1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777215 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7003}: Kan förstå frustrationen, förstår dock inte det obegripliga i att nån lägger ner sjukt mkt tid och pengar på föreningen och samtidigt på fullt allvar verkar tro att det borde garantera att laget vinner och aldrig har några motgångar.
Sen får du läsa ditt inlägg om Melins agerande en gång till, tips: syftningsfel.
Vem hade du i "Svenska" på Lillhagen? 😉

Nu skärper vi upp tonen härinne överlag.

Huge: Jag vill gärna förstå hur du analyserar bara. Du verkar inte var den "skarpaste kniven i lådan om du förstår vad jag menar". SÅ SOM DU TYCKER. Oj, raljerade visst där. Förstår du vem jag raljerar om? Din kommentar om Paille känns rimlig men vad har du för åsikter om ovan nämnda? Ge oss slaskiga, oförstående slödder en chans att förstå! Snälla.

Huge:
Finalkomat verkar ha satt sig hos många Brynäsare, inte bara hos spelarna. Jösses vad urflippad diskussionen blivit.
Ny säsong. Nya förutsättningar. Finns inget (lite) att hämta från föregående säsong. Inget att försvara. Inget självspelande piano att plocka fram.
Hårt arbete. Slåss för varje millimeter. Bygga ny lagkänsla och kollektivt självförtroende. Det som skedde under förra säsongen i samband med den stora svackan i jan-feb. Stålbad. Spelarna drar åt samma håll.
Inre motivation. Inte hårfön och mittbena från tränaren.
Gör om, gör rätt.

{6984}: Det börjar kännas som Esko Nokkelainen nu.

Jag skulle ge Melin 10 omgångar innan jag krävde avgång. Det närmar sig...

Ove Myling: haha ;)

{6984}: Å andra sidan borde BZ rimligtvis ha möjlighet att scouta tränare på ett annat sätt än supportrar, precis som han scoutar spelare. Bör finnas många duktiga tränare utanför Sveriges gränser, men om vi snackar svenska tränare är Mattias Karlin i Mora en intressant "coming man". Fast kan ändå förstå att Brynäs valde att ta in Melin, rutinerat kort.

{7003}: Brynäs sämsta start... nånsin... inget att hetsa upp sig för. Det gör inte jag, det gör inte Melin och det borde inte du heller.

Auchinleck: Läs om meningen några gånger till....

:)

Tips: Jag ser Melins agerande och jag är supporter.

{7003}: Ja nu har vi tredjevalet Melin som tränare. Bulan tackade för sig och drog hem. Jeremy Colliton tackade nej...
Vem skulle ha tagits in?

pekka85: " Din ovilja att tycka rimliga saker är för mig främmande."

Haha, känn på den karamellen...
Är nog inte konstigare än att DIN ovilja att tycka rimliga saker är för mig främmande.
Bara för att man inte gapar och skriker på Sunken i parti och minut så betyder inte det att man tycker att han har otur. Samma med Zanetti. Beträffande Paille så har jag aldrig sagt att han "är bra" för tillfället. Skrev för ett tag sen att han är en av de bärande spelare som måste höja sig för att få godkänt.
Sen kanske det bara är jag, men DINA analyser är INTE ruskigt skarpa, enligt min mening. Mkt massa, men väldigt lite innehåll...

{7003}:

"...när man ser Melins agerande som supporter som lägger ner sjukt mycket tid och pengar på denna förening?"

Öööh... han är änna head coach? 😆

Förväntar du inte att den som tränar Brynäs, det lag som du håller på och brinner för ska vara aktiv i båset under en match? Försöka elda på spelarna när spelet låser sig? Visa engagemang och passion för laget, sporten och sitt jobb?

Om du svarar JA på dessa frågor så kan jag inte förstå hur du kan ifrågasätta det jag skriver..

Huge: Men allvarligt.. du måste ju förstå varför man blir frustrerad, uppgiven och provocerad när man ser Melins agerande som supporter som lägger ner sjukt mycket tid och pengar på denna förening?

{7003}: Så bara för att DU inte ser nån förändring från din läktarposition, så innebär det att Melin står med armarna i kors och inte försöker lösa problemen vi har just nu?
Om Bengtzen skulle lyssna på alla råd från supportrarna så skulle han vara tvingad att sparka minst 52 tränare per år, en tränare i veckan. Typ....

Zappaholic: Absolut.

Men lika dyrt som det är att sparka en tränare som är felrekryterad är att behålla densamma för att sedan sparka honom vid ett senare tillfället eller alternativt behålla honom och sedermera summera en säsong med ordet fiasko, både sportsligt och ekonomiskt.

Bengtzen måste ta ett beslut. Ska han sparkas är det lika bra att göra det nu ist efter 25 omgångar. För jag ser inte ens ett försök till förändring i båset från Melin.

