1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771438 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Härlig läsning av Leman.

Även fast han är ute å cyklar angående Gundersson...

Rodrigo: Var ju tänkt att det var där han skulle spela... som Sjödin sa i intervjun. Lite långsökt kanske... men Boqvists skada kanske kostade Melin jobbet ;)

SH: Boqvist har tidigare haft en väldig positiv effekt på Brynäs spel. Kanske inte har imponerat rent poängmässigt tidigare men han har haft positiva underliggande siffror. Det i kombination med en låg PDO hjälpte inte precis Melin...

Alltså vad var den här grejen med Kilström i pp som Melin körde med? Känns ju totalt obegriplig nu. Hur tänkte han? Förstår inte alls. Skönt att Sjödin inte tänker lika.

Rodrigo:

Jag tror, ärligt talat, att Kihlström hade en överenskommelse med Bengtzen när han skrev nytt kontrakt att han skulle få en ärlig chans i powerplay.

Naturligtvis bara spekulationer. Men inte otroliga sådana.

SH: Jävligt tur i sådana fall. Hade vi fått en halvbra start med Melin så hade ändå bottennappet till slut kommit och vi hade sett ett tränarskifte lite senare på säsongen istället.

Redan på upptaktsträffen anade jag att detta skulle kunna gå åt skogen. ”Jag jobbar inte med video utan med känslor istället”. Samtidigt hade Brynäs en anställd videocoach i föreningen 😂
Egentligen helt otroligt hur man kunde anställa en tränare med den mentaliteten. Men, men... gjort är gjort och nu blickar vi alla framåt 😄

{8305}: tydligen nån ”schism” mellan goa gubbar och sektion 84, att de sistnämnda inte fick plats på bortastå. Jag vet inte vad som stämmer eller ej men ett hyfsat stort antal lämnade arenan halvvägs in i matchen.

Lite udda med ”bråk” när man är där för att supporta samma lag. Riktigt tråkigt.

Skrubben: Hur man kan vara konservativt inställd till video 2017 är totalt obegripligt. Undra vad han tycker om statistisk analys då...

Rodrigo:
Just hemkommen från Gran Canaria... Hur skönt var det att slå på telefonen och läsa resultatet... Nice! :)

SnowKing: alltid lika skönt att vinna över sillstryparna 😄 Särskilt när man som jag har emigrerat till västkusten.

Rodrigo: Det finns många frågor man skulle vilja ställa till Bengtzén, men denna fråga ligger nog #1 på min lista.

Om ryktena enligt media stämmer så var Colliton högst upp på önskelistan, och han är ju totala motsatsen till Melin när det kommer till statistik och video. Sedan kan vi anta att Melin var ett par platser ner. För mig är det egentligen helt obegripligt hur man kan så totalt olika coacher på samma önskelista. Vet man ens vilken coachtyp man är ute efter då, eller plockar man helt enkelt bara dom som gjort bäst resultat och finns lediga?

Tur att vi hade Sjödda kvar från förra säsongen. Han verkar köra en karbonkopia på Bulans coachstil som spelarna gillar.

pjåtor: Mmm. uschaimej!

Leonardo: Noterar att andremålvakt Rautio ligger på andra plats i SHL:s målvaktsliga!

;-)

Lite otäckt att läsa i indianernas forum här på Hockeysnack. Intrapersonell kommunikation?

Gavlerinken med mycket publik då blir Brynäs svårslagna, trevligt med stående ovantion när 1.30 min återstod av matchen. Stolheten fanns idag för historien och för klubbmärket. Brynäs IF är inte som vilken ishockeyklubb som helst.

{8421}: Ja, man får rysningar under sådana här matcher! Vi har varit bra framför stor hemmapublik den här säsongen, bättre än tidigare säsonger.

bifhjärta: Leverar spelarna på isen så bjuder publiken till. Förövrigt sjung Frölundas så kallade ”fans” ”Brynäs sämre än Frölunda”?

