1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769116 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: kul för Berra, men jag är lite nervös över att han är i första backpar.

Lär ju garanterat få ögonen på sig från flera håll...

Ass till Berra på Sveriges 2-0-mål!

Skrubben: Nä, alltså hade Brynäs nu suttit i en situation med bara Rautio och Ersson låt oss säga då hade de nog jagat en målvakt redan nu, nu verkar de ju tror på Linus som andremålvakt och att han skall få coachning av målvaktstränaren ....

Leonardo: Precis. Och Brynäs har breddspelare så det räcker och blir över. Behövs knappast läggas pengar på såna spelare just nu.

majk: Sant så är det, alla värv är ju inte stjärnspelare men man breddar väl och täcker upp för ev skador, säkrar upp...Ledin är ju typ en breddvärvning i en fjärdekedja utifall skador etc

majk: Nä mer en dispyt jag haft med honom på Twitter om att "Brynäs enligt honom var bra ynkligt om de inte hade råd att flyga till matcherna" när minsann KHK gör det varje match sade han typ för något år sen eller två, då får fan Brynäs skylla sig själv och då brann det till i huvudet på mig och jag gav honom en repa tillbaka...det är ju ofta så en dispyt börjar när man sen inte gillar någons attityd men dom finns ju överallt, jag försvarar mitt lag, ingen skall snacka skit om oss i fel ordalag! Många rika klubbar som åker buss ofta till matcherna...det var ett sånt dumt jävla uttalande bara

Leonardo: Men är väl bara Växjö(Miele och Rasmussen) och möjligen Färjestad(Hudacek och Ellis om man ska väldigt snäll) som värvat etablerat. Vi breddade centersidan med en duktig spelare från allsvenskan(Strandberg). Bra värvning men ingen som gör jätteskillnad direkt.

majk: Nä tror inte jag heller, då borde man ju haft någon sorts indikation om det inte är top secret hehe...det finns ju spelare tydligen på en marknad som andra lag värvar.....mja, det visar sig om det blir en big suprise inatt eller lagom före eller efter matchen imon mot ÖHK?

Leonardo: Vad har Höken gjort för elakt mot er? Tippat att ni ska vinna serien kanske var lite väl ironiskt kanske.

Leonardo: Men kan ju också bli en Ikonen. Men chansen att träffa rätt så här sent är väl inte jättestor.

{8399}: Precis Eliteprospects följer jag slaviskt för att se alla spelare i alla ligor hur det går och vilka som har kontrakt som går ut, sen Mr Madhawk kikar jag på varje dag, personligen gillar jag inte honom, han varit ganska nedlåtande mot Brynäs men han brukar ha rätt i de mesta av skvallret, faktiskt!

{8399}:
Elite Prospects?

Leonardo: Finns någon förteckning på vad som värvats av vilka den senaste tiden?

munkas:
Spännande? On the contrary, min käre munkas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6886327#

Här får du en bonus om hur man kan ha resurser och inte kunna använda dem. Det är inte så enkelt att bygga kompetenta organisationer trots "full" backning från "banken. I det här fallet Ejendal.

Helheten, munkas, helheten. Och DET börjar inte med en panikvärning 5 i 12 tyvärr.
Finns inte mycket som talar för att svaret på frågan om HELHET heter Lorenz heller. Eller tf klubbdirektör. Eller frånvaro av förstetränare. Eller BZ för delen. Eller frånvaro av kompetent organisation på Sätraåsen. Eller avsaknad av förstekeeper. Eller förstecenter. Eller... (fyll i lämplig funktion).

Total home makeover snarare. Med en plan. Och en stenhård ambition. Varför inte inspireras av Östersund så länge de klarar av att hålla trycket uppe.
H E L H E T E N.

Lunkan: Ja ingen desperat förstärkning ala Terry Broadhurst :) Det visar sig inatt eller till matchen imon

Leonardo: det är munkas med, hellre inget än styrman och ledin

munkas: Jag blir överraskad om det överhuvudtaget blir något :)

Leonardo: Han hade Brynässtrumpor på sig och trodde att han kanske inte får ha det eftersom HM står för alla kläder dom ska ha och sen pratade han om pecca och sa att han kommer att vara saknad i Brynäs . Det var väl istort det som stod

Deadline day närmar sig!
Blir det en ny het målis eller en rykande rapp center? Både och??
Spännande tider!

{2064}: Nicky D skulle inte spela först i höst var svaret idag från TF sportchefen tyvärr

{2064}: Är det någon som vet vad artikeln med Simon i GD handlade om idag

{6984}: Men det är just det. Var hittar du dessa karaktärer fem i tolv? Dessutom till en kostnad som troligen skulle kosta mer än det smakade givet att det inte är Bäckis o Lindbäck.

Fick man drömma så skulle vi få in ND tidigare, värva en riktigt bra center och vänta med Lindbäck till nästa säsong.
Men det kommer inte hända.
Det är bara att skölja bort silversmaken ur mun och börja hoppas på en lyckad silly.
Fast det hindrar en inte att supporta till det bittra slutet.

{6984}:
September, Powerfade, september...

