1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777343 inlägg · 7967 ämnen
« · 177967 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Snart...
65 Selander:

Är det alla Norrlands som ger dig dessa positiva vibbar? :-D

Snart...
Sitter nu på jobbet efter arbetstid och klämmer ett gäng Norrlands
samtidigt som jag tittar på en musikvideo på datorn med en j-a massa bas påslagen (Cambridge Soundworks) "2002-02-16 Trance Energy 2002.mpg"
hittas på DirectConnect.

Det slår mig plötsligt att efter 2st matcher då kan vi vara över strecket och efter 3st då kan vi ligga på slutspelplats om vi gör det
då lovar jag att raka skallen. Fegt kanske men vi säger så här om vi klarar platsen i ES, VILKET VI GÖR så rakar jag skallen samt om någon är bra så kan vi fixa något Brynäs mönster på skallen.
Är det någon som hänger med på det, alt att alla vi färgar håret i Brynäs färger inför sista matchen.

2* TIK minst 5p
1* MoDo =3p

1.Frölunda 29 17 4 2 6 100-62 61
2.Timrå 29 17 3 2 7 92-70 59
3.Färjestad 29 14 2 5 8 97-84 51
4.HV 71 29 14 1 7 7 85-78 51
5.Djurgårde 29 11 3 3 12 67-73 42
6.Leksand 29 11 4 0 14 91-79 41
7.Luleå 29 9 4 5 11 73-72 40
8.Modo 29 9 6 1 13 71-86 40
9.Södertälje 29 9 4 3 13 64-70 38
10.Mif 29 8 5 2 14 85-85 36
11.Brynäs 29 9 0 5 15 62-94 32
12.Linköping 29 8 2 3 16 67-101 31

God Jul och Gott Nytt År Brynäs vänner

Sv: SPORTCHEF...
Tordan100:
Enbart tänkt som en Muckarpluton, enbart muckarpluton, Tordan...

gordo: Kösa, Junne-Jim & P3. helt klart den mest intessanta kombination som kommit fram här på GBn, på ett tag.
Nu Jä.... är du på gång Gordo. Fortsät, Fortsätt

Sv: Man ställer sig häpen
Magoo70:

För ditt och Gordo´s inlägg i denna tråd, så hänvisar jag till
"tråden"....... Det är tur att det snart är jul....

Varför han kallas bacon - det som blev över när det goda, fina fläsket är bortskuret...

gordo: Ja han har ju gjort en del fina strutar i ES, det var väl i fjol han var ruggigt säker fram till jul för och gjorde en del baljor för att sedan dyka som...ja ett par dykarskor. ;o)

Magoo70:
Vore det inte för "dykarskorna" så skulle han dominera i Elitserien likt Huselius...

gordo: Tycker oxå att Bacon är underskattad.

Hugin: Tycker att detta är kanon för Bacon (vet inte varför han kallas så nån kanske kan upplysa mig om detta.) och Brynäs.
Jag vill ju att spelarna skall hålla sig hemma och träna med sitt lag och inte ställa upp på en massa jippon (typ. Karjala Cup, Baltica Cup, AllStar matcher...) så om en kille åker iväg så är det ok för mig men helst ingen alls.
Vi har ju många tuffa matcher framför oss i vår.

Mot Framtida Segrar!

Hugin:
Ack, vad Hugin är negativt inställd till den gode Berka...

Man ställer sig häpen
Kenneth Bergqvist den ende brynäsare i All-Star teamet.

Det kan finnas två orsaker till detta:
1. Wikegård tog ut laget efter olyckan
2. Lotten har fått avgöra

Han kan ju lyckas och då går han till Djurgår´n nästa år. Vi håller tummarna

Tor Karlström:

Käre Tor!

Du skriver att Brynäs IF är dom bästa - låt det förbli så, men Tommy Sandlin - du skojar hoppas jag.....
Hör dej för bland alla inom Brynäs och du kommer att förstå..

Tomas HOCKEY: Den händelse du beskriver var väl hans återkomst till Gävle (med AIK) första gången efter sin långa NHL utflykt.

Var själv där och bevittnade händelsen men det jag tog mest illa vid mig var ju att i stort sett hela Gavlerinken buade åt Börje under line-up. Börje som verkligen kunde säga att han fajtades med stort Brynäs hjärta under sin aktiva karriär i Brynäs och det var nog mycket detta som låg bakom att han var proffs under 17 (?)långa år. Det mottagande han fick i Gavlerinken var han verkligen inte förtjänt av.
Tycker att Börje är en av de stora i Brynäs genom åren men vill nog ändå inte ha just honom som SportChef.
Anders Bäckström bör väl oxå redan vara avskriven.

Willy Lindström som sportchef? han kanske har fullt upp med annat...

Mot Framtida Segrar!

