1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771196 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Fiender till Brynäs som exempelvis andra lagsupportrar ska inte ges någon som helst uppmärksamhet. Kevin Clark tillhör Brynäs IF och har full uppbackning från samtliga Brynäsare. Fokus är att nypa till Djurgården rejält, plocka tre poäng och trimma spelet i power play.

Idag gäller det att förbättra i princip allting och jag hoppas att Brynäs kommer ut som ett nytt lag sen sist för förra matchen var under all kritik!
Hoppas innerligt att Rautio står ikväll!

Forsberg 1978: visst var det DiF förra året också som vi mötte i super duper ? Har för mig att vi torskade solklart då ! Idag vinner vi 👊

pjåtor: Jag och min polare var uppe förra året och kollade lördagsmatchen mot aDjurgården och då vann Brynäs ganska klart. Vet inte om det kallades för super duper dock.

Qvarre: inte den matchen som var ”super duper” då mötte både herr och damlag DIF, båda torskade och båda blev nollade. 0-1 har jag för mig herrmatchen slutade.

Edit: 0-3 slutade herrmatchen. Det var damernas som blev 0-1

Låt oss vara överens:

- Filmningar är ett jävla otyg. Hör inte hemma i hockeyn.
- Kevin Clark upprepar beteendet trots att han bara för några veckor sedan uppmärksammades för just detta.

Kevin är en duktig hockeyspelare och har en tjurskalle som man älskar när han spelar i samma lag. Här har han dock kört med fulspel...

Tommy Sjödin är en skön kille och en brynäsikon. Jag gillar Tommy men att skylla på media när hans spelare filmar är det mest idiotiska som kommit från hans käft hittills. En mediatränad hade fördömt händelsen och utåt meddelat att vi skall ta en intern diskussion. Nu framstår Brynäs som en klubb som accepterar filmningar vilket ju är felaktigt.

Sen att man dammar av Järnkrok i debatten är bara tragiskt. Där kan vi snacka hetsjakt och mediapåverkan...

Peja: är väl mest för alla meningslösa spekulationer innan ☺

bradberry: Det är fortfarande emot reglerna att filma precis som det är att trippa eller att haka. Det är upp till domarna att göra bedömningarna. Svårare än så är det inte. Filmningar är iofs väldigt fult och osportsligt, men det är tjuvsmällar med. Men det "ingår i spelet", tycker Wikegård. Så det ingår i spelet att försöka skada eller att ge smällar på ett ställe där man vet att motståndaren har ont? Jag är inte för filmningar alls. Men det är ett faktum att spelare gör precis allt de kan för att få med sig fördelar. Om en spelare som Clark, som bevisligen åker på många tjuvsmällar ger igen genom att filma så köper jag det. Sen är det upp till Sjödda att få stopp på det. Vad Wikegård säger och det katten skiter kan man lägga i samma låda. Och heter man Sanny Lindström som hade svart bälte i bentacklingar så ska man bara vara tyst. Så vitt jag vet har ingen motståndares karriär fått avslutas i förtid för en filmning, bentacklingar däremot... Fråga Björn Danielsson...

Brynäsgubbe: Observera Wikegård kritiserar Clark men i stort sätt inte tvärgatuföreningen alls. Uppenbart att ränderna ej går ur🙂

{8421}: Vad har Clark att säga om händelsen tro? Var det ens en filmning?

{8399}: Säg det, såg klart misstänkt ut. Men Clark har en spelstil då han accelererar snabbt och mer eller mindre försöker springa runt sin motståndare på bekostnad av balans och kontroll. Han faller alltså ”lätt” ganska ofta. Rödin var väl åt det hållet också 11/12 då han föll helt på egen hand när han genom tvära kursändringar försökte finta motståndare.

bradberry: Anser inte att Sjödin skyller Brynäs filmande på media utan att han menar att media överdriver storleken av problemet med filmningar. Finns sånt som är värre.

bradberry:
Järrnkrok? Ove Molin då? 😃

Äntligen Ersson framför Sundqvist!!! Förutom Gunderson ser backparen äntligen ut som dom ska.

Auchinleck: Nu är man på plats i gamla hemstaden intill Gavlerinken, hur många kommer mer att vara där här från Hockeysnack :) ?

Auchinleck: Nu svär du i kyrkan...:)

KulaShaker: Ja, går väl inte att tolka Sjödins ord på annat sätt, om man inte vill misstolka honom.
Återigen frågar man sig vad skillnaden är mellan det Clark gör och när nån gör det lite ”snyggare” sas, men likväl avser att lura domarna?
Hittills inget bra svar från ex Daddeh och andra som jag tycker resonerar väldigt svartvitt i filmningsdebatten.

