1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769462 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: vi har rätt att vara besvikna och förbannade, men förfan sluta att kalla mitt lag för amatörförening, jag älskar laget i vått och torrt är också frustrerad men tänker fan inte kasta skit på min klubb

Huge: Vi har samma förutsättningar som alla andra klubbar, det gäller att ta tillvara på dem. Sen kan man tycka det är skit att OS körs parallellt, men även det var en förutsättning.

Lunkan: Man får gilla läget med OS nu mitt i allt, nu vänder vi på lördag vårt kära Brynäs och får lite vind i seglen igen :)

Leonardo: gilla läget kan man göra men Brynäs borde stärkt upp laget. Man får väl kolla på OS istället..

Huge: MEN HERREGUD, 5-6 av dom absolut sämsta fansen som ett lag kan ha finns på detta forum!

Ni håller så låg klass att ni inte ens klarar av att va en supporter till laget!!!
Menar inte HUGE!

{8399}: Ja det borde dom gjort men nu vart det inte så och det är bossen som bestämmer :) BZ kanske tycker vi har tillräckligt bra material för att nå topp 6 av de 8 matcher vi har kvar?

Lunkan: Absolut, och våra unga ersättare idag gör det riktigt bra. En jämn match som ett formstarkt Luleå vinner knappt, mkt pga två missade markeringar på Emanuelsson, som är en giftig och vass avslutare.
Trots förlusterna idag och mot Växjö så har spelet och inställningen varit bra, vore värre om dom sakerna fattats. Då hade man NÄSTAN börjat oroa sig för Rögles flåsande i nacken...

Tycker ni som säger så här att ni är bra för Brynäs eller älskar ert Brynäs?
Jag blir frustrerad för hockeyns skull att det finns såna här fans, men jag fattar ju att ni mår dåligt med er själva.

((Nä, nu skiter vi i det här. Brynäsarna kommer iaf göra bra ifrån sig på golfbanan i sommar, de kommer ha hela våren på sig att nöta på ranchen.))

((Är så jävla besviken på detta laget och alla i ledningen! Jävla amatörförening!))

{5504}: Vet inte med dig, men jag har sett betydligt värre på många andra forum, oavsett lag.

Är det dags att rucka på andralinan, för att få fart på fler femmor? Ikonen tror jag hade kunnat må bra av ett miljöombyte.

{5504}: Är väl mest den djupa frustrationen. Insikten. Finns ju liksom inte på kartan att laget kan göra nånting bra av detta, även om en miniliten ljusning säkert bör komma snart.

Huge: vilka glasögon har du på dig??? Brynäs med i första peroden sen är det ju Luleås match! Om jag hade hållt på Luleå hade jag varit grymt besviken vid förlust! I tredje vinner Lif nästan allt och det kanske beror på junisar många omkastningar o inte beril o gunde med att säga att det hade kunnat gått åt vilket håll som helst ser jag som en total feltolkning ! Du kör åter igen mdd dina om! Luleå har ett pp efter 30 sek där Luleå har ett antal chanser! Mer oroväckande att det är alcen som skapar lägen o inte clark o hajen

Bratwursten : Jo dom finns på andra forum med hehe.

Helt ok att säga man tycker Bengtzen gjort dåliga värvningar eller att man tycker att nån inte håller klassen men att alla är amatörer och att håna sin klubb vid förlust tycker jag är vidrigt!
Några njuter ju att få håna och vräka ur sig sitt eget mående över i detta fall Brynäs.

Åsikter är ju bara kul som att man tycker man ska ändra i laget, eller peta eller flytta upp nån till 1a kedjan osv osv,
Eller att man är besviken på hur nån presterar eller hur laget spelar blir man ju.

Bratwursten : Det ser ganska lika ut på flera lags forum, vi är ju för det mesta känslomänniskor nu för tiden, inte så mycket tanke...ibland kan det vara svårt när det är så mycket omkring en som människa idag i samhället, att man som supporter med hjärta identifierar sig så mycket känslomässig med sitt lag, då blir en förlust jobbigt eller rättare sagt jobbigare för vissa inte alla...sen gillar inte jag heller att man kallar sitt lag för massa saker som är nersvärtat av skymf! Det har ju oftast gått över till nästa match :)

{5504}: brynäs berör! Många blir besvikna när laget inte presterar!! Laget hade som målsättning att slåss om guldet o det kan de ju fortfarande MEN det finns inget absolut inget i vårt spel som tyder på nåt gott! Just nu är det endast vårt boxplay o Rautio mv spel( när han inte är skadad) som är bra! Jag förutsätter att de alltid ska ha rätt inställning när de är på isen allt annat vore ett skämt! Jag är med mitt bif i vått o tirrt MEN de måste ju få ris när de spelar dåligt o ros när de spelar bra!

{5504}: Haha, kan du knipa igen? Eller ska jag ta valfri matchtråd på ert forum från förra säsongen och hitta liknande citat från Djurgårdens fans? Detta är inte tillfället att börja ifrågasätta vår lojalitet. Ut.

