1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777700 inlägg · 7967 ämnen
« · 193981 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tippa Frölunda-Brynäs
bennyi: Hörru leksing, försöker du vara rolig nu, va....

Världsklass: 0-0 och skitspel efter två perioder och sen börjar sju Brynässupportrar ropa SM-guld och BIF förlorar med med 5-0 :)

Lilljanne: Dssutom slår Frölunda Malmö på tisdag innan torsdags matchen

Skit i oddsen, det borde vara lika stora odds på att Brynäs vinner två raka.

Jag tror på Brynäs vinst iaf

Världsklass: Vad är oddsen att Frölunda torskar tre raka? 1:100?

Tippa Frölunda-Brynäs
Dax att starta ny tråd: Tippa Frölunda - Brynäs

Jag tippar 1-2 efter två Brynäs mål i andra perioden och reducering i tredje

Anger, Kyrö sätter tigrarnas baljor, Kahnberg Frölundas

Sv: Nu är vi ikapp!!!
Lilljanne: Hmm, de skall ha heder om de lyckas spela upp sig så pass bra att de slipper kvala inte annars.

Sv: Nu är vi ikapp!!!
Bissett: Helt rätt! Hur det än slutar ska dom ha heder av att ha spelat upp sej rejält.

Sv: Brynäs IF-Linköping
RavenLord: Det är Wahlmans ord...........!!!

Saxat från Text-Tx "Först i tredje perioden tog matchen fart. Och det var Linköping som stod för grannlåten"
Vad såg han som skrev detta för match ? ? ?

Nu är vi ikapp!!!
Så här såg tabellen ut efter 21 omgångar,med tanke hur akterseglade vi var då tycker jag det är starkt att ha kommit tebax igen:

1 Västra Frölunda HC 21 14 3 4 76 : 41 47 1 0 1 1

2 Färjestads BK 21 13 3 5 71 : 55 42 0 1 0 2

3 Timrå IK 21 12 3 6 67 : 50 41 0 1 2 0

4 HV 71 21 11 5 5 60 : 54 39 1 0 0 4

5 Södertälje SK 21 7 6 8 52 : 49 31 1 0 3 2

6 Djurgårdens IF 21 8 5 8 47 : 51 31 0 1 2 2

7 MIF Redhawks 21 6 6 9 60 : 59 28 1 1 3 1

8 Leksands IF 21 8 1 12 65 : 58 26 0 0 1 0
--------------------------------------------------------
9 MODO Hockey 21 6 5 10 45 : 59 27 2 1 2 0

10 Linköpings HC 21 7 4 10 50 : 73 27 0 0 2 2
---------------------------------------------------------
11 Luleå HF 21 4 8 9 47 : 56 24 2 1 2 3

12 Brynäs IF 21 4 3 14 37 : 72 15 0 2 0 1

Gavlerinken Sveriges Disco Arena Nr 1 .....kan nån gå upp och strypa DJ-FANSKAPET.
Låt publiken och klacken sköta stämningen och avbryt inte med nått som ska kallas för musik när t.o.m sittplats klappar o är med.

Tänk när vi börjar spela bra under tre perioder, då blir det åka av..

sannes: Grattis till segern, blev lite svettigt på slutet men det löste ju sej till slut...

Clarence: Ja du, om jag så visste varför grabbarna har så svårt att få in puckuslingen i mål nu. De kanske är inne i en tung träningsperiod så att de är mer laddade till slutspelet, åtminstone hoppas jag det.

Och så är det nog bäst för min egen del att jag ser till så mina grabbar vinner mot MIF annars får jag det het runt mina öron på jobbet och bland kompisarna, de är ju brynäsare ända in i själen.

När det gäller guldet, så får vi allt se vem som står där med bucklan men just nu så ser det tufft för vår del men man vet aldrig vad som kan hända.

Brynäs har en förskräcklig målskillnad. Med den kan vi i alla fall aldrig hamna ovanför nåt kvalstreck...

RavenLord: Det framgick inte av din kommentar. Jag var själv himla nervös...

RavenLord: Det fattade jag! Vad jag menade var att det är inte konstigt att man blir nervösa i tredje när det gäller så mycket i varje match.

boldten: Mer förtydligande DET VA JAG SOM PUBLIK SOM VA NERVÖS INTE BRYNÄS

boldten: JAG mena att med det överläsna spelet ikväll ska dom sätta flera mål och avgöra tidigare..ursäkta att du inte fatta

sannes: Gör så! All hjälp behövs. Brynäs klarar nog inte detta helt av egen kraft. Varför har Indians plötsligt så svårt att göra mål nu? I höstas öste de ju in puckar. Jag tror tyvärr (unnar er nämligen bucklan!) inte att ni vinner guld i år heller. Då måste ni upp till höstklassen igen!

70 Rodrigues: Jag tycker du ska vara lite uppåt nu,vi vann faktiskt!!LHC är inte så mycket sämre än oss,så jag är iaf nöjd med en seger även fast det blev onödigt spännande på slutet men det är ju BIf i ett nötskal.Tänk på hur många poäng vi var efter,och nu är vi ikapp,samma poäng som MIF.