Har vi lurat oss?
Vad säger ni? Är Brynäs heta spel på senare tiden en ren vilja och ett spel utanför sin förmåga? Eller är det stabila spelare som visar hur poäng plockas och hur hockey ska spelas?
Jag tror det är en blandning som lutar mer åt att vi har kunnandet i vårat lag! Hoppas vi bygger på det här nu och blir ännu mera stabila! GO BRYNÄS

Tomas HOCKEY: Håller med dig, det kan bli väldigt svårt att få Tommy som sportchef.

Tor Karlström: Jag håller med! Tommy Sandlin är en person som har mycket med sig i hockeytrunken! Frågan är om han ens skulle vilja efter allt som har varit!

aphac:
Han inte bara vet var målet är beläget, han gör något åt det också.
Brynäs tvekan härrör till bristerna i skridskoåkningen och det i mångas tycke bristfälliga defensiva spelet.
Men man kan inte få allt här i livet... mål eller att hålla nollan bakåt...
Låt dem som älskar att förhindra mål koncentrera sig på det... låt sådana som Lindström fokusera på att göra mål!
Värva.

Igor:
Visst är P3 framför mål ibland på PP och där sätter man även ibland Björn Danielsson??
Jag menar att P3 i större utsträckning med sitt begränsade (men dock kraftfulla) spel kan tillföra laget tyngd, oräddhet och tuffhet framför mål även i 5-5. Det är något som saknas. Hur många returer gör Brynäs mål på? Höll på att säga "rien" men så illa det kanske inte är...
Holmström är en rätt medioker spelare för att vara i NHL, men eftersom han som få är beredd att ta stryk så får han spela.
P3 i samma roll, hellre än säkerhetsrisk. Snacka om muckarpluton.
Kyösti-Jim Engström-P3!

Landslagshockeyn, ja... vilket mörker!
Och helt ointressant! Och det skall den vara med det upplägg som torpedhockeyn innebär. Fördummande! Usch, vad illa!
Hoppas att den inte hunnit gjort för mycket skada neråt i ungdomshockeyn ännu (som 1-3-1 gjorde)!
Tror att Militären agerar snart... typ efter VM...

Visst stämmer det att Hardy förespråkar höjden av villervalla, men även Eskos "spelidé" gick ut på att agera först och tänka sen.
Det blir dock precis som du skriver extra tydligt i landslaget!
LAME Hardy är snart helt förlamad, var så säker...

Teknik, passningar och samspel, det ÄR hockey enligt mitt sätt att se det.
Kan aldrig bli omodernt!
Tänk om vi skulle kunna fortsätta utveckla en kombination av tjeckisk kontringshockey och defensivspel med den ryska individualistiska tekniken och drivkraften hos en amerikan tillsammans med svenskt lagtänkande och organisation.
Vilken hockey!
Mums!
Så skall Brynäs spela...
Huvudet bestämmer, inte fötterna!

Tja!
Tommy Sandlin är mitt självklara namn till att bli sportchef i klubben .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

aphac: Där är vi helt överens.

Igor:Backen Lindström tror jag inte är nått att ha. Han har visst brutit handen och har inte spelat på ett tag.Däremot Johans brorsa fortsätter att producera poäng i ett ganska klent Sundsvall, bara att försöka knyta honom till nästa år. Han vet tydligen var målet är och det är det ju lite dåligt med idagens lag.

gordo:

P3 används väl redan nu åtminstone delvis i den rollen. Han står ju framför mål ibland i PP. Hittills har han ju dock lyckats missa de målchanser han fått. Det är svårt att få defensiva backar att hitta luckorna. Holmström hade väl lite mer förspänt med målkänslan kanske, men visst man kan väl prova.

Hardy kommer sitta sina fem år och fortsätta förlora. Ingen verkar bry sig längre. Ingen kritiserar på allvar. Landslagshockeyn är död och det var Waltin/Nilsson och deras idéer som satte in dödsstöten.

Finland, Ryssland, Tjeckien spelar hockey enligt gammal hederlig europeisk modell med teknik, passningar och samspel, inte så jätterevolutionerande kanske men roligare att titta på än villervallande torpedhockey. Här tycker jag verkligen ditt tal om villervalla stämmer precis på pricken Gordo, mer än på Eskos Brynäs. När Hardy dessutom skyr spelskickliga spelare som pesten får man ett stolpigt system som ska utföras av stolpiga spelare.

Igor:
Definitivt Pekkala, Igor... om man bara håller sig årets trupp.
Sedan funderar jag om det inte i hela vida hockey-Sverige inte kan finnas backar med samma kapacitet som Laitinen?
Annars är vi illa ute i svensk hockey... och det är väl det vi är :-(

Men det är en sak man funderar molto på:
Varför i hela friden används inte lokomotivet P3 till powerforward istället för att ha honom som en säkerhetsrisk som siste man. Mer oöm forward framför mål eller till/från/in i den hårda sargen finns då inte i Brynäs av idag!
P3 som sargbökare och returtagare á la Holmström... multo bene!

