1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776579 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Charles: Jo men det hade varit riktigt intressant om uppdrag granskning dykt ner i detta!

Forsberg 1978: ett par år gammal men ändå.
skulden för arenan låg på 260miljoner någonting 2012.
tänkt då vilka rabalder det blivit om Brynäs när dem får 2-3miljoner som går till ett unicef arbete. skilda världar helt klart

Lindström: Visst Växjö satsar MEN när skall uppdrag granskning knacka på dörren?

{2064}:
Ja, det är väl ungefär samma sak! 😎

Lindström: Rånat en komunal bank igen 😘😘

{2064}: Hyggligt på hugget...
”– Kortfattat kan man säga att vi väljer att bredda truppen innan vi nödvändigtvis behöver snarare än att behöva göra tvärtom längre fram, sammanfattar sportchefen Henrik Evertsson.
Förra veckan blev Noah Welch klar för Växjö Lakers.”

Auchinleck: Leksand skulle nog vara alternativet om vi hade Cato d.ä. som sportchef 😉

{2064}: Ja det är lätt att misstolka munkas. Håller med :-)

Växjö värvar kanadensisk spets från KHL.

{2064}:
Zanetti till Karthago IF då? 😆

Zappaholic: Nu tolkar du Munkas som fan tolkar bibeln. Vi har en historia av att få sjukt mkt skador mot oss. Det har väl enbart varit otur med något enstaka undantag där läkarna tokmissat.
"Typical City" är ett dessutom ett uttryck som Man Citys fans ofta använde då de frekvent hade skador på nyckelspelare, släppte in en balja i 90e etc. = dvs. Murphys lag var den som gällde.
Så givet de senaste årens skadehelvete så känns det som "typiskt Brynäs".
F.ö. anser jag att Zannetti bör ersättas.

munkas: När du lägger upp ditt inlägg på det där viset så är det lätt att tolka det som att det är föreningen Brynäs fel att de är borta. Att det är typiskt Brynäs.

Finns det skador/avstängningar här som du tycker är klubbens fel?

Brynäsgubbe: Kan bli tufft. Öhlund, Fälth, Bertil, Ikonen och Boqvist borta i nuläget. Nu börjar man känna igen BIF iaf. Sanslöst.

Redan 10p efter toppen... 😐

Skrubben: Är framförallt skeptisk till att det helt plötsligt skulle vara hugget i sten att Ersson går före Zanetti. Z har gått före i många matcher och igår spelade Ersson bara 38 sekunder mer, den skillnaden är så pass liten att den snarare beror på tillfälligheter i spelet (icing, långt byte, enstaka byte mer) än matchning av tränarna. Vem som var uppsatt som sjundeback är ju skitsamma om sjundebacken spelar ungefär lika mycket som en del andra backar.

Oavsett vilket bör Z skeppas till Allsvenskan och ersättas av en klassback.

Peja: Fortfarande minst istid av alla backar (dessutom är han uppsatt som sjundeback). Och när Fälth och Bertil kommer tillbaka kommer dom utan tvivel gå in bland topp 6. Du tror fortfarande inte med den faktan på bordet att Zanetti är nia i hackordningen?

Skrubben: Sandström var bäst på isen igår och bäddade för vår krigarseger. Har inte riktigt ännu fattat Ölunds avstängning? Hoppas vi följer upp med en första hemmaseger nu mot KHK om denna seger skall vara värd något. Om spelet i sista perioden sitter kvar i deras skallar då kan vi ha chans till en ny trea och det behövs inför bortamötet mot FBK och dubbelmötet med SAIK. Heja Brynäs skön seger igår:)

Skrubben: Zanetti har fått istid oavsett hur många backar som har varit borta. Det är uppenbart att Melin inte har några problem med att matcha honom. Senast igår spelade han nästan 12 minuter så jag köper inte snacket om att han är niondeback.

munkas: Vi får helt enkelt hoppas att ett par spelare har blivit bättre än förra säsongen. Ölund, Boqvist, Carlsson och Sandström. Om Sandström kan fortsätta som han gjorde igår har vi en enorm fördel gentemot förra grundserien. Men det är ett stort frågetecken fortfarande.

