1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777221 inlägg · 7967 ämnen
« · 174172 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIF-SSK
Stämmer det att Brynäs har tagit in två poäng på kvalstrecket sen landskampsuppehållet, alltså elva matcher? Tycks inte spela nån roll hur bra Brynäs spelar.

Lilljanne: PP BIF,kom igen nu.

Sylf: SSK har ett lag för den övre halvan av serien. Har man råd att betala 175 tusen i månadslön (Lind) bör man väl få i hop ett hyfsat lag.

Och Molin ut,,bra start !!

0-1

När jag "tjuvkikade" alldeles nyss var det inte lika många Brynäsare inne som vanligt. Ett gott tecken, förhoppningsvis är dom flesta på väg upp till Sätra för att geista på grabbarna.
Det blir väl som vanligt för en annan, dvs växla mellan Skalman i P4, text-Tv, Canal plus och datorn i köket.
Ngt som irriterar en aning är att C+ inte verkar kunna skifta match under seriens gång utan håller strikt på det uppgjorda schemat.
Att visa Frölunda-HV71, den enda match där det inte gäller ngt för någon av parterna, är ju ingen höjdare direkt. Naturligtvis kan man inte veta på förhand men idag hade det faktiskt varit OK om det visats vilken annan match som helst, bara inte denna.
(Ursäkta alla VF och HV-fans, men ni förstår säkert vad jag menar)
Jag är alltid optimistisk men kvällens match blir nog den svåraste hittills efter uppehållet, tror jag. Hoppas GP lyckas få killarna lagom tända så att man inte går bort sig i början och får börja jaga från underläge. Tips: 2-2 och sedan äntligen extrapinnen till oss....

BIF-SSK
NU MÅSTE VI VINNA IKVÄLL KOM IGEN BRYNÄS 280 KNYCK IFRÅN START TILL MÅL!!TIGERHJÄRTA NU,MAXA JÄRNET!!!

Ja om Ca 1 tim går man den långa vägen till Gavlerinken som tar hela 3-4min och bänkar sig för att se Brynäs ta hem 3Poäng

Bissett:
Ja, och det funkade rätt bra för Brynäs mot de Lila i tisdags också... fråga Eddy Bengtssons kompis :-)

Arena/klackranking enligt Aftonbladet!
1.HV71
2.Frölunda
3.Färjestad
4.Leksand
5.Linköping
6.Timrå
7.Luleå
8.BRYNÄS
9.MoDo
10.MIF
11.Djurgården
12.Södertälje

I kväll vill jag absolut ha en seger, men det blir inte lätt.SSk kommer förmodligen ställa upp fyra man på egen blå och köra på kontringar som dem gjorde sist i Gavlerinken.

In i kaklet gubbs!!!

Nicke IF: Det är när utespelarna bildar en ring kring egna målet för att hindra Brynässpelarna att göra mål. du verkar veta en hel del för att vara 9 år :-)

gordo: okej nu ramlade 1 kronan ner

65 Selander:
Ja, det osade om nr 70...?

gordo: Lammellerna?

rafalski Vad er igelkott försvar ner man er bara 9 år vet man inte så mycket haha

65 Selander: Äh, det va väl inget, då skulle du se när jag blir riktigt förbannad!

Har på känn att SSK kör igelkottförsvar ikväll därför blir tipset därefter: 7-1 !

65 Selander:

Lamellerna...?

Figos motsvarighet kan väl bara vara Janne Larsson!

claesw: Tror inte Figo skulle göra sig så bra heller på isen.

Ang #70's humör så har jag sett en liten del av det när Brynäs loosade mot Djurgården senast i Globen, aj vad det osade! *ler*

I kväll är det julbord med tillbehör (iskall OP) på jobbet så någon on-line rapportering blir det inte av så när jag går in och kollar så skall det stå BIF-SSK 6-3 Slut.

claesw: Räcker inte 1-0?????

70 Rodrigues:
Det är djävligt uppfriskande tycker jag. Men, men vi har inte Figo, så 5-2 får räcka i kväll ; )

claesw: Ja, jag heter ju Joao Antonio Julio Rodrigues och är halvportugis så humöret finns i blodet!

gordo: Ha ha där fick du till det!!!

Jompe: Japp ;-)

70 Rodrigues:
Du är en härlig humörmänniska...optimistisk och glad nu, tvärförbannad och arg när de förlorar- underbart, vilket temperament!!!

observant: Jag ska med såvida inget dramatiskt oförutsett inträffar. Du kommer förstås ned från TRH på stallbackamoppen?

observant:
...och det kanske finns stordriftsfördelar... men det finns ju en annan innebörd av att inte hissarna går ända upp också...

Sv: Problem...
observant:
Det ger en ett nytt perspektiv på det här med "den gamla damen"...

Jompe: Nej 9-2 tar vi mot Frölunda för du ska väl med då 23jan till scandinavium eller bangar du?

Sv: Gunnar-humor
Ford Prefect:
Kyllä...

