1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775566 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Åsikten: Det var Nörstebö. Paille agerade som en smart hockeyspelare skall göra, inte som Cro-Magnon Larkin.

Hur ser ansvar på isen ut? Minns en sekvens när Paille väjde för en f.d Brynässpelare som spelar i annat lag nu. Kan ha varit antingen Brodecki eller Nörstebö. Nån här på forumet skrev att där förhindrade Paille ett besök på akuten, ev ett karriärslut. Minns sekvensen väl. Paille gled åt sidan istället för att mosa killen. Vore intressant om någon kunde rota fram ett klipp på detta som ett inlägg i debatten om bättre säkerhet för spelarna. Händelsen var i början av säsongen. Eller var det förra säsongen. Osäker där. Tiden går så fort.

Skagge: Utmärkt, bra agerat. De känner att de har stödet i frågan.

Auchinleck: Bara titta på rankingen av ligor på CHLs hemsida. SHL klart först.
Skall man göra något av detta så skapa två cuper a la CHL/EL i fotboll. CHL med lag från Sverige, Finland och Schweiz samt ev. Tjeckien. Så kan blåbären och de andra spela för sig.
Sen håller jag med, lägg en FBK hemmamatch i Oslo, en Malmö i Köpenhamn samt Frölunda i Fredrikshavn. SHL är klart starkare som varumärke.

Qvarre:
Man får nog allt stå upp för klubbmärket och visa vad som är rätt och vad som är fel. Att skicka J20 blir ju konstigt. Spela klart är det sportsliga huvudspåret. Disciplinärt är det ett annat spår.
"Kulon" SKRYTER big time över verksamheten i Aftonblaskan... han har lite att tugga i sig idag..

Auchinleck:
Om det nu kostar mycket pengar att dra sig ut ur turneringen så får vi väl skicka ett juniorlag för att spela av matchen.

{2064}: Letade efter info om CHLexit... hittade inte nåt. Hittade inte vilka som sitter i pajaskommitten som dömer ut straff heller...
Satsa på att expandera svenska ligan och dess varumärke utanför Sveriges gränser istället.

Skagge: Bra Stark! Bra också av Paille på hemsidan.

Nu är frågan om bojkott handlar om kommande år eller om man avser nuvarande säsongs slutspel.
Bengtzén svarar ”Inga kommentarer” på en rak fråga om man kan komma ett dra sig ut turneringen. CHL kan ju inte ändra domen utan att framstå som helt inkompetenta så om inte tyska ishockeyförbundet gör något kommer Brynäs markera. Bra!!

Skagge: Klart som sjutton det måste bli civilrättsliga åtgärder, givet Lilja och Deveaux. Detta var det värsta överfallet jag skådat inom hockey på hög nivå. De s.k. "straff" som CHL delar ut är löjeväckande och pekar både på grov inkompetens hos medlemmar i deras s.k. disciplinkommitté samt hur obetydligt CHL är som produkt. Man vågar inte stöta sig med de centraleuropeiska lagen.
CHL kan aldrig hämta sig från detta, häruppe i norr kommer det marginaliseras ytterligare och dö ut.
Jag hoppas innerligen att Brynäs väljer att lämna w.o. i bägge matcherna mot Trinec. Det skulle hedra klubbens ledning något enormt.

{7510}: Klar för Jokerit tydligen

Uttalande från stark. Bra Brynäs!

"Med tanke på alla skriverier och känslor som flödar efter matchen i CHL mellan Brynäs IF och Adler Mannheim vill vi klargöra några punkter från Brynäs IF.

Vi anser att konsekvenserna från CHL för de inblandade spelarna och ledaren i Adler Mannheim inte alls speglar allvaret i själva agerandet kopplat till de konsekvenser agerandet fick och hade kunnat få för Brynäs IFs spelare.

Vi är inte nöjda med de straff som CHL har delat ut. Vi avvaktar nu hur det Tyska ishockeyförbundet kommer att agera. Vi reagerar också på att konsekvenser i CHL är olika för lag och spelare beroende på vilket landsförbund de tillhör. Det är inte acceptabelt.

Vi kommer fortsätta vår dialog med ledningen av CHL och även SHL. Utifrån de samtalen kommer vi besluta vilka åtgärder Brynäs IF kommer att ta kopplat till fortsatt deltagande i CHL samt eventuella civilrättsliga åtgärder.

