1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767676 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk:
Och gärna otimat... så att femman är på väg åt olika håll samtidigt. Optimalt.

Auchinleck: och den som är dum dum och tacklas ska böta....

Auchinleck: Ang det här med kreativa forwards (eller inte) så länkar jag till en intressant artikel på temat. Varning, det är en tränare för ett annat SHL lag som uttalar sig!!! Men jag tycker att det är intressant läsning och värt att fundera på vilka konsekvenser det får.

Nån mer än jag som ser fram emot att se kedjan

Ikonen-Blomqvist-Nilsson

Ikväll? Man får hitta lite halmstrån för att intressera sig just nu och den kedjan känns faktiskt riktigt intressant.

Känns väldigt avslaget att kolla på matcherna nu innan Play-in. Det är väl 50/50 att man går vidare från Play-in. Med det sagt så är jag evigt tacksam att det inte blev kvalspel. Det såg verkligen illa ut ett tag. Sjödin skall ha definitivt ha cred för detta. Om han är rätt man att på sikt utveckla laget, det är en helt annan fråga.

KalleTeodor:
Intressant läsning! 👌
Kan det ff vara så att om du inte är flåsnabb på rören men bra med klubba och puck så blir du back?
I ungdomshockey och juniorhockey vinner man på tempo och inte genom att spela sönder motståndaren. Dags att kika på det kanske...

Inkazar: Ikonen(ur form)- Blomqvist(ur form)- Nilsson(grythund) känns ungefär lika spännande som matchen ikväll, eller ”Kritik av det dialektiska förnuftet” av Sartre. Det blir nog boken för mig ikväll.

bradberry: Seriöst Braberry, så måste du läsa alla ord i en mening och alla meningar i ett inlägg för att förstå dess innehåll… Med ”tappade fokus till viss del pga av skador” menas just till viss del dvs att det till största delen berodde på andra saker.
Min poäng med inlägget var ju att laget efter de första 10 omgångarna i princip måste vara SHLs bästa lag i kommande 42 omgångar för att nå en topp 6 placering. Då är det klart att man även behöver ha lite tur, inklusive att skador hålls på ett minimum.

Och även om vi just nu har ett skadefritt läge så har vi ju haft en hel del skador om man tänker tillbaka. För att ta ett exempel så är det väl bara Kilström av våra backar som inte varit skadad minst 3 matcher under säsongen. Framförallt så påverkar förstås frånvaro på Ryan och Bertilsson oss mycket. Ryan har missat 9 matcher och Bertilsson 13. Men även Lucas, Elias, Sunken, Ersson och Larsson har alltså varit skadade. Hajar du?

KalleTeodor:
Brad är så deppig nu att han bara läser mellan raderna... 😆

Senaste från GD:s livesändning:
Adam Boqvist blir sjätteback med Ersson. Larsson sjundeback. Dessutom är Ikonen tillbaka och Liljewall bli extraforward.

Precis som jag och många andra skrev efter matchen senast 👍

munkas: Eller varför inte Processen av Kafka? Det enda som är värre än syfilis.

munkas: Kan du inte skriva inlägg här istället för att läsa bok?

Pretty please!!!

KalleTeodor: Tycker att Brynäs ska räkna med att Bertilsson missar minst 10-20 matcher per säsong.

Auchinleck: ”Brad är så deppig nu att han bara läser mellan raderna... 😆”

-Eller så var det precis det jag inte gjorde. Jag tolkade det som stod i texten och ”läste” inte det som stod mellan raderna...😊

KalleTeodor: Tycker egentligen att Brynäs skadenivå har legat på ett minimum den här säsongen, sett till vad realistiskt minimum är på den här nivån. Kan inte tänka mig att Brynäs haft mycket skadebekymmer i jämförelse med konkurrenterna. Dock svårt att veta utan ett riktigt faktaunderlag.

Skrubben:

För min del så kunde gott Miller få vara extraforward
någon match också. Lite för mycket glidande i stället
för åkande, både ute på isen och till byten där.

Peja: Vi hade periodvis rätt många skador även denna säsong även om det varit bättre än tidigare säsonger. Som jag skrev tidigare så har alla backar varit skadade utom Kilström.
Jag orkar inte räkna upp alla forwards men Jensen, Boqvist, Paille har t ex haft längre frånvaro om man tittar på tänkta toppspelare.
Nu tycker jag som sagt var inte att det räcker som orsak för att vi hamnar som lag nr 10 men vill man prestera topp2-hockey så ska man ha färre skador. Min förhoppning är dock att vi nu med ett i stort sett ordinarie lag kan spela riktigt bra slutspelshockey.

