1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768695 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
dAVydov: 5-1 nu till Luleå o tredje av Emil Larsson, då går publiken..

Leonardo:
"Lill-Janne" levererar... 😆

Auchinleck: Just nu Luleå vs Brynäs i Play In...mmm

Auchinleck: i fel lag bara. Vaken sportchef i Luleå.

dAVydov: Ja, väldigt vad tyst det blev från Honkenkramarna helt plötsligt.... :-)

Leonardo: Drömmotstånd! Ge oss Lulää😎

Karlskrona måste vara den mest missköta föreningen i SHL på rätt länge. Rätt komiskt att man förlängde med Printz för inte så längesedan också. KHK har verkligen ingen koll sportsligt eller ekonomiskt. Rätt pinsamt.

Pinsamt också att dom är slagpåsar för alla lag... förutom Brynäs.

Skrubben: Ja, vi är ju lite av deras spöke, det skulle va skönt att få revansch på HV71 också som vi vunnit två raka borta mot...svårtuggat val :)

Luleå pissar på KHK borta och vinner med 1-5 det bevisar ju hur fruktansvärt under isen vårat lag är! PINSAMT!

Forsberg 1978: Jepp, ändå är det tydligen så gott som klart att vi vinner play in mot både Luleå och HV. Skönt att veta.

Rodrigo: Japp. Skulle påstå att torsken i lördags är Brynäs mest skamfyllda förlust på väääldigt länge. Någon kanske tänker på våra storförluster mot Skellefteå, men jag tycker det är värre att vara spelmässigt underlägsen (på hemmaplan!) mot seriens SOLKLART sämsta lag som i vanliga fall inte är i närheten av att ens få med sig oavgjort.

Huge: Med det sagt lägger du Kk:s förlust på Honken?

Forsberg 1978: Det är tjusningen med idrott, varje dag är en ny dag....en målvakt kan spika igen i en match och den andra vara ett såll och i det här fallet var försvaret också dåligt och Luleå bra....ser fram emot att se matchen imon Brynäs på Hovet mot ett av seriens hetaste lag just nu, imon tar vi dem ;)

Huge: om ditt sätt att analysera så är han ju ringrostig efter 10 månader! Det var eller är ju fortfarande så du tycker om vår käre Fernström! Vilken kappvändare du är !!!

Bragd om vi inte torskar med 5 mål idag.

Skrubben: Exakt, hade vi varit överlägsna rent spelmässigt och förlorat på otur hade jag inte skämts så mycket för det. Men att vara spelmässigt sämre än Karlskrona, på hemmaplan, och dessutom förlora... det är som du skriver, bland det mest skamfyllda på väldigt länge. Otroligt pinsamt.

Det är bara att ge upp denna säsong helt enkelt, jag har inte så negativa tankar om Bengtzén som folk här har generellt och tror ändå att det kan bli bättre. Men just nu ser det inte så trevligt ut, helt klart.

ÅNGEST DAAAAY!

Lunkan:
Tre enkla.

munkas: Tjusningen med idrott är att inget är klart på förhand som vissa tycks tro. Även du. I höstas var vi klara för kvalserien enligt dig. Det var visst lite fel.

En sak ska du dock ha beröm för. Det finns kappvändare härinne, men dit räknas inte du. Nej, du gnäller på allt i med- och motgång.

Auchinleck: Mmm tyvärr inte för oss....

Lunkan:
Givet. Topplag borta. Ingen press. Den enda mentala träningen de darriga tigrarna får. Frölunda hemma lite knepigare, men de har ju så stor respekt för Brynäs filmningar (lex Järnkrok) så det blir tre enkla där med.

Men någon mental tränare behöver vi inte.
Spelar man som en burk pölsa borde det inte vara en fråga om man "vill ha" mental träning. "Käften unge och tugga i dig!" Typ.

Casha in tre poäng!

Auchinleck: Ja, antingen är det den mentala pressen som gör att spelet hackar, eller så har tränaren glömt att tjata på spelarna att kämpa, hela matchen, varje match. Det är inte lätt att vara tränare för Bif nuförtiden. Kanske läge att plocka in Stig och Börje Salming till nästa säsong?

Huge: "Ja, väldigt vad tyst det blev från Honkenkramarna helt plötsligt".

Så att KHK torskar bevisar att BZ gjorde rätt som valde Fernström framför honken alltså? Att KHK förnedrar Brynäs hemma behöver man inte ta med i ekvationen? Ditt ständiga hyllande av allt som BZ gör är ju löjeväckande (som allt annat du skriver).

Roligt att du dessutom försöker vinna billiga poäng på att håna insatsen av honken som är en riktig guldhjälte för Brynäs och som kommer stå kvar i historieböckerna bra mycket längre än BZ, som blir en parentes innan han flyttat hem till Bofors. Men så kanske en "riktig supporter" gör?

Slänger bara in en post-it not:

Förra året förlorade vi 5 av våra 10 i topp poänggörare.
I år står nu 5 av våra 10 i topp poänggörare utan kontrakt med brynäs till hösten.

Säger väll inte så jättemycket, men värt en halvsekunds reflektion.

Ove Myling: Ja, det blev väldigt tyst.
Hade Fernström eller Rautio i en enskild match släppt in 5 mål så hade dom toksågats.
Men när Honken i en enskild match och som samma toksågare håller för att vara bättre än både Rautio och Fernström, ja då hörs helt plötsligt inte den minsta kritik mot vår guldhjälte.
Så ditt svammel om hån bara för att jag retas lite med Honkenkramarna för deras inkonsekvens och öht inte försöker håna vår guldhjälte på nåt sätt, visar väl bara att du borde försöka förbättra din läsförståelse lite grann....

