1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771982 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Davey85: jobbar lite hårdare? Har du kollat den formuleringen med Rodrigo?

bänknötarn: inget snack om att Ougle vann rättvist och tror den förlusten kom rätt i tiden. Dags för lite rannsakan och sen tar vi sillstryparna på lördag.

Stefan R 63: å bänken för jensen för i helvete han spelar varenda jävla pp men inte ett dugg han uträttat

blackredberry: ja men det är väl aldrig fel att ha fler bra spelare i ett lag? Vi har väl två pp-formationer?

Leonardo: den chansen rök idag med en otroligt dålig inställning o att ta time out i andra så jävla korkat av ledarna! Ingen bra match av spelare eller ledare

Herregud sluta prata om att bänka Jensen. Han får det inte riktigt att stämma idag. Tycker han sett bättre och bättre ur ju längre säsongen gått

Stefan R 63: Så kan jag inte resonera, håller ej med dig! En förlust gör inte klart tabellen idag eller? Det låg i luften ikväll, ta man massa skitutvisningar hel matchen orkar man inte spela och Rögle är skarpa hemma på slutet!

{5915}: Alla sådana klassiska klyschor är tyvärr rätt betydelselösa. Men jaja om det passar dig med enkla förklaringsmodeller som egentligen inte går att veta så visst.

Isen i Rögle verkar vara den sämsta i hela serien dessutom. Roligt.

De hör hemma i Allsvenskan.

Tjurn : Jag tycker det inte räcker med bänken. Utvisa honom till Danmark och beskyll honom för allt dumt danskar någonsin hittat på som smørebrø och makrillsallad, då kanske han äntligen förstår att han skall spela bättre i pp.

Förlust mot bandyklubben. Uselt.

Pressman: Skåne? =)

blackredberry: Skönt att det var isen, jag var ett tag rädd för att Brynäs var så dåliga som det såg ut.

Jensen är inte bra idag, det ser vi alla. Men det var inte många ur vårat led som hade någon bra afton. Sunken, Rautio och Bertil får mina stjärnor idag.

Jag tar resan upp till Gävle nu mot Frölunda och hoppas att killarna skärpt till spelet då.

Älska Brynäs.

Lunkan: Vet inte vad du syftar på, men har du åkt grillor eller spelat något själv tillräckligt så vet du när isen är dålig. Den var urkass, förmodligen den sämsta i serien, de har förmodligen friåkning i den jävla kassa hallen.

Brynäs var totalkass idag, det tycker jag också. Samt zebrorna sög lika mycket.

Leonardo: jo men för varje match som går så innebär det ju att vi måste vinna två matcher mer än tex färjestad o linköping! Fbk har två raka hemma mot karlskrona o Linköping är starka nu!!!
Det går inte bara att se på antalet matcher som är kvar

blackredberry: Skåne är ju nästan Danmark, vet inte om han blir bättre på att slå passningar om vi skickar honom dit. Tror vi måste skicka honom till Kolding eller Odense, först då fattar han nog att han skall slå riktiga passningar. Jag är helt säker på att det är hans fel att Liljewall och Miller är långsamma också.

En förlust drabbar även dom bästa ibland ! Vi får ramla tillbaka på lördag 👊👊👊

Stefan R 63: Det är så tight nu så man blir råless på varje förlust.. Vi hade 6 poäng upp till tvåan innan omgången tror jag det var. Nu är det lite längre...

blackredberry: mmmm o då blir man lite extra sur när man anar en dålig inställning eller va det nu va! Går inte att skylla på domaren i en sån här match! Vi är sena i många situationer o vi får ett pp 5-3 men skapar lite o väldigt slarvigt

Stefan R 63: vi hade ju 5-3 två ggr idag. En gång när Bibic simmade i Brynäsbåset :) Tror vi var närmre mål då än i 5-3 i 60 sek.

Stefan R 63: Om vi förlorar alla matcher i januari så blir det nog mörkt men det gör vi inte! Allt kan hända och det är nu karaktär måste fram! Vi kan inte leva på en nyckelspelare så dåliga som vi var idag är vi inte! Frölunda hemma blir en bättre match. Vi vann första mötet borta med 0-4 !

