1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773999 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: JAAAAAAA 2-0 Ikonen tjohoooooo <3

bifhjärta: JAAAAAAAAAAAA 2 SKOTT 2 MÅL!!!

Zappaholic: Hakkapelitta Suomen poika👊👍

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Leonardo: JAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Ikonen!!!

bifhjärta: Tjohooooooo Jesper

JAAAAAAAAAA BOOOOOOQVIST

JAAAAAAAAAAAAAAAA DET GICK UNDAN!!

Forsberg 1978: Booooooqvisten!!!!

Forsberg 1978: JAAAAAAA!!!!

Kom igen nu Brynäs!!!

Inkazar:

Kan spy på NHL klubbar som plockar över våra nyckelspelare och låter dem spela i en jävla farmarliga...

Så jävla fel!

Berge: AHL. Självklart vill jag ha kvar honom. Men kommer med all sannolikhet spela AHL hockey nästa säsong.

Lindström: Vi har bra chans iaf, tror det kan i en suddenmatch detta som vi vinner :)

Inkazar: Lucas Carlsson!?

atilla:
Fienderna som blev vänner...

Sen vill jag gärna byta Scott mot Jensen!

Något sånt här:

Läck (Fernström)

Gunderson Bertilsson
Clark Scott Danielsson

Boqvist Andersén
Palushaj Ölund Ikonen

Kilström Ersson
Boqvist Rensfeldt Molin

Larsson
Blomqvist Granström Miller
Alcén
(Bjurström Westfält Asklöf)

Vill gärna ha kvar Lucas. Men tror NHL plockar honom. Paille tror jag lägger av. Mannberg blir svår att ha kvar när vi har bättre junisar.

Lindström: Miller ”The Killer” 😁

Någon mer än jag med önsketänkande;
Miller mosar Hedman.... & hälsar från Enter..

Matchen vinner vi med 3-1

Skrubben: så är det. Men deg kommer in via tv avtal och som jag ser det är han värd det.

Skrubben: Oklart om han är värd det. Tror en sån som Danielsson skulle påverka lagets spel mer.

Inkazar: Ojojoj vad Bengtzén måste punga ut deg om han ska behålla Palushaj. Han lär inte sakna anbud efter säsongen med tanke på poängsnittet trots att han lirat i ett dåligt lag.

{2064}: Tror vi kommer ha 15 forwards nästa år igen precis som ifjol. Då går det ihop med Danielsson, rensfeldt och Emil D om man blir av med Liljewall.

Min ”önskelista” eller en lekmans bruttotrupp kanske vi ska kalla den:

M1: Eddie Läck (ny)
M2: Linus Fernström

B1: Simon Bertilsson
B2: Ryan Gundersson
B3: Lukas Kilström
B4: Marcus Ersson
B5: Adam Boqvist
B6: Henrik Larsson
B7:

F1: Jonathan Granström
F2: Johan Alcen
F3: Jakob Blomqvist
F4: Linus Ölund
F5: Juuso Ikonen
F6: Aaron Palushaj
F7: Jesper Boqvist
F8: Samuel Asklöf
F9: Jesper Jensen
F10: Daniel Paille
F11: Alexander Bjurström
F12: Marcus Westfält
F13: Nicklas Danielsson (ny)
F14: Ludvig Rensfeldt (ny)
F15: Emil Molin (ny)

Tänker mig en back till. Kanske Fälth men osäker pga skadehistorik.

Stryk ikväll men revansch på lördag. Det är vad jag tippar kring back-to-backmatcherna mot LHF.

KalleTeodor: Snyggt, tack :)

Pettisbif: Det innebär iofs också att truppen måste rensas ut på forwardssidan.
Nu har Westfält och Bjurström lyfts upp också och vi har många 4e line killar med kontrakt.
Skall man spekulera så försvinner Mannberg, Paille (slutar) och någon av Clark/Palushaj/Miller/Ikonen.
Asklöf behöver lånas ut till HA för att bli SHL mässig och Liljewall behöver köpas ut.
Då först kan det finnas utrymme för Nicke D, Rensfelt och Emil Molin / Palmberg. Scott är ett alternativ om flera amrisar (eller Ikonen) lämnar.
Sen är jag väldigt ambivalent gällande Johan Alcén. Härlig karaktär men den här säsongen hade han inte platsat om vi haft färre skador.

