1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768873 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Men i play-in blir Brynäs livsfarliga, vänta bara.

{8399}: Japp vi kommer krossa allt Hahaha nä men seriöst den här säsongen får gärna ta slut nu detta är bara pinsamt jag skäms å det grövsta!

Forsberg 1978: Säsongen går att sammanfatta i fyra ord:

Allt är för dåligt.

Forsberg 1978: Håller med att säsongen får gärna sluta nu Fy fan vad ont det gör !! Man blir förbannad också när det ser så lojt ut ingen som tar ansvar och leder laget ..

Samtidigt är ju detta vi ser nåt av ett Brynäs i normaltillstånd. Vi skvalpar oftast där kring 10:e plats numera i serietabellen. År efter år med nån tillfällig positiv avvikelse.

pjåtor: Jo då.. Blomman drev nästan på mål med 53 s kvar...
Så agerar en riktig härförare.............

Leonardo: skärp dig så dåliga som dom va idag får man inte vara

Honken!!

Anders Berg: jo de va ju Honken som va skillnaden! Nä granris å grabbarna lär nog tänka på om hockey är deras jobb

Varför gör BZ, han med krigarhockeyn från Karlskoga aldrig en intervju eller lämnar ett avtryck av va fan han menar med året Brynäs? Jag var inget fan av Sundlöv som sportchef men han va i alla fall sportchef nog att visa sig i media, det ska han ha cred för! Jag tror det absolut smartaste och bästa vore att ställa sig i intervju zonen efter matchen och förklara vad som hänt och vad som kommer hända omgående!!

Tjurn :

"kommer aldrig mer åka till Gavlerinken"

Men jag gissar att du kommer kräva att Brynäs gör dyra nyförvärv.

Enaranger:
TV-pengar, Enaranger, TV-pengar...

Såg ni presskonferensen? Sjödda ser helt lost och tom ut . Stackarn

Pimpel: Modos fans tycker ju Sundlöv gömmer sig, han är helt osynlig och där kan vi snacka att det går tungt, Modo ligger i botten i Allsvenskan!

Tjurn : Sån jävla korkad kommentar tar jag inte helt enkelt, om ett lag presterar dåligt och alla skulle sluta gå på hockey dör ju hela föreningen, inser du inte hur korkad kommentar det var av dej, trots uselt spel och förlust?

Enaranger: går ju hand i hand de där men som dom presterade i dag så är dom värda noll på plats! till dom visar nått annat för i dag var de div3 nivå

Tjurn :

Och du tror alltså att chansen att vinna hemma skulle öka om det
skulle vara tomt på läktarna?

pjåtor: Länka tack.

Brynäsgubbe:

Provat Brynäs hemsida, Latgubbe?
www.brynas.se/play/video/21563614

{5504}: Det visste jag inte men jag upplevde verkligen att Sundlöv stod upp för Brynäs utåt på ett rejält sätt. Jag saknar lite förklaring i denna miserabla säsongen och tycker man kan kräva det ifrån en chefs position! Sen kanske BZ är klockren på annat men visst är den här säsongen en rejäl käftsmäll som borde ha hanterats bättre och ödmjukare.

Enaranger: Men vad då? Du menar att en match avgörs på läktarn och hur mycket folk som finns där?

ellis: Men vad då? Du menar att en match avgörs på läktarn och hur mycket folk som finns där?

Tänk lite Ellis ?
Ett tips! Tänk klubb ekonomi. En klubb behöver soliditet för överlevnad.

Pimpel: Ja säsongen är ju allt annat än bra av Brynäs.

En undran bara? Mycket snack om nyförvärv hit å dit men det jag sett så är Clark helt iskall och Alcen Granis för trubbiga och sega och Blomqvist tycker jag är för dålig för att ha ett C i Brynäs, vem drar han med sig med sitt (spel)?

Riktigt dåliga nyförvärv utom Palu, och Jensen är inte samma spelare som i grundserien i fjol och Ikonen ser bra ut men händer för lite ändå.

Sen är väl inte Sjödda en huvudtränare i SHL! Ta in Walson.

