1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771026 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Fiender till Brynäs som exempelvis andra lagsupportrar ska inte ges någon som helst uppmärksamhet. Kevin Clark tillhör Brynäs IF och har full uppbackning från samtliga Brynäsare. Fokus är att nypa till Djurgården rejält, plocka tre poäng och trimma spelet i power play.

Daddeh: Äh kom igen nu och släpp sargen.

Daddeh: Vart vill du komma? Hur Brynäs sköter sin kommunikation är inget vi kan kontrollera. Sjödda är en hetlevrad och oerhört lojal person, han kommer inte stå och kasta skit på våra egna spelare i media, inte minst någon så viktig för laget som Clark. Det här är en intern diskussion som jag är övertygad om att Brynäs tar upp. Sedan är det väl upp till Clark själv att inte filma framöver, men det är inget varken Brynäs eller vi kan göra så mycket åt.

Skrubben: Sorry! Jag klickade på senaste inlägget och glömde helt enkelt att ta bort ditt namn i min kommentar. Absolut inget personligt och jag ber om ursäkt för det.
Mitt problem med Brynäs är att ni vettiga fans fördömer absolut filmningar, men som förening gör ni inte det. Tvärtom så är allt vi ser att Sjödin försvarar det. Det är riktigt unket och kommer ihåg honom som en tuff spelare som hellre skulle dö på isen än att filma.Vad har hänt där?

Jag håller däremot inte med dig nu i ditt senaste inlägg. Clark har stått för två riktigt grova filmningar på kort tid och han fick min uppmärksamhet redan vid den första företeelsen mot Luleå. Det är bara därför han fått mycket uppmärksamhet som en fuskare och det är riktigt beklagligt att han försvaras av er tränare.

Daddeh: Vem argumenterar du emot? Det kan inte vara mot mig i alla fall för jag har aldrig uttryckt en åsikt som skulle motstrida ditt resonemang.

Mitt inlägg handlade om hur media vinklar denna debatt vilket gör att såna som du blir påverkade till att tro att Clark är SHL:s överlägset största filmare. Det finns många andra spelare i SHL som har gjort lika ”grova” filmningar men som totalt nonchaleras i media. Det är denna extremt onyanserade debatt som är förkastlig.

Nu hoppa Wikegård på tåget också. Jävla DIF-media som totalt ignorerar att en DIFare KNÄAR en av våra i huvudet. Vad i helvete?

Daddeh: Klart att du har noterat Clarks filmningar, medieuppmärksamheten gör de omöjliga att missa. Tror besvikelsen ligger i att just Clarks filmningar lyfts fram, då i synnerhet när Djurgårdare har stått för farliga överfall i samma match.

Daddeh: å jag vill inte ha en hockey som Minecraft representerar. När ett tictactoe-företag vinner SM lägger iaf jag ner hockeyn för all framtid.

Skrubben: Jag avskyr också filmningar, med det sagt så är det inte synd om er eller Clark på något sätt. Han har stått för de två mest solklara filmningar denna säsong (vad jag noterat) och Sjödin har vid bägge tillfällen försvarat honom. Brynäs som förening verkar utåt bara stötta Clark och hans beteende. Det gör mig lite illamående, men trots det är jag är säker på att varken du eller jag vill ha en hockey där alla beter sig som Clark. Den dagen lägger iaf jag ner hockeyn för all framtid.

Leonardo: Förstår inte varför Dahlén blir hyllad för att han stannar. Borde ha varit en ren självklarhet att spela vidare i Timrå säsongen ut.

Leonardo: 👍upp på den, härlig kille

Leonardo:
Erfaren rådgivare. Lätt att gå vilse i de där lägena....

Bratwursten : Dahlén stannar i Timrå, bra kille med hjärta :)

{5915}: vettefan hur mycket makt dom har, känns som de flesta läser framförallt kvällsmedia för nöjes skull snarare än att man faktiskt påverkas och lär sig saker nuförtiden, iaf bland de yngre. Lite som paradise hotel, man kollar inte på det för att det är givande utan istället underhållande hur människor kan göra bort sig så. Nu är jag väldigt hård men ligger en del sanning i detta iallafall för min del

Anders Berg: He, he att man orkar ens diskutera Clark, förstärkningar verkar vara legalt för stjärnor i Växjö, SAIK, FBK och andra daddalag i Cmorestudion, jävla barnnivå! Om Clark är så specifik borde Brynäs göra sig av med honom vilket de inte kommer att göra, det är en fjantig debatt....många fuskar, Wikegård sa ju själv bort sig för en vecka sedan " fusk är helt okej så länge inte man åker dit" när Björn Olden ryggade till...

