1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777500 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
pekka85: Nu får du väl för fan ta och ge dig. Jag leker väl inte polis bara för att jag tycker att man ska ge spelare mer än tre matcher innan de ska bytas ut eller bänkas???

”driver igång ett jäkla tjatande”??? Vad har jag drivit igång för nåt?

Nu är det ju du som leker polis men det inser du väl inte?

Zanetti vid 4-1 är bland det mest patetiska jag någonsin sett på den här nivån. Vad i helvete?

Leonardo: Lite min poäng! Spot on👍🏻 Alla här inne älskar väl Brynäs annars hade vi väl inte varit här?

Litet instick: Tuff start för Boqvist. Såg tyvärr riktigt borta ut idag (men vem gjorde inte det). Han är liten, väldigt liten. Men ingen oro såklart.

Zanetti måste nog bort. Sunken är åtminstone Sunken. Och räcker med en sån spelare (max)

Hur långvarig blir Liljewall?

pekka85: Vem fan orkar byr sig om vad andra tycker om en eller vad man skriver, det är ett fritt land och du tycker väl vad du vill? För mig har det inget att göra med att jag inte Älskar Brynäs sen jag föddes 1961. Det har alltid varit hård attityd mot Brynäs som fans redan sen 60 talet. Efter vissa matcher då Brynäs förvånansvärt nog förlorade på 60 o 70 talet som fick man höra både det ena och det andra på väg hem från Gavlerinken, det sitter i Brynäsgenerna, hellre det än att vara ett mähä som är nöjd med allt.

{6984}: Tror dock vi får räkna med fler sånna här insatser. Tror du att det är en slump att det aldrig blev några utskåpningar med Bulan? Han accepterade inte att man tog en dag från jobbet.

Brynäsgubbe: Jaha, då har vi en ny säsong med ett skakigt Brynäs i inledningen. Något som verkar kvarstå efter förra årets fantastiska säsong (minus finalförlusten), är att Zappaholic och Huge driver igång ett jäkla tjatande på de som skriver något negativt. Att alla ska avgå och att spelare ska sparkas tror jag alla förstår är utryck som uppkommer i stridens hetta. Den totala avsaknaden av insikt i att säsongsinledningen inte ser så ljus ut och att det aldrig kommer några sådana reflektioner från experterna (ursäkta mitt raljerande över Huges attityd) slutar ju aldrig att förvåna?! Jag vidmakthåller fortfarande åsikten att ett forum ska få yppa arga tillmälen, missnöje, missnöjda utlåtanden, sarkastiska hån etc. Så länge det inte innefattar rasistiska tillmälen, personangrepp och annat skit tycker jag det känns som alla ska få skriva vad de tycker utan att få polisen på sig. Lär ju få moderatorn på mig för att jag hänger ut namn men gör man inte det indirekt när man svarar på någons kommentar? Hoppas verkligen Brynäs får ordning på detta för inget Brynäsfan mår nog bra just nu.

Zappaholic: En riktig skitinsats från vår sida. Det är bara att ta lärdom och gå vidare. Att börja peka finger och kräva förändringar i stil med sparkning av tränare och liknande känns mer än väl överilat.

KalleTeodor: En nyttig väckarklocka för många, bra att den kom så tidigt i serien.
Ett mkt bra och rörligt Malmö gör oss dessutom dåliga, vi hade problem med dom ifjol och dom ser ännu vassare ut igår.
En klar guldkandidat, inte bara baserat på den här enstaka insatsen från deras sida.
Vi har lite att jobba på, finns dock ingen anledning att måla fan på väggen än så länge, om man är någorlunda sansad och nyanserad supporter.
Vilket inte alla verkar vara, fullt naturligt på ett sånt här forum ....

Brynäsgubbe: Det var ett dåligt skämt från min sida.

Zappaholic: Tar vi in TJ tappar jag allt förtroende för Brynäs.

Huge: Ja det verkar så. Den som skriker högst verkar mest missnöjd. Är man tyst så tycker man allt är bra.

Vilken logik.

Usch vilken hemsk match! Var det nån spelare som var bra? Jag har nog bara Clark på plus i matchen och jag är ändå för det mesta löjligt optimistisk.

Nu jävlar måste vi upp rejält till hemmamatchen på torsdag. Det förväntar jag mig!

Brynäsgubbe: Ok. Ja Bulan känns utesluten den här gången. Tommy är väl ledig däremot?

Zappaholic: Tommy Jonsson sparkades och vi tog in Bulan.

Brynäsgubbe: Vad hände sen?

Zappaholic: Han fattar ingenting.
Påpekar man inte det som alla såg idag, att insatsen inte var bra, då har man tyckt att allt varit bra.
Det är tyvärr på den nivån debatten och argumenteringen ligger hos en del.

Sist jag minns att vi blev såhär utspelade var 2-7 hemma mot Skellefteå. Intressant det som hände då.

Kollat seriestatistiken sen 10/11 och även om Brynäs inte "gått rent" nån säsong efter tre omg är detta med en enda p den sämsta starten på de här åren.

Back: Jag är nog lika besviken som alla andra men jag har inget behov av att skrika mig hes på ett forum när det finns så många andra som gör det.

Och vad du ”tror” att jag tycker är extremt ointressant för mig och säkert för alla andra.

Fattar du?

