1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777394 inlägg · 7967 ämnen
« · 180359 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIF-TIK
DanS: Har alla backar en dålig dag samtidigt? Gud hjälpe oss!

Lilljanne: Jag skulle vilja vända på steken: Om backarna har en dålig dag ska målvakten reda ut stormen...typ

DanS: Det är inte bara målvakterna. Hela uteförsvaret sviktar. Med bra backar kan en målis ha råd med en dålig dag. Omöjligt i årets Brynäs.

2-7. Tigrarna har vaknat...

Lilljanne: Vad har Ram och Aspen för problem egentligen???

2-7, nu vänder vi ;)

Lilljanne: Haha, jag trodde PPV var antingen könsdelarna i viss riktning eller något tjusigt hockeystrategiskt koncept. Så det kan bli.

Jompe: Pay per view, "betal-tv".

Lilljanne: Ursäkta en yngling--PPV, vad är det?

Lilljanne: Ursäkta en yngling--PPV, vad är det?

Magoo70: När jag bad om snabba baljor i början av andra så var ju liksom tanken att det var vi som skulle hänga dem. Nu 1-7 med katastrofalt målvaktsspel enligt radiosporten. Aspen tog i princip inte ett enda skott, enligt Skalman.

Vilken jävla katastrof!

Nu ger jag fan i PPV. Påminner alltför mycket om seriestarten. Ingen markering alls i egen zon. Fixar dom inte till det till kvalserien kan det gå riktigt åt helvete.

Magoo70: Det är ju fint att se hur juniorer fostras in i elitserien. Bra att Lärking lär dem att man inte får tackla, men att det däremot är ok att haka till sig lägen. Intressanta kommentatorer också som kan sitta och säga att det är tackling i ryggen trots att repris efter repris visar att Niclas Danielsson tacklade från sidan...

Jompe: Tigers har ändå skapat en hel del chanser, TIK har ju som sagt en bra målvakt i Kapanen.

Tack för upplysningen, Magoo.

Ge oss nu ett par snabba baljor i början av andra!

Jompe: Ramen står nu,han kastade in pucken det första han gjorde!!!

Jompe: Rammer kom in i första, släppte 5:an mellan benen på första skottet från blå, osynd oxå..

Nike89: Ja fy tusan, tror att den svart-vit randige är TIK supporter oxå. P3 Rehnberg som backar i PP...inte stabilt alltså.

Nog för att det är bra med PPV, men hatar Puttefnask och Perlfjanten de är så jävla dåliga. Perlfjanten skrattade åt Asplund precis som om alla 4 målen var hans fel när det var dåligt spel från våra backar.

Mera bira

Mot Framtida Segrar!

Bissett: Det är Aspen som står idag, eller hur, eller har man bytt målvakt?

Nio skott fem insläppta mål!!starkt jobbat Ram och Asplund!!!
F-I-A-S-K-O!!!!!
Nu gäller det bara att hålla ner siffrorna så att det inte blir tvåsiffrigt!!!

Sv: Aj aj
Björn Danielsson gjorde vårt mål, Nyllet och P3 assist. Radiosporten är helt kass idag och HockeyDirekt funkar inte heller.

Örn-öga:Ja och det gjorde ju ditt tips också.Typiskt lökar att bara vara kaxig när det går bra.

Kämpa Brynäs!

mastigers: Nej, än är inte allt hopp ute. Misstänker att GP har ett och annat att säga till gubbarna i pausen. Får vi två mål i andra och samtidigt håller tätt bakåt så finns det en liten chans att kunna vända det här, men den chansen är inte stor.

Jompe: Iofs verkar vi ha reducerat till 1-5. Än är hoppet inte helt ute. Men uppförsbacken är rejäl, det må jag säga.

heheheheh...........

Många Brynästips som sprack redan efter 1 period !

Segertåget startar på nytt !!!

Timrå IK - det roligaste som hänt elitserien på år och dar !

0-5 i slutet av första. Det här är kört. Vi kan hyfsa siffrorna men inte mycket mer. Lördagsmatch hemma, jag fattar inte varför vi alltid har så svårt för de matcherna.

Och så är ju Rodrigues på läktaren, där rök den winning streaken...

Men va fan! Kom igen nu för fan!

Aj aj
Mitt tips grusades i 1:a allaredan. Men skit i mitt tips, vi vänder o vinner.

65 Selander:Virserum en förort till Hultsfred......Aldrig i livet...
Virserum ligger tyvärr i Hultsfreds Kommun.....!

Det visste jag inte jag försöker att få så många nya Timråmedlemmar som möjligt..och ser man hur många säsonger Brynäs har spelat i högsta serien mot hur många Timrå spelat så förstår man varför Brynässuppotrarna är så många runt om i vårat avlånga land,men det är nya tider nu och fler tittar åt Timrå nu..
Snart är vi lika många som er..

När dom möter Timrå isåfall annars kan det kvitta..

Tips:BIF-TIK 2-4...trust me...

Älska Timrå IK ALLTID!!!!

Tor Karlström: En tidig, "Tigern", en sen Fredrik Modin.

Sv: Törs man
mastigers: Nä,och du har inte rätt i din tippning idag heller....Timrå IK vinner returmötet idag med 4-2......

Älska Timrå IK ALLTID!!!!!!!

Törs man
lämna ett tips till dagens kamp? Hittintills så har man ju inte haft så många rätt i sitt tippande. Men känner i stundande att Brynäs är i medgång, vinner plockar poäng i vareviga match. Därför så blir mitt tips som brukligt är, att Brynäs vinner KLART. Kittlar o skriva att de vinner m 6-2. Jag gör det, skriver att Brynäs vinner m 6-2 mot Timrå idag.

Tor Karlström: Mats Näslund???