Leonardo: gött med din inställning; men vi ligger efter o även om vi vinner ett antal matcher så kommer ju Skellefteå hv 71 fbk o linköping att vinna många matcher o vi måste vinna två fler än dem o det menar jag blir tufft men hoppas givetvis att jag har fel! Extra tungt idag när hv o fbk torskar hemma

Leonardo: Vi har skapat en grym plasering, nu måste vi bara förvalta den. 3 poäng på lördag så kommer vi må bättre!

blackredberry: Hemma kommer vi att kriga mycket bättre där vi varit grym på slutet genom att vinna matcherna kanske inte alltid spelmässigt....Frölundas brukar ge oss mycket målchanser och mål historiskt! Sen åker jag upp coh ser när Brynäs städar av DIF i dubbelmötet ;)

Leonardo: Rögle är inte så dåligt som tabelläget visar, de ligger några veckor efter oss med tränarbyte och uppstyrning av defensiven.
De lär klättra ovanför kvalstrecket också.
Brynäs däremot ser ut att ha kommit ur hypen, en räcka matcher där offensiven är uddlös och där pp’t behöver ruskas om rejält.
Spelschemat ser inte heller lovande ut tyvärr.

Leonardo: Det sliter givetvis på att prestera på topp efter den svaga inledningen och idag såg alla trötta ut faktiskt! Men det finns inga transportsträckor, inte för oss iaf för vi måste höja oss nu med 2 gjorda mål på 2 matcher...kasta om femmor, bänka Jensen, ta in ett värv...fjärde femma var skit idag och Ölund o Ikonen ser bleka ut...Vi får se nu om Sjödda har det som krävs i lite motgång också :)

{2064}: Har aldrig påstått att Rögle är dåligt "just nu" men Brynäs var inte ens bra, en sådan här match idag om skärpan funnits hos några iaf hade vi satt en puck 5-3, vi hade satt ett friläge om någon annan än Liljewall hade fått gått på mål.....alla lag måste kunna slås oavsett. Jag tror på Topp 6 och vinst på lördag hemma :)

Leonardo: Men Brynäs av idag är inte ett lag som slår Rögle alla dar i veckan, inte ens med rätt inställning. Brynäs anfallstrupp är för ihålig för det.
Jag hoppas på vinst mot VF men topp 6 kastade vi bort iom vår usla start. Vi är svagare i år, så är det bara.

Att bänka Jensen skulle vara riktigt dumt. Det är så konstigt hur folk reagerar olika på spelare beroende på vad man har förväntningar. Man förväntar mycket mer av Jensen, visst, men han är långtifrån sämst bland våra spelare och borde således verkligen inte bänkas. Folk borde försöka tänka ett steg längre, var logisk.

Rodrigo: han spelar i första linan och är vår 1 center o gör misstag gång på gång o match efter match! Tycker faktiskt man ska ställa krav på spelare! Klarar han inte det att ta kritik o ta åt sig av kritik sp ska han inte spela i första linan men håller med idag var miller o clark mika osynliga som nästan hela Brynäs! Tycker Larsson o bertil är de enda som får g idag

Stefan R 63: Ja såklart han borde spela bättre eftersom han är förstacenter och jag tycker också man ska kunna kräva mer. Men det gör inte att han inte platsar i laget.

Rodrigo: nä så illa är det inte! Men se vad Rögle gjorde med Altonen!! Bänka honom o sen börja han att leverera

Stefan R 63: Sådant funkar på långtifrån alla spelare.

Rodrigo: kan inte se att de ens har testat någon gång

Hörde inte intervjuen själv då jag var på plats, så vet inte om AB kryddar på intervjuen. Men om inte så tycker jag Collberg ska ha creed för sin ärlighet.
Uppladdat:

500x0-c5b4165e-834c-4772-a995-21082168c25d.jpeg

Rodrigo: Är det något jag inte gillar så är det experter som skall tala om fr andra hur dumt de tänker...tänk efter nästa gång med en klok respons, inget översittande som om den du besvarar är dum i huvudet!

Rodrigo: Tror vi måste börja inse att Lindblom gjorde att Jensen framställdes som en mycket bättre spelare än han är. Han kompletterade Lindbloms spetskompetens på ett bra sätt, men besitter inte egen spetskompetens.

Peja: Jensen och Fälth är såååå kassa. Speciellt i spel 5 mot 4. Gör om gör rätt Sjödda!

PP1:
Larsson
Palushaj
Clark
Boqvist
Miller

PP2:
Carlsson
Ikonen
Blomqvist
Ölund
Granström

I nästa match vill jag se kedjorna såhär:
Clark - Boqvist - Miller
Palushaj - Ölund - Ikonen
Blomqvist - Jensen - Mannberg
Bjurström - Granström - Alcén

Backparen:
Bertilsson - Larsson
Carlsson - Ersson
Boqvist - Kilström
Sundqvist

Peja: Tycker nog Jensen har en del spetskompetens men håller med annars. Lindblom ”dopade” honom rätt mycket. Lindblom är en sådan spelare som gör så att alla spelare runt omkring honom ser bättre ut. Han saknas otroligt mycket!

