1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776579 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bänknötarn: Bruten arm på Ersson nudå?

Lindström: Ja verkligen gå-tempo! Men vilken frispelning av Ikonen och 2-0 snyggt! Maken till puckstirrande av Munchen har jag inte sett sen U12...

Gött å se Mannberg på isen igen!!

Gå tempo i matchen och raggarhockey men bra att Liljewall får istid. Kanske kanske kan lyfta han..

Gillar inte Palushajs spelstil/inställning, känns som att han alltid använder klubban till att haka/slasha ist för att gå in med kroppen i närkamper. Dels så förlorar han större delen av alla närkampssituationer och dels så kommer det att kosta laget många utvisningar om han fortsätter så. Om Clark som är mycket minde än Palushaj klarar av det fysiska spelet så måste väl Palushaj också kunna det, eller iaf försöka. Hoppas det ordnar upp sig i framtiden.

bänknötarn: Typiskt tysk/schweizisk nord/syd-chans-hockey. Handlar bara för Munchen att dumpa in i zon, kasta in pucken framför mål och hoppas på turstudsar. Bra träning för backarna detta! Visst tryck för Munchen på slutet men tycker mest det beror på att de fick ett par utvisningar med sig. Brynäs har mer kvalitet och med lite skärpa skall det här bli en enkel resa.

Lindström: Bra start! Tycker Munchen verkar riktigt bleka hittills faktiskt.

Göööööött!!

Ett tyskt domarteam???

ellis: Lista gärna alla värvningar du dissat på förhand och som sen blivit lyckade.
Inte lika intressant för dig, antar jag....

Man ska alltså behöva betala över 400 spänn för att kunna se matchen mot München ikväll?

ellis: tyckte inte värvningen av Paille var klockren, till skillnad från dej gissade jag fel

Enaranger: det funkar inte så. Om båda parterna är överens om att bryta kontraktet så får man det. Så kan det bli om liljewall ej får spela, då tröttnar han och vill söka sig vidare.
Har hänt flera gånger tidigare att man brutit kontraktet trots att spelaren i fråga haft flerårskontrakt.

Skrubben:Tänk, nu försökte jag hålla med dig i vad du skrev att du tycker om Liljewall. Berätta att jag och du verkar tycka lika där. Då var inte heller det bra, tydligen...
Vad jag vill ha sagt? Jo, bara att åtminstone två av Bengtzéns värvningar inte verkar vara några givna startspelare i laget. Och vad då "ointressant vem som hade rätt från början eller inte"? Jag nämnde bara att jag redan i våras inte tyckte värvningen av Liljewall var klockren i mina ögon.

KulaShaker: Bättre att spara honom till lördag. Då kommer han verkligen behövas.

Skrubben:

Liljewall har väl ett 2-års kontrakt.
Så om ingen annan klubb tar över kontraktet "rakt av".
Då kan vi ju riskera att få betala en del av hans lön även
hela nästa säsong, fastän han spelar i en annan klubb.

ellis: Vad vill du ha sagt med det? Du är väl mer eller mindre skeptisk till alla värvningar till en början.

Det känns tämligen ointressant vem som hade rätt från början eller inte. Man kan bara konstatera att Liljewall har blivit en flopp och att Bengtzén bör göra allt i sin makt för att skeppa bort honom.

Då får vi hoppas att det går enligt plan. Han behövs!

Skrubben: "Någon mer som lyssnade på sportbladets hockeypodd idag? Jag hoppas Abrahamsson får rätt när han tror att Liljewall kommer söka ny klubb inom kort. Den värvningen är på samma katastrofnivå som Porseland."

Kände direkt när nyheten kom i våras att nej, vad menar Bengtzén att få ut av honom nu då i Brynäs? Fel, fel, fel som Brasse brukade säga. Sen är jag faktiskt rätt orolig för att SB bitit sig i tummen också när det handlar om Caporusso. Känns som ett osäkrare kort för varje vecka som går...

{2064}: Haha...
Nja, han har en bit kvar till den nivån... 👊😉

Huge: Huge light, är det en mer nyanserad version av orginalet månntro? 😉

Skrubben: Hahah nä. Inte ens i närheten. Den är inte bra. Men lååångt ifrån Porseland nivå 😂

Och jodå jag har lyssnat. Hoppas han får rätt om både Liljewall och Anton.

Någon mer som lyssnade på sportbladets hockeypodd idag? Jag hoppas Abrahamsson får rätt när han tror att Liljewall kommer söka ny klubb inom kort. Den värvningen är på samma katastrofnivå som Porseland.

Skrubben: Jo jag vet men det kanske gäller andra regler utomlands... :)

KalleTeodor: Sorry. Den platsen är vikt åt Kilström 😅🔫

Skrubben: Kul att man ger Boqvist chansen igen. Hoppas att man törs testa honom i pp där han verkligen kan tillföra laget en extra dimension. Denna match är ju perfekt att våga bryta mönster.

Chris11: Just nu har vi inte materialet för 3 offensiva kedjor. Loui har varit för dålig hittills, likaså Liljewall.

