1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777442 inlägg · 7967 ämnen
« · 181077 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

MODO RESA 30/12
det är nu 38 st som åker till ö-vik.
så det finns platser kvar.
vi åker kl 12,00 från gavlerinken.
så ni kann ringa till tord i morgon förmiddag och annmäler om ni vill komma med på den sista resan för i år.

Sv: Andra femman
P J Davydjoos: Ja, vafan sämre än 1-5 på en period med skottstatistik 15-9 kan det inte bli. Det kändes som ett gäng juniorer. Lärking var ej bra men det hade ej spelat ngn roll om vi hade haft en annan domare.

Sv: Modo-BIF
Tja!

Imorgon mot Modo så är de tre poäng som gäller , jag tror på en 5-3 seger till Brynäs .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: BIF-TIK
Tja!
FFFAAANNN!!!
De är de ända rätta ordet just nu , domaren Christer Lärking var fruktansvärt inkonsekvent i matchen och berövade Peter Nylander på ett mål .

Men man inte bara skylla på domaren , förlorar man med 7-2 så är de HELA laget som är för dåligt helt enkelt .
Inför matchen kanske ett övermod infann sig laget och övertändning på vissa hemmaspelare gjorde inte saken lättare . Johan Asplund måste jobba på den mentala biten om han ska ta postionen som förstemålvakt och Jamie Ram måste nu på allvar visa att han är värd en plats i Brynäs A-lag . Men man kan inte bara skylla på målvakterna , utespelarna måste praktisera bra försvarspel om målvakterna ska kunna göra bra matcher .
Men som supporter får man vara beredd på såna här saker kan hända .
De som vi fans kan göra i en såna här stunder är att stödja laget ännu mera och verkligen visa att vi Brynäs fans stödjer laget i både med som motgång .

Ordföranden Roland Hennings utalade i matchprogramet att Brynäs går bra som hockeyförening är fullständigt fel!!!
Vi ligger näst sist i Elitserien och ekonomin är de stora problem med , enligt vad Henning skrev i programbladet så kommer man att få stora problem att nå ett nollresultat i gällande ekonomin .
Håkan Berg är en katastrof som klubbdirktör och SK är inte värd att kommenteras .
Så sluta hyckla nu Henning!!!
Brynäs har stora problem som ishockeyförening

Om folk som både kan hockey och älskar Brynäs IF får ta över efter nuvarande ledning så kan de nog ordna upp sig till slut .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

esaselänne: Tack för lyckatillandet! Jag hoppas att alla skador får resten att kliva fram, fast frågan är hur de kommer att orka när vi kanske inte lyckas skrapa ihop tre femmor ens. Till råga på allt har vi ju den däringa Allstarmatchen den 6 januari som knycker en välbehövlig vilodag från truppen. Nåja, går det inte vägen imorgon så är det bara att bryta ihop och komma igen. Vi har gjort det förr och kommer att göra det igen.

Det finns ingen anledning att tro ngt annat än att gårdagens djupdykning var en tillfällighet, skulle även vilja påstå att det var en naturlig reaktion efter den långa serien av matcher utan poängförlust. Förr eller senare måste vi gå på en mina, bättre att det var mot ett lag som redan är klart för slutspel än ngt konkurrentlag till oss, för tillfället. Var det dessutom ngn som trodde att uppgiften skulle bli lätt?
GP såg tydligen på killarna redan innan start att det inte var den rätta tändningen och då kan det bli så här. Högmod går före fall, lyder ett känt ordspråk. Efter en iofs lite tursam 2-poängare däruppe ville man nog visa hemmapubliken var skåpet skulle stå, och försökte spela lite glamhockey, ngt som Timrå inte var sena att utnyttja. En olycklig Aspen på förstamålet gjorde ju inte saken bättre direkt. Det är bara att ta nya tag imorgon och hoppas att man bara inte blir FÖR försiktiga och rädda att gå bort sig lika mycket som man gjorde igår. Hoppas GP kan få killarna att räkna spelare vid hemjobben, ngt som Timrå behärskade till fulländning igår. Det var ren pojklagshockey till största delen från vår sida och det är lite kul att läsa Timrås GB, där man hyllar det egna lagets insats så till den grad att man tror att deras namne stått på andra sidan (BRM). Jag förringar inte det minsta Timrås insats men konstaterar bara att vi var inte med från start igår, möjligtvis de första 6-7 min undantaget.
Som sagt, viktig och tuff match i morgon och som ngn sa, vårt lätta träningspass igår jämfört med MoDos holmgång kanske fäller utslaget.

