1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773997 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: jo men det är också flera som hävdat att vi har två andramålvakter. Nu går det ju bra för Rautio men tycker ändå han kan klassificeras som en stabil etta i shl över tid.

Petrov: Men kanske det har en inverka av hur övriga spelare rör sig samt om motståndet jobbar annorlunda än tidigare. Så tycker jag det var i fallet för Gunde, när han kom tillbaka hade zonerna ändrat ( om jag inte har helt fel ) och pga av det ändrades försvarsspelet i BP vilket jag tror gjorde att han inte fick/får samma utrymme / fritt skottfält som tidigare.

{2064}: Tänkte samma tanke om Palushaj igår, jäklar vad han jobbar hårt, är snabb och ett bra passningsspel. Bertil igår nää såg lite bortkommen ut, felpass och felaktiga beslut men förståligt då han varit borta i 3v.

Forzzen: Men Bertil är sååå kylig med pucken. Det var nästan mer Pär Djoos över honom igår än motsvarande Bertil för tre år sedan.
Det märks också att han undviker närkamper när det är möjligt.

Luleå kommer garanterat vara grymt taggat på lördag.
Nu när vi verkar tillbaka i de gamla gängorna så gäller regeln "fullsatt = garanterat torsk" igen.

Leonardo: Vart hittas presskonferensen? Inte på SHL, inte på BIF, inte på LHF...

bradberry: finns ju på SHL appen

bradberry: jo på lhf hemsida finns den

bradberry: finns även på Luleås hemsida

Brynäsgubbe: Den teorin känns ok men stämmer inte in på de två bästa målisarna i SHL just nu. De spelar båda i DIF och har lirat lika många matcher var...

moment22: Ja, kanske men frågan är om det hjälper? Det är en kvalitetsfråga också. Vilket ställer frågan om skadeläget?
Sunken är det dödstyst om.
Ersson är det väl hjärnskakning, skulle inte förvåna mig om den kom redan i matchen innan efter slewfooten.
Grana, knä eller revben?
Liljewall, skott på foten som tog illa. Svårt att sia om.
Paille hoppas jag bara blir frisk. Efter lite betänketid så blir det nog skridskorna på hyllan tyvärr.

Vore inte dumt om vi kunde lösgöra Molin från sitt kontrakt med Modo eller låna in Lindblom från sin kräftgång i AHL.

Tycker det är väldigt konstigt att de inte köra palushaj-ölund-ikonen i andra PP-uppställningen. Dumt att ha två snipers i form av Palushaj och Clarke i samma uppställning när det ser ut som det gör i numerärt överläge.

{2064}: Jag tänker att Alcén kan ge Westfält och Asken lite rutin och defensiv medan Boqvist kanske kan få liv i Blomqvist. (Mannberg behöver inga smörpass, han skapar sina egna lägen att sumpa ändå:)

Ja, skadebilden är diffus, men i och med att Bz ändå verka ha hört sig för om Palmberg så är väl risken att Grana och Liljewall ser ut att bli borta en tid.

twitter.com/Brynas/status/939117588902182912

Avtalet med Fernström förlängs 👍

bifhjärta: och så håller Pecka konkurrenten Honken på avstånd... (skulle den lite konspiratoriskt lagde tillägga).

{2064}: Jag är inte helt säker på att Honken hade varit ett bättre val dock. Tyckte han såg darrig ut sist han var här (även om han hade helt ok statistik). Fyller dessutom 40 om några månader.

Men det hade så klart känts bra i brynäshjärtat om han fick komma hit och varva ner karriären.

dAVydov: Inte jag heller. Fernström har överraskat rejält givet den mediokra karriär han har bakom sig. Sista chansen och han tog den.
Däremot ser jag gärna Honken i Brynäs organisation nästa år. Pecka kan flyttas till en mer mentorbaserad roll för juniorerna U16-J20.
Lite som Melins roll i Almtuna.

Leonardo: GRAZIE!

bifhjärta: har han fått en BIF-hjälm ännu? Ser för illa ut med KHK :-)

”Pialle” hade inte åkt hem ändå...

honken21: Han skulle ju fixa en brynäsmask om han får förlängt kontrakt. Jag räknar med att den finns på plats efter uppehållet. 👍

Här är de poäng vi tagit respektive tappat mot de olika lagen.

Växj 4-2
Färj 0-9
Djur 0-3
Skel 3-3
Link 1-5
HV71 0-6

Fröl 3-0
Malm 3-6
Lule 3-0

Öreb 6-0
Mora 3-3
Karl 6-0
Rögl 3-3

"Vi är ett lag som är svårt att slå. Nu börjar vi visa hur bra vi är"

Ugh... Lite orolig för detta. Hybrisen smyger på.

det sägs att Rickard palmberg (skyttekungen i HA) inte spelar med vita hästen ikväll. kan de ha något med brynäs att göra? hade inte tackat nej!

www.eliteprospects.com/player.php?player=6931

Brynäsgubbe: Paille får gärna ha lite hybris så han läker snabbare :)

Bryn?s123: står iallafall med i laguppställningen på swehockey.

