1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774672 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: klockren profilbild 👍

1-0 är i underkant nu gäller det att vi kommer ut och kör på för fullt i andra och inte släpper in Rögle i matchen! Snabba pass ur egen zon så vi inte spelar fast oss i egen zon och blir av med pucken som så många gånger förut!
KÄKA PUCK!!!

pekka85: fälth som inte träffar mål. ..

pekka85: Tveksam inledning men vi är det klart bättre laget. Med spelövertaget och PP:na vi hade borde vi haft ett mål till.

Anders Berg: Jensen för helvete!

Vilka håller David Persson på ikväll?

{2064}: Börjar matchen menade jag...

Zappaholic: Fan vad skönt att vi har denna kedja! Ikonen är sååå bra! Tycker vi har arbetat oss in i denna period. Fan, där ska det vara 2-0!

Back: Drew har börjat bra!

Back: vilka mål dom gör... shit va snabb han var där Ikonen

JAAAAAAAAAAAAA IKONEN ÄR EN BULLDOG!!!

Back: ikonens mål

Firma Ikonen Palushaj levererar!

pekka85: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Aaron!!

{2064}: Adam får speltid!

bradberry: Börjar? Har vi inte gjort så hela säsongen?

Back: Vi börjar med att fuska kraftigt i egen zon.

Varför ska de spela så här nu????

Forsberg 1978: Segaste kommentatorn och Sören i randigt, usch! Nu hoppas vi på Miller-effekten!

Tycker inte om att Rögle ser hetare ut inledningsvis.

Forsberg 1978: Blir tufft men nog fasen skall vi ta poäng mot amrisarna från Skåne. Spännande att se next generation Elvenes som är överlägset poängbäst av juniorerna i HA.

Nu Gävlar kör vi!!!! KOM IGEN NU BRYNÄS!!!!!

Miller effekt på g inför morgondagen? Det ser ut så enligt Brynäs hemsida där 3 5 sektioner är helt slutsålda. Verkar skumt då dessa sektioner brukar vara halvfulla i vardagsmatcher. Vi får väl se imorgon men ibland känns det som att Brynäs biljettsida lever sitt egna liv.

Leonardo: Provar denna tråd innan match . Någon som vet vem som står idag ?
Vill se ett hårt jobbande lag i dag å 3 pinnar hem till Gävle .

Rodrigo: Ignorera bara, inget att bry sig i ;)

Ove Myling:
😆

Enaranger: Du vet väl att eftersom Mora har mött så dåliga lag senaste månaden så kommer inte deras poäng att räknas in i tabellen...

munkas: Sen måste du ju tänka på att när Brynäs spelar så möter dom alltid lag som är något av följande:
-Har en vinnande trend
-Revanschsugna efter en förlustrad
-"Spelar sin bästa hockey för säsongen"
-Har tur
-Har hockeygudarna på sin sida
-Har en målvakt som gör sitt livs match
-Har forwards som gör mål där man annars missar 99 av 100 ggr
-Har uppåtgående form
-Är på väg att vända en negativ trend
-Har fördelen av att spela inför hemmapublik
-Har fördelen av att kunna spela avslappnat på bortaplan

För att nämna några

Börjar bli enormt trött av att Huge alltid tjafsar om något så fort man går in här. Spelar ingen roll om vad, alltid är det något.

munkas: Ja, här gäller det att svartmåla så mkt som möjligt utan att veta närmare vilka skador det handlar om och en rimlig prognostid för återkomst.
Och för att sakna Bertilsson OCH Palle, Granis, Boqvist och Sunken senast så var vi jävligt dåliga på att falla ihop....

Huge:
På en höft sammanfattar väl prestationen i höst.
På en höft i höst.
I öst är det höst.
Hör min röst.
Dags för törst.

{2064}: ”Men jag håller med om att vi borde ha dem efter oss när vi har en hel trupp att använda”

Det tror jag också. Frågan är om vi kommer ha det, någonsin?
Just nu saknas Paille, Boqvist, Granis, Bertil och Sunk. Paille har vilat i över två veckor och det kan lätt bli några veckor, månader till innan man hör ett ord. Bertil och Granis turas om att vila några omgångar i stöten. Boqvist har inte ens testat handleden i matchsituation ännu och Sunk börjar bli mer och mer skröpplig. Det räcker ju i princip att Bertil är skadad för att laget ska falla ihop. Vi har ju sett tydlig statistik på att poängsnittet sjunker utan Bertil.

