1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777708 inlägg · 7967 ämnen
« · 196848 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tommy Westlund till Leksand
Jag delar den besvikelse alla här känner över Westlund-affären. Den betyder mycket, på flera plan; vi missar en stor förstärkning inför nästa säsong och vi skickar en signal till andra potentiella rekryter att Brynäs är inte på G.

Ekonomin, säger säkert många. Klubben har en risig ekonomi och jag antar att svaret från klubbledningen är att vi har inte pengar. Men vi har ett antal dyra spelare på skadelistan (Djoos, Soling, Luovi); nog frigörs det kapital där?

Jag är villig att vänta till 31 januari, som är sista dag för spelartransfer, innan jag dömer klubbledningen för vad som hänt och inte hänt. Det kan ju faktiskt vara så att man har något annat nyförvärv på gång som vi inte känner till. Men direkt efter 31 januari skulle jag vilja att sportkommitté och/eller klubbdirektör gick ut med information till medlemmarna om vad som händer. Vi är inte dumma i huvudet. Vi förstår information om vi får den.

Igor: Tycker att ni ska lugna ner er lite. Ingenting är ju klart. Tänk på att det är Aftonbladet som kommer med uppgifterna. Då vet man aldrig om det stämmer. Inför denna säsong skrev de ju att Kamensky var klar för Linköping och att Theo Fleury skulle spela i Leksand eller Färjestad, så ta inte ut nåt i förskott. Det gör inte jag i alla fall men jag hoppas ju att Westlund tar sitt förnuft tillfånga och verkligen kritar på för Leksand-Lirarnas Lag!

GO Leksand Stars!!!

Sv: SÄMSTA MÖJLIGA START...
gordo: Jag håller med dig helt Gordo. Har helt tappat förtroendet för den här klubben. Fy f-n! Vi ska tydligen förnedras av Leksand på alla plan.

RavenLord: 1:a kriteriet när Masken ska värva är att spelaren ska ha spelat i Brynäs. Målet verkar vara att reta upp Brynäsfansen så mycket som möjligt. Tänk om LIF nu bara skulle börja spela efter sina förutsättningar och trilla ner under kvalstrecket så slapp vi dem och alla svikande j-a råttor som Westlund.

SÄMSTA MÖJLIGA START...
"- Jag kan säga så mycket att jag tackat nej till Brynäs och att Leksand är ett alternativ, men inte mer, säger Tommy Westlund."

Jag har inte ens i mina mest negativa stunder kunnat hitta på ett sämre scenario inför säsongen 2003-2004.
Fy fan, vilken tydlig signal till alla presumtiva nyförvärv att Brynäs inte är en klubb som är het.

Att inte klara av att signa Westlund som är den mest Brynäs-positive av alla NHL-killarna med Brynäsförflutet är fan i mig tjänstefel av Sportmupparna!
En OERHÖRT dålig start på den nya säsongen.
Avpolleteringen av Håkan Berg uppväger inte ens T i Tommy!

Nu väntar man bara på att höra att Honken signat med Färjestad, Skansen eller Percy så är mardrömmen fullbordad...

SLUTA UPP MED DE JÄVLA MUPPBUDEN TILL SPELARNA SÅ GÅR DE INTE TILL ANDRA KLUBBAR!

Muppbud=kontraktsförslag från inkompetensens högborg (Muppkommittén) som spelaren skrattar åt och funderar om det är avsikten att förlöjliga spelaren (och Brynäs IF!).
Usch.

Sv: 4:e attack försöket mot strecket
claesw: Det är just det som är problemet att man minns hur bra det en gång var. Det känns som det är ganska långt tills vi är så bra igen.

Handen på hjärtat hur bra har BIF spelat i år? Nu har jag bara sett ca 10 matcher denna säsong men jag kan ju lugnt säga att det jag sett har inte imponerat på mig tyvärr. Det är alldeles för ängsligt för lite jävlarannama. Det hör väl ihop med att det inte finns tillräckligt med bra spelare jo så enkelt är det nog.

claesw:
Däremot tror jag stenhårt på att vi KROSSAR MIF...Jag minns ju 8-0 i semin 92-93...Repris?

