1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775312 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Enaranger: Det är klart jag fattar det. Men vem vill gå och se på en dassig produkt, som Brynäs till stora delar varit sen guldet -12? Laget gjorde ett fint slutspel ifjol. Tror jag det att då finner folk det meningsfullt att gå och titta.

Sen måste man ändå säga att det
"studsade" rätt för HV idag.
En billig straff.
En andraassist av de randiga som
nickade fram pucken till en HV spelare.
Och även vid fjärde målet slängdes en
puck in som studsade perfekt till Tedenby.

Man accepterar en ny verklighet hela tiden. Fram tills idag har jag hoppats på att det ska kunna komma någon form av "topp" med några segrar i rad som ger oss andrum och tar oss närmare lagen ovanför. Nu inser jag att det nog inte kommer bli så. Blir att ta en match i taget och försöka hitta någon sorts väg att vinna. Målvakten behöver ge oss chansen, det gjorde inte Fernström idag, samtidigt som det klaffar framåt. Måltorka alldeles för ofta.

Allt handlar om att undvika botten-2.

Clarence:

Hade folket i Gävle fyllt arenan i större
omfattning de senaste säsongerna.
Då kanske det hade varit möjligt.
Lite som de rika lagen i SHL gör.
D.v.s. skaffar de spelare de behöver
när det krisar. Och inte de spelare
de har råd med.

Pigalle: Det är Sundlövs värvningar som bytts ut...

{5915}: Man inser hur mycket man har underskattat Pudas, Westerholmarna, Nick J, Zaborsky när man ser denna upplaga...

Forsberg 1978: jo men ja förstår folk som vill de han tar ju för fan in medelmottor i allsvenskan helt oförklarligt

Forsberg 1978: Ja sanningen är nog att en tre-fyra kvalitativa nyförvärv är det enda som kan rädda säsongen.

Detta snack om Dahléns vara eller icke vara, vad fan kan han tillföra detta lag för det känns nästan lite som vissa tror att han kan komma in och vända skutan men nänänä här måste ex Rödin, förstamålis och ev Dahlén in!

KulaShaker: vi betalar för en ny tränare som inte är anställd, lagets nya stjärna och bäst betalde som inte funkar i egen zon, ny spelare som tar plats i fjärdekedjan, en värvning som redan dumpats. Hade dom pengarna lagts på spelare/tränare som hade bidragit skulle vi inte behöva kvalspela

Lindström: Klart det ser tafatt ut när spelet inte flyter på. Det gör det för alla lag. Sen kan ju det psykologiska vara en del av förklaringen såklart, det är inget jag skulle förneka. Det är bara tröttsamt att det alltid verkar vara inställningen det är fel på när ett lag går dåligt. Ibland kan det också bero på att... laget faktiskt är rätt dåligt, trots bra inställning, hjärta, allt det där.

Zappaholic: Det skulle aggerats för flera säsonger sedan . Eller i allafall innan nuvarande startade . Nu kommer det bara massa ursäkter att det inte finns någon . Å sen kan vi ju inte stoppa framtiden för den eviga målvaktstalangen . .allt tyder på kval i år . Vem fan trodde det i våras . Inte jag . Samma visa som efter guldet . Gör ont att vara hockey och Brynäsälskare .

Så länge det allt som oftast bara kommer
lite över 4000 på hemmamatcherna så
kommer Brynäs vara ett lag utan några
ekonomiska resurser att agera i krislägen.
Undrar hur mycket vi förlorar ekonomiskt
på matchen nu på lördag? Gissar att de
flesta väntat på biljetterna som är gratis
eller kostade 50 kr.

Någon gång blir Gävle "straffat" för
åratal av bristande publiktillströmning.
Nu när rejäla ekonomiska resurser
hade behövts. Då finns de inte.
Och mindre resurser blir det p.g.a.
den skrala publiktillströmningen.

Positivt att Växjö vände i alla fall.
Nu är det bara att hoppas på 12:e
platsen. Sån här extremt svag
poängutdelning hemma, har
i de flesta fall lett till kval.

Nu börjar även en 10:e plats vara
tämligen körd. Gapet börjar bli
riktigt rejält.

Synd att det blir 2 veckor på rad nu
med matcher tisdag, torsdag, lördag
när vi har så tunnt på anfallssidan.

Lindström: Efter 2012-guldet kan jag hålla med om. Efter -99 gjorde Brynäs trots allt nästan två bra säsonger till -00 och -01.

Jan Grismöbel: Frågan är bara vem Brynäs kan ta in?

{5915}: Samma visa som -99 & -12
Ingen strategi att ta tillvara på framgång eller förvalta intäkter.
& klassikern; Övertron på truppen...

{5915}: Vad betalar vi i så fall för den kompetens vi har i laget?

KulaShaker: Hörde precis läktarcoachen LG Jansson på sportradion kommenterade Brynäs målvaktsfråga . Om det inte rättas till kommer denna säsong gå åt helvete . Men va fan vet han, som oss andra läktarcoacher ?? Ingenting!!

Lindström: visar nog lika mycket på budgetutrymme...

KulaShaker: Det gör han säkert men det hjälper ju inte tyvärr!