{5504}: Tror stenhårt på Walson!
Men.... Då är myset med Sjödda slut för denna gången i Bif och det är PRECIS det spelarna behöver.
Fram med piskan och göm moröttern, för helt ärligt. Hur kan Bif år efter åt helt sakna fysiskt spel?
Bara bekväma bågar och lite slag med klubban istället för start & stopp och avsluta med propp!

Skrämmande skillnad på spelet med & utan puck mot övriga top 10 lag..

Sockervaddet Jensen kan väl inte ens dela ut en tackling?!

{5504}: Vad är det du undrar? Du konstaterar bara. Vi vet allt du skriver.

{5504}: Vänta bara till åttondelen, då jävlar släpper Brynäs loss och spelar ut motståndarna och du får äta upp det du skrivit.

Lindström: Han kan vara rätt person. Örebro bytte coach 2 gånger under samma säsong. Det borde Brynäs också göra

Huvva vilken jävla skitmatch! Framstår allt mer som en bragd av Sjödin/Larsson att man fixar nytt kontrakt med det här laget. Blir många sömnlösa nätter inför nästa säsong i väntan på vilka namn Crazy Horse Bengtzen får på de få återstående kontrakt som ska skrivas. Namn på de spelare som ska krydda nästa års anrättning bredvid Nilsson, Liljewall, Larsson, Mannberg m.fl.

Rögle 11 pinnar bakom nu

Wesley: Men som med allt annat man köper. Man vill ha valuta för det man lägger ut också. Tycker du man får det från Brynäs av idag?

{8399}: Haha har väl inte sagt att Brynäs kommer köra över i åttondelen, men efter denna förlust så får du snart rätt i att det är en skräll om Brynäs kommer till kvarten.

Men dom kanske har träna så formtoppen kommer om 7-10 dagar?
Så jäkla omöjligt är det inte att slå ut LHC då.

Tänk va skoj om Brynäs blir 9a och Luleå 10a och båda går till kvart, Djurgården-Brynäs då!

pjåtor: Är det något lag som ska tappa detta är det Brynäs, japp så dåliga är vi denna säsongen tyvärr!
När fan ska Brynäs lära sig att hantera framgångar det är detta som gör mig så less, som förra säsongen och 2012 gör vi en kanonsäsong för att säsongen efter falla ihop som ett korthus! Sitter ledningen efter vartionde år när det går bra en säsong och titulerar sig världsmästare och säger näste år räcker det med att vi ställer ut skridskorna? En jävla losermentalitet är det i denna föreningen tyvärr ( ursäkta om jag trampade på någons tår men någon vinnarmentalitet finns inte tyvärr)!

Forsberg 1978: 100 % rätt👍👍

Forsberg 1978: Vi förlorar också bra spelare, nyckelspelare för just det året, du såg väl hur Scott vart efter att Rödin vart skadad...medioker.....det är svårt idag att behålla en kontinuitet i lagbygget om den skall splittras hela tiden...loosermentalitet är inget ord jag skulle vilja använda om mitt egna lag!

Leonardo: Du kanske inte har uppfattat att detta händer alla lag. lex HV.
loosermentalitet är ett ord som beskriver situationen i Brynäs mycket väl.

"Det åligger styrelsen särskilt att ansvara för och förvalta föreningens medel"
Liksom att "lägga fram" "verksamhetsplan och budget för kommande verksamhetsår".
Vilket ansvar tar de då BZ leker med föringens(medlemarnasj pengar? En sitter ju som tf klubbdirre.
Ett skämt.
Säkert tar de dessar herrar och dam ut ett arvode för att ansvara och förvalta föreningens medel också?

Det hjälper inte att pipa här!

Nä extrainsatt årsmöte nu!
Kan ingen greja en FBgrupp och flytta diskusionen ditt...

xxx BIF xxx:

"§ 22 Extra årsmöte
Styrelsen kan kalla medlemmar till extra årsmöte, också om stadgeändringar.
Styrelsen är skyldig att kalla till extra årsmöte om revisor eller minst 1/10 av föreningens röstberättigade medlemmar så begär. Begäran om extra årsmöte ska vara skriftlig och innehålla skälen för begäran.
Finner styrelsen att stadgeenliga skäl för extra årsmöte föreligger, ska den inom 14 dagar kalla till ett sådant möte att hållas inom två månader från kallelsen. Kallelse med förslag till dagordning för mötet ska anslås på kansliet och skickas till medlemmarna senast sju dagar före mötet eller annonseras inom samma tid i lokalpressen.
Om styrelsen inte kallar till möte på föreskrivet sätt, har de som begärt mötet rätt att utfärda kallelse enligt ovan.
Vid extra årsmöte får endast de frågor behandlas som föranlett mötet. Beträffande beslut och omröstning gäller samma regler som vid ordinarie årsmöte."

