1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775229 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
För att lyfta fram nånting positivt bland allt gnäll här på forumet: tycker Ersson gått från klarhet till klarhetde senaste matcherna och faktiskt varit vår bäste back idag. Hoppas han inte börjar spela som skit nu bara för att man sa något positivt om honom.

Missade första, lyssnade på direktsändning på radion, och där lät det som en bedrövligt seg och trist tillställning, här låter det tvärtom. Hur ser det ut egentligen?

{5915}: Larssons pojken är het 1-0 till Luleå av honom

Hur länge ska Fernström ha KHK-loggan på hjälmen?

Ser på highlights från andra matcher. Jösses... De bara stänker dit puckarna i krysset. Avundsjuk...

mattiask: Det är likadant på alla Brynäsforum, att de skrivs först och tänker efter sen...men många i andra föreningar i SHL tycker lika om sina lag så jag tror det är ganska allmänt att man gnäller och är frustrerad och kanske mår dåligt i sig själv därutöver då blir ens kritik än mer grov och onyanserad!

Forsberg 1978: Han blev kallad tillbaka till Almtuna. Hoppas det är en omskrivning för att Asklöf skulle ta hans plats.

Pettisbif: Förra säsongen hade hela laget flow och juniorerna fick spela utan press och göra så gott de kunde och Ölund är ung, det är ganska mycket att bära inför en ny säsong när man haussats upp i media...jag var själv idrottsman som ung och lovande kände jag aldrig press, det kom senare ju äldre jag vart och etablerad!

{5915}: Ja just d var är han skulle inte han spela 2 matcher?

Pettisbif: Där håller jag med dig om. Dessutom satt de precis och pratade om det i CMore studion.
Färjestad är ett tydligt exempel på lag som ofta bara lägger in puck på mål för att få till en offensiv hockey. Vinner man där tekningen så får man förlängt anfall så att säga.
Ölund har inför dagens match 40.81% i tekningsprocent. Det är i mina ögon uruselt för att vara center.
Men sen har vi å andra sidan bara Granström som verkligen kan teka.
Faktiskt ganska anmärkningsvärt då det avgör väldigt mycket i matcher.

Brynäsgubbe: Nej det var absolut inte menat som något scoop utan mer att jag tror många med mig är ganska trötta på att alltid läsa en massa negativa kommentarer runt spelare och ledare i föreningen.
Här inne skriver alla sina egna funderingar och tankar då det trots allt är ett forum och det ska självklart vara till för det.
MEN det tar ändå inte bort det faktum att man ofta många gånger skriver saker när man är arg och besviken så som tex när Linus gör den tavlan han gör.
Men ofta kan jag personligen tycka att man kan gå in i sig själv precis innan man trycker på skicka och faktiskt titta igenom vad man skriver/skrivit. För även om det är ett forum så blir jag faktiskt mer förbannand över vad många här inne skriver än hur Brynäs spel och organisation fungerar just nu.
Det är skickligt yrkesfolk som vi pratar om och jag är tämligen övertygad om att de har tusen gånger mer koll på allt som händer än vad någon här inne ens är i närheten av.

moment22: Jag håller med dig i det.
Linus har inte bevisat så mycket på högre nivå tidigare under sin karriär.
Det jag dock tyckt med Linus hittils är att han är klart större än de övriga målvakterna samt att han inte gör dom här flängiga aktionerna med kroppen utan är ganska "stel och lugn" vilket jag gillar.
Bara för att jämföra med någon annan målvakt som tex Alsenfeldt så det jag gillar med honom mest är att han aldrig överarbetar situationer som vissa andra målvakter utan han agerar alltid lugnt och tryggt. Sen är han en ruggigt bra målvakt men jag tror både du och andra förstår vad jag menar!
Honken tex är en sådan målvakt.

Vem ska göra målen nu när Ludvig Nilsson är borta?

Lindström:
Apropå Ölund... vad har hänt med killen. Bedrövlig form!! Lägg märke till hans tek. Han tekar ju tamme fan sämre än Jensen..
Det gör att vi i stort sett aldrig får puckövertag när den linan är inne i zonerna. Det här måste ju en tränare kunna se!? Varför inte sätta in Blommam/Westfäldt, som jag ofta tycker vinner sina tek när just Ölunds kedja är inne. Så fort tek ev är vunnen så åk på byte. Generellt sett har vi riktigt jävla kassa tekare i år. Förutom Granis... men han blir ju nästan alltid bortplockad haha.

Lindström: Håller med, han är bästa kommentatorn, både skön och med inlevelse och älskar sitt jobb.

9-5 till oss i skott speglar spelet bra.
Bra fart på benen och vi skapar fler heta chanser än Malmö. Nu är det bara målen som fattas....

Som helhet en riktigt bra period tycker jag.

Klart godkänd period, Ersson och Ikonen bäst.

Gunnarsson släpper 1av 270000 skott av den sorten. Sandström 7 av 10 😂

3 mot 1 och han lägger den rakt på mål. Suck.

Brynäsgubbe: Det som är grejen med hemmapublik. Om Brynäspubliken varit likadan så hade du inte haft några invändningar, vilket är förståeligt.

{5915}: Fan, vi är giftiga i 3 mot 1 lägen...

Lindström: vem är kommentator?

Vilket jävla gnäll i Malmö-publiken...

