1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772000 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Enaranger: Tack för statistiken - en utveckling jag trodde var omöjlig!!!

mk: är tämligen säker på att du har fel. Den ansträngning han utsätter sig för i gymmet är tuffare än den på is. Kommer inte huvudvärken under/efter gym kommer den inte när han är på isen heller.

Således är hans karriär inte mer slut nu än den var innan smällen mot skallen. Gudskelov.

Nåt nytt om Dahlén?

Inkazar: Ja jag hoppas jag har fel..

Jag lyssnar på Nordic Bets podd, och där berättade man om Cam Abbot?
När han kom tillbaka efter sin sista hjärnskakning.
Smällen som han fick som avslutade karriären var ingen smäll utan mer av kontakt mellan spelare.
Så det är känsliga saker.
Bryr mig egentligen inte om DP kommer tillbaka till Brynäs eller ej.
Det viktigaste är att han blir frisk för resten av livet.

Sebban95: Tror beslut kommer runt 19/1.

mk: Precis, men att tvingas lägga av med det man gillar allra mest är ett beslut som är svårt att ta själv ta. Han sitter i samma sits som Tollefsen, Lindström, Lauritzen m fl innan deras sista smällar.

Bratwursten : Då tycker vi olika. Tycker snarare studion hade rätt.

Och jag skrattar verkligen inte åt Roger. Han är en bra tränare som dock inte passar den här föreningen.

Bara jag som tycker det är lite konstigt att Nick Johnson fortfarande är free agent?

SWEATT: han har nyligen fått sitt andra barn. Är hemmapappa :)

Inkazar: Låter ju inte så bra för Paille. Kanske borde avsluta karriären nu, en smäll till kan ju få ohyggliga konsekvenser. Helt sjukt att det överfallet resulterade i 4 matchers avstängning. Pratade med Bengtzen inför en hemmamatch och han sa att den enda anledningen att dom inte hoppade av CHL var utav ekonomiska orsaker. Dom hade helt enkelt inte råd, det skulle skulle ca 2 mille om jag inte missminner mig nu.

Inkazar: Usch, man får rysningar i kroppen när man läser om hur han mår. Han vaknar mitt i natten av att det bultar och en defekt syn. Jag hoppas han lägger skridskorna på hyllan. Spelare med hans historia brukar knappt behöva ta emot en tackling för att få en ny hjärnskakning.

Riktigt trist läsning om Paille. Hoppas han hittar tillbaka till en fungerande vardag. Att få se han i Brynäströjan vore en fantastisk bonus.

Fan skamligt hur lite det kostat Larkin...både sportsligt/ekonomiskt

Davey85: Jag hoppas också att få se honom i Brynäströjan igen, antingen på läktaren eller i en avtackningsceremoni på isen. En härlig spelare och en riktigt bra personlighet, men för sin egen och familjens skull hoppas jag verkligen att skridskorna hamnar på hyllan.

Forsberg 1978: Fy fan vad osmakligt skrivet. Har du förresten sett tjuvsmällarna som Paille delat ut under sin karriär? Han har stått för några riktigt fula påhopp blindeside..

En ganska ful tackling här:

www.youtube.com/watch?v=HSXFcmYfVM0

{8399}: Dessa tacklingar är dock ganska vanliga i NHL och speciellt av lag som Boston och Vancouver som kan spela ganska fult, förr Flyers också men dom använde mer klubbor och händer! Jag åker vart tredje år på på hockeyresor till N.Y och det är mycket hårda smällar under en match, mycket mer än i SHL, Pailles smäll i CHL var ren o skär medveten slakt!

Sebban95: Det där med Dahlén är typisk dålig journalistikgegga, Brynäs skulle ha han i december och han själv fattade inget, sen LHC och nu FBK...kanske? Jag skrattar åt alla sådana skriver numera tills det är på pränt på riktigt!

Honken ersätter Pecka! Oklart om det är över en längre tid eller bara tillfälligt. Hur som helst känns det som att Pecka behöver fasas ut i sinom tid. Honken blir en perfekt ersättare.

Skrubben: Det är ju genialt! Om han får spela också vid behov? ;-)

Skrubben: Hoppas inte det är något allt för allvarligt med Pecka... hoppas han repar sig!

Kul att Honken kommer in iallafall!

Leonardo: Absolut är det så men snacket om att önska att någon skall släcka hans karriär kan vi vara utan.

{8399}: Hoppsan mitt inlägg verkar tagits bort ursäkta (moderatorer) om det stred mot några regler men jag står för vartenda jävla ord jag skrev så jag ger blanka fan i vad du tycker! Mannheim är en patetisk klubb tillsammans med CHL eller tycker du Mannheim och CHL agerade som dom skulle?!!!

Skrubben: Välkommen hem Honken, hoppas du stannar länge 👍🏻😊💪🏻

Adam tillbaka från Almtuna...

Skrubben: Riktigt tråkigt att Pecka är sjuk. Snacka om att ha hjärta för klubben. Krya på dig Pecka!

Men visst är det roligt att få välkomna Honken tillbaka till klubben. Inte alltför djärvt att tro att han kan få en del tips från Pecka om det behövs.

bradberry: Inressant, kanske unge herrn får prova spela lite PP...

Forsberg 1978: Lägg ned nu.

{8399}: Lägga ner vad?