Bakom förstakedjan har vi Paille, Johansson, Ölund och Ikonen som tillför spets. Roger testade tidigare att sprida ut spetsspelarna på tre kedjor men då fungerade ingenting. Nu testar han att samla alla bra spelare i några kedjor och sedan lägga skräpspelarna tillsammans i en annan kedja. Om det kan göra att vi får ytterligare en till producerande kedja bakom förstakedjan föredrar jag detta alla dagar i veckan.

{5504}: Känn dig hedrad, inte alla som föräras den titeln....😀

mk: Hehe du tycker det? Jag tyckte det bara va lite kul när han skrev (jaja kör ditt eget race du då Roger)

Jag skrev med glimten i ögat och inte som nån tillrättavisning

{2064}:
Hövding Röda Ansiktet har räknat med några förstärkningar tydligen. Grundström och Andersson kan nog speeda upp Indianerna.
Men här röker vi ingen fredspipa för det... räcker att nämna Järnkrok så lackar de ur...

{2064}: nej! Vi behöver all hjälp vi kan få!!

Mike.F

{5504}: Är det Huge light som pratar?

{5504}: Ja jag förstår inte, trodde alla hängde på hockeysnack?

Chris11: Kör ditt race du Roger=)
Va menar du med det? Att han inte läser dina teorier och kunskaper här och kör så?

Åk ner några träningar istället och framför dina kunskaper så kanske han inte kör sitt eget race sen?=)

Skrubben: Melin mönstrar två offensiva kedjor och två defensiva när han har spelarmaterialet att ställa upp med 3 offensiva och en defensiv... jaja kör ditt race du Roger...

Skrubben: Nån som vet om det går att se matchen utan abbonemang på Viaplay?

Auchinleck: Kanske blir lite för mycket av det goda på västkusten.

bradberry:
Väldigt mycket detaljer och taktik för att dra fördelar av systemet.
En paradox.

Inkazar: Låter som ett klokt, genomtänkt och väl fungerande system de har därborta...

Skrubben: Kul att Ikonen är tillbaka och Mannberg som avlastare.
Intressant att se hur Caporusso fallit i rangordningen.

Leonardo: det är "politik". Några spelare måste gå genom waivers om Lindblom ska ta plats i flyers. Egentligen är han bättre än dom men Flyers vill inte tappa dessa spelare utan att få något för dom.

Laget imorgon.
Målvakter: Felix Sandström (David Rautio)

Backar: Ryan Gunderson, Jörgen Sundqvist – Lukas Kilström, Henrik Larsson – Marcus Ersson, Adam Boqvist – Marc Zanetti.

Förstakedjan: Kevin Clark, Jesper Jensen, Aaron Palushaj.

Andrakedjan: Juuso Ikonen, Mikael Johansson, Daniel Paille.

Tredjekedjan: Johan Alcén, Jonathan Granström, Jacob Blomqvist.

Fjärdekedjan: Daniel Mannberg, Christopher Liljewall, Loui Caporusso.

Extra forward: Samuel Asklöf.

Kvar på hemmaplan: Simon Bertilsson, Lucas Carlsson, Elias Fälth och Linus Ölund.

Carlsson har blivit sjuk och stannar hemma.

Enaranger: Jag vart förvånad när jag läste det själv, men det är tufft att ta plats i NHL lag, i mitt tycke platsar inte Rödin i något lag i NHL just nu och då kan han bli en fin förstärkning för Brynäs. Lindblom kommer nog att komma upp igen i Flyers.

bifhjärta: De kan dra åt helvete.

vilken koll man har, visste inte att vi spelar CHL imorgon xD

Ojoj..många missnöjda supportrar på Flyers Twitter angående Oskar.

Peja: Frågan är om det inte är läge att slänga in Vallentunakillen Marcus Westfält mot KHK? Vi har rätt många forwards borta och han är helt klart vår största forwardstalang i J20. Har större potential än Asklöf och Bjurström. Dessutom verkar han gå som tåget i poängligan vilket borde göra att han tar med sig ett självförtroende som vi behöver i A-laget.

Enaranger: Hela systemet där NHL kan styra och ställa som de vill är väldigt skevt och dåligt för sporten. Rödin draftades 2009 ( ! ) och SJU år senare ägde de fortfarande rättigheterna till honom och kunde göra som de ville trots att han hade nyskrivet kontrakt med oss. Problemet är att de har all förhandlingskraft eftersom alla vill spela i NHL.

SHL och andra eurepeiska borde kräva att om spelarna inte platsar i NHL-laget ska de spela i varje hemlands respektive högsta liga. Då måste de i alla fall tänka efter innan de skickar spelare som andra lag kan ha användning för kors och tvärs...

Skrubben:

Vilket slöseri.
De plockar över spelare som är för bra för AHL.
Men låter dem ändå harva där. Allt för att spelarna
är så löjligt billiga för dem att plocka över.

Han borde stannat i Sverige och spelat i OS.
Han skulle ha varit rätt given i ett svenskt OS-lag.
Och vem vet hur många chanser man får att spela OS.

Forsberg 1978: Tja, du kan ju alltid tipsa UG.

« · 1839026 · »