1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777503 inlägg · 7967 ämnen
« · 182739 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs vs Luleå
Jompe: Rodrigues måste ha varit och köpt korv vid kvitteringen, hoppas karln är hungrig ikväll :-)

Hong Kong: Luleå har inte mer spelare borta än Brynäs. Där står det 5-5 pga av skador och J-VM.

rafalski: Det gör inte ont!!

rafalski: Såja, nu har vi tagit mödisen på norrbottningarna. BP ska vi fixa, sen kommer det att rulla på.

Makkan: Färjestad ångar på mot Leksand.

Box Play pga Nyllet

Gust: 1-1, Larsson

Hong Kong: 1-1 Janne Larsson

Hong Kong: Rudan en ass i dif. en av väldigt få poäng från hans klubba i vinter.

Jompe: Skalman..the man!! Nä det här vändeer vi. Sa jag iof efter två perioder mot timrå uppe i gävle i lördags också...=)

Kvällens första PP, dags för Anger ?

PP nu! Hoppas den fina PP-formen håller i sig

rafalski: Med den skadelista de har just nu är det nog sant--de har inte så värst mycket annat att komma med.

Jompe: Kan dom någon annan spelstil ?

Åh nej, Skalman is back. Man saknar den rappande Tjuren från Bronx i Övik.

Lugn och fin, rafalski. Litet tidigt för Luleå att börja gnetspela.

rafalski: Kan glädja dig med att försvara ledningar inte är vår starka sida, tyvärr.

Hong Kong: Jag vill se mycket av Molin idag. Fler mål än utvisningar måste vara kriteriet.

Hong Kong: Fan, nu kan Luleå gnetspela resten av matchen. Kvittering snarast, tack.

Hong Kong: Kanske inte skulle vara full fart framåt...tänk på egen zon också.

Hong Kong: Och så var det 0-1. Börjar bra det här.

0-1 Bra start.

Hong Kong: 0-1, tack Rodrigues :-)

Jompe: Jag är med....full fart!!

Hong Kong: Aldrig får jag vara värst.

Hong Kong: OK, ner framför burken, nu drar det igång. Vi vinner med 3-2!

Makkan: Jadu Makkan...38 mil, då är man halvvägs till Gävle. Nä nu rycker det i magtrakten, tror det är segertarmen som är sugen på tre poäng.

RavenLord: Lyckliga du. Sluta retas själv har jag 38 mil enkel väg.
Livet är hårt och orättvist.

Ja nu börjar de bli tid för att gå dom 2-300 metrana till gavlerinken och se BIF ta hem 3 poäng :)

Sv: "Säcken" sparkad
Magoo70: Att lägga alla ägg i en korg och lita till en enstaka sponsor har sina klara risker. Boro, Lidingö och M/B Hockey är bara några exempel. Snarare handlar det väl om att bygga nätverk och försöka bredda "upptagningsområdet", tror det är enda vägen på längre sikt.

Puh: De gigantiska sponsor summor som Percy Nilsson pumpade in i MIF kommer det nog att dröja ett tag tills vi får se igen.
Han är väl den enda ordförande i hockey Sverige som bokstavligen kan säga att han "äger" ett helt lag.

Känns som att det är upp till supportrarna i vissa föreningar att starta insamlingar för att rädda klubbarna när kassan är tom.

Magoo70: Det kan nog ligga mycket i det, "den sociala biten" är nog så viktig när man ska knyta nya spelare till laget. Att SSK t ex lyckades sno åt sig Juha Lind (vilket nog förvånade de flesta, mig själv inräknad) hade enligt uppgift mycket att göra med att man lyckades ordna ett bra jobb åt hans fru (dock ej på AstraZeneca ;)).

Att ha två stora och relativt framgångsrika företag i kommunen skadar säkert inte, även om de direkta sponsorsummorna inte är gigantiska.

Puh: Det som jag tror AstraZeneca kan göra för SSK (bortsett från att skjuta till pengar) är väl att erbjuda spelar fruar vettiga arbeten om nu så är fallet det kan ju inte jag svara på.
För den sociala biten är ju otroligt viktig för de flesta hockey spelare, om man ser till alla nej tack till alla betydelse lösa turneringar.
I Gävle har vi väl inte det närings livet riktigt som kan skjuta till kosing samt erbjuda anställningar.

Jompe: Det måste väl vara i själve faan om vi inte vänder idag även om nu Tony smet förbi våra vägtullar,den dåliga statistiken mot lule denna säsong Jompe var när BIF spela ruttet glöm inte det men nu har vi ju spelat bra mot bra lag förutom "träningsmatchen mot Timrå häromdan" !!!