Peja: Visst är det så, men impulsiviteten under match borde ju ändå tillåta en viss grad av nyans om man är någorlunda sansad supporter?
Herregud, man undrar ju i vilken hockeyvärld vissa skribenter lever i....

Zappaholic: Huge verkar hyfsat nöjd. Tror även du är mindre missbelåten. Att vinna är överskattat, bättre att alla trivs, har kul och inte sprider dålig stämning.

Huge: Visst måste ju dom få chansen och komma igång med spelet laget Brynäs, men det jag menar med att nåt ser inte ut att stämma är när ledande spelare som Pialle och Blomqvist ser riktigt bleka ut och drar ju inte alls med sig nån!
Dom lär ju verkligen visa med inställningen och jag kanske har missat nåt men dom ser ju nästan loja ut.
Sen att tex Zanetti Liljewall inte håller är ju omöjligt att lösa och är som det är.

Huge: Skulle nog säga att kommentarer under pågående match generellt sett är ganska impulsiva. Efteranalyserna är nyktrare.

pjåtor: Nej, nej, nej.
Det är redan kört, 3 omgångar är absolut tillräckligt underlag för att dra den slutsatsen.
Vad inbillar du dig? 😀

ellis: Växjömatchen 5-6/10 Hv matchen 3,5/10 idag 1/10 i prestation

Jaken: Och nu ska vi plågas ända till torsdag också innan nästa match. Å andra sidan kanske värdefullt tidsutrymme för nödvändig självrannsakan? Blödningen måste stoppas -nu.

Huge: Endast fem spelare hade positiv corsi mot Växjö. Skulle knappast kalla det "ok".

Blev det någon stortorsk förra året överhuvudtaget? Nu har vi en efter 3 matcher.

Och varför sånt långt uppehåll nu? Blir så jävla trött på vårt hackiga schema i SHL.

{5504}: Mkt stämde Ok mot både Växjö och HV, även om en del saker var mindre bra. Som det brukar vara inledningsvis med ny tränare och en del nya spelare att skola in.
Svårt efter 3 omgångar att säga vad dagens skrala insats beror på. Känns som ett bra Malmö i komb med ett övermodigt Brynäs speglade den här tillställningen rätt bra.
Positivt att det förhoppningsvis är en bra väckarklocka för många, både spelare och ledare.

Back: Finns det någon här som skrivit att man är nöjd efter tre omgångar? Jag hittar ingen...gör du?

Bara att bryta ihop och gå vidare 49 matcher kvar nog fan borde vi få ordning på detta !!? ?

Back: Värre än så är det ju. En poäng av nio...

pekka85: Klart man kan vara kritisk efter denna instansen. De andra två spelar vi bättre. Men några härinne börjar ju redan prata om bänkningar och till och med att sparka spelare. Det är att dra lite väl stora växlar på de här tre matcherna.

Huge: Förstår jag rätt så är du nöjd med de tre första matcherna? En av sex pinnar känns bra? Du har ju sagt att vi mött topplag, är vi ett topplag?

Å

Laget speglar såklart obrydde, loja Melin. De spelar exakt likadant som Melins kroppsspråk - samt balanser oxå för den delen.

Glömmer fort i o f s, men sämsta seriestarten på länge väl detta?

ellis: Bertilsson och Fälth in istället för Zanetti och Sunken.

Forsberg 1978: "Dessutom är hela jävla helgen förstörd!"

Den är ju det, den är ju det...

ellis: Ja, precis. När jag inte drabbas av panik efter 3 omgångar och EN dålig insats, så är det du och övriga experter med högt tonläge och domedagsstämning i inläggen, som är sansade och någotsånär nyanserade.
Så är det förstås....

....

pekka85: Brukar va emot när egna fans kritiserar men efter såna här insatser har man ju mer förståelse för oron och att man blir less.

Man kan inte bara ducka med att säga 3 matcher utan nåt stämmer ju inte!

Bratwursten : Japp är så fruktansvärt besviken detta Brynäs visar upp! Dessutom är hela jävla helgen förstörd!

Forsberg 1978: Det som oroar/skrämmer mig mest nu är att vi faktiskt inte har några direkta frånvarande injektioner i truppen heller som kan höja laget från det här mörkret,

Forsberg 1978: sämsta jag sett på länge .. dessutom på plats för att lida sigbigenom skiten.. Malmö är ju förfan inte ens något särskilt

Pigalle: Under Melin kan man göra som man vill antagligen utan att ens bli tillsagd!
Och där kom 5-1 och utklassningen är ett faktum!!!
Fy FAN ta er Brynäs skämmes ta mig FAN!

Huge: Men du! Hur får du det till att alla utvärderar HELA grundserien för att de flesta analyserar Brynäs efter tre spelade omgångar? Vi har ju bara tre matcher att gå på. Som någon skrev så har Brynäs varit sämre än motståndarna i dessa, ska vi då vara överlyckliga för att säsongen verkar gå åt rätt håll? Din logik i ditt kritiserande mot andra inlägg är jäkligt konstiga! Det vi vet fram till idag pekar ju på skit så då kan man väl få vara lite kritisk? Eller?

Fyfan..

Huge: "Ja, jäääättepanik!!!!
Under nedersta strecket efter 3 omgångar, och slutspelet börjar nästa vecka.
Jobbigt läge..."

Stämningen och tonläget i det inlägget tyder snarare på panikkänslor hos dig...

Kan vi blåsa av detta nu och gå vidare...

« · 1837194 · »