1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775476 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Men vad fan...

Zappaholic: Vårt PP känns uddlöst mellan varven, som om det inte finns någon strategi..

{5915}: Passningarna sitter sällan på bladen...tempot går ner och vi blir för lätt av med pucken.

Självförtroendet!!

{5915}: Ja stundtals är det så, lite plottrigt spel just nu...bara jobba på så kommer mera möjligheter, PP var inte speciellt bra!

{5915}: Härligt! Spelet i egen zon är ju något vi prioriterat

Mycket spel i Brynäs försvarszon.

bradberry: He, he ja sömnpiller men hellre han än falsett Lena :)

{2064}: Ja, Larkin hade en jäkla otur med sin interference. Men det har han ju bett om ursäkt för. Och Tellqvist har ju förklarat att det var Sjödins fel.

Fredriksson kommenterar idag. Då blir det en match i lågt tempo...

Auchinleck: Från ände till ände duger det oxå ;)

Auchinleck: Ca?

Huge:
Ett snöre på 1 m är ca 100 cm?

Anders Berg: Jaa, du....
Hur långt är ett snöre?

{8302}: Som man gör i fotboll t.ex.? Att man inte gör det i hockeyn kan ha med omognad att göra, dvs. det händer inte så ofta så praxis har inte etablerats ännu. Sen möts lagen oftare i SHL än i fotbollen iofs.

Anders Berg: Det går aldrig att förutsäga vilket är just varför detta ottyg måste straffas hårt.
Inte säkert att Paille någonsin återvänder (läs på om Sanny och Tollefsen) och på andra sidan skalan finns drömscenariet som är 2-3 veckor (lär inte bli mindre givet överfallets karaktär).

Borde man hindra utlånade spelare från att möta det lag man är utlånad från?

Anders Berg: En månad, ett år vad vet jag.
Ingen info hur det har gått med hans symptom,

KulaShaker: Vad innebär ”långtidsskadad”?

Anders Berg: Vad är det du inte förstår ang hjärnskakning? Vad har vår massör med den att göra? Det var väl BZ som uttalade sig positivt samma dag och det ska man aldrig göra vad gäller hjärnskakningar.

Paille ”långtidsskadad”. Glenn!?

"Beskedet från NHL - återvänder till Sverige"
En hoppingivande men gäckande länk just nu på Expressens sajt.
Åh nej, inte handlade det om Anton Rödin inte...

{2064}:
Kassa rådgivare finns det gott om. Status är viktigt och går före utveckling. Går snabbt att bli omsprungen av andra i 20-årsåldern, när prestationen blir viktigare och viktigare.

Zappaholic: Påminner lite som Alcéns förvandling.
Tror det blir mer matcher, det dröjer innan Boqvist, Asklöf och framförallt Paille är tillbaka.
Nilsson är i mina ögon också ett bättre alternativ än Asklöf så vi kanske skall "bytlåna" med Almtuna över säsongen?

{2064}: Jo jag såg att han var bra i Timrå för några år sen men sen dess tyckte han själv att hans roll förändrats till med en grovarbetare.

Jag tror det är därför han spelar två matcher med Brynäs, men om han gör poäng så gärna för mig :-)

Zappaholic: Ludvig Nilsson är iofs mer än en brunkare. Han var en lovande playmaker uppe i Timrå. Tyvärr blev han för ivrig och stack till SHL och Modo istället för att få ett nödvändigt år till i Allsvenskan.
Tålamod är en ingrediens som saknas bland dagens unga talanger.

Bara för att dra en parallel till diskussionen ang nyförvärv.
Om man tittar på Frölunda så var kanske deras förstaval av backar att det skulle vara en defensiv back.
Nu har ju Omsk brutit kontraktet med Erik Gustafsson varpå det är en mycket duktig back.
Om jag säger OM Frölunda haft is i magen och Erik varit intresserad av att komma till SHL så hade garanterat Frölunda legat på honom. Nu tror jag ju inte att han är intresserad utan kommer hitta ny KHL-klubb.
Men det är så mycket som ska spela in i dagens värvningar..
Frölunda värvar i mina ögon två spelare ganska akut och i panik.
Inga spelare som i mina ögon gör något större avtryck rent namnmässigt. Sen ska man få se dom i nya miljöer osv.
Men av den anledning tycker jag det är bra att Bz tar in en Ludvig under två matcher för att förhoppningsvis träffa rätt till 100% än till 70% som han kanske hade gjort OM Mustonen tex kommit in.

Skrubben: Ok, då har det ändrats till det bättre

{8305}: Kilström spelar ikväll enligt GD:s livesändning.

munkas: Både Kilström, Granström och givetvis Paille saknas ikväll

Matcher mot topp 6-lag back to back.
Dags att spotta i nävarna... Movember.