Jompe: Fjärde gången gillt nu då men det blir nog svårt då nämda Rodrigues inte kan hålla sig hemma. En trend är ju till för att brytas må det göras ikväll!

Mot Framtida Segrar!

Tor Karlström:
Bäste Tor, det skulle inte vara försvarbart att byta ut "Rammer" efter den kalas match han gjorde sist mot MoDo.
Lundström är en ung och utvecklings bar kille men för tidigt att matcha in honom i detta känsliga läge. Det hade vart helt annorlunda om laget legat på samma tabellplacering som VF då hade man kunnat låta killen spela.

TRor på en 5-3 vinst ikväll och med två mål av Ove Molin (nån gång måste det bli så ju).

Mot Framtida Segrar!

rafalski: Håller med dig. Bara inte BIF börjar lika huvudlöst som mot TIK.

rafalski: Vi har ju rutten statistik mot Luleå den här säsongen. Men alla vet att vi har en stor chans att verkligen få häng på lagen ovanför, framför allt om resultaten i övriga matcher går vår väg. Leksand tar emot FBK, Mif tar emot Frölunda och SSK spelar borta mot DIF. Har Tre pinnar ikväll och vi är ikapp.

Hade det inte varit för att odågan Rodrigues åkt till Gävle hade jag varit förhoppningsfull. Nu vet väl alla hur det kommer att gå...

Luleå får tillbaka några spelare till kvällens drabbning så det ser ut att bli en tuff uppgift. Ännu en nagelbitare framför burken,
väl mött ikväll Brynäsfans !

Tips: 3-1

Brynäshjärta: Lundström kanske inte än har dom topparna som aspen ibland har men Lundström är en stabilare målvakt o kommer att bli bättre än aspen när han blir förstemålis i BIF!!!

Cusken: Tor Karlström har väl aldrig haft några rätt. Lundström är en lysande förmåga som kommer, om han utvecklas rätt, att gå långt. Men än är han hinte mogen för uppgiften.

Lite upprepning av vad Cusken sa...men,men.

Tor Karlström: Du kan väl inte på allvar mena att Joakim Lundström borde få vakta målet i morgondagens match? All heder åt killen, han är duktig, men han är motiverad tredjemålvakt.

Ram och Asplund kanske inte utstrålar förtroende alla dagar men skillnaden till Lundström är stor. För övrigt tycker jag faktiskt att Brynäs två målvakter håller duglig klass i Elitserien. Det är väl bara ett fåtal målvakter som är riktigt bra i Elitserien idag. Med bra menar jag att de förutom att de avgör matcher åt det egna laget också är jämna och inger förtroende och respekt. Dessvärre finner vi två st av dessa i Frölunda och därför vinner de SM-guldet men strax under där tycker jag både Ram och Asplund håller sig. De är inte och har heller inte heller varit Brynäs problem i mitt tycke.

Men Lundström.. har får växa på sig lite innan han är Elitserieaktuell. Det är i alla fall vad jag tycker.

Sargad: Vad har James Donald Kiley med en målbur att göra? James Donald Kiley har vad jag kan minnas från hans tid i Brynäs aldrig haft tur med ramträffar. Dessutom var det Leif Holmqvist som myntade uttrycket “Stolparna är mina bästa backar”.

Ta nu och fyll ståplats era genuina snåljåpar! :-)

rafalski: Apropå Ramens namn så borde de vara han som myntade uttrycket "stolparna är mina bästa vänner"!

Tor Karlström: Finns väl egentligen ingen anledning att byta ut Ram för tillfället. Han gjorde en stabil insats mot Modo senast.
Dessutom tror jag det är förödande att börja exprimentera med målvakterna i detta viktiga läge av serien.

Att låta Joakim Lundström stå mot Luleå vore en "björntjänst",
hans tid kommer.

Tja!
Imorgon är de tre poäng mot "Lule" som gäller , jag tycker att Joakim"Jocke"Lundström ska få stå , men vad tycker ni andra?

Alla till Gavlerinken!

ALLA PÅ STÅLPLATS STÖD VÅRT Brynäsgäng!!!

Mitt tips : 5-1 till Brynäs .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: GOTT NYTT ÅR BRYNÄSFANS!!!!!
observant: Dessutom helt själv på hela HS just nu!!!!

Cusken: o jag 2.a ;-)

Gott nytt år! Cusken först ut det nya året på Bif's hockeysnack.

Tjoflöjt i Angermanland!
Bra skrivet Stefan Svensson. Gott Nytt År alla Brynäsare!! Vi höres nästa år, som redan är i morgon,,,,,,,,,,,

« · 182739 · »