Är det bara jag som inte fattar drevet mot Jensen? Ja, han har gjort färre poäng än förra säsongen och lär väl kanske landa runt 30 poäng denna säsongen. Men jag tycker fortfarande att han ser precis lika rapp ut i skridskoåkningen som förra säsongen och är ett stort hot för motståndarna i 5v5 tillsammans med Clark och Miller. Jensens styrka är inte att vara stillastående i PP och lägga flippmackor. Det var det inte heller förra säsongen. Hans styrka är enligt mig att komma i flygande anfall och hitta kombinationsspel med sina medspelare. Där är han toppklass i serien.

Nej, vissa här på forumet är totalt ute och cyklar. Jensen ska bänkas och bla bla bla. Granström då? Han tjänar 200 k/månad och gör inte ett jävla dugg just nu. Eller hans parhäst Liljewall som ser ut som ett levande utedass på isen. DÄR har vi två spelare man bör diskutera bänkning på.

Skrubben: håller med på alla punkter. Ett problem är att man spelar honom i PP som motor. Det funkar inte.
Det funkade inte ifjol heller men då hade vi Oskar som löste det ändå.
Boqvist vore en bättre lösning i PP.

I 5v5 är Jensen bra, riktigt bra.

Kollat man igenom rögles trupp nu inser man rätt snabbt att de har en väldigt kompetent trupp.

Väldigt många klasspelare om man jämför med Karlskrona och Mora, men även lag som Luleå, Djurgården och Örebro, Malmö och Färjestad.

Framåt har de Aaltonen, Brithén, Rensfeldt, Lerg, Connolly som är stjärnor.

Hedberg, Widing, Collberg och Matson har en jäkla speed och sen har de Elvenäs och Sandin som kliver fram mer och mer.

Inte heller backsidan med Jaalasvaara, Schira, Youds, Younan och Gagne går av för hackor.

Rögle kommer fortsätta stiga i tabellen nu när de fått ordning på spelet. De kan till och med bli en svår nöt att knäcka för topplagen om de tar sig till slutspel. För de har två rutinerade och meriterade målvakter med.

Vi ska inte skämmas över dagens förlust.

Skrubben: Bengtzén skrev i chatten häromdagen att han SÅ nöjd med Liljewall.
Granström gör väl aldrig en bra säsong rakt igenom. Möjligtvis i Luleå och Mora.

Skrubben: Det är i PP han inte håller måttet, och tyvärr har vi väl inget bättre alternativ där. Det är de här naiva chansningarna han gör hela tiden, åtminstone 4 gånger av 5, som sällan faller väl ut. Skulle många gånger tjäna på att hålla i pucken någon sekund extra.

Gillar verkligen inte att ha honom på högerflanken, där vi bygger så mycket av vårt spel (är ju inte bättre att bygga till vänster på Palushaj). Den enda jag kan tänka mig skulle funka riktigt bra till höger är Gunderson. Då kanske man kan ha en högerfattad skottstark point (Fälth?). Gunderson skulle leverera de rätta passningarna och även skjuta bra och i rätt lägen. Jensens skott är för taffliga. Och Gunderson har ändå nästan blivit sönderläst i point-positionen, det här skulle kunna vara hans nytändning.

Kan även tänka mig att få in Bertilsson i PP bara för hans förmåga och mod att hålla i pucken lite extra och vänta in de bästa lägena. Bertilsson point? Gunde+Bertil inne gör oss även starka utan puck.

Leonardo: Fredagsfeelingen är ju helt förstörd nu då Brynäs torskade mot en skånsk bandyklubb... Helvete 😠

Dagen efter Rögle-torsk känns ju mindre rolig...

Anders Berg: Liljewall är bra, inte spets men bra nog.

Qvarre: Är det nån som kan begripa varför en elitförening i ishockey som väl idag inte ens bedriver bandyverksamhet (?) låter sig fortsätta heta Rögle BANDYklubb?

Clarence: Ja, jag begriper. Det handlar antagligen om en klubb som är mån om sitt ursprung, sin historia och sina rötter. Bandyn introducerades, såvitt jag vet, före ishockeyn i Sverige och man vill nog helt enkelt visa respekt för historien sas genom att bibehålla sitt ursprungliga namn. Bra, tycker jag.

« · 1862699 · »