1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774330 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: På hela 4 minuters speltid

Halloj, apropå Brynäsanda som jag skrev om igår att Sjödin tagit tillbaka i laget. Här kommer ett lästips om bröderna Salming. Det är väl Brynäsandan personifierat. Med

Ett tips till Sjödin är att ta in någon av bröderna eller båda för att inspirera lite runt ämnet "alltid tävla och vinna till varje pris".

Skrubben: hmm. Iof sant. Sätt då nån annan än Carlsson där. Min tanke är främst att få ihop Palushaj med sin kedja igen

Inkazar: Det blir helt fel med klubbfattningarna om man gör på det viset.

mattiask: det var också det enda misstaget på hela matchen. Annars var han iprincip felfri. Hans poke-checks är fantastiskas att se. Alltid rätt avvägda.

Påtal om backar och mål. Lucas Carlsson måste få en PP plats snart. Varför inte sätta honom på Palushajs plats i Pp1 så får Ölund-ikonen-Palushaj spela tillsammans i PP också. Blomman tar liljewalls plats och Palushaj blommans.

KalleTeodor: Håller helt med dig angående AB.
Såg tyvärr inte matchen igår, men sett highlightsen och enda misstaget man ser AB göra är när Calof bryter in på kassen. Då tappar AB honom helt.
MEN samma misstag har Dahlin gjort och kommer Dahlin även göra i fortsättningen.
Har man en spelare född 2000 på väg in i laget så måste man våga lite som coach.
En spelare måste få lära sig av att göra misstag, men även göra mycket rätt.

Nu skiljer det självklart enormt mycket mellan J20 samt SHL, men har man gjort 10 mål på 16-17 matcher i J20 så skulle jag med glädje vilja se AB i ett PP framöver!

{6984}: Bulan på ena sidan och sjödda på andra sidan det blir ett par intressanta matcher ..kan knappt vänta till Torsdag.

Zappaholic: minns januari förra året då Brynäs sjönk som ett sänke genom tabellen. Så även Bulan misslyckades med att väcka laget under en lång period. Det var först när skadeläget i princip tvingade honom att köra in junisar i fjordelinan. Det var ju mycket deras energi som drog med sig laget snarare än att Bulan körde nån slags hårtork.

Zappaholic: Helt rätt och jag tror Sjödda kommer trycka hårt på detta de kommande dagarna. Han är tydlig med det i intervjun.

Zappaholic: Håller helt med. Samtidigt...med den säsongsstart vi haft i höst så vore det märkligt om brist på ödmjukhet plötsligt blev lagets problem....

Skrubben: Det som kan bli en risk för Brynäs nu är att de faktiskt börjar ta åt sig av vad media skriver, vad vänner och ”folk” på stan säger, alla klappar i ryggen etc.

Här gäller det att hålla sig väldigt kall, att förstå att det är riktigt hårt arbete som gäller. Coacherna är oerhört viktiga här och det var detta Bulan var så bra på. Att ligga på alla hela tiden.

luckyluke: Skönt att vakna upp idag eller hur!

Angående Fälth så tyckte jag att han var grymt bra i slutspelet förra året. Där visade han verkligen varför han värvades med bra fysiskt spel och spets i offensiven. Men i serielunken verkar han vara ett snäpp ner i fokus och gör en del misstag.
Vad gäller pp så håller jag med om att det är lite brist på mod och eller fantasi att inte prova Larsson eller Boqvist som point. Om man nu råkar ha en av världens mest lovande offensiva backar i laget så tycker jag förstås att man ska ge honom chansen. Speciellt som spelet är hyfsat men vi får inte till avsluten så kan det väl vara värt ett försök. Igår hade vi t ex 5 min pp som var en enda lång gäspning.

Jag hyllade Sjödin igår och detta är det enda som jag tycker man kan kritisera honom för. Samtidigt är det ju lätt att förstå att han spelar "safe" i det läge som rådde när han tog över laget.

Jag hoppas och tror att man ger Adam en lite större roll i CHL-spelet.

PS. Vet inte om det är fler som sett det men laget är inte alls med på den typ av offensiva spel som Adam spelar. Vid tre tillfällen har Adam klivit upp i mittzon och varit helt ren men vid samtliga tillfällen har puckföraren missat tillfället och istället tappat puck. Ska bli kul att se första gången som passningen kommer och Adam får pucken i fart genom mittzon. DS

Inkazar: är inte vidare vass på tyska men det är ett skämt, och sen säger han att han är glad att ha Caporusso tillbaka i laget.

Pigalle: nån som kan tyska som kan översätta vad dom menar med träningsläger i Sverige?

Brynäsgubbe: nä han är kvar på Hockeysverige. Men jag är rätt säker på att han fått munkavle. Och skriver mest Nhl tror ja.

Luleå–Brynäs på torsdag – där kan man snacka sexpoängsmatch!

Har ni sett att idioten Robert Pettersson inte twittrat sedan början på maj? Fruktansvärt skönt att slippa se hans dravel med jämna mellanrum. Har han fått kicken från Hockeysverige efter sitt vidriga utspel om Blomqvist?

Sådär. Det här är otroligt viktigt i vårt läge. Starkt av killarna!
Uppladdat:

500x0-c89c5b9f-0979-4dff-8e2d-1652925145a6.jpeg

Pigalle: Hoppsan, blev en felpost här. Får göra ett nytt försök eftersom jag tänkte bifoga en bild.