Vilket/vilka skäl skall du ange för begäran om extra årsmöte?
Får du med dig en revisor eller minst 10% av medlemmarna på din begäran (700-800 st medlemmar ungefär?)

På ett ordinarie årsmöte i juni brukar det sitta 80 medlemmar och besluta om framtiden (utan vidare underlag dessutom, underlagen för beslut är väl närmast att likna med ett skämt).
Vad tror du är en framkomlig väg i nuläget?

En sportchef jag skulle tänka mig att ersätta Bengtzén med är Thomas Johansson som nyligen fick lämna Djurgården. Han har varit med och byggt upp Djurgården från grunden med ett långsiktigt, modernt tänk.

pjåtor: Aldrig att jag skulle bua år mitt lag, pinsamt.

Skrubben: Djurgården har inte visat något speciellt ännu, får se hur långt det räcker i år... De kan mycket väl vara nere i Brynäs regioner i tabellen vid samma tidpunkt nästa år.

Skrubben: Håller med. Detta bör ske helst igår. Finns det någon räknekunnig person som kan räkna hur många av de ursprungliga BZ-värvningarna som fanns på isen i kväll????

Bratwursten : När man pratar om Djurgårdens succé bör man i första hand prata om hur bra dom utvecklat hela sin sportsliga organisation. Resultaten som kommer nu är en biprodukt av ett långsiktigt tänk med en plan utstakad sedan två år tillbaka. Dom kan mycket väl landa på 100 poäng, vilket är sjukt bra gjort med tanke på deras ekonomi och på förhand ganska ihåliga trupp.

{8399}: Nä jag håller med dig man behöver inte Bua ut laget det blir ju knappast bättre av det . Besviken visst men håna och Bua nä

{5915}: Men idag kan ni väl inte skylla förlusten på Larsson och Liljewall i alla fall.. utan då var det ju alla spelare från förra säsongen som spelade.
Tycker ni uppriktigt att alla får lika stor chans att visa upp sig ? Tex Liljewall som fått spela med olika spelare varje match i en 4 kedja. Medans många andra i detta lag gör misstag på
misstag men ändå spelar hur många mål dom varit inne på bakåt. Powerplay funkar inte men samma formationer får chans på chans!! Dålig coachning och ledarskap. Nyförvärven detta år som tex Larsson, Caporusso och Liljewall får ingen speltid möjligtvis i en fjärdelina med minimal speltid bänkas när det går dåligt.!!! Hur tänker man då? Tänk om Brynäs om vi ska klara oss kvar i SHL!!

Auchinleck:
Om man ser problem är 1000st ingen mängd.
De behöver inte dyka upp på mötet, bara begära extra möte och det genom att samlas upp och enas via en FBsida.
Och skälen måste diskuteras tillsammans.

Grejen är att ett tryck på en FBsida med 300-500 medl. når fram snabbare och långt innan ett ev. möte blir av.

Då ska vi se.

Efter att ha läst allas gnälliga analyser angående Brynäs de senaste tiden på denna sida där man ser allt ifrån soffcoacher till okunnighet.

Låt oss börja från början allesammans. Förra säsongen så var Brynäs en puck ifrån guld. Denna säsong så kräver fansen (utav det man läst på denna sida) ett lika bra Brynäs, om inte bättre. Då glömmer de flesta här att Brynäs överpresterade något fruktansvärt förra säsongen. Det hoppas jag faktiskt vi alla kan skriva under på?

Vi hade en Lindblom som höll i och levererade puck, hans saknar är stor, kommer aldrig att fyllas. Vi hade en Clark som i princip nästan satt allting, denna säsong så gör han mål då och då och sedan drar på sig på tok för onödiga utvisningar och även missar väldigt avgörande lägen.

Vi hade bröderna Westerholm, de må hända att det hade en väldigt låg lägsta nivå, men visst fan kunde de hålla i puck i anfallszon och hittade spelare. Nu ville båda röra på sig, bara att köpa läget.