Skrubben: När alla backarna är friska ser det stabilt ut. Ungefär samma slagkraft som förra säsongen, där Larsson och Pudas i mitt tycke ersätter varandra nästan rakt av. Forwardssidan däremot känns inte riktigt lika vass. Tappet av Lindblom och till viss del Westerholms och Zaborski har inte vägts upp av Palushaj, det enda nyförvärvet på forwardssidan som känns spännande. Caporusso och Liljewall är floppar hittills. Liljewall skulle kunna ersättas av vilken j-20 spelare som helst. En stor gåta. Lägg där till tränarens förmåga att kräma ur det mesta av spelarna så har vi även där tappat en nivå. Jag tror det blir riktigt tufft att ta sig förbi kvarten i år.

Peja: Vad har premiären med saken att göra? Tränarna har till slut insett att han är vår sämsta back och därmed satt honom som sjunde senaste matcherna. Två backar saknas --> Zanetti är nionde när alla är friska.

Skrubben: Nionde back? Han spelade ju i premiären när bara fälth saknades.

Skrubben: Vad är det senaste ang. Fälth? Nån som vet?

Peja: Å ena sidan håller jag med dig. Å andra sidan är Fälth på väg tillbaka och Bertilsson ska förhoppningsvis spela nästa vecka. Zanetti är 9:e-back i dagsläget. Man ska inte behöva ersätta en spelare som är så lågt nere i hackordningen. Men jag håller med om att det är en katastrof dom minuter han får på isen varje match.

Anders Berg: Rödin var bäst i hela SHL, Hultström var bäst i Djurgården. Som att jämföra Allsvenskan med SHL.

Skrubben: självklart så. Men jag tror många av spelarna skulle vilja åka dit för att se. Ölund låter rätt ledsen i GD över att det gällde CHL också.

Skrubben: Skulle gärna se att Brynäs tar in ett nyförvärv och sparkar Zanetti. Marknaden verkar inte vara död nu.

Anders Berg: Haha, knappast va? Hulström var så dålig i DIF förra säsongen att han blev petad ett par matcher.

Hultström till DIF. Som om Rödin kom till BIF.

mk:
Finns ingen anledning att "trycka till" i det läget.
Det kostar 2 matcher. Hade det varit slutspel hade "man" blivit galen om en sån viktig spelare (center) hade klantat till det så för laget.

Inkazar: Både Sanny och Wikegård tycker att det är mottagarens fel. Man måste skydda sig bättre i en sån situation, tycker dom.

Inkazar: Är det inte lika bra att vila halva laget i CHL nu? Låt dom som inte har en enda skavank att få spela. Matchen betyder ändå ingenting då både vi och München är klara för slutspel.

Brynäsgubbe:

Domen kommer här:

www.shl.se/artikel/f43oaj88c-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden

Väntad dom, tyvärr. Jag tycker det är fel dom. Men att han blivit upptagen till DN gör attt han iprincip skulle bli avstängd.

Rejält mannfall till München nu.

Kan inte låta bli...

Paille Jensen Clark
Asklöf Öhlund Palushaj
Blomqvist Johansson Ikonen
Alcén Granström Caporusso

PP1

Gundersson
Jensen Clark Palushaj
Granström

PP2
Carlsson Ikonen
Öhlund Johansson Blomqvist

Kollar på matchen i repris, jösses vad illa det såg ut första 30.
Sunkens & Zanettis tokrusningar måste poleras bort, maken till att spela med huvet under armen.