PS
Som jag sagt tidigare: Rodrigues, du är en olycksfågel.
Du är välkommen här på HS, men bara här och ingen annanstans... ;-))
DS

Lulekickan: Det ser ut för Er ungefär som för BIF förra säsongen. Det är nog svårt att ersätta Bulan. Han är ju en riktig pådrivare. Ni har ju gott om poäng så någon direkt kris kan man inte tala om. Lycka till i Timrå.

Lilljanne: Det är förstås möjligt men vi lär aldrig få svar på det. Hoppas att Persson som tränare kan få spelarana inspirerade och kreativa även i det långa loppet. Det återstår att se. Nokelainens alltför offensiva spelstil passade nog inte med tanke på att backarna inte hör till de snabbaste. De vågade inte följa med backarna i anfallen. Inget tryck i anfallen. Sedan när motståndarna fick pucken var det lätt för dem eftersom det var alltför långt mellan forwards och backar och vidöppet för motståndarna i mittzonen.

esaselänne: Bulan blir nog borta ca en månad, men vi har lånat in Lavander från PHC för att ersätta honom de närmaste matcherna. Petter kan det vara riktigt illa med, men jag hoppas naturligtvis på ett mer positivt besked de närmaste dagarna. Rönnqvist är fortfarande axelskadad, Åkerström ljumskskadad, Frallan ljumskskadad, Bäärnhjelm spelar JVM, Mange skadade ett ledband i ett knä igår och hans medverkan mot TIK - och förmodligen även Brynäs - är högst osäker och Miche J är tillbaka tidigast i februari. Skadehelvetet verkar inte ha något slut. Tar ni oss inte på torsdag så tar ni oss aldrig.

esaselänne: Ingenting är omöjligt. Men ber du om ett realistiskt tips blir det att Brynäs får kvala i vår. Brynäs spelar bättre nu än i höstas men inte tillräckligt bra. Hade vi börjat säsongen med Persson som tränare hade vi troligtvis legat på slutspelsplats nu.

Sylf: Du tror inte ens själv på det där. Det är väl inte omöjligt att skrapa ihop 25 points på 19 matcher, speciellt med tanke på de senaste 10 omgångarna då snittet är 1,9 points.

esaselänne: Ett annat möjligt scenario är:
19x0=0
34+0=34 poäng

Räcker gott för kvalserien.

Lilljanne: Det är 19 omgångar kvar att spela.
19 x 3 = 57.
34 + 57 = 91 poäng.
För att komma till slutspel borde det räcka med 69 poäng. Det är väl inte omöjligt, eller?

Lilljanne: Håller med dig Lilljanne, ebb i kassan och djupdykning i tabellen. Surt sa räven.

Mot Framtida Segrar!

Lilljanne: Ja,hur man kan bränna alla pengar är en gåta.Skadade spelare måste ju generera pengar i och med att sjukkassan går in å pröjsar efter ett visst antal månader.Det faktum att man inte förstärkt laget på en enda punkt kan mycket väl bli deras fall.Även om jag tycker att upplockandet av vissa junisar varit förstärkningar.Fattas bara att våga lita på dom fullt ut och matcha dom som alla andra.Niklas Danielsson var lysande igår,klasser bättre än såna som Molin,Larsson mfl mfl.

Att Olsson gick var bara bra,fnasken kan hålla sig nån annanstans.

Lulekickan: Tack för det. Grabbarna kan nog bättre än vad de visade igår men tabelläget gör att modet att våga spela ut minskar, speciellt när TIK fick 1-0 så lätt i matchöppningen. Luleå på torsdag blir en riktig rysare. Undrar om Bulan kan spela?

Brynäs problem är ju att man inte har råd med en svacka överhuvudtaget. Ett par förluster i rad och man är avhängda. Brithén sa också att försprånget var för stort från början för att hämta in. Om inte laget börjar spela som Frölunda är det högst troligt att han får rätt.

Tröttsamt att se att alla konkurrenter förstärker laget så fort man får någon skadad. Vi lirar med samma lag säsongen ut - ungefär som på 70-talet. Knappast elitseriemässigt. Hur faan kan man spendera alla stålars redan före säsongen börjar? Vad gör vi om Sjödin blir skadad? Tar upp en junior till?

Brynäs brist på spelande backar kan bli dyr. Att tappa först Christer Olsson och se´n Djoos är för mycket för vilket lag som helst. Olsson skulle givetvis fått ett erbjudande han inte kunnat neka till.

esaselänne: Lycka till imorgon. Visa nu att insatsen mot TIK igår var en engångsföreteelse och att ni kan så mycket bättre. 4-2 till er.

Det som talar för Brynäs mot Modo är att Modo fick verkligen kämpa alla 60 minuterna medan Brynäströjor var torra efter matchen. Brynäs borde kanke ha något piggare ben i morgon efter den almänna åkningen i Gavlerinken igår.