Rodrigo: Ser ingen tävlan alls i Brynäs idag, raka ben på många och allt jävla gliiiidande till båset.

Blomman ser ut att ha vissnat, Hajjen kör one man show, Ölund ser ut som han är vilse, Fälth är totalt under isen osv

Sen en stilla undran;
Visar inte Brynäs IF ambitionsnivån när man plockar in en ratad AS målis & en kille från Almtuna som lök på laxen...

{5915}: Tror Bengtzen sover ganska dåligt sedan en tid tillbaka. Bör känna ett stort ansvar för den situation vi nu befinner oss i.

Godnatt på er Brynäsbröder. I med och motgång .

munkas: Inser man inte att vi har problem när Mannberg är bästa brynässpelare I match efter match är det illa. (obs inget ont om Mannberg, men tanken är nog att andra ska kunna levera mer)

Rodrigo: Förtroende för en ny tränare och hans spelidé kan göra underverk med ett underpresterande lag. Finns inte en antydan till förändring på den fronten i laget. Ett tajtare försvarsspel, visst. Men tro på spelidén? Knappast.

Lunkan: Ja, det har vi. Jesper ”kladda med puck, skott i magen” Jensen, Aaron ”no defense” Palushaj, Linus ”Borta med vinden” Öhlund och Felix ”forever talent” Sandström för att nämna några.

Forsberg 1978: Det är bara att inse att vi får sikta in oss på att ha två lag bakom oss, ett kval med här gänget är mer än jag klarar av.

Man måste ha en stabil målvakt på den här nivån.

Forsberg 1978: Ja så är det. Brynäs fysiska tillkortakommande gentemot motståndarna är frapperande tydligt. En del i dekadensen.

Lunkan: förlåt skrev fel 😂

Lindström: Att det är inställningen osv. som det är fel på när det går dåligt känns nästan alltid som en för enkel förklaring. Visst skulle det vara skönt att tänka att problemet bara är inställningen och att man skulle kunna vända på allt bara spelarna började spela mer med "hjärta" men nä, det är nog inte alls så enkelt. Tyvärr.

Pimpel: Ja ska det ske så får någon byta batteri i BZ väckarklocka!

Lunkan: Ja det är inte för inte ett lag som börjar säsongen svagt kommer att harva därnere, finns inget som tyder spelmässigt på något starkt avancemang uppåt i tabellen, Mora krossa Rögle ikväll, Karlskrona har iof tappat 4-1 till 4-6 just nu och både Luleå vinner och Örebro leder, Malmö loosar .......ingen nyförvärv kan ensam komma in och rädda denna säsong, ska vara en världsmålvakt då :)

pjåtor: vad menar du? Har vi stjärnor?

Nu får fan pengar satsas för att undvika kval, tyvärr överlever aldrig Brynäs ett kval med det här laget. Ett dyrt år men inget mot vad det kommer bli med några år i allsvenskan......

bänknötarn: Han presterar inte på den nivå han kan och det gäller ett antal bärande spelare i laget.
Undrar om jag ska säga upp Cmore så har de en månad på sig att få mig att tänka om. Bortkastade pengar just nu.

Huge let's hear it. Vilka ursäkter har du idag? HV var ju klappkassa.

bänknötarn: vilken jävla skitsäsong, precis allt och lite till har gått fel, listan kan göras lång men jag låter bli rädd att fylla upp hela jävla internet

Årets Brynäs är nog det klenaste laget jag sett om man jämför styrka i närkamperna på många år!

pjåtor: En hedersam förlust.

Tur man har CHL att se fram emot...

{5915}: två "allsvenska" spelare gör mål när ska "stjärnorna" börja leverera? Ont det gör ont ...

bifhjärta: Ja han är pålitilg. Men sjukt besviken på Palushaj. Inte ens en 10-del av den han skulle ersätta. Hoppas för fanken inte att han kostar det jag tror...

Gunde gör knappt aldrig en dålig match. Livstidskontrakt tack.

Skrämmande att laget inte har en växel till. Världens enklaste poäng för HV.

Hade inte Fälth alibi duttat på Tedenby utan sänkt han så kanske vi sluppit se 2 mål från fanskapet.

Men som allting annat i Bif, dutt dutt och enklaste alternativet.

Vart är hjärtat, inställningen & det hårda arbetet?

Eller är det meningen att Mannberg ska vara våran lysande stjärna?

Qvarre: Två skott två mål. Så måste de tänka nu.

Håller med dig. Såg också topp fyra som en reell möjlighet. Tji fick man...

Jaken: och en sportchef som är paralyserad och inte gör ett skit! Lägg där till en målvaktstränare som passerat bäst före datum men ändå har hållhake på ledningen nått sätt (se målisarna)

Clarence: Verkar helt omöjligt att vinna puckarna i sargduellerna! Lite för klena eller för lite kämpa?

Nu har jag i alla fall skådat sanningen, Brynäs är ett bottenlag i år. Trist att behöva konstatera då jag naivt nog hoppades att de skulle ligga topp 4a i år.

Bratwursten : Nja de leder ju i alla fall, HV. Tycker nog så gott som allt hopp om Brynäs är ute i och med den här förlusten.

« · 1850803 · »