1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775570 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Nu tror ju jag - kanske naivt men i alla fall - att återstoden lag inte är ruffgäng som Mannheim.

Bojkotta CHL matcherna på tv och gå på matcherna istället!!
Bojkottar man matcherna så drabbar det Brynäs, men bojkottar man tv:n så drabbar det kanalerna som i sin tur kan lägga press på CHL.

Malmö och Frölunda var smarta som lät sej skickas ur skitturneringen. Brynäs är kvar och riskerar att få möta ett nytt slaktargäng.

Våga vägra CHL!

mustigahjalmar: Får verkligen hoppas Brynäs drar sig ur chl nu .

atilla: ja det vore det mest rakryggade att göra. Lämna turneringen omgående i protest mot de otroligt låga straffen. Nackdelen är väl att Mannheim skulle bli kvalificerade istället. Å man vill ju definitivt inte ge dem nånting. Tvärtom.
Nej det ultimata vore en bojkott från samtliga SHL lag. Det skulle i alla fall få sponsorerna att höja på ögonbrynen.

bifhjärta: Vilket hån. Är så jävla besviken på CHL!

SÅ JÄVLA HORRIBELT. Lämna WO

atilla: Jag håller med, det skulle vara ett statement. Ingen bryr sig om den där jävla turneringen. Dom svenska lagen är redan tveksamma så det skulle vara ett slag i magen på CHL om Brynäs hoppar av.
Det finns ingen anledning att riskera något i en jävla pajas turnering.

atilla: Samma här! skitturnering

Bojkott av CHL resten av livet fastställd.

Hoppas Brynäs drar sig ur turneringen och inte spelar en enda match till

Dem pratar om att dem inte vill ha liknande händelser i hockeyn men dem vill inte ge konsekvenser för dem

Vilket skämt

HAHAHAHAHAHAA VAFAN ÄR DETTA

FYRA CHL matcher...

{6984}: Jag kom dock inte in från mobilen utan var tvungen att använda datorn. Gjorde tio nya Facebookkonton i går kväll för att verkligen kunna skriva av mig.

En talesman för CHL sa innan att besked om avstängningar kommer inom 24 timmar från händelsen. Snart slut på tiden. Suttit och uppdaterat överallt nu för att få veta hur domen blir...

{6984}: Tror på en viss ljusning.Möjligen en playin-plats till slut. Men det topplag vi hoppades på, det kommer vi inte ha denna säsongen.

Zappaholic:" Man undrar ju lite ibland när du skriver om du är ironisk eller allvarlig ":-) "

Så tänker jag också om dig ibland. Under eller emellan matcher när det ser dom dystrast ut kan du komma med närmast "ironiskt optimistiska" yttranden. Onekligen känns även det aningen provokativt för oss mer negativt lagda. Men vid det här laget vet vi ju ungefär var vi har varann, så läget får väl anses kontrollerbart - åt båda hållen?

mCm: Vem dom vill😁

{7510}: Han har gjort det bra men vem ska dem göra sig av med då?

Sean Simpson verkar lika sympatisk som man kan tro vid första anblick.

{2064}: Jag har diggat Flyers sen jag var 13 :) Sett dem några gånger när jag åkt på hockeyresor....idag är dom mer renodlade och inte direkt fula på isen, dom har ingen renodlad "enforcer" idag...tycker Boston och Vancouver spelar rätt fult, mkt armbågar och slag med klubbor, snackar mkt och slänger ofta handskar.....

Förläng med Fernström

Snyggt hur 3 pers länkar till artikeln om Mannheims tränare nästan exakt samtidigt och skriver nästan exakt lika många ord..trodde det var spam först.

Tror det blir bra med Sjödda, Fernström har fått många matcher irad nu och gjort det bra. Önskade att Rautio fick samma chans ibland.

Clarence: Man undrar ju lite ibland när du skriver om du är ironisk eller allvarlig :-)

Jag är försiktigt positiv till Sjödin. Tror han och grabbarna har vad det krävs att lyfta Brynäs till åtminstone play in.

atilla: Zzz: Jinx ;)

Clarence: Jag håller med. Det känns som att man har funnit grunderna i spelet igen. En ny tränare med en ny filosofi kan bli en kock för mycket. Arbetsro är nyckeln. Det känns som att frekvensen av skitmål bakåt har minskat rejält sedan Fernström har vaktat kassen. Nu ska vi bara ha igång målskyttet och det kommer att lossna, det är jag säker på.