Skrubben: Bengtzén plockade in Melin för att han fanns nära. Bulan vs. Melin är som natt och dag. Där var Bengtzén helt ute och cyklade. Liksom när han värvade Caporusso till exempel.

Anders Berg: Motsatsernas dynamik fungerar inte alltid som sagt.

Skrubben: Colliton hade varit så otroligt bra. Är också nöjd med Sjödin, såklart, verkar vara mer harmoni i laget nu. Skulle dock helst se en ny huvudtränare nästa säsong. En ung visionär á la Colliton hade suttit fint.

Skagge:
En seger är ju alltid en seger...men allra bäst känns det dom gånger Brynäsklacken lyckas tysta alla frölundaiter i Kålleseum!
4-poängsmatcher! :)

Rodrigo: Såg något i aftonlövet om att Sjödda fått info om att ny headcoach kommer nästa säsong.

Rodrigo: Jag skulle gärna se att man tog in en yngre tränare som assisterande nästa säsong, lite som Växjö gjorde med Sam Hallam. Lägg honom på tillväxt ett par säsonger innan han blir mogen att vara head coach. Ett namn är Södertäljes tränare som kom in mitt under säsongen och har lyft laget rejält.

Skrubben: Nichlas Falk?

Skrubben: äh vafan nu har vi Sjödin! Med tanke på det jobbet han gjort och det Brynäshjärta han har ska han var kvar som huvudtränare!

Vet att han sagt att han har kontrakt som assisterande nästa säsong, men fortsätter det såhär kommer det naturligtvis omförhandlas till en roll som huvudtränare.

Pettisbif: Fattar inte allt gnäll på Jensen! Han spelar upp o passar o ser till att det ofta blir mål, vad begär du mer o vad gör de andra som är såååå mycket bättre????Försök o se vem som gör jobbet bakom framgång!

Berge: Absolut! Men jag tror att ledarstaben kommer fyllas ut till nästa säsong. Vi är ju trots allt en man kort just nu.

Skrubben: De kommer nog, men fokus nu är nästa match. Ledare är viktigt men spelarna är viktigast och särskilt en lagkapten som brinner och jobbar hårt varje match. Nuvarande lagkapten är Brynäsare sedan han var 7-8 år enligt säker källa. Värdet av sånt är väldigt, väldigt viktigt.

Kadde: Jensen är en center för en tredjekedja. Där vore han klockren.

{8421}: Alltid viktigt med en stomme, men man kan vara trotjänare även utan att ha varit Brynäsare sedan barnsben. Ove Molin, Sjödda mfl var ju inte från Gävle men de blev ändå riktiga Brynäsare så småningom.

Fan vilken schysst lördagsunderhållning! Oslagbar liveupplevelse. Hockey när det är som bäst. Tack Brynäs! Tack hemmaklacken! Det här gör vi om,

Kadde: Tror många har för höga förväntningar på Jensen. Verkar som att somliga förväntade sig att han skulle vara en av seriens absolut bästa centrar den här säsongen, det är han inte i närheten av. Han är duktig men inte tillräckligt bra för att kunna vara en bärande spelare.

Peja: Man bli inte riktigt klok på honom. Jag tror han har kapaciteten, men han har höga förväntningar på sig själv att prestera, och tänker/tvekar för mycket. Därför det går för långsamt, tydligast i PP. Tror det kan bli bra med Boqvist som spelar snabbt och därför tvingar Jensen att släppa loss.

bänknötarn: Samtidigt är en stor del av att vara elitspelare att kunna hantera press och höga förväntningar. Men jag tror att hans spelsinne är lite överskattat, särskilt hans split-vision. Märks även när han tar emot tacklingar, tyvärr alldeles för ofta som han verkar helt oförberedd på tacklingar som han borde se komma.

