen kvarstår ett tag till.

BenWillis: jag undrara vad ni brynäs fans tycker om ram, han har, tycker jag, inte varit så stabil som jag trodde, han e lite ojämn

BenWillis: kanske gjorde rätt, hheheh

BenWillis: undrar bara hur man lägger in allmänna synpunkter och inte bara enskilda som till dig nu

Stödj Brynäs?
Kan inte så många som möjligt svara på detta inlägg och visa sitt stöd för Brynäs. Det som behövs är nog att veta att man har oss, supportranra, bakom sig i alla upp och nergångar.

Gogogo Brynäs Tigers!

Tja!
Tre poäng mot Modo!!!
FFFAAANNN Vad skönt !!! Jag VILL TACKA Gunnar,Micke & HELA laget för denna underbara match!!!
Ni är värda detta , Claes Niklas Folke Anger du är så jävla bra!!!
Två "pyttsar" är inte fy skam av grabben ...

Vi är på gång , tre poäng hemma på Tisdag mot "Percys Pågar" är inte omöjligt .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

BIF-MODO
Kommer från matchen och Brynäs spelade superbra med fart och fantasi, precis som mot HV71. Modo hade inte en chans. Ram helt okej idag. Anger och Miettinen vilken superduo. Alla ni som snackar om allsvenskan borde skämmas. Spelar man så här fortsättningsvis blir det minst slutspel.
Var Nyllet bra? Nej, han kämpar men saknar målsinne totalt
HEJA BRYNÄS!

Sv: LHF-BIF
rafalski: Litet bekymrad för Dig där ett tag.

Cusken: Ja det är ju det upp till bevis på Tisdag!!Modo igen på Torsdag klarar dom av 3raka??Ingen omöjlighet ser det ut som plötsligt,men jag drar inga överväxlar än förrän jag ser BIF göra det!!

Jompe: Äntligen upprätt igen :-)

Cusken: Jag är inte riktigt säker på att det var en målvaktstavla på MODO:s mål. Det såg ut som om sjödda åkte framför Ram och skymde. Annars gjorde Nyllet sin bästa match hemma så här långt.

rafalski: Närå, men Ram får ta på sig 0-1. En målvaktstavla.

Lysande, gubbar! 4-1 mot Modo, Wernblom totalfrustrerad, Miettinen och Anger har äntligen hittat kassen. Och detta på en lördag! Ni minns väl min teori om lördagsmatcher hemma? De största plattmatcherna vi gjort de senaste åren har vi gjort på lördagar hemma.

Undrar hur det står till med rafalski?

Huge: Det där resonemanget håller inte Huge. Slutar Brynäs sist efter 50 omgångar är de sämst. Det måste du hålla med om?

Om vi ser på de tre senaste omgångarna har Brynäs tagit 6 av 9 poäng efter dagens seger mot MoDo. Det placerar Brynäs i övre halvan av tabellen, dvs. om vi ser på en trematchersperiod. Laget är dock fortfarande sist och har långt upp till 10:e platsen. Sett formmässigt är inte Brynäs för dagen sämst, nej, men sett totalt efter 24 omgångar är Brynäs sämst, ja. På något annat sätt går det inte att se på det. Filosof Cusken har svaren du har sökt i flera månader.

Brynäs ska ha eloge för en bra insats idag. De spelar bra och gör mål för en gångs skull också. Klart positivt och fortsätter de så här är inte ens slutspel en omöjlighet. Hoppas dock inte för mycket på det - det blir mycket svårt - men det är bara tugga på i detta läge. Upp till bevis igen på tisdag.

rafalski: Absolut inte!!! Kassaskåpssäkert! Härlig fart, man tror inte det är samma lag som spelar. Nylander får 5+ för sitt slit och jag hade önskat honom ett mål ikväll.Mietinen,Larsson och Anger var strålande.
Bara Bergqvist får underkänt av mig. Hur fan kan man förlora mot Luleå med detta spel?
Samma fart mot MIF= Seger.
Skål tamefaan!!!!!!!!!!!!!

Utan att ha sett matchen kan jag konstatera följande från matchstatistiken:

- Stabilt målvaktsspel
- Stabilt boxplay
- Effektivt powerplay
= Seger !!!

Eller är jag helt ute och cyklar ?

Oj vad skönt. Spelet verkar stabilt igen. Nu har vi faktiskt vunnit tre och förlorat tre efter uppehållet. Fortsätt så här så går det vägen.

KungMartin: Jo de har du helt rätt i :) och så länge de görs med lite stil och måtta..3 Poäng fan va skönt och hela 4 mål Yeeees ! ! !

Grattis ni behövde verkligen denna segern! jag hoppas att ni stannar, för hur kul låter det med, Brynäs i norra allsvenskan?
Ha det
mvh Hans.

65 Selander: Härlig seger och 3 mål i PP, vad mer kan man önska (hick)

MATCHEN ÄR SLUT!!!!!!!!!!!!
3 POÄNG!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

« · 167186 · »