1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769863 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäs har faktiskt gjort rätt bra matcher dom senaste som dom förlorat. Tyvärr rätt låg PDO i dessa matcher så det har varit en blandning av otur och ojämnt målvaktsspel. Verkar dock inte som att Sjödin har någon närmare koll på PDO och att rätt mycket handlar om otur, så hans analyser i intervjuer har varit lite märkliga. Eller så kan man tänka som Huge, att alla tränare är enormt utbildade och har skrivit doktorsavhandling inom hockey.

Mike Weber slutade nyss att spela hockey och blev tränare i OHL. Han måste ha utbildat sig otroligt snabbt!

dAVydov: varannan ställer vi bara ut grejerna som mot Malmö

Lunkan: Var sjätte vecka alltså :)

dAVydov: Nope vi spelar varannan match som läget är nu

Brynäsgubbe: Är det hockey idag igen alltså!? Trodde vi bara spelade nån gång var tredje vecka typ.

bradberry: åh, det hade jag missat.

{8399}: Andersén är skadad just nu... Axel tror jag...

Brynäsgubbe: Allt kan hända i ett slutspel faktiskt och Brynäs känns helt klart som en utmanare. En backvärvning hade förstås varit bra (och kanske nödvändig) både för att täcka upp under OS och för at stärka upp inför slutspelet.
Kanske skulle Niklas Andersén gå att lösa för ett längre kontrakt?

Peja: Störst möjlighet till avancemang om de skulle få möta Luleå, kanske. Eller vad sägs om revanschmöte med HV? SAIK tror jag dessvärre betyder rätt så säker respass. Om vi nu spekulerar Play in alltså.

Peja: Fortfarande Brynäs bedrövliga start som spökar, efter det va dom ett topp 3 lag i 20-25 omgångar och i senaste 6 omgångarna vara väldigt ojämna.

Håller med att ni inte känns som en guldkandidat men det är starten som ligger med än och inte att det är fram och tillbaka nu.

Men tänk om Brynäs hamnar på 6e platsen, vilken kvart det lär bli då=)
Brynäs mot troligen Färjestad eller Frölunda eller Djurgården, det vore väl nåt!

Kommer Brynäs 7a och sen klarar play in så skulle det ju kunna bli Djurgården-Brynäs i kvart, så chansen finns absolut att det kan bli riktigt roliga matcher.

Clarence: Play in är 50/50. Lagen som hamnar där kommer vara ungefär lika bra som Brynäs. Kommer handla om dagsform. Men optimisten inom mig säger att Brynäs trots allt klarar det.

Peja: Men då tror du ändå de klarar ett Play In?

Brynäsgubbe: Tror knappast detta lag kommer gå långt i ett slutspel oavsett vilket. Typiskt mittenlag. Tippar på respass i kvartsfinalen.

Ikväll vill jag se att vi bestämt oss för vilket lag vi vill vara. Antingen gör vi en push mot topp 6 nu eller så nöjer vi oss med medelmåtta och spelar playin och åker ut eller blir för trötta för ett långt slutspel. Laget måste visa vad de vill i de kommande matcherna. Det finns inga ursäkter nu.

Viktiga saker i kvällens match.

1. Sätta press i RBKs uppspel som vi kan va så bra på.
2. Jobba stenhårt och färdigt situationer i egen zon.
3. Ej enbart stirra puck i boxen.
4. Ett effektivare PP.
5. En toppmatch av Rautio. Då är han grym.

{6984}: Var det där en varning om vad som sker OM jag nedvärderar eller kränker nån eller var det ett konstaterande att jag gjort det därför att jag tycker att en skribent sällan resonerar sansat eller vettigt?
Uppfattar inlägget som lite tvetydigt...

Skrubben: Fint att få se Bjurström igen om det nu blir så. Tycker han fått lira för få matcher då han ändå gjort bra ifrån sig de få matcher han spelat.

Huge: Jo det blir ditt problem om väljer ett ordval som nedvärderar eller kränker en annan skribent. Du är självutnämnd språkpolis här. Visa då att du kan bemöta andra på ett vårdat sätt.
Annars måste vi moderatorer gripa in...igen.