Peja: Brevet 2007 från fru Sjödin är en tagg i bröstet som finns kvar(självklart hade Sjödda kunnat stoppa publicering om han viljat). All respekt för Sjödins sportsprestationer och hans ledargärning i klubben men Brynäsare är han inte för mig. Janne Larsson däremot är Brynäsare, han har aldrig kritiserat klubben offentligt eller sett sig själv som större än klubben själv.

{8421}: Eller så var det de personer inom klubben som svek Sjödda som inte var/är riktiga Brynäsare?

Peja: Dealen att utse Sjödda till sportchef men låta honom spela flera säsonger till var såklart inte särskilt smart. Men många felbeslut säsongen 02/03. Sjödda utlovades något som ej hölls, men att gå ut offentligt och vädra besvikelsen var ovärdigt. Kalla mig långsint. Dock är Sjödda definitivt topp 5 genom tiderna att skjuta från offensiva blå i power play och lyckas göra mål.

Peja: Ja han ska definitivt inte styra spelet i PP. Motståndarna vet att han är lite seg med pucken så de pressar extra hårt på honom också. Men han har ett ju ett snabbt skott. Skulle hellre försöka med Boqvist, Clark och Ikonen i 1:a PP där B får vara den kreativa.

{8421}: Håller med. Vet ändå inte vad som utlovades.

{8421}: Haha. Det mest komiska i det hela var att man istället erbjöd honom rollen som biljettförsäljare. Att ens föreslå det till en klubbikon! Snacka om chock när man ska köpa biljetter i biljettluckan och så sitter Sjödda på andra sidan 😁

Skrubben: Så du har förstahandsinfo om hur det var?

{5915}: Brynäs gick ut offentligt med att Sjödda skulle bli sportchef efter spelarkarriären, så ganska enkelt även för utomstående att veta vad som utlovades.

Skrubben: Märkligt agerande, självklart så skulle Sjödda fått en tjänst inom sporten. Men ändå, gå ut och säga att någon skäms över att vara Brynäsare, de påverkar. Om Sjödda tar laget hela vägen under den här säsongen då kan jag släppa historien från 2007.

Peja: Minns bara att det stod i lokalpressen. Att det kom från föreningen känner jag inte igen. Inte heller biljettförsäljarrollen.

{5915}: Tyvärr ny hemsida nu och nyhetsarkivet finns ej kvar, det var en officiell nyhet på Brynäs hemsida.

Peja: stämmer, Janne Larsson var sportchef 03/04, sen tog Sundlöv över och han hade kontrakt som löpte under flera år efter 2007. Möjligt att Sjödda kanske lurades att gå ner i lön med löftet att bli sportchef efter karriären?

Peja: Märkligt, jag har läst allt från Brynäs senaste 30 åren.

Peja: Jag har axess till diverse mediearkiv, kan plocka fram artiklar om intresse finns.

{5915}: Det har du säkert, men jag har full förståelse för att du inte kommer ihåg allt som du har läst där de senaste 30 åren... Även om hemsidan inte har funnits i 30 år.

bänknötarn: Nej, Jensen glänser inte tillräckligt mycket i PP. Samtidigt har eventuella ersättare chansen att spela till sig hans plats genom att spela bra i den andra PP-formationen. Tror personligen att Ölund skulle kunna göra ett bättre jobb där.

{8421}: Minns inte att JL var sportchef, men han tillsattes väl som Marknadsanvarig, och det visade sig väl rätt snabbt att han inte var det minsta begåvad i den branschen, så han blev assisterande istället. TS skulle naturligtvis inte suttit i biljettkiosken, utan sålt evenemang o liknande på marknadssidan. Att Tina S vred till sanningen lite berodde nog mer på hennes sinnesstämning vid tidpunkten. Man skall undvika att skriva saker när man är upprörd har jag hört. Internet glömmer aldrig. Men den riktiga sanningen får vi väl aldrig höra. Alla har sina "sanningar". TS är duktig på hockey men kanske inte den skarpaste kniven i lådan på alla andra områden. Han blir nog med tiden en bra sportchef i Brynäs det tror jag, men just då var han alltför grön.

« · 1863267 · »