Kopparjimmie: Han fortsätter ge ett bra och stabilt intryck. Verkar vara helt körd..

Tränaren verkar ju ha nått fel i huvudet och sånt brukar ju smitta av sig på spelarna..

Han hotar en reporter nu också. Skandal om gubben får behålla jobbet efter detta.

Sakari Salminen var för dyr för ett par år sedan, hur ser det ut denna gång, lämnade precis sitt KHL lag

"Domarna tillät mycket i början och sen blev de petiga i slutet, säger Sean Simpson till tidningen Rhein-Neckar Zeitung."

Första kommentaren från Simpson och Mannheim...

Zappaholic: Nej ärligt, jag hade inte sett nyheten om Sjödin. Kopplade Strömbergs "briljerande" kring Pailles skada med att Leffe kanske "ställer in" sig hos Brynäs för att han gjort upp med Bengtzén. Ja, tänk så fantasin kan rusa... F ö tycker jag det känns ganska rätt att Tommy S blir headcoach säsongen ut. Om det sen leder mot några högre höjder och framgångar låter jag vara osagt. Men beslutet känns riktigt.

youtu.be/CP7Lzkp4sL8 wiken är bra rolig ibland 😁

AnteA:
Gick allt att häva ur sig tirader fortfarande.

Anders Berg: #medfacitihandärdetlätt

In med Melin som headcoach och Sjödin som ass. Okej. Funkar inte. Ut med Melin och någon miljon i lönekostnad. In med Sjödin som headcoach.

Varför gjorde man inte så här från början och sparade de pengar man nu slängde i sjön?
#amatörernasriksförbund #vemärdennyavideocoachen

Clarence: Läser du ens media eller är du ironisk?

Ska vi tro att det är L Strömberg nu då som är den nye tränaren?

Och Adler Mannheim har tvingats stänga kommentatorsfältet för besökare på deras sketna jävla Facebooksida. Fint. Nu är det bara att fortsätta med andra sociala medier.

bifhjärta: det är en hjärnskakning. Trappan säger 1v om han mår bra imorgon. Gör han inte det dröjer det ytterligare 1v för varje dag som går.

Skönt med bara 1 veckas prognos..blir säkert 2 men mkt värre än jag trodde. Kämpa Paille .
Sjödin som huvudtränare är ett bra val , ekonomiskt och han har varit med förr. Kan man inte ta upp Bäcklin och ta tillbaka Larsson till hans tjänst?

Skagge: Enligt Bengtzén i intervjun på gd.se sa Paille att vi ses imorgon på träningen när han åkte hem efter matchen. Men det blev sjukhuset och en konstaterad hjärnskakning. Med tanke hur groggy han var direkt efter smällen så är det konstigt att Brynäs gick ut och sa att allt var ok.
Bengtzén tog kontakt med CHL igår kväll och dom kommer ta i med hårdhandskarna mot Mannheim.

Bengtzén säger också att det ska in en forward.

Skagge: Snarast 2-4 veckor med tanke på tidigare historik och kraften i den tacklingen. Glad att Paille lever faktiskt.

Skagge: suck

Bekräftat hjärnskakning på Paille. Borta minst en vecka.

Leonardo: Broad Street Bullies, det var ett nja...udda gäng det.

{7943}: Jodå, Dave Schultz var ju en utpräglad slagskämpe i Flyers, Bobby Clarke kunde dock både spela hockey och spela fult.....dom hade ju en rad bra spelare men också en hel del busar :) Nä det är klart man vill se bra ishockey men det får inte bli för sterilt, bara speed och extremt försvarsspel...det är inte skitkul att se...

Huge: Sen kan man ju undra ( på riktigt) om årets Brynäs trupp är byggd för att spela mer offensivt. Krävs nog mer spelskickliga spelare överlag om man ska spela offensivare.

Visst finns det kvalité i laget, men kanske inte på alla positioner. Man kan inte spela på ett sätt i första line kontra fjärde.
Det bästa är om man spelar en idé som alla behärskar.
Sen så är ju de bättre spelarna skickligare ändå att spela spelet, så det blir ju skillnad ändå.

Hoppas att Brynäs kan komma ur matchen igår med en känsla ändå att det går framåt.
Det är ju en evighet i spelet från i våras..
Men hoppas och tro på en rolig vår gör vi alltid, eller hur?
Hoppas oxå att DP mår ok👍

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

« · 1849625 · »