65 Selander:
2-2 vid full tid och VF-seger efter straffar...

4:e attack försöket mot strecket
I morgon så har vi chansen att komma över det förhatliga strecket
det blir tufft mot VF och det räcker med 1p för att passera.

Själv så tippar jag på 5-3 till Brynäs efter att ha legat under
med 2-0 i 1:a.

Får hoppas att dom är riktigt taggade i morgon och inte gör en
skit match så som dom gjorde mot Luleå hemma.

Sv: Gnöl och gnäll
observant:
Haha, som sagt- ta det lite lugnt nu- vi ska undvika nedflyttning och sedan kommer BIFs nya, fräscha organisation fixa till allt inför nästa säsong!

Enda spelaren som kommer återvända till BIF blir nog Dackell
Modin kan jag tänka mig går till nån stor klubb med pengar eller varför inte Timrå där har han ju spelat
Hur blev det med den där insamlingen ;) ???

Sv: Gnöl och gnäll
claesw: Bara NR66 o selänne kan rädda oss i detta läget!!

RavenLord: Det finns bara en sak o säga "DET ÄR FAAAAN O ENS MORMOR" så att det är!!!Hur långt ner i djupet ska vi innan vi ska yppa oss efter syre!!!

Gnöl och gnäll
Visst ska det klagas om vi inte får hem våra NHL-proffs...Kan det vara så att gamla synder från Brynäs tidigare storhetstid finns kvar i väggarna: "man ska känna stolthet att spela för oss, vi trugar inte för spelare..."- tyvärr MÅSTE man truga (dvs pröjsa) för spelare i dag! Däremot tycker jag inte vi ska fokusera på gamla lirare, som knappt platsat i NHL- fram för nya, fräscha killar som kan blomma ut i klubben (och inte är svindyra). Se på hur många spelare MoDo har fostrat, iofs har de inte vunnit SM, men nära har det varit under 90-talet. Det vi supportrar ska göra nu är att LYFTA fram laget undan det förhatliga nedflyttningsstrecket!

Lägg ner gnället och peppa det lag vi nu har till stordåd!

Helt jävla otroligt !!!
Brynäs lyckas ju aldrig knyta upp sina spelare när de återvänder från NHL.
Snart består Leksand av Brynäsare i styrelse och på plan...kul

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 30/1!!
Ford Prefect:
Hörde aldrig att du klagade över sällskapet då :)

70 Rodrigues: Inget förvånar väl någon längre eller??Det började ju redan för många år sen när Jonas Johnsson valde en klubb som satsar framåt o inte bakåt!!!!

Kan tänka mig att denna känsla är densamma som uppstår om sambon skulle vara otrogen.........FY FAAN Tommy man bara kan spy............

Sylf: Hoppas att detta är en j-a tidnings anka bara annars så bli man djupt deprimerad över hur vi missar spelare efter spelare.

Det finns även ett Pressmeddelande på BIF's hemsida också ang H.Berg

Brynäshjärta: Det är inte så svårt. Trevliga människor, fint samhälle, riktig hockeykultur, gott knäckebröd och framförallt ingen Tomas Di Leva.

Brynäshjärta: Westlund till LIF,FY FAN !!!.Hur i helvete sköts den här klubben ? Den är ju helt körd i botten.

Mälarmasen: Enligt en ledare i Brynäs som pratade med Westlund förra veckan så ville han och familjen hem. Pengar var inte det som skulle avgöra var han spelade, utan det viktigaste var att familjen skulle trivas.

Min fråga: Hur f-n kan man trivas i Leksand???

Westlund är ytterligare en av flera brynäsare som vaknar till i vuxen ålder och förstår vilken klubb de ska spela i. Westlund har tydligen gjort det nu och insett att Leksand är det självklara valet om man vill spela i ett bra elitserielag.
Eller så kanske det var så att han inte vågade chansa på i fall brynäs spelar i Elitserien nästa säsong och skrev därför på för Leksand.

Ta nu detta inlägg för allvarligt nu alla brynäsare, det är skrivet med mer skämt än allvar, dessutom är det aftonbladet som kommer med uppgifterna och då vet man aldrig om det är sant.
Men så länge så kan jag säga att som Leksing så jublar man.