Hör jag 9-2? Det börjar låta som en auktion här. Aldrig trodde man väl att man skulle sitta här och vara den mest pessimistiske av alla skribenterna. Se nu bara till att inte jacka upp förväntningarna till den milda grad att ni sen går i taket när dew vinner med 2-1!

70 Rodrigues: Då säger jag 7-2!!Wanhainen som för övrigt betyder "åldring" på finska gör en plattmatch!!Så in med tipsen nu på oddset om ni vill tjäna kulor he he!!!

claesw: Fick alla in 2-2 senast? Jag också..

3-2 ikväll.

Mitt tips inför kvällen är att: Aspen håller nollan vilket inte Wanhainen gör. Tror att de nervknutar som möjligtvis finns före match löses upp ganska så tidigt in i matchen. Med 2:a ord så tror jag att Brynäs gör en helgjuten insats o vinner klart.

Jompe: Jajamänsan, idag kommer puckarna att trilla in med jämna mellanrum! Målskyttar: Molin 2, Anger, Karjalainen, Danielsson och "Kung Sjödda"!

70 Rodrigues: Om det är säkert att Du inte åker upp och tittar på matchen så är Ditt tips kanske inte helt fel. Tror Du SSK släpper in sex strutar? Att BIF kommer att vara grymt taggade ikväll kan vi utgå ifrån, men sex baljor?

70 Rodrigues:
5-2, jag fick in 2-2 senast!

Jompe: Nu ska du få se på fan, den negative Rodrigues tippar hela 6-3 till Brynäs, de du!

Tor Karlström: Jag hoppas att Din aldrig sinande optimism är befogad, Tor. Alla på GB:en har förstås noterat att mitt tips inför FBK-matchen var klockrent, och väntar därför på oraklet Jompes exakta tips inför matchen mot SSK. Jag tror det blir segt ikväll. SSK har bättrat sig på hemmaplan, och på bortaplan satsar man på segspel, grisspel och på att den duktige målvakten ska ta hand om skotten. För att vinna ikväll krävs tre saker:
1. Tålamod
2. Tålamod
3. Tålamod

Jag utgår ifrån att Brynäs kommer att sätta upp högsta tempo från början och sedan succesivt öka för att avsluta i maxfart, som det brukar heta i skidreferaten. Gör man det kommer SSK att tvingas dra på sig en massa holding-, tripping- och hookingutvisningar. Vill alltså till att PP fungerar, och det har sett bra ut på sistone. Men det kommer att bli målsnålt.

Summa summarum: Jompes tips inför aftonen är 2-1. Sjödda sätter en raket från offensiv blå, Janne Larsson petar in en retur.

Laget i kväll:

Målvakter: Asplund(Ram)

1:a Sjödin-Pekkala Miettinen-Larsson-Anger

2:a Johansson-Laitinen Karjalainen-Kyrö-Molin

3:e Andersson-P3 Bergqvist-Danielsson-Nylander

4:e Mattsson-Karlsson Floberg-Engström-Jobs

Tja!

Vi ska ta tre poäng mot SSK , fyll hela Gavlerinken .

Mitt tips : 4-2 till Brynäs .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Inför matchen mot SSK
Jag har en oroväckande, krypande känsla i maggropen inför matchen i kväll…Det är en match vi bara ska vinna. Såväl tabellpositionen som motståndet, som ju även de är i ett utsatt läge, kräver att vi vinner. Är det inte just i sådana matcher det kan ”skita” sig? Nu hoppas jag att laget spelar som de senaste fem matcherna- då vinner vi, helt klart! Om vi däremot faller tillbaka till vårt osäkra, krampaktiga spel- då förlorar vi!

Upp till bevis!

Sv: Problem...
gordo: Det är inte bara hemsidan som spökar det gör också hissarna hos dom äldre på Brynäs äldreomsorg i Brynäs!!

Jompe: Även servern behöver vila så flitiga skribenter som vi har varit här i höst ;-)

orion: Servern har varit nere i nästan ett dygn, vilket förklarar varför folk inte skrivit. Kollar Du statistiken ser Du att detta är en av de livligaste GB:erna.

gordo: *skrattar* Det kanske är så att den bästa lösningen för Brynäs fanns mitt framför ögonen på dem trots allt?

Ford Prefect:
Helt enkelt typiskt GP, skulle jag säga...
Sundlöv är inte inblandad, snarare utsatt för GP-humor :-)
Likadant med shinny-showen...

Kallas med andra ord "att bygga laget"!
Det uttrycket finns inte på finska. Där krävdes det Curre Lindström för att hitta rätt...
Grabbigt, dagis, busigt, bastu, priten och V-75.
Motsvarar Steg 3... enkelt!

gordo: Tekniskt sett är det väl då Sundlöv som bär "skulden" för den fyndigheten? ;)

Problem...
"Tekniska problem
Vi har tyvärr tekniska problem just nu. Förhoppningsvis är felet avhjälpt så snart som möjligt.

M.v.h Brynäs IF"

Man trodde att det bara var styrelsen och sportkommittén som hade problem, men ack vad man bedrog sig...
Nu har problemen spridit sig till hemsidan!

Magsjukevirus i servern?

« · 174172 · »