Skrubben: Så roligt för Ersson, han är värd det :) BRA

{5915}: Vad tror vi valet för Dahlén blir i för SHL lag ev efter matchen ikväll mellan Timrå vs Modo :) ? Jag tror han blir kvar i Timrå jag :)

Forsberg 1978: Exakt! Sitter man i tv och Kvällsmedia och gör en stor grej av att en spelare i mitt lag klantar sej då kräver jag att dom är konsekventa när spelare i andra lag gör samma. Media har sån jävla makt att balans är grundkravet för deras trovärdighet. Amatörjournalister som Wikegård, Rönnqvist mfl tycks ha nåt jävla frikort för att skita i etik. Att tycka utan ansvar är ju jävligt enkelt.

Forsberg 1978: Denna gången var det ju mot Djurgården, då är det ju en helt annan femma ;)

Skrubben: Absolut ska Clark ha sitt straff inget snack om det också tycker jag att detta ska tas upp internt inom Brynäs (har säkert gjorts nu) men en grej som retar mig är att det blir sådan jävla häxjakt på Brynäs och Clark när man match efter match ser minst lika mycket filmningar från andra lag men det rinner på något konstigt sätt ut i sanden!

Från det ena till det andra...
Såg att Oskar Lindblom är uttagen till "AHL All-Star Classic". Riktigt kul för honom som numera också är 2:a i Phantoms poängliga.

Zappaholic: Först och främst vill jag betona att jag avskyr filmningar och fusk inom hockeyn. Men jag tycker det är riktigt jävla illa hur media vinklar allt enligt deras agenda. Clark har gjort två filmningar denna säsong och han hängs ut som om han är en grovt kriminell brottsling. Samtidigt finns det flertalet spelare i ligan som får smyga helt och hållet i bakvattnet.

Det är verkligen läskigt vilken stor makt media har och hur de väljer att vinkla olika händelser. Den enstaka personen/klubben är totalt maktlös när drevet är igång.

Skrubben: riktigt bra! Han har potentialen att bli nya Bertilsson! Eller iaf snudd på. Förhoppningsvis inte för bra så han kan bli lika långvarig som Sunken ;-)

Rodrigo: Utgår från att DN bötfäller denna örebrospelare och att Wikegård, Rönnqvist och Sanny belyser även denna situationen. Finns en skön filmning av Jimmie E också men inte ett ord om det.

Nu släpper vi filmningar, avstängningar, böter och ser framåt.

Såg att ingen uppmärksammat att Ersson fått förlängt kontrakt. Kul att hans hårda arbete gett resultat. Förra säsongen var det klart att han skulle lämna innan Bengtzén sedan ångrade sig efter slutspelet.

{5915}: Om Discliplinnämnden påverkas av vad som sägs i studion så är det kanske mest DN som borde tänka efter på vad dom håller på med. Klart Cmores studio ska granska situationer och kunna göra det fritt.

Nån som vet vilken typ av missade utvisningar som DN tar upp i efterhand. Huvudtacklingar och filmningar men inget annat? Eller kan allt tas upp retroaktivt? Vem kan anmäla?

{8179}: Ja, brukar bli skitbra när folkdomstolar får bestämma.

SH: Bå var det ju jättebra att det togs upp i studion

{8399}: antagligen hade det inte ens tagits upp om det inte gapats om situationen i Cmore-studion

Anders Berg: Varför bryr du dig?

KulaShaker: Jag är skeptisk till att han bestraffas då det kan vara så att han faktiskt snubblade omedvetet. Samtidigt så är det kanske av betydelse i ärendet att det skett tidigare. Vi får hoppas att dessa bötespengar går till en god sak i alla fall.

KulaShaker: Betyder det här att alla missade utvisningar ska tas upp DN?

Daddeh: jag tycker Clark och Järnkrok gjorde jävligt idiotiska filmningar och med Clark borde man ta upp det internt etc utöver bötern han fick också ta ett snack med Sjödin att bemöta media bättre i frågan och till och med skriva ihop något meddelande på hemsidan att man just tar det internt. Men kan inte riktigt hålla med dig i att det sattes i system runt den tiden. tror det mer har med tv sändningar att göra att det blir så klart nu för tiden när det händer.