Johan Stark, Klubbdirektör Brynäs IF"

Lunkan: CHL kommer aldrig bli en statusturnering utan KHL lagen och KHL vill konkurrera med NHL i status så det lir nog inget med det...lägg ner CHL har jag sagt länge!

Skrubben: En sådan spelare älskar man att ha i sitt lag, stolt över Kilström!!

Petrov: -15 på 18 matcher är nog en av anledningarna tänker jag.

Petrov: var inte meningen att svara dig.
Har bara allmänt om chansen att få hit honom...

{7510}: Nja, jag tänkte gentemot Kloten.

Petrov: Han och Bengtzén är väl inte bästisar enligt någon här inne. Vet inte nåt om det själv.

bradberry: Nån som vet varför? Dåliga prestationer eller missnöje från Anderséns sida?

Inget?

{2064}:
De bjuder på härliga smashlägen måste jag säga...

Peja:
The Champions Hockey League AG (CHL) is a company established in 2013 in Switzerland that holds all rights of the Champions Hockey League and organises the competition. CHL is an AG (Aktiengesellschaft = Ltd.) registered in Zug under Swiss Law. As such the CHL is owned by shareholders and governed by a board which is elected by the CHL General Meeting, the league’s legislative body

The shareholding structure of the company is as follows:

26 Founding Clubs: 63%
6 Founding Leagues: 25%
IIHF: 12%

Chairman
Anders Ternbom (SWE)
CEO of HUB, the association of the Swedish Founding Clubs of the CHL

Clubs
Rupert Zamorsky (AUT)
Head of Marketing for EC Red Bull Salzburg 

Peter Zahner (SUI)
CEO of ZSC Lions Zurich 

Petr Briza (CZE)
Chairman of Sparta Prague, former Czechoslovak national team goalie 

Gernot Tripcke (GER)
GM of Deutsche Eishockey Liga (DEL) 

Timo Everi (FIN)
Chairman of IFK HelsinkiLeagues

Christian Feichtinger (AUT)
CEO of the Erste Bank Eishockey Liga (EBEL) 

Jörgen Lindgren (SWE)
General Manager of the Swedish Hockey League (SHL)IIHF

Rene Fasel (SUI)
President, International Ice Hockey Federation (IIHF)

Tarasov: Det var väl iallafall svenskar som drog igång skitturneringen. Nu kanske de tappat intresset lite. Lennartsson var ju iallafall fortfarande sportchef för CHL. De hade ju enligt honom en otroligt duktig disciplinnämnd...
Är ju svårt att spela under helt andra regler i samma sport. Carlsson fick väl tre matcher för sin lite misslyckade tackling i SHL, vilket är rätt eftersom han träffar med benet men Larkin får alltså samma straff för det jävla psykbrytet.
Tycker absolut inte man ska dra hockeygrejer till civil domstol men i detta fallet är tom jag nästan av den åsikten.
Så jävla besviken på domen. Trodde seriöst på 15 matcher minst...

Zzz: Jag håller med, hoppa av denna ointressanta och tydligen direkt farliga turnering.

Peja:
Är det inte svenskar? Bo Lennartsson har någon form av huvudroll iaf. Lite komiskt att en del tyskar verkar tro att denna typ av överfall är vardag i NHL....

KulaShaker: Böterna är ju en sak, det är ju inte roligt ett betala så det får man väl så klart ta en funderare runt. Men att Adler Mannheim skulle gå vidare istället skiter jag fullständigt i, det är CHL:s huvudvärk och det ser jag bara som ytterligare en sak som skadar turneringen efter deras beteende.

Jag tycker Bz borde hugga på Sakari Salminen!

Zzz: Ser också helst att Brynäs kliver av men det innebär väl bara att Mannheim tar vår plats och dessutom får vi nog räkna med att betala en hygglig summa i böter. Känns det bra?

{2064}: Jag gjorde den och skrev mycket om att Player safety inte sköts seriöst i CHL:

{2064}: Gjorde den. Hoppas man vinner, så kan man hänga på hotellet och skita i matchen

Peja: Jag återgav bara vad Stark sa i intervjun. Låter osanorlikt att tyska hockeyförbundet skulle straffa hårdare som du skriver.

Min åsikt är som jag skrev tidigare att Brynäs ska hoppa av nu direkt. Det skulle kännas för CHL om ett kvartsfinallag lämnade sin plats mitt i brinnande slutspel. Kalla Anka stämpeln på turneringen skulle vara omöjlig att sudda ut.