Brynäsgubbe: Han sa just att din typ av supportrar finns på alla forum, oavsett lagtillhörighet, så han är förmodligen redan medveten om att företeelsen även förekommer på Djurgårdens forum...

Huge: Titta, riddaren i skinande rustning... Som på beställning.

Bratwursten : Ja Ikonen har ju nästan kvävts i sin egen linda han, frågan om vilka han skall spela ihop med, känslan är att man börjar laborera nu lite som man fick göra när Bulan tog över innan han fick struktur på laget...tror du vi får något tillskott innan 15 feb ?

Leonardo: kom ihåg när ikonen spelade med Granström och paille förra säsongen. Då var den linan vass

Leonardo: Nej jag blir förvånad om det tillkommer någon mer spelare denna säsong.

Såg att flera pratade om att Nicklas Danielsson skulle kunna vara aktuell för oss redan denna säsong då hans lag bara har någon enstaka match kvar att spela och missar slutspel. Någon som har någon koll där?

Chris11: Ja det var då det och han var tillkommen i laget....han har ju skills grabben som vi inte får dra nytta av när han försvinner i matcherna tråkigt nog...fan nu vart jag förbannad igen, smällen på Paille var vidrig!

Bratwursten : De sade väl tydligt o klart på presskonferensen att kontraktet börjar gälla från nästa säsong! Och Växjö som redan har ett topplag mönstrar på med mera spets, så man kan spy :)

Leonardo: Jo men sen vad man säger och sedan vad som blir i verkligheten behöver ju inte alltid gå hand i hand.

Hoppas Växjö åker i kvarten, unnar de framgång nästintill lika lite som FBK och SAIK

Bratwursten : Jag unnar bara Brynäs framgång :) Ja jag hoppas de åker i kvarten mot oss ;)

{5504}: När jag var yngre gick jag ibland in på ert officiella forum, där blev man riktigt mörkrädd. Vissa skribenter kallade allt och alla för ord vi inte alls är I närheten av här. Ett ord på H var klart överrepresenterat i de värsta former.

Lunkan: Kasta sten i glashus kallas det. David är expert på det.

Vice Svenska Mästarna - Brynäs - är på väg mot sin sämsta seriesäsong sen 52-matcherssystemet infördes 15/16. Tiondeplats på 74 p och ut i play in blev det då. Repris i mars?

{5504}: Kul att en djurgårdare tar sej rätten att bedöma hur vi ska stöda vårt lag. Djurgårdarna som gav kvartssamtalet ett ansikte.

{5504}: Herregud vad löjlig du är.

Brynäsgubbe: Titta, riddaren i rostig och skitig gnällutrustning....
Som på beställning...

{5915}: Stödja vårt lag?

Vilken jäkla lallar förening Brynäs är.
Vilka amatörer Brynäs är.
Nu kan dom spela golf i mars.

Och några här vaknar ju till liv bara när det går emot och hånar och öser ur sig.

Men som sagt så säger jag inge om man inte tycker Bengtzen har lyckas denna säsong eller att några spelare presterar för dåligt.

Men håll tummarna att ni klarar play in och sen kör vi Djurgården-Brynäs i en härlig kvartsfinal.
Med alla tillgängliga och Rautio i slag så blir inte Brynäs att leka med!

Läste rubriken och förstod direkt att det inte gällde herrlaget. Se där, lite fredagshumor så här på förmiddagen. :-)
(Hoppas detta inlägg är okej för DIF-Gestapo?)

{5504}: Skönt med en riktig supporterpolis som kommer hit från den mäktiga huvudstaden och tillrättavisar de brynäsfans som inte är bra fans.

{8399}: Ja, det är märkligt att fansen blir lite småpurkna när laget går från guldvittring i våras till en osäker 10:e plats i år... Klart som fan alla är besvikna. Sen blir ju såklart tonen i inläggen lite extra bittra direkt vid en förlust. Så kommer det alltid att vara.

Anders Berg: Haha du får godkänt för den=)

Trevlig helg på er

munkas: har ett litet tips såhär inför helgen. Svara följande på alla inlägg:
Men nästa år då kommer det att vara fullsatt i gavlerinken och bz kommer att lyckas med alla nyförvärv. Tränaren är ett geni. Målvakterna kommer att hålla tätt, backarna hålla rent runt kassen och forwards göra mål på alla chanser. Då slutar vi topp tre och avslutar med sm-guld.
Det bästa är att man kan svara såhär på varje inlägg, varje säsong!

{5504}: Tack för att du står upp för vår förening David!

Jag tyckte Brynäs gjorde en ok match igår speciellt med tanke på vilka spelare vi saknar. Ingen skam att förlora 3-2 mot Lulä borta. Tycker vi förlorar denna match och även flera matcher på sista tiden pga dåligt pp. Man skulle kunna skriva en lång analys vad som är fel men konstaterar bara att vi behöver öka tempot från uppbyggnad till avslut. Mer fart o rörelse!
Jag tyckte att Rautio gjorde ännu en stabil match och även Jesper Boqvist ser vass ut. På avdelningen oro lägger jag Palushaj och Clark som inte hamnar i heta lägen speciellt ofta.