Nick Johnson. Ja i mitt tyckte, en solklar shl spelare. I Brynäs fungerande han klockrent i ett tex PP där Brynäs sugit i stor del av säsongen...? Jag vet faktiskt inte vad Berglund hade emot honom. Han må vara en seg jävel i ett försvarsspel, men kom igen, hur giftig var killen inte i anfallszon?

Pudas, klockren i ett Brynäs, men ville hem, förståeligt, inget att säga om.

Berglund. Ja vad ska man säga om denna karaktär? Att han inte ?lyckats? i Luleå beror enbart på att han inte har de spelarna han hade i Brynäs. Brynäs var perfekt för honom, perfekta spelare osv. Han fick ut precis allt och precis det han ville utav spelarna i Brynäs. Kom igen, 3-3 borta mot Frölunda i ett fullsatt Scandinavium och Brynäs slår dom och går vidare. Nämn en tränare som har samma influenser på spelare som Berglund. Någon? Nej tänkte väl det. Nu ville Berglunds fru hem till Luleå, det tror jag personligen inte är sant, men, Berglund är iaf inte kvar i Brynäs.

Notera att jag nämner de namn som är värda att nämna. Fler spelare har lämnat osv.

Så, vad händer?
Melin tas in som huvudtränare. Jag har all respekt för Melin. Han coacha fram ett guld till Brynäs. Melin har gjort väldigt mycket bra i sin tränarkarriär, inget snack om saken. Men... Var han rätt tränare att ta in? Nej. Jag sa det från första början (till er som säger: lätt att säga i efterhand) att detta är inte rätt tränare för Brynäs. Varför är det inte rätt tränare för Brynäs då? Ja gott folk.... Behöver jag skriva mer än hans uppträdande i båset och hans kommentar hemma emot Skellefteå där Brynäs förlorade med 2-8....? Vad mer behövs att sägas? Ingenting, ingenting.

Melin får sparken efter 2-8 hemma emot Skellefteå. Väntat. Men, vad händer då? Jo, Brynäs lagkapten går ut i sociala medier och säger att laget har fuskat. Ser ni grejen? Hur pissad i ansiktet som fan ska man behöva ta? Här har man åkt till Krakow och tillbaka för att se sitt Brynäs, man har åkt land o rike och så får man en sådan kommentar... Ni var en puck ifrån guld. Innebär det att det går att fuska sig till framgång? Hur fan var det förra säsongen med Berglund? Ingen. Samma förutsättningar. Melin godkände det. Hade Berglund gjort det? Nej, han hade hellre dött.

Så. Aaron. Behövs ingen vidare analysering va? Nej.

Louie.... no words needed

Liljewall... no words needed

Larsson. Ja jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om denna spelaren. -11... Aa ni, det var inte hans tid att komma upp till shl, eller till Brynäs. Ett annat lag en annan Larsson - kanske.

Målvakterna kommer jag ens gå in på. Brynäs är ett lag, inte en enskild spelare. Hade jag, som inte stått på ett par skridskor förut, stått i mål, så hade Brynäs inte gjort fler mål för det. Vi är ett lag.

Ja... Vi har Gunderson, Bertilsson osv osv osv... Men vi är fortfarande ett LAG.

Så. Istället för att kicka människor till höger o vänster som folk i denna grupp är jävligt pigga på skriva.... förstå mig rätt nu, låt Rögle gå förbi, ta semester, gör om gör rätt. Detta är redan jävligt ogjort o så kommer det att vara. Börja om och gör rätt.

Och glöm för helvete inte - vi vinner och förlorar tillsammans. Sluta med denna negativitet. Hjälper inte. Ni ser på match efter match, se helheten, gör allt så mycket bättre

Skrubben: Får se, de måste uppvisa en jämnhet över flera års period innan jag blir imponerad.

ellis: "Men som med allt annat man köper. Man vill ha valuta för det man lägger ut också. Tycker du man får det från Brynäs av idag?"

Men köp ett medlemskap i Växjö eller Djurgården då, för fan, och sitt inte här och gnäll. Då får du ju hygglig valuta för det du ev lagt ut på laget.
Vad är problemet?

« · 1874117 · »