Davey85:Ja, det är lite märkligt.
Trots att det väldigt ofta förekommer påhopp och mobbning mot spelare och ledare där ord som sopor, värdelös, idiot, obegåvad osv är frekvent återkommande så har jag aldrig sett pekka85 rycka ut på sin höga moraliska häst och klaga på översitteri eller mobbning.
Som sagt, märkligt....

Lirar Berra ikväll? (Ursäkta om det var hockeyrelaterat)

Det är inte mobbing när man kallar våra spelare öknamn och raljerar nedsättande och överdrivet..

Men mobbing om man tycker att nån har en ovettig åsikt? Det blir lite problematiskt om det ena stunden ska vara högt i tak och i nästa ska det vara skyddad verkstad och silkesvantar.

pekka85: Kan inte hjälpa om nån eller några inte gillar att få sina åsikter ifrågasatta av mig på ett diskussionsforum för ishockey. Isf är det deras problem, inte mitt.

Huge: Kan du köpa att vissa blir irriterade på din översittarretorik? Klassisk mobbare är vad du är! Tar på dig en roll där du, på ett nedvärderande sätt, förklarar andras tillkortakommanden på ett personligt plan. Detta är ett hockeyforum! Känns som du hade passat bättre på en politisk sida där du kan sänka dig till deras nivå. Ditt sätt förpestar verkligen detta forum.

xxx BIF xxx: Vänta vänta vänta vänta vänta vänta lite nu. Om jag förstår dig rätt. Du tycker det är ovettigt att ha en åsikt om vem som har en ovettig åsikt?

xxx BIF xxx: Och JAG delar inte 90% av det Pettisbif skriver när det gäller hockeyrelaterade saker kring Brynäs. Mao: det handlar om hans ÅSIKTER och inte hans PERSON eller intellekt.

Huge:
"Finns det NÅN vettig och sansad hockeybedömare som gör det?"
"Jo, men du verkar inte ha folkvett nog att förstå.."
Det handlar väll om person, och inte deras åsikt eller?
Sedan:
"Tycker du att det är ok att utifrån dina egna värderingar uttrycka vem som inte är vettig eller inte har vettiga åsikter?
Utveckla gärna det konstruktiva i det agerandet"
Om du läser mina frågor till dig (som du förövrigt inte besvarade) så såg du nog att jag läser vad du säger, men INTE delar din åsikt.
Gör det min åsikt eller mig ovettig?

Sen gör det väll ingen skillnad om du säger "hen är inte vettig" eller "hen har inga vettiga åsikter" i praktiken - båda ifrågasätter någons intellekt. Det ÄR nedlåtande/påhopp vilket som. Framförallt då du INTE har saklig grund att bedöma om hurvida någons åsikt om hockey är vettig eller inte. Lika lite som du kan anse att en folkpartist eller en miljöpartist saknar vettiga åsikter.

xxx BIF xxx: "Jag har folkvett nog att förstå att om jag säger att någon inte är vettig så är det ett påhopp,"

Jo, men du verkar inte ha folkvett nog för att förstå vad jag försökt förklara för dig ett otal gånger: det är någons ÅSIKTER/RESONEMANG när det gäller hockeyrelaterade saker som jag inte tycker är vettiga, inte att personen ifråga saknar vett.
Så ditt långa inlägg om påstådda påhopp och förtal faller ju helt platt till marken.

Anders Berg: Han är nog lite som Salmela, fiskar ständigt efter bästa bud.

{8399}: Duktig spelare och äcklig legoknekt i samma person.

Huge: Allvarligt?
Tycker du att det är ok att utifrån dina egna värderingar uttrycka vem som inte är vettig eller inte har vettiga åsikter?
Utveckla gärna det konstruktiva i det agerandet.

