1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777278 inlägg · 7967 ämnen
« · 175246 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Värvningar!
Patrik87:

Jag är helt övertygad om att styrelsen i BIF hade agerat om de bara hade haft råd. Tror inte handlingskraft är problemet i detta fallet. Snarare då pengar. Finns ingen anledning att inta en överlägsen attityd bara för att HV råkar sitta på en välfylld kassakista just nu iom KA. Lycka till BIF det värmer hjärtat att se att ni lämnat över jumboplatsen till LHC :)

Patrik87: *host* skryt *host*

BJ: Jag kommer i alla fall med FAKTA och konstruktivt tänkande. Gör du det? Med ditt inlägg här så gör du inte det? Ärligt talat, varför klankar du ner?

Patrik87:

...men du vill gärna att alla ska veta, så därför skriver du det här även fast ingen har frågat eller kanske ens är intresserade...

Patrik87: Ja du tyvärr så har vi inte ekonomi att värva mitt i säsong allt enl. vår styrelse.

70 Rodrigues: På tal om värvningar så kan duläsa här www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=3476 att HV nu gjort klart med en tjeck från finska ligan. Vi i HV har en grymt stark ekonomi (som HV:s sportchef sade " vi har fått ekonomiska muskler", så kan vi värva spelare. Först hyrde vi in Malmström från MIF, som ska tillbaka till MIF efter nyår, och nu värvar man denna duktige tjecken som väl kommer lira i HV säsongen ut...

Detta skiljer våra föreningar. Vår styrelse agerar, och handlar, det gör inte eran. Detta säger jag inte för att vara elak eller något, uan bara upplysning!

70 Rodrigues: Mycket märkligt detta, att inte Karlberg blir uttagen istället och Hardy inte kommenterar uttagningen heller.
Ipren mannen hade tydligen oxå gått ut och orerat om spelare som blivit uttagna men tackat nej. Det visade sig att killen hade noll koll. :o)

Glöm den tidigare rubriken värvningar, Tre kronor skulle det ha stått!

Värvningar!
Otroligt! Rudslätt är uttagen i 3 kronor trots en usel säsong med endast 4 mål och 3 ass på 29 matcher, kan det bero på att han spelar i Djurgården kanske?Hardy Nilsson är rolig han!

Sv: Ny arena
Mike66: Men nu har ni väl ändå fått peppran om inte så ska jag peppra er med pepparhockey på annan dan men det är ju en annan dag det,så då är jultomtarna passe´ Då tar vi över hej o hå faan vad vi kan t.o.m. lira på tå!!! Julnissarna er tid har ni haft,nu börjar erat ras för vi har haft vår generalknas!!

Men pepparkakor blir man väl snäll av? Alla spelare åker omkring i den fina pepparkakshallen och bara kramas....

westerlind: Jag tror att era pepparkakshakningar kommer att ramla av Timråspelarna, och att erat ryggsäckslir, om än glaserat kommer att smälta i våra rödvita julemunnar.
Jag tror dessutom att vi kommer att injicera bromsmedicin i era BIF-iga, men inte biffiga ådror.

Roterar man bilden 90 grader till pekar den bakåt, mot Tommy Sandlin, den största ikonen i er historia!

westerlind: Det känns lite som om du är och klättrar på pepparkasväggarna nu. Nu äre natta. Sovgott.ZZZZZZZZZZzzz

orion:

Kanske, det beror från vilket håll du tittar. Det där är ett problem, det medger jag. Men som alla vet beror det där på jordens rotation och inträffar bara en gång per dygn. Om vi därför tillsammans planerar matcherna så att de alltid spelas samma tid så hoppas jag inte det här ska bli ett alltför oöverstigligt hinder.

Samtidigt tror jag inte Timrå kommer att notera just den detaljen: När Brynäs drar fram som en tornado bör inte denna lilla vinkeländring vara det avgörande för att spelarna i de andra lagen drabbas av åksjuka .

westerlind: Jag körde bilden i Photoshop, man vill ju kolla informationen från alla vinklar.
Roterar man 180 grader får man sju bruna pilar som pekar neråt,
har jag hittat nåt av värde eller?

westerlind: Skulle tro det, tror du inte jag vet hur ett pepparkakshus ska se ut?

mike66: Men herregud, det är ett pepparkakshus - ser du inte det?

westerlind:
En underbar arena måste jag tillstå. Men hur ska de som köper in sig i de extremt höga s k kyrktornen(logerna) kunna få sig en skymt utav matcherna? En idé vore väl kanske att bygga hela arenan i nått slags repfritt plexiglas, typ golven som finns i Searstower.

