1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777280 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: idag vinner vi va !?

Skrubben: Kan aldrig vara fel att prova juniorer redan nu, speciellt när Liljewall varit tämligen osynlig!!

Lindström: Bra!

{8302}: Såg just det, Zanetti extra,

Skrubben: Ersson går in i laget...Har jag missat något?

Bjurström går in i tredjekedjan istället för Liljewall. Nu känns det plötsligt värt att man tagit sig till Gävle för kvällens match 😁

Inkazar: Hmm du klandrar alltså mig för att jag inte har full koll på när du som jag inte känner är sarkastisk på ett forum...?

Och ja, jag vet vad ironi är...Jag är utbildad beteendevetare..
Men tyvärr så ingick inte kursen "tolka signaler på ett internetbaserat forum" på min utbildning..

{7003}: Det mest ironiska när jättarna faller är att deras publiksiffror sjunker medan alla motståndarlagen fyller ladorna för det kommer något gammalt storlag på besök. Fulla hus i Sura, Hallstahammar och Köping när VIK Hockey kommer på besök. Samma visa i Västervik när Modo, AIK och Leksand kommer förbi. Björklöven, SSK och Timrå har tyvärr redan förlorat sin lyster.

Inkazar: Så du menar att man inte får skriva nått om sånt som alla är medvetna om...

Det är ju det enda som det skrivs om här....

Nu är detta skrivet med glimten i ögat😀😀

{7003}: suck. Jag tyckte bara det var en rolig grej eftersom dom hade en rejält värdelös siffra mot IKO igår. Du vet, avdelning ironi.
Det du skriver om är nog alla jäkligt medvetna om.

Inkazar: Ja alltså ska vi göra en sådan jämförelse så kan du ju tänka dig hur det skulle sett ut i Gävle ikväll på läktaren om vi ex åkt ur SHL för någon säsong sen istället för att plockat in Bulan den säsongen som räddades oss ifrån att kvala nedåt och tog oss till kvartsfinal ist..

Tänk 3 raka säsonger i Allsvenskan och ikväll match mot Oskarshamn... Mår dåligt av tanken.

Utan sina fans stöttning i alla år av pendling upp och ned mellan de två högsta serierna så hade inte Leksand funnits idag... hur gärna man än vill blanda in kommunaldoping osv i resonemanget... OM vårt kära Brynäs hypotetiskt hade gjort samma resa som Leksand senaste 10 åren så hade Brynäs inte funnits idag... Gävlepubliken "ställer endast upp" när det vankas avgörande kvartsfinal alternativt semifinal... Då ska ALLA på hockey helt plötsligt. Med undantag när just nämnda Leksand kommer på besök till Gävle.

Förstår ni resonemanget? Ja Leksand hade en dålig publiksiffra igår tydligen. MEN det är efter 10 års sportsligt fiasko.. Ge Brynäs 1-2 säsonger i Allsvenskan och vi finns inte längre.

Man ska inte tänka negativt, men det är oroande att vi har så jäkla svårt att dra folk fast vi som förra året spelade grym ishockey. Bara när det blir kamp om semifinalplats så kommer folket.

{7003}: Förlust och Jocke är bra i målet så kommer Brynäs fans gå bananas=) Tyvärr känns det inte som Jocke E är värd sin höga lön men vi får se om han höjer sig?

Publiken sviker nästan överallt, Skellefteå tex hade 4400 i sin hemmapremiär och det va mot FBK!
Men brukar va trögt i början sen lite bättre, men illa om alla tappar så klart!

Är väl bara Hammarby och Leksand där själva publiken drar publik!

{7003}:
"Gävlebor är inte som Leksingar som alltid kommer till arenan trots motgångar, tyvärr."

Lite kul när dom var 3600 betalande igår men kanske bara 2600 i arenan ;-)

Charles: absolut, men ännu sämre när Brynäs går dåligt :/

{7003}: tycker gävlebor i allmänhet är dåliga på att komma. känns som att stor majoritet är folk utifrån. som behöver åka 10-30 mil

{5504}: ja någonstans så känns det lite som att Brynäs sätter sin prägel på sin säsong ikväll..

Klarar man av att studsa tillbaka ikväll eller fortsätter kräftgången..

Tror en torks ikväll kan bli väldigt ödestigen.. Inte minst ekonomiskt då Brynäs behöver vinna matcher för att ens ha en chans att dra folk till hemmamatcherna och således på sikt lyckas komma upp i det snitt som klubben budgeterat för.

Fortsätter förlustraden så är det inte bara det rent sportsliga som kommer svida...

Gävlebor är inte som Leksingar som alltid kommer till arenan trots motgångar, tyvärr.

{7003}: Om vi ska prata lite hockey med så är det ju match ikväll=)
Vad tror ni? Kommer Brynäs spänna sig och det låser sig?
Lite den känslan har jag, att dom redan känner att nu måste vi gå ut och visa att laget är lika bra denna säsong.

Men innan serien är slut så kommer Brynäs nog vara topp 6 fast det är många bra lag, Djurgården känns runt 6-8

Petrov: han trodde på oss ifjol. Och det gick ju skapligt iaf ;-)

Brynäsgubbe: Det är ett gott tecken. När Wikegård tror på Brynäs brukar det gå åt helvete.

mk: Ca 2250 säsongkort sålda har jag för mig...