Jag tycker därför att det ska bli spännande att se laget spela ikväll. Framförallt kul att Adam Boqvist erbjuds lite mer speltid. Hoppas att ljumskarna håller. Hur har Ikonen tagit petningen?

Svalt intresse för matchen idag märker jag😂

Forsberg 1978: I Gavlerinken eller på HS...?😃

Forsberg 1978: Va, är det dags att agera poängdonatorer ikväll igen...

bradberry: HS

Forsberg 1978: Dommarna missar en klar 5 mot 3 sen blir det en mycke billig utv på vårat lag . Hög klubba framför mål som inte ger utv .

Forsberg 1978: Känns rätt betydelselös.

Brynäsgubbe: Japp och där kom 0-1 som ett brev på posten

Ersson... snacka om att överarbeta..

Brynäsgubbe: Försvarsspelet på målet...🙈

Brynäsgubbe: lhc junis visar Brynäs hur man gör mål . Fantastiskt så ointressant hockey är om dagen . Lika förb tittar man .

Ni vet väl att Brynäs är laget alla bryter förlusttrender mot...

Två formtoppade lag...
47 nyanser av brunt på isen idag...

Jan Grismöbel: Ja Lhc har ju inte gjort mål på över 2 timmar så då möter dom ju rätt motstånd dvs Brynäs som alla lag bryter sina negativa trender mot!

Jonathan Granström är ju helt under isen. Trög... Står för konstiga aktioner på isen... Dessutom plockas han bort i 2 av 3 tek som skall vara hans paradnummer. Skall bli intressant att se om han sin vana trogen steppar upp rejält i slutspelet för den form ham visar nu är det sämsta jag sett av honom i Brynäströjan...

ellis: De är en oskriven regel . Har aldrig sett HS så stilla . Fyfan vad jag gruvar mig för hur laget kommer se ut nästa år . Finns förfan inget som skulle locka klassspelare till Brynäs .

bradberry:
Spar energi tills det behövs?

Jan Grismöbel: Nej det är ytterst oroande alltihop. Alla som kommer med floskler som "det blir nog bättre nästa säsong" vet nog inte riktigt vad som kan vänta då...

Samma klass på zebrorna som på Brynäs spel..
Dags att krossa Pajjen nu om 2 min..

Lindström: Ja det verkar bli en hel del utvisningar idag också, grinigt o bökigt hehe...

ellis: Så länge BZ styr skutan kan detta gå åt helvete . Så ointresserade som spelarna är . Borde det fan bli löneavdrag . Tänk om vi vanliga dödliga misskötte jobbet . Då fick vi foten i röven ut .

Skönt att se Sjödda toppar upp med permafros heta Jensen...

Leonardo: Att vi har så förbannat svårt att göra mål !!??

Jan Grismöbel: Att kolla på Brynäsmatcher har under de senaste veckorna nästan känts som självspäkning för mig. Håller mig undan lidandet idag.

ellis: Jag tror det är viktigt att Karlskrona och Mora hänger kvar. Kan bli Brynäs räddningsplankor nästa år. Går Leksand eller AIK upp är det inte lika säkert. Där kan det finnas resurser.

dAVydov: Man tittar med ett öga . Sitter som vanligt i lastbilenå kollar . Men nu fipplar man med luren samtidigt . Kommer inte ihåg när jag kände mig så likgiltig inför en Brynäsmatch .

dAVydov: Jag kräks på årets jävla spel... så fruktansvärt jävla dåligt. Kasst PP, kassa uppspel, dåliga utvisningar, ligger i botten av dom flesta statistiker. Jävla bajs säsong!!!

Måste säga att jag börjat gilla Ludvig Nilsson, har en bra speed och framförallt attityd.

Lindström: PP börjar se riktigt spännande ut, många nya fräscha idéer...

Att halva laget glider omkring helt oberörda i sin hemmaborg gör att man undrar hurfan dom har mage att lyfta lön.
Vet inte riktigt vet man ska börja;
Blomman totalt osynlig som vanligt
Miller ombytt?
Ersson övertaggad 2.0
Jensen skalmans okända tvilling

Glädjande
Bara 0-1...

pjåtor: Ja det oroar ju mest, utan mål lär det inte bli någe segrar...får en sådan där känsla med Hajen som med twinsen ifjol, att han är på väg bort från Brynäs...bara en känsla jag har!

18 skott på mål på en period är rätt bra.

{5915}: Fy fan för KHK o Mora, hellre LIF och AIK, drar folk och roligare att se på, det är iaf vad jag tycker!

Leonardo: Han är nog klar för Djurgården.

« · 1877767 · »