Sv: BIF-SSK
Ursäkta!!!
Jag skrev fel , det ska vara : att ha en sportchef är ett måste .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Tja!
Skönt med tre poäng mot Södertälje , vill tacka : Gunnar,Micke& Hela laget .
Men spelet var inget att hurra för , men huvudsaken vi plockar poäng när vi ligger där vi ligger i tabellen .
Johan"Aspen"Asplund gjorde en ganska bra match igår , jag kapitulerar och tycker att "Aspen" ska få chansen i borta matchen mot Timrå den 26 .

Att ledningen äntligen har "vaknat" och har insett att en ha Sportchef är glädjande .
Bättre sent än aldrig ...

En höst
Plus och minus-lista :

+++++ : Gunnar,Micke & Hela laget , efter Karjala Cup så har spelet varit mycket bättre och ni har på allvar börjat plocka poäng på allvar .
++++ : Tommy Sjödin , Kungen av Brynäs just nu och vilket spel!!!
+++ : Niklas Anger , han är ett riktigt klipp.
++ : Ledningen har insett att en sportchef är en nödvändighet .
+ : Alla riktiga Brynäsare som även när de gått tungt , har stöttat klubben helhjärtat .

----- : Styrelsen,Håkan Berg och Sportkommiten förstör inte Brynäs IF , avgå efter säsongen!!!
...om inte så kommer det ett årsmötet efter säsongen , då ska de rensas .
---- : När ledningen sparkade Esko Nokelainen så erkände man inte sina misstag och utsåg istället Esko till syndabok .
Fegt är de ända rätta ordet .
--- : Svenska Hockeyligan & Förbundet som förstör svensk ishockey .
-- : Aftonbladet,Expressen och TV4 är ett skämt på bra sportjournalistik .
- : Att Elitserien tar landslagsuppehåll .

Vi är inte sist längre!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

micke: Ursäkta att jag svara lite sent.

Alderholmen låter spännande, men jag tvivlar på att vi nu eller i framtiden kan finansiera detta. Behöver vi verkligen en sådan gigantisk Titanic-arena? Alltför många verkar snegla avundsjukt på den showbusinessinställning som finns i NHL, där lag och arenor placeras där pengarna för tillfället befinner sig.

Varför inte göra tvärtom? Själv gillar den engelska kärleken till tradition och klubbkänsla, där man ofta biter sig fast i en viss stadsdel och invånarna föds, växer upp och somnar in med sitt klubbemblem på bröstet. Ta vara på all den hockey som sitter i väggarna på Gavlerinken, behåll den historiska plats där så många SM-guld har skapats och anpassa den till moderna krav. Engagera de närboende och de lokala företagen i bygget, så att alla känner att det är vår arena och vårt lag som de kommer att vara stolta och skryta över i alla sammanhang.

Eftersom så lite verkar hända i frågan för tillfället så har jag och två andra arkitekturintresserade personer tagit tag i det hela och under en vecka skissat fram och byggt upp en enkel modell. Tanken är att delar av den gamla hallen i Sätra ska inrymmas inuti den nya byggnaden, vilken har hämtat inspiration från gamla tider, samtidigt som den sannolikt kan attrahera den unga publiken. Detta förslag kan dessutom delfinansieras genom att utrymme för hotell- och kontorsverksamhet skapas.

Sv: Sportchef - ja tack!
Bissett: Håller med dig, väntan på omstarten kommer att bli oliderlig, nu måste man ju börja prata med kärringen igen!

70 Rodrigues: är det inte nån mer än jag som känner ett visst abstinensbesvär, jag menar uppehåll i två veckor, vad ska man göra då titta på Baltica Cup? Not!!Måste väl umgås med familjen!!Puuh!!
ja ja vi startar med dubbelmöten mot Timrå,längtar redan till annandan!!!

God jul alla Brynäsare!!

Annandagen är en annan dag!
Roligt att ni lämnat sista platsen. Lagen norr om stockholm skall helt klart vara kvar i ES. Tänkte få önska alla Brynäsare God Jul och så välkommnar jag er till ladan på annandagen!! Som sagt det är en annnan dag det, då bjuds inte på julbord utan på röd-vit hockeydynamit

TIK POWER -- THE RED MACHINE

70 Rodrigues:
Kan tänka mig det...

Igor:

Det finns självklara saker och så finns det SJÄLVKLARA SAKER...

Inkompatibilitet är oftast lätt att se. Kombinationen Esko och Brynäs befintliga trupp är inte möjlig.
STYRELSEN OCH SK briljerar med sin inkompabilitet (läs NOLL KOLL)... man börjar bli van...
Tror att DE fortfarande INTE vet vad som gick på tok med Esko!

Leksand med Burra& Co var lika mycket noll koll.