Game day 🙈🙈🙈

Huge:Skulle det kännas bättre för dig om Honken totalsågades igår?
Hur många härinne tror du bryr sig om KHK och sitter och glor på deras matcher överhuvudtaget?

Ganska så genant att det bara verkar vara Brynäs som förlorar mot Karlskrona och Örebro...

xxx BIF xxx:
Stor spelaromsättning att vänta i Karlskoga med andra ord?

{8399}: Nä, det hade inte alls känts bra.
Att totalsåga Honken utan att bry sig om KHK eller öht ha sett deras match, är ju inte så begåvat.
Men om man nu har förespråkat Honken till Brynäs så kan det ju vara intressant att utifrån det han presterar i KHK, få en indikation eller lite ”bevis” på om han hade varit nåt för oss.
Och för att se hur han presterar där så bör man väl helst ha sett honom i deras matcher.

Huge: varför går inte du ut och försvarar Honken!? När vi ifrågasätter Fernström efter 11 matcher i kassen och har en räddningsprocent på 89 % så kommer du ut som en riddare och försvarar honom med att han är ringrostig och behöver mer speltid osv...Jag gillar Honken han är en bra målvakt och även nu en bättre målvakt än vad Fernström är! Att höra Ove Molin säga om Honken ! Att man får även en ambassadör utanför isen och en pådrivare i omklädningsrummet! Att han är ett föredöme för de yngre är en nig så viktig egenskap! Återigen blir du i mina ögon en kappvindare

Huge: Var Honken dålig igår alltså? Är det det du säger? Såg du matchen igår?

Stefan R 63: Varför ska jag behöva försvara Honken?
Frisk, kry hade han förstås varit ett bättre alternativ till Fernström, men nu tackade han ju nej och efter sonderingar på en förmodat tunn marknad mitt i säsongen, valde BZ Fernström.
Som de facto inte hade spelat sen i våras och rimligtvis var ringrostig när han kom.
Liksom hela laget kändes ringrostigt senast, efter OS-uppehållet.
Fråga: exakt VAD är kappvänderi när det gäller min totala argumentation i frågan?
Vore intressant att få veta.
Känns för mig som att du inte vet vad begreppet egentligen betyder eller iaf använder det i ett sammanhang där det inte går att applicera.

{8399}: Nä, jag såg inte matchen och därför kan jag inte bedöma om han var dålig eller inte.

{8399}: Jag såg hela matchen, han var kraftigt skymd vid första målet och andra med, sen var det väl lite väl enkelt Luleå och Emil Larsson kunde sätta sina puckar. Han var inte toppen igår iaf, inte KHK för den delen då publiken lämnade matchen i missnöje!

Huge: Så tragiskt om Honken skulle få avsluta sin karriär med att vara med och spela ned KHK. Han sätter mycket på spel i denna comeback.

Huge: "Nä, jag såg inte matchen och därför kan jag inte bedöma "

Det har väl inte hindrat dig förut?

Ikonen ner i 4:e, Boqvist ner i 2:a och Miller upp i 1:a femman ikväll då bra att dom gör något iaf!

Forsberg 1978: Tror detta blir bra ikväll. Tyvärr är nog risken ganska stor att Fernström står och då kan vi alla lägga in allt vi äger på Djurgårdsvinst för 1.1 ggr pengarna.

Seger idag, Blomman sa att de pratat ut och att detta var en omstart, känns som att jag hörde den i periodpausen efter första mot khk oxå, de menade kanske dagens match då:)

Honken: Det måste vara svårt för Blomman att kräva mer av laget när han själv är en av de mer anonyma på isen. Samma problematik som när Sunk var kapten.

munkas: Blomman kan förstås kräva att alla kämpar och gör sitt bästa.

{Lunkan

Lunkan: Jo, det har det definitivt.
Kort och koncist svar, eftersom du undrar.

Huge: du försvarr Fernström in absurdum även när han inte kommer upp i shl mått!! Du försvarar honom med att han är ringrostig! Rimligtvis borde du ju ha samma tanke kring Honken oavsett om du sett matchen eller inte! Appropå lagets ringrostighet så borde ju Karlskrona ha samma dilemma efter Os! Då säger du att motivation slår klass och så kan det va men Brynäs har nu ca 1 månad varit ringrostiga och är man inte motiverad när man kommer till match så har man ett större problem än ringrost!
Vända kappan är att anpassa dig för att vinna egna fördelar och det tycker jag precis vad du gör! MAN kan verkligen ifrågasätta din sk lagkänsla för Brynäs! Att ifrågasatta att va kritisk och ge ros lyfter ett lag! Att inte vika sig en tum från konstigheter inom brynäs ex att fernström inte räcker till på denna nivån eller bz konstiga värvningar är ren dumhet och i mina ögon Noll lagkänsla! Lika dumt som att inte ändra i pp när det inte fungerar eller bänka en spelare som inte hör jobbet! Allt gör man för laget inte jaget!

Stefan R 63: Orkar inte svara mer på dina långa och obegripliga inlägg riktade till mig.
Säger som Stenmark: int lönt å förklar för nån som int begrip....

Huge: Jag fattar inte hur trådar och nya inlägg funkar här men Emil Molin är aktuell för oss.

Huge: det ante mig att du inte svarar! Och det är ju klokt av dig att minska ner dina svar här!

Blomqvist:

"Jag har en känsla att det här laget blir bättre när det gäller och ju tuffare matcher det blir."

Så det har inte riktigt gällt än, eller?

« · 1874852 · »