Zappaholic: Hittade den här Haiku-dikten på nätet:

”Höstrusk - vinden isar kring Gavlerinken
Mora laddar upp
Ragnarök”

*författare: Enaranger, svensk poet

Enaranger: Exakt VAD skulle vara halvspydigt?
Jag blev bara förvånad över att du inte räknade in motståndet när du försökte visa hur mkt bättre Mora varit dom senaste 7-8 matcherna, jämfört med de övriga lag som du antar att dom kommer att få slåss med för att undvika kvalspel.
Var det bara en miss eller bortser du medvetet från motståndet för att få mer vatten på din kvarn om hur mkt bättre Mora varit?
Oavsett så borde väl infon om motståndet ligga på DIN lott att ta fram och inte min, även om jag självfallet hade kunnat kolla upp det själv.
På en höft känns det iaf som att Mora har mött på papperet enklare motstånd än Brynäs.

dAVydov: Snart skriver han i haiku-form :-)

Enaranger: Varför skriver du alla dina inlägg i versform? Blir alltid att jag läser dem som dikter :)

Riktigt viktig match ikväll (igen), är redan nervig som fan.

Huge:

"vilket motstånd dessa lag ställts mot"

OK.
Om du nu är intresserad av den informationen.
Då föreslår jag att du lägger ner tid på att ta fram den informationen.
I stället för att skriva ett halvspydigt inlägg.

Det enda jag hade gjort var att lägga lite tid på att ta fram information.
Och sen presentera den. Om du då vill ha ännu mer detaljerad info.
Lägg då som sagt tid på att ta fram den informationen själv.
Och presentera den här.

HitTheLights: "Det är väl vanligt att nykomlingar tar en hel del poäng första halvan av säsongen för att sedan sjunka som en sten. Brynäs gör förhoppningsvis tvärtom."

Ja, Brynäs brukar ju vara grymma efter jul!

Honken: Nja, oftast brukar nykomlingar prestera bra första året för att nästa vara sönderlästa och då krävs det högre kvalitet i truppen för att hänga kvar. KHK undantaget, de är humlan.
Men jag håller med om att vi borde ha dem efter oss när vi har en hel trupp att använda.

Enaranger: Mora har tillfällig formtopp, kan aldrig tänka mig ens i min vildaste fantasi att de inte skulle få strida in i det sista för att få undvika kval. Vi kommer garanterat lyfta förbi dem.

HitTheLights: Lite märkligt att Enaranger, som skriver långa inlägg med massor av parametrar som grund för sina teorier om lagens utveckling, nu totalt bortser från den viktigaste parametern om man ska bedöma lagens prestationer: vilket motstånd dessa lag ställts mot.

Enaranger: Det är väl vanligt att nykomlingar tar en hel del poäng första halvan av säsongen för att sedan sjunka som en sten. Brynäs gör förhoppningsvis tvärtom.

På de 7-8 omgångar som spelats den senaste månaden.

Då är Mora klart bäst av de 4 lag som tampas om
att undvika kval. De har spelat 8 matcher och
tagit 13 poäng (1,625 poäng/match).

Karlskrona har spelat 7 matcher och tagit 7 poäng.

Vi har spelat 8 matcher och tagit 7 poäng.

Rögle har spelat 8 matcher och tagit 3 poäng.

Mora har tagit oroväckande många poäng.

Tjurn : 3 x 3 är ju 9

:-)

Steenm: Förstår frustrationen men samtidigt så ser jag logiken i det med. Skulle det gå att boka bortastå på samma sett som resterande biljetter så skulle ju bortastå bokas upp av hemmasupportrar när det är högtryck på biljetterna.

Så fruktansvärt less på hur onödigt komplicerat det ska vara att stötta sitt lag på bortaplan i den här serien. Att behöva gå via en extern part och inte boka som vanligt när man vill stå i bortaklacken är bedrövligt.

Någon som vet hur jag ska gå tillväga om jag vill stå i klacken i Linköping imorgon? Hittar ingen info om detta på någon av supporterklubbarnas hemsidor.

Suck...

munkas: vi får vara optimister nu ja tror på 6pinnar

munkas:
Snarare avlastning mentalt och bättre prestation. 5-6 p. Yiiiiha!

Tjurn : Aj då. Bertil och Granis borta alltså. Den lövtunna truppen åker på bortaturne. Räkna med 0-2 poäng på 3 matcher.

Alexander Bjurström har skrivit ett 2 års kontrakt med Brynäs. 100minutersregeln

Westfält har också spelat 100 minuter. Men där har man inte ett kontrakt än.

KulaShaker: vi ska ha 6 el 7 ett måste

« · 1854667 · »