Inkazar: Brukar du utsätta ditt huvud för många stötar på gymmet? Gym och spel på isen är INTE samma sak. Jag tror tyvärr att Paille måste lägga av. Har han fortfarande besvär så här långe efter överfallet ser det inte så ljust ut. Hoppas innerligt att åklagaren jagar den där jä*la Larkin tills han åker dit. Antagligen det värsta överfallet i svensk hockeyhistoria. Krya på dig Daniel och kul med Holmqvist tillbaka i världens bästa klubb!

{8399}: Absolut!

pekka85: När Emanuelsson fick hjärnskakning i Luleå spelade han matchen efter och det verkar vara mest upp till spelare idag? Det var ett märkligt beslut, i min idrottskarriär på 18 år hade jag två hjärnskakningar med 6 års mellanrum , det tog 6-7 månader för mig att komma på fötter igen varje gång...fysiska sporter med mycket närkontakt har haft problem genom åren och jag tycker filmen "Concussion" tar upp det bra, det är en miljardindustri både NFL och NHL och många spelar ändå trots flera hjärnskakningar som givetvis sätter spår på det allmänna hälsotillståndet, för en del livet ut.

pekka85: Ja visst blev det en anmälan efter överfallet? Kan vi hoppas på ett fängelsestraff där tro?

pekka85: visst. Det är ju skillnad på så vis. Men om ansträngningen han får under gymmet med förtejpad mun inte ger honom några symptom, då är det ju bra.

Det som du svarar på skrev jag igår, när det var de enda faktan som låg på bordet.

Nu idag efter GDs intervju ser jag tyvärr det som ganska självklart att han inte kommer tillbaka. Han borde iallafall inte göra det.
Har han fortfarande dom symptomen kan minst lilla krock på isen vara fatal för hans hälsotillstånd.

{8399}: Kommer det kanske bli (men tror inte detta) men han skulle inte fått spela hockey mer efter det överfallet på Paille! Sen har vi ju fler i Mannheim som spårade ur och jag kommer inte ihåg vem i Brynäs som klarade sig undan den armbågen en Mannheimspelare försökte dela ut hade den träffat så hade det kunnat gå riktigt illa? Att du sen skriver att du hoppas på ett fängelsestraff samtidigt som du tycker mitt inlägg om det aset till spelare och klubb är osmakligt är ju lite parodi visst tog jag i men jag menade vartenda ord och jag kokar av ilska så fort jag ser eller blir påmind om dessa överfall från den matchen! Förlåt om du tycker mitt inlägg är osmakligt?😂😂😂

Forsberg 1978: Man måste ju kunna bete sig civiliserat även när man är arg. Att ditt inlägg är borta är en indikation på att det i alla fall inte är ok att skriva det du skrev här.

KalleTeodor: Ajajaj bara att hoppas att Pecka repar sig samtidigt fick vi en fullgod ersättare i Honken som kg tror dom flesta är mer än nöjda med!

Forsberg 1978: Precis det bytet många, inklusive mig själv, efterfrågat. Givetvis tråkigt med Pecka, hoppas på snart tillfrisknande!

Skönt för Pecka att veta att han lämnar över till en kapabel ersättare i form av Honken. Fullt fokus på att återhämta sig!

Och Honken ska såklart vara en del av Brynäs. Ordning och reda.

Davey85: Ursäkta en fråga bara.
Är det någon som vet vad Honken har för kvalitér som tränare. Har han inte haft fokus på att spela iår.
Har han kurser i ämnet? Utbildning?
Bara för att han var en bra målvakt, så innebär det ju inte att han är bra som tränare.
Nu dissar jag inte Honken så.
Men välutbildad tränare med meriter, går före brynäshjärta hos mig iaf.
Eller hur var det nu med inaveln på sätraåsen

mk: jo jävla inavel har ju för fan spelat hos två konkurrenter

mk: Klart vi inte vet hur bra mv-tränare Honken är, men detta är ett bra tillfälle att testa honom.

mk: Honken har väl en sjö av erfarenhet att ösa ur . Har hoppts på denna lösning . Men inte på bekostnad av att sjukdom . Alla tummar för Pecka å även för Honken nu .

mk: Honken har väl rykte om sig att vara nyttig för sina målvaktskolkegor? Dessutom en diger meritlista.

Man vet ju aldrig vad man får, utbildad eller ej, eller hur?

Honkens karriär och personlighet känns iaf enligt mig jäkligt lovande.

Davey85: Att vara en bra lagkamrat och att vara en bra tränare är ändå två olika saker, men han är ett intressant råämne.

Peja: Lite så jag menar.
Foppa var en grym spelare. Men ingen kapten som Sundin var.
Där hade man ju bägge delarna.
Men hoppas att det blir bra..

Tjena! Tänkte bara tipsa om att det är chatt-dags med Bengtzén och Stark om 20 minuter men att det redan nu går att ställa frågor till dem.

Från dagens träningsrapport så kan jag meddela att Pecka har problem med hjärtat. Gunderson tränar med laget, han har klippt hål i en handske för att kunna hålla i klubban hyfsat. Alcen klev av den här träningen tidigare också.

Man tränade:

Miller-Jensen-Clark
Palushaj-Ölund-Ikonen
Mannberg-Blomqvist-Boqvist
Asklöf-Granström-Liljewall

Bertilsson-Larsson
Fälth-Kilström
Carlsson-Sundqvist
Boqvist-Ersson

Inkazar: Är man elak om man säger att man hoppas att Alcén är skadad imorgon? Det där laget ser bättre ut än när Alcén spelar i tredjekedjan. Boqvist-Blomqvist-Mannberg har potential att bli en tredjekedja som kan göra lite mer poäng.

Skrubben: alcen istället för asklöf i fjärde kan vara ett alternativ också

« · 1862120 · »