1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774712 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}:
Råkade snubbla över scoring och goalkeeping efficiency. Plats 13 respektive 12.
Hmmm...
Ser också att vi dopat oss upp i ett snitt över 5000 efter 10 hemmamatcher. Alltid något... = )

Peja: Precis, och efter varje enstaka seger hoppas vi att det vänder men sen kommer nästa plattmatch. Karaktäristiskt för bottenlag är ojämnheten. Att spelet stundtals kan vara bra (Rögle var grymma igår efter sin time out t.ex) men effektiviteten är låg eller stt oskärpa i försvar/ målvaktsspel avgör till motståndarens fördel.
Det är där vi är idag. Att som Skrubben påpekar inte borde vara där är en annan sak.

{2064}: Ja, special teams är bra, men ändå är man ett bottenlag. Säger allt om spelet i fem mot fem.

Skrubben:

Du kanske ska vara lite försiktig med
att anklaga skribenter för att medvetet
misstolka inlägg.

Ungefär som när påstår att jag
skrivit att Rögle har STOR chans
att gå om oss. Om du medvetet
valt att misstolka vad jag skrev
eller inte läste vad jag skrev.
Och bara valde att tro på någon
annans misstolkning av det.
Det vet du bäst själv. Är det
det senare fallet. Ja då är det
bara ett "ärligt misstag" beroende
på bristande faktakoll.

För övrigt har vi nu åtminstone
tagit en av de 9 trepoängarna
på hemmaplan som kan leda
till 60 poäng. Återstår nu "bara"
att ta 6 trepoängare borta och
ytterligare 8 hemma.

munkas: Och du väljer som vanligt att misstolka inlägg för att skapa billiga poäng. Ordet "islossning" användes i samband med Brynäs effektivitet. Definitivt inte i samband med resultaten som du tycks tro eller väljer att missförstå.

Skrubben: Många trodde nog islossningen skulle komma efter matchen borta mot SAIK, eller efter hemmamatchen mot Mora. Den uteblev. Det känns som att du överskattar laget ganska rejält och går och väntar på en sju matchers lång segerstreak. Det kommer inte att hända. Det är så många moment som måste klaffa för att vi ska lyckas vinna en match, det är inget bra tecken.

{2064}: Har du sett matcherna eller kollar du på resultaten? Sjödda har infört ett grundspel som gjort att vi hängt med i alla matcher sedan han tog över. Sedan har resultaten uteblivit ändå, men det har berott på dåligt målvaktsspel i kombination med dålig effektivitet.

Att målvaktsspelet har varit svagt sedan Sjödda tog över är egentligen inget konstigt då Fernström varit i kassen i ungefär 80% av dessa matcher. När nu Rautio är tillbaka är målvaktssidan ganska rejält uppgraderad igen.

Att effektiviteten varit dålig denna 10-matchersperiod är egentligen inget att vara orolig över då det skett under så kort tid. Sådant brukar gå i vågor och på papperet har Brynäs tillräckligt skickliga forwards för att göra fler mål över tid. Det såg vi inte minst ikväll att islossningen kanske börjar komma nu.

Skrubben: Tecknen på en vändning, finns de för Brynäs?
Det intressanta är att vi är duktiga på en viktig detalj, special teams. Men gällande skott och målvaktseffektiviter är vi i den absoluta botten.

{2064}: Vad skulle kunna sägas om oss också?

Skrubben: Fast det skulle iofs kunna sägas om oss också iofs men jag håller med om att Rögle fullständigt fallit igenom.

mCm: Men vafan läs tidningen. Aftonbladet: Dsnsken: "Det var en regelbok för oss och en annan för Brynäs."

{5915}: dissade domarna?

{2064}: Jag håller med om att Rögle borde vara bättre än dom är, men som spelet sett ut finns det ingenting som tyder på en vändning. Torsk med 1-6 mot Mora på hemmaplan säger väl allt egentligen. Och det kom matchen efter tränarbytet där man brukar få en positiv effekt direkt.

Har jag fattat rätt att danskarnas coach dissade domarna? Efter att ha sett Brynäs två utvisningar till 3 mot 5 tycker jag hockeyförbundet borde starta en granskning om danskarna har några utbetalningar till domarförbundet i redovisningen.

Rodrigo: Om det nu var en medveten taktik att bara dumpa sista 5? Tror inte det, var nog mer tvunget många ggr pga trötthet och Malmös sista desperata forcering.
Mest oroande nu: status på Bertil och Fälth.
Att Bertil enligt uppgift satt kvar i båset under hela machen låter iofs hoppingivande om det nu stämmer.

Clarence: Men det är POSITIVT att vi vann matchen.

Man kan välja det synsättet om man är lite optimistiskt inställd till livet.

Skrubben: Fast Rögle är lite av ett mysterium. De har en bättre trupp än KHK och Mora. Flera experter tippade dem i paritet med Örebro och Luleå men de har haft samna problem som oss i tränarfrågan. Att de dessutom lånar ut sin största Elvenes talang är underligt...
När det går snett i början av en säsong så är det väldigt svårt att reparera det under säsongen.