{2064}: Nja. En riktigt bra målvakt och en riktigt bra center skulle kunna göra mycket. Få igång vårt PP och kanske få fart på Clarks målskytte till en nivå till. Det skulle göra enormt mycket.

Chanzone: Ja fy fan va trist för klubben

Inkazar: Conny är fortfarande ledig....kanske tur att BZ är ledig.
Tror BZ resonerar att det vore bortkastat med ett förvärv nu. Vad skulle utfallet bli? Ta oss förbi play in men om det inte är en Palushaj II så är semin utanför räckhåll ändå. Han sparar sig inför nästa och lägger förhoppningsvis pengarna på förlängningar av nyckelspelare som Hajen o Clark.

Chanzone:
Slakt. (stavas Elitlicens)

Leonardo:
Vill inte riskera onödiga luckor nu när det skall avgöras och agerar med de medel man finner möjliga.

Alltså, Pantern har ju blivit totalt slaktade på spelare. Tur man inte håller på ett allsvenskt farmarlag!😅

Inkazar: Fredrik Styrman klar för HV71, gammel Fredrik Lindgren till SAIK från Leksand och Noren också från LIF till SAIK...de flesta klubbar har tagit in spelare trots att det var någon i Brynäsgrupperna som trodde bara 2-3 klubbar värvar, nej, nej flera klubbar har donat hela vintern

Inkazar: Ja det är bara att gilla läget och inte banka sönder väggen med nävarna i frustration hehe..om man nu är lagd så :)

Leonardo: nya licenskrav kommer nästa säsong. Men dom implementeras inte förren om 5år.

Ja vi sitter nöjda. Fint så, alla är införstådda med att den här säsongen är som den är.

KulaShaker: Andra som också skrivit till sportchefen fick till svar gällande värvningar att de "måste" vara försiktiga med ekonomin iom nya regler till nästa säsong" ?

Skrubben: För att han sitter nöjd, antar jag.

Inkazar: Hur f*n kan man gå på semester dagarna innan och under själva deadline day?

Bengtzen semestrar alltså. Jaja de är som det är. Kunde varit värre.

Vi kunde ha värvat Ledin, eller som HV nu: Styrman. Haha

Skrubben: Jag håller med till fullo, till en konkurrent också. Visst, om Sandström ville till Finland eller annan random liga så ok men till HV det gillas ej.

{8399}: Bland det mest idiotiska man hört på länge. Så länge en spelare vill iväg kommer man alltså låta honom bryta kontraktet och vara fri att gå till vilken klubb som helst?

Brynäsgubbe: Säkert efter ö.k. med sina karriärcoachande NHL mentorer och agenten. Han hade kört fast, kändes som ett självklart beslut.

{8302}: Även Slovenien slog USA i hockeyOS med 3-2 hehe

Auchinleck: Slovakien slår det Ryska superlaget med 3-2 i hockey i OS...megaskräll :)

bradberry: Christer Johansson är tillförordnad sportchef under tiden BZ är på semester, han skulle vidarebefordra resten av mina frågor !

Auchinleck: De frågor jag kan svara på i dags läget är, Niklas Danielsson kommer till Brynäs nästa säsong, vad gäller Felix så var detta ett ömsesidigt beslut där vi lyssnade mycket på Felix, där har vi samma önskan. Det finansiella hoppas jag du förstår att det är ingenting vi diskuterar offentligt förrän vi presenterar ett bokslut. Vad gäller att skapa mer publik på matcherna pågår ett arbete i SHL och i varje klubb för att skapa det optimala spelschemat, där vi kan bygga på kring arrangemang. Daniel Paille mår efter omständigheterna hyggligt, hans vidare beslut om hockeyn kan bara han svara på och det tror jag är för tidigt att uttala sig om. CHL är vi i dagsläget inte kvalificerade för men kan bli, om vi skulle bli det är det så att det är så att vi blir nog tvungna att delta finns ett avtal mellan SHL och CHL

Mvh, Christer Johansson

Brynäs IF

{8302}:
Sylvegård har mer att göra. Önskar nog att han kunde åka skidor på sportlovet istället. Men transparent.
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/02/14/vandningen-malmojuniorer-tillbaka-i-pantern/

Jaken: Fast om man inte ska handla/sälja något så spelar det väl ingen roll?

{8399}: TF sportchef precis när fönstret ska stänga. Sååå amatörmässigt!

{8399}: Intressant att det var Felix som ville lämna.

Leonardo: Tack för ditt mail.

Paille har ett program att följa och tränar just nu själv, oklart när han är tillbaka i spel.

Vi har alltid koll på marknaden men värvar inte för värvandets skull.

Felix hade kört fast i Brynäs och önskade att bryta kontraktet och vi önskar honom lycka till i HV71.

Niklas Danielsson har kontrakt för nästa säsong.

Mvh
TF Sportchef

bradberry: Det är lugnt, Brad, ingen brådska, det är långt till september.

Auchinleck: Exakt min undran? TF Sportchef...???????? Har BZ klivit av eller ska han vara länge i fjällen???

« · 1871397 · »