{7003}: Ok, isf är du förlåten.
Med tanke på de ovänner jag tror mig känna till härinne, så ser jag det som en merit och förbannad plikt att vara ovän med dessa element... ;-))

Huge: Ingen hockeytänkare här tyvärr, inte som du iaf! Älskar bara Brynäs och när det går dåligt tycker jag det är tråkigt. Jag skulle säga att jag är ganska vanlig i mina analyser. Jag blir glad och pushar för sådant som är bra och SJÄLVKLART är jag kritisk mot sådant som inte är bra. Vi har helt enkelt olika syn på saker. Jag försöker bara belysa att dina inlägg saknar massa. Din ovilja att tycka rimliga saker är för mig främmande. Sunken har otur. Zanetti har otur med timingen, Paille är bra bla bla. Kanske bara är jag men dina analyser är ruskigt skarpa. Keep up the good work!

{7003}: Du får bli hur provocerad du vill av oss som skriver att vi måste ha tålamod med laget och Melin.

Nånstans tror jag du begriper att det inte bara är att sparka tränare hursomhelst. Det är dyrt, det gäller att få in rätt person etc. Ja du fattar.

Du kan dock komma att få rätt om Melin. Återstår att se.

Huge: Näe inte ska du skaffa dig fler ovänner härinne Huge?

Jag som är born and raised Bomhusbo och en IK Huge Allstar ska du hålla kär...

Men absolut.. "Huge" make friends since 2017.

{5504}: Vad väntar du dig för svar? Det är väl bara Rögle som är sämre. 13/14e plats spelar mindre roll.

Zappaholic: Melin ser märkligt loj ut i båset...En VÄLDIGT stor stor skillnad jämfört med hur det såg ut förra säsongen...Säsongsinledningen ger mig dåliga vibbar...Nu måste vi börja vinna!

{5504}: " ge han några matcher till =)"

Jag kan ärligt erkänna att den raden provocerar något så grönjävligt såhär direkt efter detta elände..

{7003}: Haha...
David Persson skriver ett klarsynt och inte på nåt sätt provocerande inlägg i syfte att reta dig/oss härinne efter en förlust.
Det är ju DU som gör bort dig totalt med ditt snarstuckna barnsliga inlägg.
Och sen blir det väl inte bättre när du börjar propagera för att lösningen på problemet är att Melin börjar ryta och gapa i båset.
Om lösningen vore så enkel, tror du inte att Melin själv eller nån annan ansvarig hade kommit på en sån sak för länge sen?
Man kan faktiskt öppna munnen och få fram sitt budskap utan att låta som en ryande SS-vakt i Hitlertyskland, trot eller ej....

{7003}: Men hallå experten, jag säger ju att jag förstår ni är bittra och att jag själv inte hade vela fått in Melin säsongen 17/18.

Sluta vänd på allt

bbbb

{2064}: Beror på vilket du menar? Munkas inlägg var inte det minsta provocerande utan jag tyckte med all önskvärd saklighet att han skulle ge laget lite mer tid :-)

Zappaholic: Skulle du inte ha scrollat förbi det inlägget? 😉

munkas: vad vi kommer att skratta åt den här starten i april när SM-guldschampangen korkas upp, Sandström blir årets målvakt & Melin får stadens nycklar...

{5504}: Se så...återgå till ert forum eller så sätter du in dig i det faktum att ni Djurgården är en puck ifrån SM Guld, tappar er tränare och anställer en tränare som hade sin peak för ca 18 år sedan och som dessutom har auktoritet som en tredjeklassare och gömmer sig i båset... lägg där till att ni torskar de 4 första matcherna under vederbörande tränare..

Förstår att det är lätt att gå in och skriva det där...Hade det varit Djurgården så hade redan Melin fått garageporten vandaliserad innan gryningen imorgon.(vilket såklart är galet fel)...

Så låt oss vara bittra och vela ha en radikal förändring redan nu... eftersom Melin inte ens sista 10 min ikväll kunde förmå sig själv att öppna munnen trots att det är hans jobb...

Brynäsgubbe: Tycker du verkligen Brynäs är det sämsta du vet?
Adam R storspelar i första och tyckte Brynäs såg riktigt vassa ut, så helt klart finns det kvalitet.
Men förstår det blir snack om Melin ut när många va skeptiska innan säsongen redan.

Känns iallafall inte spännande med Melin 2017-18 lär jag väl säga men ge han några matcher till=)

munkas: HAHA... glömmer ALDRIG bilden på Arnason tillsammans med tre damer runt ett bord på nattklubben ("exklusiva") Goya i Expressen!

HAHA

Vilka minnen!

munkas: Du får ge laget mer än fyra omgångar, munkas.

munkas: tur man är sliten annars hade det varit omöjligt att somna

bradberry: Brynäs känns lika välkomponerat som hummerglass eller Adam Alsing som arga snickaren... Eller så har spelare som Blomman, Öhlund och Paille kört sommarträningen med Tyler Arnason. De är helt under isen.