Huge: Så du har slumrat ett par timmar i alla fall. Ja det ÄR negativt att inte kunna stänga en match med 3-0 -ledning sen får du fan tycka vad du vill. Godnatt med dig nu!

Clarence: Ljug inte. Du gnällde över att vi saknade tryggheten som krävs för att stänga matchen efter första 20min och 3-0, inte om några sista 5.
Att det blev lite stirrigt sista 5 är kanske naturligt med Fälth, Bertilsson och Sunken(?) borta.
Men du lyckades som vanligt hitta nåt negativt att dra fram, trots vinst och en bra genomförd match.

Rodrigo: Lite det jag försökte påtala också strax efter matchen. Men då kom förstås herr Huge med följe snabbt fram och bannade mig...

Clarence: Bedrövlig taktik för att stänga matchen. Dumpade bort pucken mest sista 5. Att man backar hem lite vid ledning har jag inga problem med. Men att ge bort pucken till motståndaren gång på gång är som att be om ett baklängesmål. Annars mycket bra genomförd match!

Skrubben: Nej det tror nog inte jag heller att de gör. Men i övrigt blir det strid...

Skrubben: Spelar ju ingen större roll om både bottenlagen måste kvala.

Alla bottenlag vann idag utom Rögle som nu sitter på 9 raka förluster. Är det bara jag som ivrigt väntar på Enarangers analys som ska förklara att Rögle har stor chans att gå om oss i tabellen? 😁

Zzz: Bertilsson satt kvar i båset under matchen vad det nu betyder. Fälth såg ut som en långtidsskada,

Forsberg 1978: vi får ta ner Linköping på jorden på Tisdag 👊👊👊

Djurgården vek ner sig. Kul.

Blixt1980: ???

Forsberg 1978: Jo det var ju det vi fick. Vi vill väl klättra i tabellen och täppa igen luckan mot den övre sidan av tabellen :)

Zzz: Sunken spelade. Fälth tror jag fick ett skott på sidan av knäet.

Ingen hjälp av Dif och Luleå fick Vi!

ellis: Jannes pojk målade igen för Luleå

Det bästa vore om Fälth blev hockeypensionär och vi kunde plocka in en likvärdig ersättare som inte konstant är skadad. Tyvärr är Elias skadat gods.

Huge: Klev Sunken av? Bertilsson och Fälth försvann ju men Sunken spelade väl på slutet?
Det såg inge vidare ut med Fälth, tog sig knappt av isen. Bertilssons skadetillfälle såg jag inte.

Ingen hjälp verkar vi från vare sig DIF eller Luleå ikväll. Suck...

Karlskrona leder mot DIF efter två perioder, hoppas det rättar till sig.

Clarence: Det var din förvåning över brist på trygghet jag avsåg med mitt insomningsråd.
Du måste ju vara jävligt trött om du på allvar kräver att spelarna borde visa trygghet och bara spela av matchen, när Bertilsson, Fälth och Sunken förvinner och Mannberg får ersätta som back.
I övrigt gläds jag över din uppskattning över vinsten, ett klart steg framåt i din supporterutveckling... 👊😉👍

Forsberg 1978: He, he nu blir det en wirre hos min familj som bor bakom Gavlerinken...fira är viktigt när vi väl vinner...sen stundar tre borta raka bortamatcher innan vi får spela hemma två stycken...både Örebro o KHK bort bl.a och dom blir extra viktiga.....skål bröder negativa som positiva :)

Clarence: Det är allt som oftast du som är negativ. Det kan väl till och med du erkänna🙄

Huge: Alltså, jag skriver att jag uppskattar segern ikväll. Då vill du att jag ska somna om. Så vem är det som neagtiviserar??

Clarence: Fint att du fokuserar på det negativa.

Sluta bråka nu BARN!!!

Clarence: Trevligt? Du måste ju vara rejält ledsen nu, hade du inget mer än dålig trygghet att gnälla på?
Jag är besviken....

Huge: Va! Klockan snart 18 och du är fortfarande uppe och sprider dina spydigheter. Kryp ner nu så vi andra får lite trevligt här inne!

Har CMore blivit lata? Studion lägger av nu...

Clarence: Phuuuu! Skön vinst. En match som egentligen borde slutat 8-1 var ett avslut från att sluta 4-4. Det märks verkligen att laget är vana med att hitta sätt att förlora... 3 pinnar och 2 vinster på 7 senaste. Trendbrott?

Clarence: 3 ordinarie backar borta i sista, ett BP i 3 mot 5 och du undrar varför det saknas trygghet att stänga matchen.
Haha, somna om...

Ja det var en skön trepoängare. Tryggheten att stänga matcher finns inte, ska inte behöva bli spännande med 3-0 hemma efter 20, men vi får glädjas åt alla segrar som kommer denna säsongen.

Det vart lite skador.......

Haha vilken saltig tränare hahaha. Sopa!

« · 1852023 · »