Lite samma som medias bevakning på katastrofer i världen, förr visste vi inte hur mycket skit som hände i världen, men nu läser man om massmord och terrorism varje dag för att allt blir så svart på vitt.

Men saker man märker på sociala medier är att folk så gärna vill höras högst genom att försöka komma på dem grövsta orden dem kan komma på i att förklara vad dem tycker om Clark och sjödin etc, till och med dra in händelser från 5-6år tillbaka och även spelare som aldrig har filmat bara för att när man väll kastar skit åt ett lag så kan man lika gärna komma på massa annat. det finns en sådan överdrivenhet bland folk att man bara blir less att läsa sociala medier.
men jag får skylla mig själv som går in och läser skiten

Vad heter DIF:aren som brukar skriva här? Dennis Persson? David Persson? Varför skriver han inte några glädjeyttringar här idag?

Peja: 3matcher och 8” för djurgårdaren

mattiask: 5000 SEK är höga böter för en företeelse som leder till 2 minutersutvisning i spelet.

mattiask: Tror det är standardböter. Nästa gång(vilket borde varit denna) blir det 10 lax.

KulaShaker: Bra med böter, men tycker faktiskt att han kom ganska billigt undan trots allt. Fusk är fusk.

5000 i böter för Clark

Charles: Självklart finns det andra som också satte det i system. Exempelvis Jimmie Jump och Hadelöv var även de ivriga filmare vid ungefär samma tidpunkt. Det är ytterst få gånger som någon åker dit för filmning, och i nästan alla fall tar dummarna även ut närmaste motspelare, så det förvånar mig inte alls att många spelare pysslar med den där skiten för att vinna fördelar till sitt lag. Det borde straffas mycket hårdare och oftare än det gör idag enligt min mening.

Lunkan: Jag satt 5 meter bakom händelsen igår på Hovet, sen kan jag säga att domarna var borta i huvudet helt, Brynäs spela PP när det var mkt tveksam utvisning sen missade han solklara, det var ett jävla liv där...men förövrigt var inte Brynäs bra alls igår!

Davey85: Och vad är egentligen skillnaden mellan Clarks agerande och när en spelare ex står vid sargen med ryggen utåt och bara inväntar en tackling i ryggen, och sen förstärker för att få fördel hos domarna?
Moraliskt sett exakt lika förkastligt. Om inte värre därför att många gör det mer i lönndom sas, dvs väl maskerat. Clark gör det iaf jävligt öppet och tydligt, vilket borde underlätta för domarna att agera.
Håller med Sjödda, hela debatten blir uppblåst och överdriven bara för att murvlarna skriver om det. Det genererar extra mkt klick och det är det som det mesta handlar om för deras del.
Och det där med att stå med ryggen mot och sen förstärka när tacklingen kommer är dessutom bara ETT exempel, finns många andra situationer som inte alls uppmärksammas i samma höga grad som när nån gör det på ett klumpigt sätt, sas.

Vi tar DIF på lördag, hoppas på glada fans hahahah

Vill man hitta lite "bevis" mot Lias Andersson så har Nyström skrivit om det både på sin twitter och på expressen.

Jag skulle ha länkat, men jag bojkottar fortfarande Nyström p g a hans attack mot Brynäs efter Söderström-gate. Kan inte ge karln några fler klick.

{5915}: Ska bli intressant att se vad man får för att (helt uppenbart medvetet) knäa en liggandes och försvarslös spelare i ansiktet i SHL.

Ett klassiskt fall där beteendet är värre än utgången av handlingen.

Hoppas på minst 5-6 matcher, förväntar mig ingeting..

hanzon: Snygg prioritering. Förkylning är värre än kolera, typ.

{5915}: Hittar inget om detta. Skriver bara om Kevin Clark om hans filmning.

{5915}: Vad skriver Lindström om Hultströms övergrepp?

Inkazar: Blir mycket att tjata om. Fanns en annan situation där Alcen låg på Djurgårns målbur där djurgårdaren tryckte till i Alcens huvud bakifrån. Onödigt och fult. Offsidemålet kan vi också tjata om. Finns liksom inte tid under matchen att gå igång på allt som händer.

« · 1864741 · »