Brynäsgubbe: mm står också i texten att Brynäs har bästa försvarsspelet i serien eller liknande.

Bryn?s123: Tyckte jag läste att han var lite småskadad, inget allvarligt, han hade inte tränat senast iaf.....därav spikade jag också Almtuna idag

Bratwursten : Bästa backbesättningen i serien. Kaxigt påstående när man ligger tia och spelat som skit stora delar av säsongen.

God kväll!
Har firat gårdagen med en räkmacka och lite vin denna kväll.

Viktigt med en vinst imorgon så är vi i nästan på kvalplats.

Men...
Viktigast är ändå att hylla Dackell, en av våra riktiga hockeykrigare och en otroligt sympatisk person dessutom.

Låt oss jubla för honom imorgon!!!

SWEATT: precis, så tänkte jag också

SWEATT: Man spelade som Melin ville, funkade inte så bra. Inte ens seriens bästa backuppsättning kunde trolla med knäna i det fallet.
Med Sjödda vid rodret visar man att uttalandet inte är speciellt kaxigt....😀

KalleTeodor: Låter gott, jag skall ta lite lika vinsorter imon som jag inhandlade idag, ska bli trevligt till matchen, hoppas Brynäs kan ladda om sen senaste matchen och ta en 11 raka mot Luleå hemma, det vore så gott och viktigt!! Nu skall jag vila lite så jag orkar se Capitals vs Rangers inatt...tror faktiskt Rangers vinner borta :)

Hv på 6e plats, 5 poäng före Brynäs - med 2 mer matcher spelade. Just saying... 😬

Brynäsgubbe: Håller med. Det är lite väl positiva tongångar på hemsidan. Sedan är det ju så att en förlust närmar sig efter så många vinster. Nu tror jag dock på att TS och JL har fått spelarna på jorden igen.

Treklövern1912: Ja, och på Facebook lägger de upp en bild och stoltserar med stora siffror "1-6", som om det spelar någon roll nu? Varför gör de så här?

Bryn?s123: Nu kanske Rickard har utvecklats enormt men såg honom live en hel del under hans Skövde-tid och för mig så är han en väldigt duktig spelare på Division 1 samt nu då Allsvensk nivå.
Tror dock ingenting på honom som SHL-spelare när jag ser tillbaka på den tiden jag såg honom live.

Brynäsgubbe: för att få upp intresset och försöka få folk att gå på Brynäs matcher. Det är ju inte direkt spelarna som sitter med sociala medier...

Jonathan Dahlén till Brynäs, var det helt gripet ur luften? Inte ett ljud hör man - och det är december nu...

Treklövern1912:

Visst ska de vara kvar på jorden...

Men den största skillnaden på Brynäs just nu jämfört med en månad sen är att de har fått självförtroende. Och jag tror ärligt talat det är därför spelare som Ölund, Ikonen och framförallt Palushaj blivit så mycket bättre. De tror på sig själva igen. Precis som ifjol.

Och med tanke på den förmågan Brynäs fans har att såga och döma ut sitt lag när det går dåligt, är det antagligen helt rätt att visa för spelarna, fansen och Hockeysverige att man verkligen tror på sitt lag nu.

Berge: Jag håller med dig. Känns så otroligt svenskt att man inte får hylla sig själv och tro på sig själva.

Berge: Jag hoppas och tror att framgångarna fortsätter för vårt lag. Men det är klart att hockey är färskvara och det är bara 100 % satsning som gäller.

Berge: Mmm, förmodligen unikt i idrottsvärlden att döma ut sitt lag när de ligger sist.

{5915}: Hmmm, vad var det nu diskussionen gällde egentligen...?

KulaShaker: Förmågan Brynäs fans har att såga och döma ut sitt lag när det går dåligt?

{5915}: Precis, det måste ju vara DET diskussionen gäller: det unika i att just Brynäs och inget annat lag har fans som dömer ut sitt lag när de ligger sist...

Huge: nu har ju många ”supportrar” dömt ut Brynäs när de legat 5:a 8:a eller nåt liknande med. Så att de blåser i domedagsbasunen vid minsta avbräck förvånar ju inte.

{6984}: Ja, och nu gnäller man över ett annat "avbräck": det börjar se för BRA ut på isen, måste vara nåt fel. Och när det börjar se bra ut: akta er för fan för att få hybris. Då går det åt helvete för eller senare, garanterat.... :-)

Huge: Ja att marknadsföra sig i positiv anda är det dummaste man kan göra om man vill locka tillbaka publiken till Gavlerinken. Det vore kanske bättre att sätta ut varningsskyltar om biokemiskt avfall eller nåt liknande. Det skulle ju i alla fall spegla hur hoppfulla en del är här.
- Lördagsmatch
- Hyllningsceremoni för en stor Brynäsprofil
- Bulans återkomst till Gävle efter 1-6 i arslet
- 10 matcher lång streak mot Luleå.

Nej. Det finns ingen som helst anledning att varken hylla eller ens fundera på att marknadsföra Brynäs...

Huge: Man kommer onekligen att tänka på den store Jante när man tolkar vissa inlägg😀😀

« · 1856552 · »