Som avslutning:
HÅRDE HARDY har gjort det igen... MISSLYCKATS!

LAME HARDY har skjutit sig själv i foten med sina torpeder.

Men man måste ge honom credit för att han får fortsätta och fortsätta och fortsätta... som om ingen förlust hade hänt.
Mästarlobbyist verkar han vara denne Lame Hardy!
Det måste finnas någon tränare i hela vida hockey-Sverige som...
Byt ut.

Tordan100: Håller med dig. Det är Pekkala som står för det mediokra.

KentaK: Laitinen! Har du sett någon match? V-P har i mina ögon gjort en helgjuten insats hittills. Bäst i plus-minus statistiken av alla Brynäsare. Duger inte det?

gordo: Jo.. Pekkala och Laitinen har ju inte slagit klackarna i taket på gavlerinken precis..

spookyMulder o alla andra!?

En kalsongförsäljare som sportchef!? Sluta nu.. hehe

Djoos tror jag kan gå jävligt bra som första sportchefen, för ja tror som alla andra att han tyvärr är SLUT!

Igor:
Nä, precis, det gäller att fortsätta göra det man är bra på; rekrytera halvmediokra backar...

gordo: Åhfan, tog för givet att det var skyttekungen vi ville ha, men en halvmedioker back sitter väl heller aldrig fel ;-)

spookyMulder: Ja varför inte? Djoos har ju redan scoutat åt brynäs en gång. Det var ju han som tipsade om Tom Bissett då de båda spelade i Detroit.
Enligt rykten lutar det dock åt att Djoosen blir ungdomstränare när han lägger av, vilket tyvärr ser ut att bli snart.

Sv: Laget!
observant:
Skulle du titta på Brynäs-Resten då?

Igor:
Det är lite lurigt, Igor... Sundsvall har nämligen två Lindström: Jimmie och Jimmy! Back och forward!

spookyMulder: Jag tycker inte att Börje Salming är en som ska vara sportchef hos Brynäs! Ett minne sitter så starkt kvar hos mig!
Det var på slutet när han lirade i AIK, det var en mycket ful match i Gavlerinken med mycket slagsmål! Denna Börje var otroligt sugen på att slåss och proppade gärna Brynäsare! Publiken buar ,då kommer han ut på isen och börjar vinka åt hela Gavlerinken! Kom ner och slåss var gesten! Den händelsen kan jag inte glömma!

spookyMulder: Lindström är forward om man nu ändå skulle skriva hem...

SPORTCHEF...
Det är inte utan att jag redan börjat fundera på vem som kan tänkas axla manteln som Bif´s första sportchef. Ett bra alternativ
tror jag kan bli Per Djoos. För tyvärr så tror jag att allas vår "favve-mas" har gjort sin sista match (hoppas att jag har fel) och kontakter runt om i världen det borde han ju ha. Han har ju faktiskt varit både i nordamerika och i Schweiz. Om man får drömma lite så vore ju inte Börje Salming direkt fel heller : ).

För övrikt viskas det om ett nyförvärv (antagligen till nästa säsong)
i Sundsvalls back Jimmie Lindström...om det nu kan vara nåt att skriva hem om.

observant: Inlägget under handlar om ALL-STAR MATCHEN!!

gordo: Vad är det för en idiot som har kommit på att LULEÅ-ska möta resten av sverige bara det är ju så j***a urbota dumt o sen håller jag med det är ju totalt helt ointressant o se skiten!!LÄGG NER!!!

Zcootah:
Jag skulle vilja se Hellström i en förening där han måste träna och inte får vara kungen i laget!
Bättre att tjäna pengar i Rullsand SK...

gordo: det är möjligt....men det fanns 2 riktigt bra forwards i Div 1 västra A i år ...det var Jocke Hellström och Borlänges Ola Eriksson

Zcootah:
Pettersson - ja, i ett nödläge...
Hellström - nej, nej... han har sämre knän än Soling!

Sv: Lite tankar om läget
Tor Karlström: ja tycker iaf brynäs borde plocka in jocke hellström....han å kyösti är kompisar

Zcootah: Vem vet kanske de , den som lever får se ...

M.V.H Tor!