Tycker Ersson visat nu att han ska ha Zanettis plats permanet nu.
Riktigt bra match av Sandström, var han ensam som höll Bif kvar i matchen

krobbe: Gunderson! Säger bara Gunderson! Mannen med SHLs högsta lägstanivå. En skada på honom nu och domedagen är här...

Felix bra som sagt. Kilström ok. Sunken blir faktiskt bättre och bättre.... Tycker Granström kan få godkänt igår för tekningar och prestationen vid 1-1...

Men i övrigt... Bra sistaperiod. Riktigt dåliga i första och andra... Extremt dåliga. Ser ingen roll för Liljewall och laget behöver balanseras bättre... Öhlund/Palushaj , mer kreativa kompisar till Micke Johansson! Varför inte Jacke där kemi fanns i Leksand för några år sen...?

Är faktiskt förvånad hur dåligt Roger formerat framförallt kedjorna.... Svårt att analysera hans syfte med konstellationerna... Han borde väl veta bättre med sin erfarenhet? Är det något syfte man själv inte ser som läktarcoach? - Självklart är det på det viset men i och med att spelet varit bedrövligt så måste hans omdöme ifrågasättas i det här fallet....

Tarasov: och Emil Molin. De tar vi gärna tillbaka nästa år.

Ölund anmäld...

Tyckte Henrik Larsson gjorde sin bästa match igår. Han måste spela sitt spel och det är inte att spela enkelt.
Kihlström leverans match efter match.
Felix redan nämnd av flera

SANDSTRÖM! Hans förtjänst att det blev tre poäng ikväll.

Ge honom förstaspaden nu för i helvete! Hattar vi tillbaka till Rautio mot KHK vet jag inte vad jag gör.

mustigahjalmar: Ja klacken idag var fantastisk! Och de 3 poängen får vi helt klart tacka Felix för, vilken match han gör idag.

mustigahjalmar: Klacken "utomlands" är alltid bra. Skitbra idag. Lovande sistaperiod bra för övrigt dåligt.

Någon som tycker att Felix gjorde en dålig match idag?

F.ö grym klack idag, otröttlig klack som körde på fasten vi låg under! Underbart!

Skrubben:
Ursäkta att jag stör men Johan Eriksson ❤️❤️❤️

Zappaholic: Jag hoppas att Melin har knäck koden på hur han ska göra Felix till en bra målvakt. Vi var många chockade att man inte ställde Rautio i kassen idag, men jag tror tanken är att bygga upp Sandströms självförtroende. Under Bulan hattade man alltid med målvakterna och det kan vara en stor anledning till Felix ojämna spel. Att ge Felix förstaspaden kan vara receptet till att han börjar spela bättre.

Zappaholic: "högre tempo" menade jag.

Huge: Jag vill se lite piggare ben, mer energi och ännu tempo. Och en målvakt som spelar som idag.

Då vinner inte KHK.

Zappaholic: Ja, vete fan vad man helst vill se mot KHK: bra spel i 60 min men ändå en knapp torsk eller knackigt rakt igenom men ändå vinst.
Förhoppningsvis blir det 60 min bra spel OCH vinst.
Och att Melin har hittat mer rätt i formationerna, såg iaf bra ut i sista idag...

Peja: det största steget frammåt vi tagit denna säsong iallafall, såg ut som någonting släppte i tredje perioden. Örebro gick ner sig men samtidigt satt fler passningar, känts i dem första matcherna som att spelarna haft flubber på klubbladen. och i allmänhet dålig känsla över vart pucken och medspelarna är.

Skrubben: jag förstår att seger idag köper andrum. Men jag vidhåller att Melin skall bort. Vi behöver en pådrivare i båset och inte en mysbyxa. Sen får han bara hur taktiskt duktig som helst. Fel rekrytering och även det är ekonomiskt ohållbart så är det ändå bättre än att spela negativa kvalmatcher till våren. Jaja orkar inte få mothugg från de som påstår det gått för få omgångar för att döma. Ni ser ju hur det ser ut?

« · 1838909 · »