{7003}: skönt. Då slipper jag köa så länge innan jag ska köra mina 19mil hem... (OBS ironi)

{7003}: Hur många säsongskort är det?

SWEATT: Mejlet jag får inför varje hemmamatch från Brynäs Arenaansvarig då jag jobbar för SHL:s räkning på Brynäs hemmamatcher..

Hoppas det duger som källa precis som alla andra gånger jag berättat antal sålda biljetter dagen innan match och det stämmer!

Så rimligtvis bör dagens publiksiffra hamna någonstans mellan 4500-5000 då det var sålt 3500 igår och det nyss varit löning.

Du behöver inte berätta din källa, du borde byta källa.

{7003}: Källa?

Har hört annat.

3500 biljetter sålda igår... (då är säsongskort inräknade)..

Game day = ångest
Vinn Brynäs vinn

bradberry:
Glaslirare.

Brynäsgubbe: jo han kom på det under sin livesändning på instagram igår.

Wiken har ju dock rätt. Just nu kan man inte säga nått annat heller. Han har även påpekat i nån tidigare blogg att han inte tänker tippa innan han har sett några matcher. Och det verkar han gjort nu. Vi nämns tillsammans med Djurgården, Luleå, osv.

Vi får se. Jag tror inte vi kommer hamna där. Men just nu ser det tufft ut bla pga skador.

Brynäsgubbe: vi har för bra lag för att hamna på nedre halvan. Då är det Mellin som inte gjort sitt (och gjort sitt)

"Spännande match imorgon mellan två lag som kommer vara någonstans på undre halvan."

Peja: Det är komplext. Och försvarsspelet var inte bra i perioder under säsongen som gick. Tänker främst på den stora dippen där efter nyår.

Jag tycker vi har potentialen att vara ännu bättre i år i backspelet. Unga backar som Lucas Carlsson räknar jag med tar ett kliv framåt. Sen gäller det att våra backklipppr håller sig skadefria.

Zappaholic: Håller med om att försvarsspelet påverkar målvakterna mycket. Just därför som det är extra anmärkningsvärt att Sandström/Rautio inte var bättre statistiskt förra säsongen när Brynäs hade ett bra kollektivt försvarsspel.

Anders Berg: Nä. Dom var inte sämst förra säsongen. Långt ifrån bäst också. Säkert samma sak denna säsongen.

De tretton insläppta ska vi alltså enbart belasta målisarna för? Det är din analys?

Lite väl ytligt och du gör det väldigt enkelt för dig. Svart eller vitt.

bradberry: Japp, såg det när jag läste lite närmare. Skum skada ändå.

Zappaholic: Nej, statistiken avser förra säsongen. Tre matcher är ju inte mycket att gå på även fast 13 insläppta är lite för många.

Anders Berg: Ok. Statistik. På tre omgångar.

Jag sticker ut hakan här och påstår att försvarsarbetet bland utespelarna påverkar räddningsprocenten i allra högsta grad. Så att hänga upp din analys på målvaktsststatistik bli fel. Men du kanske har gjort en mer djupgående analys kring statistiken och tagit i beaktning hur agerandet i egen zon har sett ut? Ibland sätter ju utespelarna sina målvakter i svåra/omöjliga situationer...

Tar gärna del av din djupgående analys i så fall!

dAVydov: Fast abris verkar haft fel uppgifter. Var ju en glasbit som suttit i två år....

Zappaholic: Statistik. Bland de sämsta. Kanske sämsta, har inte räknat på siffrorna ännu.

Lindström: En Bra Start har skördat sitt första offer :) Kan inte annat än skratta åt det. Hoppas Bertil blir bra snart, men av tidigare skador att döma kan det ju ta tid med honom.

Lindström: å ikonen verkar bli borta någon någraveckor han me enligt gd

pjåtor:
Skönhetsprodukterna funkar bättre då?

{8179}: varför rakar man benen som fotbollsspelare?? Pungen ok men benen 😂

munkas: Och du kommer att sitta härinne som väldigt gammal och avdankad gnällspik till du fyller 80 år. Om du nu inte redan har fyllt....

{8179}:
Lugn och fin... Mats Waltin. Det där skall vi nog kunna slå... 😆
Säsongen är ju bara barnet.

Peja: Det är väl ingen som hävdar att de är topp i serien. Jag förstår hur bz tänker tror jag:

”De här två målvakterna var tillräckligt bra att ta oss en skitpuck ifrån ett SM-guld. Felix kommer utvecklas och ta förstaspaden denna säsong och då har vi en kompetent andremålvakt i laget. Övrigs laget är i stort lika bra som förra året. Minus Lindblom. Vi ska kunna tävla om guldet i år också”

Så tror jag. Vi får se hur det utvecklar sig.

munkas: Nu tycker jag ditt glas är alldeles heltomt, munkas. Allt är väl inte nattsvart så här tidigt på säsongen😂

Några av er verkar tävla i att verka dystrast. Kom igen nu, detta kan vända snabbt.

Ikonen borta från spel imorgon. Glasbit i foten. I två år...

Huge: Vi har iaf en väldigt ung och väldigt lovande målvakt. Den ende målvakten som kommer vara väldigt ung och väldigt lovande fram tills han fyller 35.

« · 1837908 · »