Lördagsmatch, start kl 15--behöver jag säga mera? Jompes modifierade lördagseftermidddaghemmatchsteori säger att idag blir det svårt. Ska bli kanonkul att se om vi kan hålla den fina hemmamatchstatistiken.

Det är ju underbart att läsa Timråiternas hypade inlägg. Här har vi ett gäng som hållit till på uterinkarna säsong efter säsong, som dansat på kvalstrecken år ut och år in och som med nöd och näppe klarade sig kvar förra säsongen. Och deras supportrar säger med en faderlig klapp på axeln att "ni behövde poängen bättre..." Man undrar om minnesfunktionen helt raderats på något märkligt vis. Det borde kanske införas någon typ av första förberedande historieundervisning i hockey innan man kan logga in på HS.

Tja!
Två stora hockeylegender har kommit från Tmrå till Brynäs och den ena spelar än de är Lennart"Lill-Strimma"Svedberg som tyvärr inte lever längre och Tommy"Sjödda"Sjödin som lirar än i Brynäs .
Så vi har faktiskt Timrå att tacka för dom här två legenderna .

Men idag är de hemmamatch mot Timrå , så nu är de slut med artighetsvisterna .
Tre poäng är de som gäller .
Mitt tips : 4-2 till Brynäs .

ALLA TILL GAVLERINKEN IDAG!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: AjAjAjAj!!!!!!!!!!!!!!!!
Laget mot Timrå
Målvakter:
Johan Asplund (Jamie Ram)
Förstafemman: Tommy Sjödin, Jussi Pekkala - Niklas Anger, Janne Larsson, Tommi Miettinen.
Andrafemman: Daniel Johansson, Veli-Pekka Laitinen - Ove Molin, Roger Kyrö, Kyösti Karjalainen.
Tredjefemman: Henrik Rehnberg, Henrik Petré - Peter Nylander, Björn Danielsson, Kenneth Bergqvist
Avbytare: Stefan Svanbom - Niklas Danielsson, Jim Engström, Kristoffer Jobs, Jonas Floberg, Olle Mattson (eventuellt).

Allt enligt GD.

Lev länge och väl!

Hmm...om det nu är sant så låter det kanske lite jobbigt men det är bara för Brynäsarna att ta fram sin krigarinstinkt igen o visa att man även kan vinna utan en massa sjuka spelare. Eller krigarinstinkten lär dom använda alla matcherna som är kvar för att vinna men det "lilla" extra som behövs måste plockas fram imorrn...

Imorrn blir det till o "ladda" hem matchen på Canal + o sitta hemma o kolla... det går det också, men man vill juh helst av allt vara på plats...

BrynäsTorBjörne: Enligt vilken källa???

sjödda låter sig inte däckas av en liten magsjuka!

BrynäsTorBjörne: Ajaj, det låter riktigt illa! Allmän uppmaning: Ta med skridskorna till Gavlerinken på lördag så kanske ni får spela!

AjAjAjAj!!!!!!!!!!!!!!!!
Ajaajaj, Tydligen saknas Tommy Sjödin, Ove Molin, Niklas Anger, Adam Andersson och Peter Nylander i matchen mot Timrå. Sjödda och Molin är däckade av en maginfluensa, Anger är förkyld och har feber, Adam spelar JVM och Nyllet har en sträckning i låret. Hur som helst tror jag Brynäsarna står upp mot Timrå och tar en 1-0 seger efter mål av Kyrö.

65 Selander: Jag får rätta mig efter era tider jag dyker upp före 1200. Priset ligger på?

Och när verkar vi komma hem till Gävle med tanke på natt härbärge

SMÅLAND: Virserum en förort till Hultsfred.

Du vet väl att Hultsfred är ett starkt Brynäs fäste, jag ljuger inte!

Hör av dig till mig om du inte känner dom redan så kan du ta kontakt med dom ang samåkning med dom till Brynäs matherna

Omk jag inte är fel ute så är dom på väg i morgon, då vet jag inte om dom
åker med BSKV (Brynäs Spporter Klubb Väst"

Sv: MODO RESA 30/12
annmäler till resan till modo.
grattis Rikard till Adams klubba.
på resan till modo blir det en ny klubba som ska överlämnas till en lycklig brynäsare, det blir inte mindre en klubba från Roger Kyrö.
vi syns på ståplats 28/12 för en ny 3p.

MODO RESA 30/12
annmäler till resan till modo.
grattis Rikard till Adams klubba.
på resan till modo blir det en ny klubba som ska överlämnas till en lycklig brynäsare, det blir inte mindre en klubba från Roger Kyrö.
vi syns på ståplats 26/12 för en ny 3p.

Jompe:Nej skulle aldrig komma på frågan......godsakerna sparar jag till mina älskade Timråspelare och ledare när vi har vunnit SM-GULD i vår..
Förresten så gav vi ju er 2 poäng igår(julklapp)....det kan ni ju behöva i kampen om att undvika spel i kvalserien i vår..
Imorgon får vi våran revansch i returmötet..

Älska Timrå IK ALLTID..
Segerskumpan ligger påkylning och garren är oxå inhandlad..
BIF-TIK 2-4..trust me..

Amb-41: Helt klart den bästa förklaringen.... att den inte återges i media??!!

Amb-41: Host..

Jompe: I juletider så skall man ju vara snäll.... Brynäs behöver poäng mer än Timrå så att tvåla dit dem på självaste annandagen var lite magstarkt.
Men i morrn så blir det helt klart 3 nya friska pinnar

TIK POWER - THE RED MACHINE

Det är lysande, SMÅLAND. Igår hojtade Du om skumpa och cigarrer efter 1-0 och se hur det gick sen. Hur blev det--skickade Du ner de godsakerna med supporterbussen till Gävle?

« · 180359 · »