AnteA: Återigen.
Gör CHL fan survey på deras sajt. Visa att CHL inte har något värde, fanns alla instrument där.

Zzz: Skulle tyska hockeyförbundet gå in och ge en hårdare avstängning dvs köra över CHL? För något som hänt i en CHL-match? Låter osannolikt. Vilka är det som styr CHL, är det inte främst tyskar och schweizare?

hahii: CHL har alltid varit Kalle anka. Jag har behandlat det som träningsmatcher, sett några enstaka men inte prioriterat. Att skador uppstår i just den här turneringen vet vi ju sedan tidigare, många länder har betydligt mer odisciplinerade spelare än SHL-klubbarna. Sanny Lindström fick ju själv lägga av efter en huvudtackling från någon spelare i ett finskt lag som de mötte i CHL. Tycker Brynäs borde skita i detta nu, laget riskerar att behöva kvala sig kvar i SHL, det finns inget utrymme för fler skador etc i laget. CHL är bara ett störningsmoment och riskfaktor.

Clarence: Inte när det ser som dystrast ut tänker jag men däremot emellan matcherna. Jag försöker hålla mig positiv. Se ljusglimtar Har faktiskt svårt att se hur det kan vara provocerande.

Ja det är fullt kontrollerbart. Absolut inga problem alls.

hahii: Kilström bör fan ha en liten egen ceremoni i samband med Dackells tröjhissning. Bägge gångerna när vi åkt på idiotiska tacklingar i slutet av matcherna har han stått upp för sina lagkamrater.

Lunkan: Tänka sig att det är samma nivå på svenska disciplinnämnden och CHL. Nej Fyfan-an, vilket skämt. Tycker det är en spännande idé men nu bevisar dom verkligen vilken kalle anka-turnering det är.
Jallabye CHL.

Önskar Paille blir återställd snart!
Älskar Kilas, Brynäs stolthet

bradberry: Att fortsätta kan fan bli ännu dyrare.

Att dra sig ur turneringen innebär säkerligen dryga böter...

atilla: Bara att ringa 11414 och göra en anmälan.
polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/

Lunkan: Enligt Stark är inte sista ordet sagt än. Nu ska tyskaförbundet säga sitt.
Bengtzén har också varit i kontakt med Mannheims sportchef och ägare som såg allvarligt på detta och det var inget dom vill förknippas med.

Lunkan: Hur stora böter får Brynäs om de drar sig ur?

{6984}: Vilka jävla nötter, här hade man chansen att visa att turneringen vill vara seriös så blev det bara råttskit av alltihop.

AVGÅ ALLA

Polisanmälan, något att tänka på nu kanske? Kan vem som helst göra det? Försöker läsa mig till på polisens hemsida men verkar inte riktigt bli bra. Man behöver väl Pailles personnummer?

ellis: Håller med. Tror även att kombinationen av "misslyckade" transatlanter både på planen och båset som vill hävda sig blev livsfarlig. Förhoppningsvis slipper vi den kombon i fortsättningen.

Totalt uselt straff som borde vara skäl nog att göra någon sorts markering från svenska hockeyförbundets sida. Den här jävla pajaturneringen tappar ju ändå anseende för varje år.

Skulle vilja se att man från hockeyförbundets sida ställer en lista med krav (om vilka lag som väljs ut, hur bedömningsnivån ska vara, vilken typ av straffskala osv). Infriar inte CHL kraven så är det bara att inte ställa upp med några svenska lag nästa år. Är rätt säker på att turneringen inte har råd att riskera det.

Sinnessjukt beslut. CHL bevisade precis vad jag redan visste, det är ett jävla skämt till turnering, inget annat.

Detta kan FAN inte accepteras! ÖVERKLAGA!

atilla: En av de största skandalerna på länge. Här tror jag CHL gräver sin grav. Hoppas publiken i Sverige bojkottar alla matcher som är kvar...

mustigahjalmar: Helt seriös . När spelare riskerar liv å hälsa . Och förövaren inte riskersr något straff . Då finns det bara en sak å göra . Lämna hela djävla chl för gott .Snälla ledning i Brynäs IF . . Tänk på era spelare . Och lämna vo nu .

ellis: Jag vill inte att Brynäs ska behöva prova sej fram

« · 1849771 · »