Pettisbif: Aha kanske Andersén igen? Menar du att bengan kanske lämnar Brynäs då med tanke på att du sagt att Andersén aldrig skulle spela i Brynäs igen under Bengtzén som sportchef...

Kan säga såhär. Jag är bekant med Ludde. Och han vill mer än gärna lira i Gävle och Brynäs igen. Pratade med honom i somras och han vill ju egentligen lira med oss. Men nu när hans kontrakt går ut så tar jag för givet att Ludde blir en Brynäsare igen. Allt annat vore grovt tjänstefel utav Bengan. Kan bli en bättre silly nästa år då:
Rensfeldt, Nicke D och Läck? Kanske även Andersén och Scott.. vem vet. Hoppas gör man ju jämt på Rödda.

mattiask: Där måste man vara med och hugga. Tycker han sticker ut i Rögle. Finns nog en viss utvecklingspotential oxå. Lär dessutom inte försvinna till NHL eller KHL. Lagom bra helt enkelt 😉

KulaShaker: Kanske det KulaShaker, kanske det :) Nu blir det nog en kaffe för mig och gymet innan det blir kvällsmatch mot Lule :)

Leonardo: "mitt svar från början på Kulashaker var bara att om man skickar en länk till exempel på GD+artikel så har inte alla det i Sverige som håller på Brynäs och inget annat"

Det var just därför jag skrev hur länge artikeln var allmänt tillgänglig utan plus. Men den biten kanske du missade?

Peja: Okej Bra Peja...hehe..och nu lägger jag ner den diskussion och laddar för match ikväll..som jag tror blir mycket sevärd...det skenar iväg ibland i ord och formulering :)

Huge: Jag går inte under hehe, jag har vänner som är skribenter i Gävle som jag får information av via Twitter...mitt svar från början på Kulashaker var bara att om man skickar en länk till exempel på GD+artikel så har inte alla det i Sverige som håller på Brynäs och inget annat, inte att jag skall hamna i skottlinjen varför jag inte betalar GD+ :) Jag tror att när hela public service modellen med skatt för ALLA på PS 2019 så drar man alla över en kam oavsett om du ser på TV eller ens äger en TV..detsamma blir för tidningar också i framtiden, direkt på skattsedeln....journalistik idag är en lyxvara enligt redaktionscheferna själva och vissa betalar mycket för det för att de vill och andra väljer att hellre betala spotify och annat media..

Jag tycker mycket av journalistiken är undermålig oavsett vad man skriver om

Jag har även bra kanaler inom Brynäs via barn, syskon i Gävle så det handlar inte om det, jag menar min syster är lika mycket Brynäs som mig, hon har inte heller GD+...jag är varken märklig eller snål, jag lägger mina små slantar på det jag vill betala för, Punkt ;)

Leonardo: Nej det var absolut inte menat som ett påhopp. Jag har inte heller gd+ av den enkla anledningen att deras innehåll suger men jag suktar inte efter att ta del av det heller.

Leonardo: Helt Ok, men det jag och säkert också Peja menar är väl det märkliga i att å ena sidan vara så oerhört engagerad i laget som du verkar vara och samtidigt inte ha råd med 3 kr/dag för plusartiklarna om Brynäs som bara EN tidning tillhandahåller och där du kan läsa allt som Brynäs kanske inte vill eller kan redovisa på sin hemsida.
Mao: att vara principfast är väl rent generellt en bra sak men i det här falllet känns det ur ett strikt supporterperspektiv som både märkligt och småsnålt....😉

Peja: Dels för att jag skulle inte ha råd att läsa alla tidningar med + artikel sen gillar jag att läsa saker och ting i pappersform fortfarande....vad jag menar är att alla har inte + i t.ex GD etc....om man nu skall delge en källa...vet att man gör det på alla Brynäsgruppper jag är med i också ibland, Brynäsdyrkarna, Brynäsvänner, Brynäs från Norr till Söder etc och lång ifrån alla hr GD+ även de som bor i Gävle. Det är väl ändå upp till mig och inte något som skall bi ett drev av :) Då finns det andra diskussioner här inne som går till överdrift med rena påhopp!

Leonardo: Förstår inte vad principen bakom denna principsak är, eller är det en principsak att inte betala för produkter som andra producerar?
Nu är jag inte den som betalar för att läsa varenda tidning med online paywall men har full förståelse för att de måste ta betalt för sina artiklar.
Det finns många typer av Brynäsbevakning (spekulationer, kritiska texter etc) som Brynäs hemsida aldrig kommer att leverera. Det ligger i sakens natur.