GO Leksand Stars!!!

LotharHsand: Är det sant?? då blir man riktigt ledsen..

Vilken idiot Tommy är om det stämmer...
Han hade jag med i truppen till nästa säsong å så gör han såhär,, låt han inte få komma tillbaka till Gävle igen- Jävla Svikare....

Usch fy och blä Westlund.......

Det var inte roligt att höra. Skulle gärna vilja veta varför han tackat nej till brynäs. :(

oj oj
VI måste visa våran besvikele över styrelsens agerande i fjol fans det pengar till M Harder när 38 var skadad nu är han inte iform med flera 9 dagar kvar till 030131

Gunnar Persson kvar som coach!
Gunnar Persson stannar kvar på sin post som huvudcoach i Brynäs även nästa säsong!

Ja man blir riktigt besviken, frågan är varför han tackat nej till Brynäs, lönemässigt borde väl LIF och BIF vara i ungefär samma liga eller(?!) och hur är kontakten med proffsen, lika dålig som mycket annat i klubben eller? Westlund uttalade sig dessutom i gävletidningarna innan han fått nhl erbjudande och sade sig kunna tänka sig att skriva ett långtidskontrakt med Brynäs.

Förjävligt att Westlund skrivit på för Leksand, ytterligare ett bevis på Brynäsledningens oförmåga och inkompetens att knyta till sig hemvändande proffs.Fy fan!

Fy fan säger jag.
Om vi inte kan erbjuda "egna" hemvändande proffs ett kontrakt, då är det fan i mig illa.
(Jag som längtat efter Westlund)
Fattas bara att Honken skriver på för Skansen och Dackell och Modin för frölunda.
Fan också...

Tommy Westlund till Leksand
Varken Tommy Westlund eller Leksands sportchef Anders "Masken" Carlsson vill kommentera affären.
- Inga kommentarer, säger Leksand sportchef.
- Jag kan säga så mycket att jag tackat nej till Brynäs och att Leksand är ett alternativ, men inte mer, säger Tommy Westlund.

Läs mer under Länktips......

Sv: Irriterande!
Cusken: Men jag håller med dig vi har ju ett så jävla bra lag så vi behöver absolut inga värvningar för hela hösten var ju som en dans på rosor o vi tar ju oss lätt till Final ingen kan stoppa oss med våra kommande NHL stjärnor hur ska vi få dessa superstjärnor o stanna kvar i Brynäs!!SUCK!!!Det lät bra va??Jag undrar om jag någonsin kan skriva så om BIF återigen suck!!!!

Cusken: Jag ska dit med ett gäng glada Frölundaiter men jag hoppas jag är gladast efter matchen men svårt blir det!!!!

observant: Mmm.. Förhoppningsvis kommer Brynäs tappra krigare utvilade och sugna, och Frölunda möra i benen efter MIF-matchen.. Det är bara att hoppas men inget jag satsar pengar på..

Cusken: Jag såg det läste det på "Jatkoaika.com" Kallio ska vara hos Frölunda säsongen ut o det sägs även om en fortsättning nästa säsong ut oj oj vilken supervärvning VF har gjort,säger det igen tar inte VF SM-GULD nu så lär dom aldrig ta det,dom har ju ett sådant kanongäng som BIF hade det förr i världen när det dom förvaltade laget till SM-GULD återstår att se om VF gör det med dessa superlirare.Men på Torsdag vinner vi med 3-2 innan VF börjar sitt seger tåg!!!

Irriterande!
Hocketmagasinet skriver: "Det blir Frölunda för finske landslagsstjärnan Tomi Kallio. Finsk media uppger idag att valet ska vara klart. Serieledande Frölunda blir därmed en ännu vassare guldkandidat."

Irriterande! J-a Frlöunda har ju redan ett j-a bra lag. Färjestad m.fl. har också tidigare värvat under säsongen. Har Brynäs ett ännu bättre lag eftersom de inte alls är intresserade av något tillskott? Är det spelarstopp? Vad?