Förstecentern har inte kommit ur sin slutspelssvacka.

Zappaholic: Måtte dom nu hålla tätt..

Lindström: Är han inte lite pedofil?
Nä, ja ba skojja. Men de känns som nånting ni skulle kunna störa er på :D

Lindström: Spelar fast oss helt i onödan i egen zon och så tar Sunken en tripping...

Ölund mfl ser heta ut idag 👍🏻
Sen måste jag berömma kommentatorn, ger lite puls åt matchen!

Peja: Finns ingen ansvarig som lovat det, vad jag vet. Att ha den ambitionen är nåt helt annat.
Sen tror jag inte att en tabellplacering alltid och rättvist speglar kompetensen hos ansvarigt yrkesfolk. Det är nog att göra frågan alltför enkel.

PPet ett forsatt mörker......
Sen Forsberg vilken kärring

Huge: När "sakkunnigt yrkesfolk" säger att man ska vara ett topplag men harvar i botten kanske man borde börja ifrågasätta deras kompetens...

{5504}: Du får mejla Johans Stark och fråga? Ingen härinne som kan svara på sånt :)

{2064}: Båda tillskrivs enligt Google uttrycket men eftersom Hogan var 23 år gammal när Player föddes så är det nog mest troligt att Player har plagierat den mytomspunne jänkaren...

Nu kör vi!

Huge: tack

Huge: Aha, vi får kanske googla och se vad ursprunget är 😉

{2064}: Nä, Hogan ska ha varit den som myntade uttrycket, vad jag hört.
Hindrar ju inte att Player också kan ha använt det nån gång, det är ju bra sagt och stämmer jävligt bra....😀

Lunkan: Lite gulligt att du hänger upp dig så mkt på nån som alltid håller med sakkunnigt yrkesfolk men inte är lika kritisk när det gäller det storaabtal oinsatta läktarcoacher härinne som hela tiden har tvärsäkra åsikter om hur kunnigt och insatt yrkesfolk borde göra och inte göra.....

Clarence: När frågan om vem som ev haft rätt eller fel varit på tapeten så har jag aldrig haft problem att erkänna, så här har du helt fel.
Överlag känns det som att de flesta inte har nåt större behov av att erkänna när man haft fel, det finns ju ändå så många som gillar att påpeka detta.
Efter det otal gånger du själv tvärsäkert har sågat både det ena och det andra och det sen visat sig att du haft fel: hur många ggr har DU då erkänt att du varit fel ute?
Aldrig nånsin, såvitt jag vet.
Iaf inte fler gånger än vad som gäller för undertecknad, skulle jag tro....

Lunkan: Ja vi är iaf underdogs och det kanske kan vara bra för oss som kan ibland prestera bättre hockey borta än hemma :) Malmö har vi dock haft svårt mot sen ifjol....jobba Brynäs!

Clarence: Nu va det inte uppåt här, förstår frustrationen dock.

Brynäs va ju bättre än ett för dagen svagt spelande HV71 sist, men det är en sån säsong hitills för Brynäs.

Men sen är ju många så jäkla iskalla inklusive kapten Blomqvist, det är inte bra när kaptenen spelar så illa.
Plus att Clark Jensen Palushaj levererar för lite.

Sen har vi ju backarna, hur i helsike kan Adam Boqvist inte få spela in sig nu när Fälth är riktigt usel och Henrik Larsson är ju en gåta.
Vad är dom rädd för nu när dom 2 är så usla och ska ha liknande roll som Adam!!

Huge: Du har aldrig nånsin erkänt och uttryckt att du haft fel nån gång. Det är det jag menar.

{5915}: Självplågare där. Du är väl preppad för 5-2 i baken ikväll?

Huge: Ben Hogan? Det har väl tillskrivits Gary Player?

Äntligen matchdag! Ska bli skitkul! 35 härliga omgångar kvar.

Huge: "Nä, jag försöker alltid att ha en egen åsikt och inte hålla med andra i alla lägen"

Nu blev det väl ändå lite knasigt? Jag tror det skulle vara så här:

Nä, jag försöker alltid att ha en åsikt lika som de yrkeskunniga proffs inom Brynäs IF s ledning, vidare klankar jag ner på alla onyanserade skribenter i detta forum i alla lägen!

Clarence: Ja, om jag nu tycker att jag har rätt i en fråga så är det väl naturligt att det är i mina ögon och inte i nån annans. Eller hur menar du?
Inte konstigare än när du tycker att DU har rätt i DINA ögon, skulle jag tro...

Huge: "När jag tycker att nån har rätt så håller jag med..."

Problemet är att bara du HAR rätt, i dina ögon...

Som jag ser det behöver vi få in folk framför mål vid avslut. Då kommer clark m fl målskyttar att börja leverera.

KulaShaker:
Ett lag i upplevd motgång har väl sällan marginalerna med sig. Det brukar bli en självuppfyllande profetia till slut att oflytet är orsaken till "allt" elände. Skador, coachen, spelet... oändliga möjligheter att sätta försvarsmekanismerna i spel och lägga ansvaret på någon annan än sig själv.
En organisation som leder ett topplag över tid har beredskap och verktyg för att hantera detta.

Där är vi bevisligen inte än.
Behöver nog bli medveten om problematiken innan "man" (Sätraåsen) söker lösningar åt rätt håll...

« · 1851136 · »