Bratwursten : Leonardo m fl
Skam den som ger sig!

De Adam Boqvist-klipp som jag satte ihop från matchen mot Trinec kan nu förhoppningsvis ses via denna länk istället. :)

Huge: För dyrt? För mig är det en principsak och inget annat och jag tror rätt många mer än mig är överens om den saken, man prioriterar och jag prioriterar inte att läsa GD+ mot betalt, då kan jag läsa GD på biblioteket i Halmstad gratis ;) Jag betalar så mycket annat intressant som jag prioriterar högre och jag tycker Brynäs egen hemsida borde ha all information gällande Brynäs!

KulaShaker: Kommer aldrig att betala för någon + artikel, jag har läst GD hela uppväxten i tidningsform innan....det är bättre att lägga ut sånt som alla kan läsa ;) Det borde ju finnas tillräckligt med information bara på Brynäs egen sida och inte utspritt på flera tidningar långt innan Brynäs själva bekräftat något eller hur?

HitTheLights: Skulle tro att de reglerna kan lättas snabbt om KHL stoppar sina spelare från OS.

Forzzen: Man har möjlighet att skriva två korttidskontrakt per säsong ( vid skador). Brynäs har förbrukat sina två iom Micke J och Linus.

Peja: Sant, men om nu någon av våra transatlanter + kanske någon egen inhemsk spelare försvinner + några skador ja då står vi tunt om folk, Hur funkar det med korttidskontrakt den tiden på säsongen och är det allsvenska laget med i någon av streckstriderna lånas nog inga spelare ut. Nix danmark är ej kvalificerad till OS.

Huge: varför skulle inte vi kunna konkurrera med Djurgården? Ludde får flytta hem och djurgårdens ekonomi är som våran. Nästan lite sämre. Så jag ser bara övertag mot DIF.

mattiask: Ja, och isf återstår bara frågan om hur intresserad Rensfeldt är av att komma tillbaka till Brynäs. Nåt säger mig att varken han eller Wännström tidigare verkar ha varit speciellt intresserade själva, trots att Brynäs ev har visat intresse.
Bara en magkänsla jag har och som grundar sig i hur dom förmodligen ansåg sig ha blivit behandlade av Brynäs en gång i tiden, när dom och som jag minns det, ratades till förmån av andra som ansvariga kanske trodde lite mer på.
Ärligt talat tror jag inte BZ har nån chans att konkurrera med vare sig Djurgården eller Frölunda i det här fallet så det blir isf bara en jättebonus om nån av dom helt plötsligt skulle skriva på för Brynäs.

mattiask: ja jag vill ha hem Ludde också. Tillhör min önskelista om nya spelare inför nästa säsong.

Blir lite lack om han hamnar nån annanstans han också när vi missade att få hem Wänna.

Gamla Brynäs-spelare som dessutom är duktiga ska man alltid värna om.
Rensfeldt är dessutom en spelare som jag tror skulle göra otroligt mycket nytta i dagens Brynäs. En spelare som i min värld skulle gå in i någon av de två toppformationerna.
Nu skriver AB endast att DIF samt Frölunda är intresserade, men är ganska säker på att Bz vet om läget och är intresserad.
Jag skulle gärna se Rensfeldt i Brynäs tröja kommande säsonger om det går.

Peja: Om KHL stoppar sina spelare till följd av att Ryssland som land stoppas i OS så riskerar vi att tappa Clarke, Palushaj, Gunderson, Bertilsson, Ikonen. Minst. Samtliga dessa har varit på landslagsuppdrag under säsongen trots KHL spelare.
Kanske tappar vi även Paille och Miller beroende på hur dessa värderas i Nordamerika.
KHL har sagt att man kan stoppa KHL spelare om Ryssland ställs utanför OS. Nu blir det intressant att se hur dom ställer sig. Putin gav klartecken till individuella idrottare att tävla under neutral flag. Men det gäller ju inte hockeyn.

KalleTeodor: Klippet kommer. Ha inte så bråttom ur.

Bratwursten : Det var ju trist.
Ska se om det går att ordna på annat sätt.

Underbart med Bertilsson i laget ikväll.

« · 1856367 · »