Men å andra sidan (inte Robinson) har ju Brynäs scoutingverksamhet hamnat i starkt vanrykte efter alla konstiga rekryteringar när det gäller spelare... varför skulle man vara bättre på att rekrytera ledare!

Men de har säkert roligt när de träffas för att prata gamla 80-talsminnen (Brynäs mörkaste tid... hittills)!

Vilket mörker.
Och så Berg.

gordo: Det kommer att bli ett mycket intressant årsmöte var så säker, det kommer att hända grejer!

70 Rodrigues:
Inge och Willy kan du med stor sannolikhet glömma...
Då måste alla pellejönsar rensas bort ur föreningen först.
Eftersom det ordinarie årsmötet är vid midsommar lär det inte hända så mycket nytt inför nästa säsong... om inte alla Berg-trogna plötsligt inser vad som kommer att hända på årsmötet och kastar in handduken redan efter avklarat spel i april.
Det vore humant... för dem själva...

Ser i dagsläget bara två möjliga namn med Brynäs-anknytning som skulle kunna göra ett bra jobb som sportchef:

- "Virus" Lindberg (koppling till storhetstiden, SUPERENGAGERAD)
- Janne Larsson (står för kontinuiteten och förstår FINESS)

Men... vill dem?

Sen är det det här med resurserna... och det är en annan fråga... det kommer att ta flera år att resa den gamla damen ur det vanstyre som arrogansen har resulterat i!
Usch!

Sv: Matchning
70 Rodrigues: Hade vart helt kanon det. då sliper man oroa sig när motståndar laget kommer över blå som man gör när ramen eller aspen står, fast aspen har juh vart bra senaste matcherna vad jag hört????? blir inte så många turer för mig till gavlerinken tyvär. ska upp till leksands isstadion den sjunde, många andra som ska dit??? God Jul på er brynäsare.. //Danne

Nu kan vi kanske börja hoppas på att "Honken" kommer hem igen för Rangers har gjort klart med Nashvilles Mike Dunham!

Kahn:

Du ställer dig inte frågan vilken/vilka som har ansvaret för att rekrytera en sportchef till föreningen?
Det är samma gäng som kört ner Brynäs i skiten. Man bävar.

Glöm Alderholmen, Kahn!
Det blir en om/tillbyggnad av Gavlerinken...

Aspen, Aspen!

Igor: Hoppas det blir en sportchef med stort kunnande, typ Hammarström eller Lindström. Bäckström har gjort sitt i föreningen!

Jompe: Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst eller???

RST: Visst hade vi några TIK spelare på 70-talet men nu har ju MÅNGA brynäsare spelat hos er på 90-talet så det jämnar nog ut sig i längden...

Sv: Tabellen
Man är så glad så glad!! Va härligt att de äntligen inte ligger sist, nu så tar vi även upp oss till minst 10:e platsen å kanske kanske slutspelet, men det är långt kvar och mycket kan hända än.
Bara Brynäs spelar samma spel som de sista matcherna så kommer det gå bra.....

En God Jul på er alla Brynäs suportrar ute i landet.....

Ford Prefect: Oavsett om vi ligger sist eller inte och lyckats få igång laget så har BIF en föråldrad organisation som suger fett!!!

Fan vad härligt med en positiv trend inför uppehållet. Alla utlänningarna har åxå valt att inte åka hem så att dom ska kunna träna bra istället.

Tabellen
Det blev lite rörigt, jag gjorde den på excel, men det visar i a f att BIF är på gång och att SSK och LHC tappar.

Tänk om dom hade börjat så här i stället.

Lite roligt att se FBK så långt ner. Hade dom börjat så som den tabellen visar så hade det verkligen varit snack om katastrof, och sånt kan ju sätta sig i huvet. Men men nu blev det inte så, men likvä är det lite roligare läsning.

svedas's tråd
Så här ser tabellen ut efter uppehållet
Timrå 12 44 29 15 29
VF 12 43 30 13 26
Luleå 12 36 27 9 21
LIF 12 44 36 8 21
BIF 12 32 35 -3 21
Mif 12 41 41 0 18
HV71 12 34 35 -1 16
MoDo 12 35 41 -6 15
DIF 12 29 35 -6 15
FBK 12 38 44 -6 13
SSK 12 22 30 -8 12
LHC 12 25 44 -19 10

Matchning
Underbart att Bif ska lyfta sig på ytterligare ett plan och skaffa sig en heltidsanställd sportchef. ( Bara det nu inte blir "Bäckis"! )

Underbart vore det också att få höra under säsongen att det är klart för en ny arena på Alderholmen och när det första spadtaget tas.