Jag menar, även om Brynäs ryckt upp sig ligger laget ändå välförtjänt i botten. Truppen är för tunn. Trots tydliga motgångar är det inget tal om nyförvärv. Dessutom är Luovi och Djoos borta resten av säsongen och inte ersätta av annat än juniorer. Wågström har missat nästa hela säsongen också. Fortfarande inga rykten, ingenting..

Ja visst.. Jag är medveten om den ekonomiska situationen. Samtidigt kan jag informera er som inte vet att få Elitserielag har ett överflöd av pengar men ändå värvar. Det är väl det som kallas satsning. En vilja att avancera, en vilja att utvecklas och en vilja att vinna. Det saknas märkligt nog i Gävleklubben.

Med detta vill jag inte döma ut Brynäs chanser till ett ev. slutspel men chansen är ändå liten. Chansen hade varit större med 1-2 (kvalificerade) nyförvärv. För att inte tala om chansen i det ev. slutspelet.

Det är dock inte försent. 10 dagar återstår! Kom igen nu Brynäs! Visa lite vilja!

Det blir en buss från Brooklyn Tigers det finns platser kvar,
avgång 15,00 Gavlerinken annmälan till Tord se länk.

Utomhusrink
Vad tycker ni om min idé kring att TIK borde sätta upp en utomhusrink med provisoriska läktare för 15 - 20 000 åskådare och spela av någon av hemmamatcherna i SM på denna ? Anledningen till mina idéer är att våran arena endast tar in 5500 åskådare och det kommer att vara kört att få tag i biljetter..

Slutspel eller ej
Har suttit och funderat lite och kommit fram till att det blir jävligt svårt att klara att klättra till 8:e platsen. Vi har idag 6p (eftersom vi har så otroligt dålig målskillnad) till den platsen. För att ha en ärlig chans bör vi ta 4 raka 3 poängare, och sen se till att inte tappa poäng hemma... Mycket jobbigt läge, men tråkigt blir det inte i alla fall.

70 Rodrigues: PÅ!

westerlind: Så då är det du som bjuder då? *nynnar på Ugglas "Kung i baren"* ;)
Rodrigues-effekten har vi ju varit med om. Jag såg hur det gick sist lagen möttes i Globen och jag har aldrig sett Brynäs så dåliga. Och vem hängde i baren på Röda Kvarn innan match då? Jodå, 70 Rodrigues...

(Och för att ta ifrån honom möjligheten att kontra så kan jag redan nu avslöja att jag satt i fiendeläger med bl a carina och Arthur Dent...) ;)

70 Rodrigues:

Men här finns det pengar. Nåja, just nu uppgår min förmögenhet till ca 75 kronor, men till den 30:e badar jag i pengar igen. Självklart tycker jag att vi ska träffas och se matchen.

Det finns de som säger att det är stor risk för Rodrigues-effekten, men det tror jag inte på.

70 Rodrigues: Jag praktiserar redan Frölundavarianten och lever över mina tillgångar. ;)

Ford Prefect:Vad synd, det låter som om du, jag och Brynäs kan lära av Frölunda när det gäller deg......:)

70 Rodrigues: Intresse finns, men inte pengar.

Djurgårdens IF-Brynäs IF den 30/1!!
Några som ska till Globen nästa torsdag? Vi kanske kunde mötas upp innan match och ta ett par bärs, finns intresse???

Sv: Ang spelarköp
70 Rodrigues: Det där är ganska invecklad företagsekonomi skulle jag tro. 11 miljoner minus behöver inte vara något hinder eftersom allt handlar om hur lång tid man betalar av skulderna på och hur mycket man samtidigt får in. Rent logiskt kan man alltså dra in mycket mer pengar än man behöver betala ut per månad ändå och i Frölundas fall är det ganska troligt att det är så med tanke på publiksiffror och positiv reklam i form av topplacering och fint spel. Dessutom har de nog råd att ta en chansning och förstärka inför slutspelet eftersom de har en mycket god chans att gå långt och därmed betalar den här investeringen tillbaka sig själv på ganska kort sikt.

Sv: Ang spelarköp
70 Rodrigues: Absolut,men det har vi ju påstått sen i oktober,det enda vi fått är skador, juniorer och jumboplacering.

« · 196848 · »