Ville BZ ha Mustonen kunde han säkert värvat honom inför säsongen. Det är något som känns lite skumt med honom. Han är riktigt bra men fick inte nytt kontrakt i Örebro och togs sedan inte upp av något annat SHL-lag. Det är märkligt för det borde vara en spelare med hög potential sett till sitt lönekuvert.

BZ har säkert haft honom på radarn men det finns nog goda skäl till att han valt bort honom (eller om Mustonen valt bort oss, vem vet?)

Davey85: Helt rätt. Det där är inga spelare som Brynäs behöver. Mustonen skulle inte tillföra något speciellt och Weber är ju notoriskt usel i +/- statistiken. En sån back vill inte jag ha in.

Bättre att låna en brunkare i två matcher som går in och ger 100% i varje byte och sikta på bättre spelare.

{5915}: Du tycker Mustonen och Nilsson är jämförbara? Nilsson ska spela TVÅ matcher för att lösa en akut skadekris. Mustonen värvas för resten av säsongen för att ersätta Pathrik Westerholm som är borta till mars.

Du ser inga som helst skillnader här?

Jaken.....är det vad vi behöver?
Ytterligare en läktarcoach med noll insyn men som ändå vet att BZ inte försökt värva Mustonen eller Weber.
Jaken borde nog uppgradera det mesta vad gäller insyn och faktainsamlingsteknik innan han drar slutsatsen att Mustonen och Weber inte funnits på BZ:s radar.

Weber och Mustonen är ju inte vad vi behöver. Bättre att verkligen träffa rätt nu när Bz gått så mycket bom denna säsongen. Litar på att han fixar detta.

{5915}: Fast köper man det? Nu menar jag endast att Brynäs väl behöver en naturlig ytter i första hand framför en center? Visst många spelare kan spela på båda positioner MEN det är en väldigt stor skillnad mellan positionerna.
Min känsla är att Bz vill ha in en ren och skär ytter. En spelare som gör skillnad.
Den spelaren är inte Mustonen även om det är en skicklig spelare.

Jaken: Marknaden är död för alla utan pengar. Gäller alltså inte Frölunda.

Jaken: Men Jaken om du läser nyheten ang Nilsson så ska han endast lira TVÅ matcher på grund av alla skador vi har.
Bz har väl antagligen inte hittat rätt spelare och behöver ha in en spelare akut.
Är ganska övertygad om att han tar in rätt spelare när han hittat den spelaren.

Tänk dig när vi vaknar på fredag som trots allt inte är långt borta - då är inte Ludvig kvar i laget och en ny spelare kommer framöver tas in.
Eller hur kommer det skrikas i forumet här om Ludvig på två matcher skulle göra typ 2+3? Då kommer han vara en framtida stjärna!

Ludvig Nilsson... är det vad vi behöver ?! Ytterligare en grovjobbare. Marknaden är ju STENDÖD enligt BZ; S radar.
Och Joel Mustonen till Frölunda SAMT Mike Weber.
Men så klart - de hade ju inte platsat i Brynäs...
BZ borde nog uppgradera sin radar till lite mer modernare radarteknik!

KulaShaker: Fotboll, vad menar du?

(ironi är svårt i skrift, men tillhör man den generation så gör man)

Scerban: Äntligen ett nyförvärv! Kul! Undra vilka som skadat sig under uppehållet?

Ludvig Nilsson lånas in två matcher! Blev imponerad av honom när jag såg Timrå i några matcher säsongen 14/15, men fick inte till det i SHL med MoDo säsongen efter. Ingen koll på honom nu, men blir spännande att se nu. En skridskostark kille som kommer svara för ett hårt jobb.

Lån över två matcher

Lunkan: Men, det spelas väl ingen fotboll där?

bifhjärta: men först OS väl?

Skrubben: Tror ärlig han har fått för många puckar i huvudet under sin karriär!😉

Sverige till VM!!!!❤👍🇸🇪🇸🇪

Lesky: du och Tellqvist tycker vi ska anpassa oss efter den fullkomligt korkade mentaliteten?

Rumpelstiltskin: NHL är den klart trevligast hockeyligan i världen och alla epoker i den har haft en charm..när de slogs förr så var det inte bara ett lag utan alla hade sina "enforcers" även om det fanns fulare lag än andra....80 talet var trevligt, jag minns när Pelle Lindbergh kom till Flyers och tog publiken med storm, han var härlig, synd att han avslutade sitt liv så tragiskt, han har kunnat blivit en av de största någonsin i mål även om han var var en av de bättre då i NHL!

« · 1850574 · »