Och ang. min logik:
1. Jag har folkvett nog att förstå att om jag säger att någon inte är vettig så är det ett påhopp, och kanske i förlängningen en kränkning. Vilket i sådant fall gör påhoppet så mycket värre. Sedan har vi såklart förtalsperspektivet.
2. Jag har tillräcklig logik och behöver inte använda mig av härskarteknik för att kunna argumentera, utan bemöter ett argument jag inte delar med ett motargument som jag anser påvisar motsattsen. Att säga att debattören, eller de som delar hens åsikt, inte är vettiga, tillför ämnet föga. Utan det är enligt mig just påhopp, på en låg nivå.
3. Skulle jag tycka att någon är vettig skulle detta inte vara ett påhopp, nej, så länge jag inte är ironisk eller liknande. Det skulle jag med min logik kalla för beröm. Men det tillför inte heller något till debatten och i detta forum skulle jag utlämna den åsikten också.

Men som jag frågade inledningsvis:
Tycker du att det är ok att utifrån dina egna värderingar uttrycka vem som inte är vettig eller inte har vettiga åsikter?
Om så - utveckla gärna det konstruktiva i det agerandet.

atilla: Har för mig att svaret till mig var nått likadant som dök upp förra gången det var uppe..

atilla: Har du ingen humor ? Jag skojade lite bara 😉

mk: Verkar som så. Han hade ju en användare tidigare som han gjorde likadant med. Tog bort och skapade calle lejonkräk direkt. Var samma sak nu när Axle San dök upp. Skriver samma typ av dryga inlägg som callekontot gjorde med.

mk: ?

{7981}: ”Om allt löser sig med kontrakt och liknande, skulle du kunna tänka dig stanna?

– Yeah, i nuläget så utesluter jag ingenting. Jag försöker kolla runt och se vad det finns för alternativ. Jag har kontakt med Stefan Bengtzén då och då, vi får se. Jag känner inte att jag måste ta ett definitivt beslut redan nu och jag vet inte om Stefan har tagit något heller.

– Vi har pratat lite och har väl kommit en bit på väg, men vi får se vad som händer. Det är fortfarande väldigt tidigt och jag har aldrig skrivit på en kontrakt så här tidigt förr. Men jag gillar att spela här.”

pjåtor: Verkar för bra för att vara sant. I min bok är han topp 3 i SHL och med rätt omgivning kan han bli ännu bättre.

atilla: Är Axle San lejonkräk?

Lite detta jag menade med ett inlägg jag hade tidigare, det är bra/kul att veta om det är en gammal användare som kommer tillbaka.

pjåtor: så går det när man bara kan läsa rubriken... skit också.

{7981}: Yeah, i nuläget så utesluter jag ingenting. Jag försöker kolla runt och se vad det finns för alternativ. Jag har kontakt med Stefan Bengtzén då och då, vi får se. Jag känner inte att jag måste ta ett definitivt beslut redan nu och jag vet inte om Stefan har tagit något heller.

{7981}: inget är klart står det i artikeln men han kan helt klart tänka sig att fortsätta i brynäs

{7981}: har han förlängt?

Läste att Brynäs förläng med Hajjen... Kunde ej läsa hela artikel då den är +
www.gd.se/logga-in/stjarnan-om-kontraktsforlangning-med-brynas-och-os-nobben-hade-latt-tagit-ut-mig-sjalv

Man sitter ju och är lite orolig över hur Bengtzen väljer att komponera ihop laget till nästa säsong. Det är ju nu det arbetet pågår. Ser han svagheten i målvakts spelet, bristen på spelskickliga centrar och avsaknaden av tyngd....

honken21: Larsson har varit duktig dom senaste matcherna. Gillar speciellt en sekvens igår bakom mål där han tacklar bort en 100kgs sylvegård och snor pucken.

Han må va liten men han har stora balls och visar ett strongt fysiskt spel.

{8399}: Som all din dynga Axle San aka arnio aka calle lejonkräk

{8399}: hur överlever du en dag om du går igång på en sådan liten grej som inte är fel. han lämnade ändå träningen och ingen har kommit ut med motsatsen än att han är OK. det vi vet just nu är att han inte var okej nog för att fortsätta träningen

{8399}: Den ena hästen till den andra:

”Hörde att du blev kastrerad igår. Tråkigt, va?”

”Ja, faan va lack jag blev....”

dAVydov: När man läser sån skit så blir man lack...

{8399}: Chilla lite. Du har ju hetsat hela dagen :)

« · 1867497 · »