Jäkligt bra av GP att ge "Aspen" matcher. Hoppas att han nu får stå en av matcherna i dubbelmötet mot TIK. "Aspen" har spelat strålande.

Ultranegativa

Jompe: Själv gissade jag rätt på 5-3 mot Djurgården. Men spelade jag på det resultatet då, trots att jag var in på spelbutiken? Nej, jag lämnade in en lottorad istället... :/

PS: Hoppas alla noterat vem som tippade rätt (igen!). Oraklet Jompe gissade 2-1.

Ber att få instämma i gratulationskören. Mycket starkt att kunna slå hål på SSK. Att vinna "måste-matcher" är ett säkert tecken på god moral och stark vilja. Vilket lyft att kolla in tabellen!

Om ryktena om att klubben ska anställa en sportchef är sanna är detta ett mycket välkommet beslut. Skulle ha skett för flera år sedan.

Ska bli trevlig att fira jul med laget på väg upp.

Igor: Och Gordo, du hade rätt om tränarbytet, förstås!

För sisådär 10 matcher sedan skissade jag i ett inlägg på en utveckling där Brynäs skulle vara tvungna att ta ung. 15 poäng för att få häng på näst sista laget. Det laget var då Leksand som sedan nästan chockartat steg som en raket i tabellen, hrmph! Nåväl Brynäs vändning kom och nu tog man 18 poäng av 30 på de senaste 10 matcherna. Hatten av för Brynäs. Första steget taget. Nu gäller det att jobba ännu hårdare och hitta det snabba offensiva spelet igen som försvunnit de senaste matcherna så ska vi fanimig upp på slutspelsplats. Yes!

Sportchef - ja tack!
Glädjande att höra igår att tankarna på en sportchef i klubben nu är på väg att övergå i handling. Många här har gapat länge om det och det ser nu alltså som vi får en. Tack för det!

Lars-Gunnar Jansson sa i igår på radion att han Brynäs fått fel man i båset och att det är det högst ansvariga, alltså styrelsen och SK som får bära ansvaret för det - såklart! Vidare påpekade han att man måste scouta tränare lika noggrant som man gör med spelare och att Brynäs måste ha haft dåliga informatörer om Esko. Åtminstone hur han skulle passa in i Brynäs.

Jag var lika trött idag som alla andra mornar men det pirrade av glädje ändå i kroppen. Vi är inte sist längre! - och vi är på väg uppåt. Synd att det kom ett uppehåll nu när vi spelar så bra. Hoppas att GP och grabbarna kan konservera formen över uppehållet så vi inte hamnar i någon läskig svacka igen.

Skönt att få slppa ifrån sig jumboplatsen inför julen. Hur var Asplund under gårdagens fajt, tydligen gjort ett par riktigt grymma räddningar.

skitmål beror oftast på tur. och tur är något man förtjänar. något man jobbar sig till....=)
oj va skönt att fira jul nu...!

Huge: Nog fick vi skitmål mot SSK allt. Det är det som är det positiva. Brynäs har kämpat i uppförsbacke länge nu och många gånger har det känts som att man fått slita oerhört för sina mål medan motståndarna gjort sina mycket enklare. Nu fick äntligen Brynäs skitmålen och vann på det. Lite flyt behövs också.
Skönt som sagt att gå förbi Linköping inför uppehållet. Det ger lite arbetsro tror jag, för nu är det Linköping som kommer att genomlysas i minsta detalj. Dessutom oerhört stärkande för moralen förstås.
Nu ska vi peta ner Malmö på den andra nedflyttningsplatsen och sen är jag nöjd. ;)

God Natts Sömn
Kommere hem från Gavlerinken till Uppsala 22:30, sätter mig framför "burken" med en macka och ett glas mjölk, för att njuta av hockeykväll. somnar ca 23:30. Väcks av yngsta barnet ca 00:30, magsjuk!
somnar om ca 01:30. klockan ringer 03:55. dax att åka till Jobbet.
Sitter här framför dotorn med ett fånigt flin i "fejan"..

Det var längesedan jag sov så här gott !!
Tack pojkar.

Höstens stålbad har verkligen stärkt uppslutningen kring Brynäs.
Ledningen har ruskats om till den milda grad att en sportchef ska införskaffas, bra ! Brynäs vaknade ur törnrosasömnen fem i tolv och framtiden ser betydligt ljusare ut. Slutspel är ingen omöjlighet, det trodde jag inte för en månad sedan.

Men Brynäsledningen ska rida på vågen nu och moderna upp organisationen, skaffa sponsorer mm. Inga armar i kors utan ta efter de anställda (laget) och bygg ett slagkraftigt brynäs inför framtiden.

« · 175246 · »