Efter att ha sett en vidrig,pinsam historia igår kan man bara instämma med Brithen.Brynäs är nog inte så bra som man tror,det kommer nya svackor.Vet inte om jag sett nåt jävligare sen allsvenska säsongen än det som visades upp igår.Möjligen att DIF i globen kan konkurrera.Återigen besannades också det faktum att Asplund är och förblir en bajsnödig junior,som kan göra en eller ett par bra matcher per säsong.Ram var inte mycket bättre han,som definitivt släckte hoppet när han släppte in sitt första skott mellan benen.Om Brynäs ledning hade ett uns av samvete skulle man stått utanför efter matchen och betalat tillbaka alla inträdespengar och bett alla om ursäkt.Modo i morron en måstematch igen,det lär dock inte bli nåra pinnar med hem även om dom rycker upp sig,dom räcker inte ändå.

Magoo70:Det behövs verkligen seger redan mot MoDo för att laget inte hamnar i samma nervösa spelstil som för några veckor sedan. Om man inte får poäng i Ö-vik så är det ett absolut måste med en seger mot Luleå på torsdag.

lindberg:
Mot Framtida Segrar!

Sv: Andra femman
jonas B: Nej - låt målvakterna gå på offensiven :)

Modo-BIF
Trött på att vissa timrå supportrar senaste dagarna tydligt visat att man varken klarar av med- och motgång startar jag en ny tråd.

Imorgon match mot Modo borta och Ram får chansen i mål från start. Hoppas GP:s kloka och ärliga ord om självförtroende och självgodhet gjort verkan så nya friska poäng kan tas i jakten på strecken.

Andra femman
Andra femman (och målvakterna!) var inte bra igår. Varför inte låta dem deffa mer?

Sv: Redan hemma!!!
Kasparov: Var vi bra under annandan eller var det bara tur?

Kasparov: Tycker att Timrå är ett bra lag, de visar att de hör hemma i toppen av ES. Hoppas att det går bra för dem i slutspelet oxå för de har en målis som är helt enormt bra.
Kapanen ligger bakom mycket av Timrås framgångar denna höst/vinter.

Kasparov: Du har korta perspektiv! Du snackar om idag. Jag snackar om igår, imorron och i all framtid. Vi är Brynäs!

Magoo70: det gör jag inte. Läs vad jag skriver, "helkasst NÄSTAN varenda gång"

Kasparov: Rätt bra att vara helkassa på annandan och ändå snuva TIK på 2 pinnar, undrar hur dåliga TIK måste ha varit den dagen.
Ett Timrå som är ett av seriens bästa lag...konstigt.

Du pratar ju mot dig själv ser du inte det.

Lilljanne: det roliga är att Brynäs är helkasst nästan varenda gång de möter just Timrå.

Magoo70: nja mitt resonemang är väl en replik på Ford Prefects inlägg där han förklarar att det lika gärna kunde ha stått 3-3 efter första perioden "om nu inte..."

Asplund/Ram var ju inte bra, har jag aldrig påstått. Men de var bara en del i ett dåligt kollektiv.

Kasparov: Din observation att hela Brynäs var helkasst igår är givetvis helt riktig. Det finns inte en chans i helvetet att vi torskar mot Timrå annars.

Kasparov: Vem har sagt att det var tillfälligheter? Det är väl du som drog upp det eller hur?
Så du menar att Asplund/Ram var bra under gårdagen? De får ta på sig ett mål var (har skrivit det tidigare) resten är dålig inställning/kämpavilja av resten av laget. tyvärr.

Förstår nog inte riktigt vart du vill komma med denna diskussion, antar att det kändes jobbigt att bli snuvad på 2 poäng under annandagen av ES sämsta gäng efter som du drar paraleller med den matchen hela tiden.

Finns ett ordspråk som säger: "Den som glädjs över andras motgångar har inga egna framgångar att glädjas över." men riktigt så kan det väl inte vara?

Mot framtida Segrar!

Kasparov: Sexrelaterat?

Lilljanne: vad tror du jag menar?

Kasparov: "Det var ganska enorm på Timrå och Brynäs". Vad betyder det?

kronvall: När det är mycket folk i Gavlerinken är det ingen höjdare för publiken, varken i pauser eller vid utsläpp efter matchen. Det är många gånger man måste avstå från att handla för att köerna är sanslösa. Det här måste kosta Brynäs många sköna slantar och det är därför vi måste bygga nytt och större.

Magoo70: anderssons målvaktsspel fick bedömningen bra, även om det egentligen var på samma nivå som asplund/rams. Ingen försökte dock lasta Timrås förlust på andersson.