Jag såg ju fram emot att se Adam Boqvist få lite mer speltid och tycker han gör en ok match. Han måste dock kliva fram mer om han vill ha fortsatt speltid. Nu övertät han spelansvaret alltför ofta till Ersson. Adams styrkor som back ligger ju i spelskicklighet och då måste man ta större ansvar för t ex speluppbyggnad. De få gånger han fick pucken i offensiv zon ser man dock hans styrkor.

Om man läser i regelboken.
Ja då skulle inte Luleås 2-1 mål ha blivit godkänt
Regel 184 "paragraf" III.

REGEL 184 – MÅLVAKTEN OCH MÅLOMRÅDET
– GOALTENDER AND GOAL CREASE

ÖVERSIKT – Målvakten ska ges möjlighet att fritt röra sig som han
vill inom sitt målområde. Även om en anfallande spelare tillåts gena
genom målområdet, gör han så på egen risk. Om han på något sätt
hamnar i kontakt med målvakten ska han utvisas, och mål som
tillkommer i samband med en sådan förseelse ska underkännas.
Vidare ska all kontakt som en anfallande utespelare initierar med
målvakten, oavsett om det är han själv eller om det sker genom att han
tacklar in en försvarande spelare i målvakten, bestraffas med utvisning.

I. Om en anfallande utespelare tar en stillastående position
i målområdet, ska spelet stoppas och återstartas i den
neutrala zonen.

II. En anfallande spelare som begår en otillåten handling mot
målvakten, oavsett om denne är i färd med att utföra en räddning
eller ej, ska ådömas minst mindre straffet.

III. Om målvakten är utanför sitt målområde och hindras att återvända till
målområdet eller från att agera i syfte att utföra en räddning samtidigt
som ett mål görs, ska målet underkännas och felande spelare ska
utvisas mindre straffet för goaltender interference.

IV. Om en anfallande spelare befinner sig i målområdet och endast
visuellt hindrar målvakten när pucken spelas i mål, ska målet
underkännas, men ingen utvisning ska utdömas.

Enaranger: Klockrent!!!

Enaranger: Men allt i den regeln faller tyvärr på att kontakten sker utanför målområdet.
Oavsett hur färgad Brynäsare jag är så anser jag att det målet ska godkännas alla dagar i veckan.
Hade vi själva fått ett sådant mål bortdömt hade jag varit skogstokig.
Tycker dessutom (min egen åsikt) att Rautio är minst lika skyldig som Harju till krocken.

mattiask: Det är bara att bryta ihop och komma tillbaka på lördag, kriga på som en lagdel så tror jag inte HV går säker alls imorgon klockan 15:15 :) Heja Brynäs

mattiask: Nej allt faller inte:

"III. Om målvakten är utanför sitt målområde och hindras att återvända till
målområdet eller från att agera i syfte att utföra en räddning samtidigt
som ett mål görs, ska målet underkännas och felande spelare ska
utvisas mindre straffet för goaltender interference."

Rautio kan inte utföra en räddning och därmed tycker jag att Harju borde visats ut.

Zappaholic: Vi har skilda åsikter absolut och jag tycker egentligen att vi ska sluta här ;)
Men likväl som jag tycker det ena och du det andra så bör vi kunna bevisa vår del.
För mig på den gif som RoadLaker lagt upp så kan jag inte avgöra vem som gör fel.
Men jag tycker att Harju tar sin position och sedan kommer Rautio in i Harju "bakifrån" så att säga.

mattiask:

Det står ju rätt klart och tydligt där att en målvakt inte får hindras från
att försöka rädda pucken utanför sitt målområde heller.

Så varför ska man ha en regelbok, om man inte ska följa det som
står där. Man kan ju inte stryka vissa regler för att man inte vill
ha media (typ Wikegård) i hasorna.

Vill man förändra något. Ja då får man ju helt enkelt skriva om regeln.
Om man t.ex. vill att målvakten enbart ska vara "fredad" inom
sitt eget målområde. Och att den nya regeln då gäller från och
med nästa säsong.

mattiask: Ja jag behöver inte driva min åsikt in absurdum och visst kan man tolka situationen på olika sätt. Bevisa är svårt när det är fråga om en tolkning. För mig ligger "beviset" i att Harju hindrar Rautio från att rädda pucken och enligt regelboken ska det då vara interference...

Men vi kan stoppa här och gå vidare.

Zappaholic:
Vi ligger tia. Hoppas på Lama Linköping i bäst av tre. Sen får vi se... blir det spåret modell 17-18 (stolpe in), eller blir det spåret modell 16-17 (stolpe ut)?
Ishall eller tidig golfsäsong.

Auchinleck: när vann vi två matcher i Linköping??? Och Malmö hua!! Nä Bulan vill jag ha

Zappaholic: känns väl som att det var bara en fråga om när Luleå skulle göra mål

Ove Myling: vänta lite nu! Frölunda växjö skellefteå år ut o år in topp u! Har de bara tur menar du?

« · 1869583 · »