Tor Karlström: ja tror nog hellre att dom lånar upp Mattias Pettersson (Valbo) än att sätta en junior i målet

gojoh: Tommy Sandlin är Brynäs framgångsrikaste tränare genom tiderna , jag tror att Tommy inerst inne älskar Brynäs av hela sitt hjärta .
Att inte hjälpa Tommy nu när Tierp saknar en förstemålvakt är konstigt , Brynäs har Tommy att tacka för mycket .
Då är de minsta man kan göra är att låna ut "Jocke" , snacket om att Brynäs skulle få målvaktskris om "Jocke" skulle vara utlånad och Ram eller "Aspen" samtidigt skulle skadas är ren bullshit , man kan inte förutse att Ram eller "Aspen" ska bli skadade .
Om de skulle bli så finns Marcus Surten att hämta från J-20 laget .

Sandlin hade en anställning i klubben tills han kom i pensionärs ålder (65 år) , att sparka Tommy från den anställningen är fruktansvärt man måste ta vara på gammla legender som gjort mycket gott för föreningen .

Allstar matchen är fullständigt onödig , jag är glad att bara Kenneth Bergqvist är den ända spelarn från Brynäs som måste ställa upp på spektaklet , spelarna behöver vila inför borta derbyt mot Leksand dagen efter .
Matchen är också tillför att SHL ska tjäna pengar inget annat .

M.V.H Tor!

KentaK: ja har sett mattias pettersson i år (2 gånger) han är riktigt stabil ...alledes för bra för Div 1...utan han hade inte valbo nått allettan....sen har ni även skutskärs duktiga Jocke Hellström som lätt skulle va bra i allsvenskan också...kanske även i elitserien? dock är han Född 1968 men är i storform .

Bissett: Hehe.. Nej Aspen har ställt till det för oss tidigare, men det han har i år och inte har haft tidigare är en värdig uppbackning.. En bra andrakeeper, nu har inte Jamie Ram varit allt för stabil.. Men samtidigt måste de kännas bättre med en sådan än en Mattias Pettersson bakom sej!?
Jag tror starkt på att Asplund kommer att lyckas riktigt bra i år, han har ju tveklöst börjat på en bra kula!!

Soling går ju på is i februari preliminärt, men vad vet vi.. det kanske går att ändra till mitten av Januari? Det är ju hemskt osäkert, speciellt me tanke på att han har en skum skadehistoria i klubben! Men går han på is tidigare än man trott så är de ju inte omöjligt att han är i speldugligt skick till slutspelet som börjar nån gång i Mars!?
I vilket fall ser ja positivt på laget inför nästa säsong, om vi tillbringar den i elitserien förstås... Det blir kanon med lirare som Anger, Miettinen och Soling i laget.. Dom lär ju inte bli sämre över sommarn, dom är inte direkt i den åldern!

Nu lägger vi supportrar precis som laget har gjort om målet från att undvika kvalserien till att nå slutspel istället!!

Jompe: Att göra lättare isträningar och att gå på för fullt i match är inte ett litet steg, han kommer troligtvis inte att riskera att gå sönder igen. Han siktar säkerligen och med all rätta på att komma i form inför nästa säsong och att äntligen få spela skadefri. Möjligtvis kommer han att träna lite med laget innan laget går av is. Men jag tror inte på att han kommer att gå för fullt ens på träning.

Så vänta tills nästa säsong och vi har en kanon förstärkning.

KentaK: Håller med--den laguppställningen är banne mig inget att skämmas för. Och inte alls orealistisk. Solings vara eller inte vara i slutspelet lär vara en öppen fråga; även om han går på is i februari så lär det bli ont om tid att komma i matchform. Men han kanske kan vara med i finalspelet.:-)

Håller också med claesw; spelet såg riktigt bra ut innan uppehållet. Jag tvivlade aldrig på att vändningen skulle komma, frågan var bara när. Att vi är på rätt spår nu är alldeles klart.

KentaK: Menar du denna säsong eller??Soling är väl rökt för resten av säsongen,eller har jag missat nåt??annars ser laget bra ut,förutom att jag ställer mej frågande till "Aspen",litar inte på karln......

mannenra: Så här ska laget se ut när ALLA spelare är friska.. Vi tar dock för givet att Djoos lägger ner verksamheten.. Tyvärr..
Aspen i mål så klart..
1:a Sjödin - Rehnberg :: Anger - Larsson - Miettinen
2:a Johansson - Laitinen :: Molin - Kyrö - Soling
3:e Andersson - Petré :: Nylander - Wågström - Luovi
4:e kedjan :: Danielsson - Bergqvist - Karjalainen

Allt enligt den skottsäkra NHL-planen.. 1:a och 2:a med full attackstyrka, alltså de bästa offensiva styrkorna.. En defensivt stark kedja i tredje och en fjärde att tillgå i fall det skulle bli skador eller om man skulle behöva avlasta i något byte emellanåt..
Beroende på hur pigg Soling är så är detta ett lag vi skulle kunna ställa på benen i ett ev slutspel.. Inte illa pinkat!!

« · 177967 · »