Nu tänkte jag ta ett par bira och fira segern,bäst att njuta när man kan!!!

RavenLord:Är det konstigt att spelarna blir nervösa i slutet på matchen, man spelar ju med kniven mot stupen i varanda match...

Jompe: Självklart! Du har rätt. Problemet är väl att från och med nu kommer man att få möta lag som är bättre än Linköping.

Clarence: Vi må ha tappat det mesta just nu, men för Er del så tappade Ni väl det mesta innan serien började.

Ni behövde verkligen poängen, kul att Ni vann. Grattis!

Vi får väl försöka att knipa nån poäng av Malmö för Er skull.

Hemma från matchen...Att de ska behöva bli så nervöst för en islutet trots att man dominerar spelet i nästan hela matchen så ska de bli en iddamåls seger...när ska man få slappna av lite under en match ;)
Spelet va som Natt o Dag jämfört med senast

boldten: Det är klart att 4-3 en bit in i tredje är mardrömsläge. LHC kan ju köra framåt för allt vad tygen håller medan Brynäs börjar darra och tappar markering i egen zon. Men vi föll inte!

Jompe: Läser på text-Tv att Brynöäs styrde matchen i 2 perioder och att det inte borde ha blivit så spännade som det blev. Känns bra att de styrde matchen i 2 perioder. Tror nog att nerverna döck upp i tredje och det är väl inte så jävla konstigt, eller?

70 Rodrigues och Lilljanne: Kom igen nu! De vann faktiskt en absolut måstematch. Det låter på er som om de förlorat.

KungMartin: Nu är väl ändå Linköping helt borta. Vi är ikapp Malmö, åtminstone temporärt. Frölunda nästa. De verkar ha tappat det mesta nu. Verkar bli som vanligt för dem. Inget SM-guld, alltså. Laget är överskattat och inte så bra som det ett tag verkade. Rätt vinnarinstinkt saknas i Göteborg när det gäller hockey.

Lilljanne: Det har jag ju sagt hela säsongen, Brynäs är inte bättre än vad tabellen visar!

Lilljanne: Men snälla nån, de vann ju faktiskt idag. Var glad för det istället. Är ju äntligen lika poäng med MAlmö på 10:onde plats, må vara att malmö har en match minder spelad.

70 Rodrigues: Jag tror nästa att det är en naturlag. Ligger man under 1-4 så måste man jyu hitta på något nytt, djärvt, samtidigt som det ledande laget (medvetet eller omedvetet) kopplar av en aning.

Fipplandet tycker jag (som Du påpekat tidigare) gäller kedjeuppställningarna. Ska Larsson spela där han spelar? Varför börjar joxa med uppställningen överhuvudtaget, förresten?

Men tre härliga poäng blev det! Heder åt den anrika föreningen för det!

Sv: Johan Wackfeldt
Lilljanne: Tänkte inte på att Er match inte var färdigspelad, sorry!

70 Rodrigues: Finns det nåt, efter den här matchen, som talar för att det här inte är dom två sämsta lagen i serien?

Clarence: Nej, det är sant att Luleå är långt före, men man ska inte kasta in handduken för tidigt, fast nu är det nog läge. Jag har nog inte riktigt förstått hur många poäng norrbottningarna samlat på sig på slutet.

Jompe: Jag är hockeytokig jag med!! Stod i hejarklacken i Örebro på 80-talet som en av få tjejer... HAn har inga problem att få titta på sport han inte....

Jompe: Jag är så förbannad på det här laget så det finns inte, ska det vara så jävla svårt att hålla i en ledning utan att fippla så förbannat?

boldten: Låter som om Du och min hustru har en hel del gemensamt.

Clarence: Säger allt om kvaliten på Elitserien!

Tack för de tre poängen!!!

Jaaa!!!
slut 4-3!!!

70 Rodrigues: Äntligen slut, 4-3. Det får inte vara för enkelt...

Stefanisveg: Hur kan du tala om att gå förbi Luleå? De är ju alldeles för långt före. Strunta i dem. Underligt förresten att de kan vara så bra nu. De har ju inget märkvärdigare lag ju.

Lilljanne: jA, man undrar ju!!! Hockeytokig sambo (Brynäsare så klart!!!!). Ringer ham för att kolla vad det står i hockeyn och inte hur hans sjuka dotter mår.... Av någon anledning är jag inte förvånad....

Sv: Johan Wackfeldt
sannes: Taskig tajming!

Har fullt upp med att lyssna på Tottenhams match på webben samtidigt som jag kollar era kommentarer och svt.text

Johan Wackfeldt
Jag undrar om Johan Wackfeldt spelar nåt i A-laget? Han är i och för sig inte så gammal, skulle tro att han är runt 18-19 år.

Jag har mycket dålig koll på Brynäs spelarna men det finns säkert nån snäll och rar brynässupporter som kan ge mig ett svar.

Lilljanne: Tappar dom det här så är det fan skandal, då förtjänar dom att spela i kvalserien!

70 Rodrigues: Sanslöst, jag mår inte bra just nu

« · 193981 · »