Huge: Fiender till klubben tolkar händelsen på ett illvilligt sätt.

{8421}: Fokus i studion är så klart Clark och filmningar.

Zappaholic: Studion har oavsett inget ansvar i hur DN agerar.

Huge:
Ja, den som är konspiratoriskt lagd funderar på vad de så kallade experterna i Cmore är ute efter?

De tycks mena att filmningar måste bort så att hockeyn inte blir som fotbollen. En bra ansats kan man tycka, jag gillar inte heller filmningar. Problemet borde därför, kan man tycka, lyftas ofta för att om möjligt skapa opinion i frågan.

Hur går de då tillväga för att få till förändringen?

De gav sig på Clark för några veckor sedan för att sedan inte lyfta någon situation vare sig före eller efter 🤔
I torsdags brann det till igen och märkligt nog hade de hittat en situation med samme man igen... 🤔
Lite synd skulle jag vilja säga, om de vill visa hur stort problemet är borde det varit bättre att hitta någon annan spelare i en annan situation, eller hur? Å det skulle ju varit bättre att ha ett större underlag för sin tes än ynka två fall från en och samma spelare.

Nu har vi ju spelat 36 omgångar och filmningar kan ju knappast vara så stort problem om det bara är två tillfällen som är värda att slå ner på?

För det är väl inte så att FBK-, DIF- och gladiatorexperterna i studion bara ser chansen att få trycka till Clark och Brynäs av någon anledning? Tja, det senare känns nog som deras primära syfte för annars måste jag säga att de agerar extremt korkat, men det kanske inte är annat att vänta av dessa herrar.

Nu tar vi tre pinnar i eftermiddag, heja Brynäs!

Rodrigo: Que?

Vuollerim: Bra inlägg. Man väljer att fokusera på Clark och Brynäs men ser inte vinsten i att lyfta andra spelare och lag för att underbygga argumentationen om filmningar.

Två situationer på ca 250 matcher lyfter de fram. Båda Clark.

Ruttet.

Zappaholic:
Fy satan vilka jävla ufon till experter de har i studion. Clark säger ju det alla vet, han är utpekad för något alla gör... Dvs, MÅNGA spelare gör det. Han ska ha en större moral än ligan i övrigt... Hur i hvete kan de ha sådana klantskallar i studion?

Vuollerim: Ohhhh jösses vad skit Clarke får i Cmore studion. Han har verkligen satt sig själv i en omöjlig sits

Äh såklart dom pratar om Clark, det har blivit en snackis. Släpp det nu och fokusera på matchen.

Vuollerim: Smaklöst är vad det är. Dessutom allt fokus på Djurgården också. Hittills i alla fall.

kennys: HELVETE jag hade på 4:an och missade detta för när reklamen var över så var det fokus på DIF!

Rodrigo: bara hoppas att Clark Kent håller sig i skinnet idag och gör hattrick 👊

pjåtor: Vore underbart!

Förutsätter att Alcen, Blomman, Miller, Kilas, Bertil mfl sätter tonen direkt i det fysiska spelet idag.

Ska KRIGAS till 3 poäng idag, duger inte med bandysväng och kladd inför en stor hemma publik. Utan HUNGRIGA tigrar.

Mitt tips 3-2

Hue kan du ens nämna Miller som en fysisk spelare..

Någon mer än jag som får lite vi mot världen känsla?

Älskar dom röda tröjorna! Äntligen!

Tycker Brynäs gjort ett bra jobb med introt sedan slutspelet. Man blir jävligt taggad.

Forsberg 1978: Äsch... Inget Skellefteå-komplex nu tack...

Hälsningar från Polen. NU KÖR VI BRYNÄS!!!
Uppladdat:

500x0-cbd2b224-ba1f-4211-832b-11168b474adb.jpeg

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

YES!!

Forsberg 1978: musiken och tröjorna. Love it

Jaken: JAAAAAAA!!

JAAAAAAAAAAAA

bifhjärta: JAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAA

bifhjärta: Bra där Liljewall

Forsberg 1978: bra två gånger om av Liljevall... vinner först pucken och sen in och styr

Zappaholic: flyt men snyggt!! Snygga tröjor förresten!

Mike.F

Hur svårt är det att sätta en 2 mot 0a...

Brynäsgubbe: Jävligt svårt om pucken hoppar över bladet i skottögonblicket...

Kul att zebrorna släpp 7-10 solklara Dif utvisningar..

« · 1864741 · »