Hela laget brynäs var kasst, det menar jag. Målvakterna en del av det, men långt, långt, långt ifrån allt. Och varken målvakternas insats eller utspelarnas insats är tillfälligheter. 1-5 efter en period är aldrig tillfälligheter.

Brynäs blev utspelade i två matcher, såg man inte det så är det en fråga om hockeykunnande.

Kasparov: Oj, så när du menar att målvakterna gör en dålig insats så menar du hela laget?Andersson står väl i TIK? annandan? vad har detta med att göra ang. matchen igår?

Jag ser att två av dessa 5 mål i första perioden är puckar som målisen garanterat skall ta. De resterande är effekt av dåligt försvars arbete alt. TIK´s effektivitet att göra mål. Gläds med detta istället för det skulle jag ha gjort.
Backarna agerar rundnings märken i egen zon under hela 1:a perioden, så är det inte enbart målisens fel.

Laget vinner matcherna, laget förlorar matcherna.

Magoo70: vad jag vet hör försvarande utspelare och även målvakten även till ett lag, och om de agerar uselt är det väl knappast tillfälligheter.
5-0 målet var inte värre än 1-1 målet andersson släppte in på annandan.

Kasparov: hmm, hur står det själv till med hockey kunnandet? Aspen kan lastas för 1-0 målet de andra var resultat av dåligt jobb av försvarande utespelare. 5-0 målet var en riktig tabbe av Rammer, skott från blå, oskymd skall han bara ta.
Får det till 2 baljor som kan lastas på målisarna av dessa 5, eller?

Sen att Timrå begåvats med en sportchef som kan se vilka spelare som är talangfulla och lyckas knyta dem till klubben är ju bara att gratulera. Det är ju en sån kille som saknas i Brynäs, en riktig sportchef och det är väl ändå inte fansen som skall dra in pengar för att man skall kunna anställa en sådan.

Mot Framtida Segrar!

Ford Prefect: matchen kunde varit jämn om det vore en annan match. Hur är det med hockeykunnandet? Pinsamt. Det var ganska enorm på Timrå och Brynäs, vilket även resultatet visar. 1-5 i paus var inga tillfälligheter eller endast ett resultat av bedrövligt målvaktsspel.

Sv: Sportchef
Ford Prefect: P3 hade allt annat än fart under grillerna vid 1-0 målet igår. Killen är oöm och tuff men han skall inte spela PP tillsammans med Rehnberg tycker jag i alla fall.

Ford Prefect: P3 hade allt annat än fart under grillerna vid 1-0 målet igår. Killen är oöm och tuff men han skall inte spela PP tillsammans med Rehnberg tycker jag i alla fall.

Ford Prefect: Hej! Jag var på matchen i går (var du?), andra gången jag var i Gävle. Åkte i god tid, trodde jag! Vad hände utanför arenan? Är det alltid trafik- och parkeringskaos när Gavlerinken är fullsatt? Bör man räkna med ännu mer tid? Nå´n som vet?
Varför så dålig bemanning i korvkisosken? Hann inte handla i pausen, vill ju inte missa nedsläppet? Var det bara dåligt riggat i går eller funkar det alltid så här i Gavlerinken.
Undrar en hockeyintresserad från Sthlm
//Karin

70 Rodrigues: Nu låter du som den där klåparen Robert Perlskog. Matchen kunde ha varit jämn om inte Timrå lyckats göra mål på allt i första perioden. Det kunde lika gärna ha stått 3-3 i paus som 1-5.

Kahn: Tycker ändå just Petré tar tag i spelet mer nu. Han stod för flera fina uppåkningar igår. Jag tycker om att se de uppåkningarna för att de är beslutsamma. Stå och slå långpass som ingen tar emot kan nån annan göra, tycks han resonera och sen tar det fart genom mittzon, ner med pucken i rundeln och in och jaga. Jag tycker Petré börjar växa ut från lovande till bra. Det är fortfarande lite klent i egen zon, men till skillnad från Rehnberg så har ju Petré fart under skridskorna. Rehnberg ser däremot mest bara trög ut.

observant: Matchen var en total katastrof, PINSAMT helt enkelt!

Sportchef
Nicklas Danielsson var härlig att se igår, vilken vilja och inställning! Nästa säsong ska han och Patrik Rönnqvist vara i A- truppen.

Nästa säsong:

Jamie Ram bort - "Honken" hem från Rangers

"Aspen" bort - Joakim Lundström uppflyttad från J-20

Kan inte fansen sponsra en sportchef i Bif? Det behövs definitivt en heltidstjänst inför nästa säsong.

Kan inte förstå hur GP kan matcha Rehnberg och Petré ihop, ingen av de två är en spelförande back.

« · 181077 · »