Peja: Som Wikegård och Sanny är inne på: en sån här motgång i början av serien gör att man tar den på mer allvar och tidigt ventilerar vad som är fel.
Lättare att nonchalera en sån här motgång/svacka mitt under säsong, vilket kan vara farligare i det långa loppet.
Håller även med studion (vilket jag själv tidigare varit inne på) att det smugit sig in en liten övertro på det egna laget iom framgången ifjol, nåt som genomsyrat hela förening från BZ ändå ner till materialaren sas. Säkert inte nån medvetet, dock nåt som kan vara svårt att värja sig emot när man kommer från en framgångsrik säsong.
Sen är det självklart att skadorna på Ikonen, Fälth, Boqvist och Bertilsson påverkar laget och Melins möjligheter att skapa nån sorts trygghet och konsekvens i spelet och formationerna. Att påstå att skadorna på dessa spelare är en "bortförklaring" känns inte seriöst.

Så.... idag har vi ju fått svar på många av sakerna som diskuterats här inne sen senaste matchen..

Ämnen som:

* För dåliga målvakter eller inte? Eller är det styrningar på alla puckar som Sandström kastar förbi sig match efter match? Eller är det osynliga Molgans fel?

* Är Melin verkligen en tränare för detta Brynäs?

Svar:

* Sandström är för dålig. Sluta rotera. Gör Rautio till förstakepper och låt han stå vidare match efter match så han kan bygga upp en kontinuitet i sitt spel samt självförtroende.

* Roger är precis som vi många reagerade på vid anställningen totalt icke auktoritär och besitter inte förmågan att vända en rejäl negativ trend. Idag såg det på riktigt ut som att han bara ville försvinna från båset sista perioden. HAN SKA JU FÖR FAN TA ÖVER BÅSET OCH FÅ SPELARNA ATT VAKNA. Det är hans jobb. Allvarligt, han skicka till och med Sjödda för att ta timeouten.

Så åter till frågan, Varför ska vi ha Roger kvar?

Brynäsgubbe: Melin är ju en erkänt duktig taktiker och matchcoach. Men han kan ha tappat gnistan. Tyckte han såg trött ut sista säsongen i AIK.

pekka85: Sån tur då att den store hockeytänkaren pekka85 finns härinne,som kan leverera objektiva och klarsynta analyser, fulla med meningsfulla åsikter.
Kan vi inte få höra 400 fler inlägg där du grina och klagar som en 5-åring som tappat sitt lördagsgodis, så fort det tar emot det minsta?
Nä, förresten, gör inte det. Jag orkar inte höra dom...

{7003}: Vad menar du? Melin är ju taktiskt överlägsen Bulan. Han kan till och med kommunicera sin taktik med telepati.

pekka85: Du får väl scrolla förbi Huges inlägg så slipper du bli irriterad och provocerad.

Det är mitt tips i all välmening. Jag scrollar förbi en hel del inlägg jag inte orkar ta mig igenom eller som jag vet kommer reta upp mig.

Viss skillnad på backarnas agerande framför Fasth.
Ser ut som dom sysslar med en annan sport...

honken21: Skillnaden är stor. Då hade vi bevisat att vi kunde spela grym hockey hela hösten och december. Då handlade att komma tillbaka till ett spel som fanns. Nu vet vi ju inte ens om det finns ett spel där...

Huge: Fan du är ju värre än Friggebo! "Nu tycker jag vi gemensamt i denna sal sjunger, we shall overcome!" Jag upplever också att det här var nyttigt för laget. Otur, oflyt, ostuds, oskönt, osexigt och allt. Dina analyser är gudomliga. Finns nog ingen som kan skriva så intetsägande och slå in så många öppna dörrar som du, Tack! Tack Huge! PS, skriv inte 400 inlägg som är extremt långa och intetsägande för att hävda din rätt, jag orkar inte.

honken21: Håller inte med. En svacka mitt under säsongen, som dessutom kunde förklaras med olyckliga omständigheter (tränaren blev klar för annan klubb, Paille blev tvungen att dra hem till Nordamerika etc), är en helt annan sak än att få en dålig säsongsinledning.

Dåliga säsongsinledningar gör att man hamnar i uppförsbacke och måste kämpa ur underläge. Det är mycket stressigare än att gå från toppen till mitten som Brynäs gjorde under fjolårssäsongens formsvacka.

Och, eftersom Brynäs låg i toppen innan förra säsongens formsvacka, visste vi ju också att det laget hade kapacitet för toppen. Den kapaciteten vet vi inte om den här säsongens lag.

Det kanske är detta som är den normala nivån för den här säsongens lag? Hur vet vi att det bara är en formsvacka?

Tippar på att Melin får tre matcher till innan han ryker. Vinner vi på lördag mot Örebro & sen mot Karlskrona då kanske vi är på G igen. Men! Torsk kommande två, då är det dags att se över båset!

{7003}: Det är som Mitell sade om Melins AIK, energin och farten saknades helt under och AIK är klart tuffare i år.

Zappaholic: vill se MJ ihop med palushaj

Huge: ja det var med självinsikt och glimten i ögat som jag ändrade mitt nick i förrgår.. :p

bradberry: Väldigt tidigt på säsongen men det gör redan ont att se Brynäs spela hockey. Jag vill tro och hoppas att vi vänder runt detta. Har alltid förespråkat tålamod och ge spelare förtroende även i motgång.

Det här laget är bättre än så här. Allt kan inte hänga på att vi tappat Bulan och Lindblom för då är ju laget snuskigt felbyggt.

« · 1838152 · »