Louie Caporusso - "Trainingslager in Schweden"

Leonardo: Måste ju spela skadad!

Davey85: Japp....Nashville är bra och Ekholm en av de bättre backarna i NHL...spikat Nashville på kupongen....tror också att Flyers måste byta coach, lite som Brynäs där med Melin..Flyers har bra spelare men spelar som om de har ångest, vart tog Bobby Clarke typen i vägen som anförde tonen för laget, publiken buade ju ut dem ikväll...å in med Lindblom nu i laget

Skrubben: Ja! Tycker själv att CHL kan ha potential i framtiden men just nu behandlar ju dom svenska lagen det rätt mycket som träningsmatcher. Så varför inte \"experimentera\" med A. Boqvist i träningsmatcher? Med den potentialen han har kan det falla väl ut. Det är ju liksom inte bara slump att han rankas som bästa backen i nästa draft efter Dahlin (som redan har en betydande roll i Frölunda). A. Boqvist är den största talangen vi har haft sedan Bäckström liksom, så låt Boqvist få mer speltid!

Skrubben: Du är inte ensam. Viktigt nu att laget håller huvudena kyliga och fortsätter med ett hårt jobb. Vi är fortfarande i ett prekärt läge. Vi ligger 10a liksom... 2p ner till fjärde sist.

Är det bara jag som fått så stor hybris nu att jag på riktigt sitter och räknar hur tabellen kan se ut efter att vi svept Luleå i back to back kommande vecka? 😁

luckyluke: mannar! Vågar vi tro på 4 p i dubbelmötet med bulans nya grabbar?

{6984}: sa inget om att köra med 2 backar, sa att jag vill se någon av dom bara

luckyluke: Varför ens köra med två backar? Kör med 4 forwards istället...

Instämmer helt ang Fälth, tycker det är märkligt att han får lira PP då han känns lite osäker med pucken. Känns som att det är stor risk för farliga kontringar med han på blålinjen i dessa lägen. Dom borde prova någon yngre back som har sin styrka i den spelformen i PP2 uppställningen. Hade varit kul att se A. Boqvist eller Carlsson på pointen där, eller varför inte Larsson. Först var det Kilström som fick chansen och nu Fälth, verkar som att alla äldre backar går före där... Våga chansa lite vafan :)

Skrubben: Fält har inte varit bra alls den här säsongen. Minns hur bränd han blev i mittzonen i matchen mot Rögle. Kihlström fick göra en idiotrush för att avstyra friläget.

Rodrigo: Var det bara jag som tänkte på att Adam fick en hel del speltid i tredje perioden? Jag tror det var på bekostnad av Fälth som inte hade någon vidare match idag. Hoppas detta är en början på mer speltid för Adam i de kommande matcherna. Framför allt i CHL vore det väldigt intressant om de gav honom en riktigt stor roll och vilade några mer etablerade backar.

Zappaholic: Ja, det var riktigt kul att Adam fick spela en del idag. Synd att han var inne på baklängesmålet men sådant händer. Han skulle kunna bli en nyckelspelare redan nästa år om hans utveckling går åt rätt håll.

Rodrigo: Håller med dig om Boqvist. Han ser redan bra ut. Några matcher till och han kommer bli grym.

Jag gissar att Adam snart är ordinarie också.

Brynäsgubbe: finns på hemsidan också

Inkazar: kika hur många poäng vi tog mellan typ omgång 30-40'.. var det inte dåär vi typ knappt tog en endany poäng? 👌👍😊

Brynäsgubbe: i SHL appen

Rodrigo: Boqvist ser riiiiktigt fin ut.

pjåtor: Var hitta du den?

Kollade presskonferensen och det är skönt att höra en sådan sympatisk förlorare som Sam Hallam var idag . Gillar den snubben ..sjödda är härlig han också

Inkazar: Intressanta är att att nu har vi 4 st vunna i rad och poäng 6st i irad. förra året var det 3 st som mest i rad med vunna och poäng! Så formen är god nu!

{7981}: du behöver inte räkna. Knalla in på stats.swehockey.se så hittar du det där :)

Ja vi hade 45p. Låg 2a bakom Frölunda

Man har nästan glömt vilken talang Jesper Boqvist är. Visar klass rakt igenom i dagens match. Kommer förhoppningsvis kunna producera väldigt bra med en större roll! En spelartyp som Brynäs behövde mer av den här säsongen.

Brynäsgubbe: Så här såg det ut
0
3
3
0
3
3
0
0
3
3
0
3
3
3
0
3
2
0
3
0
3
1

Brynäsgubbe: om jag räknat rätt 45 poäng

{7981}: Lite statistik. Hur medelvärdet över 10 matcher har förändrat sig.
Snart uppe i 2 poäng/match över 10 matcher!
Uppladdat:

500x0-medelvarde10png.png

Någon som vet hur många poäng Brynäs hade efter 25 matcher i fjol?

Skagge: Helt klart! Om det fortsätter som de senaste matcherna behöver vi inte bry oss om några andra resultat. Men det kan vara skönt att kunna slappna av lite neråt :-)

{7981}: vi behöver ingen luft nedåt då vi ska uppåt 👍🏻

{8302}: PDO? HAde hoppats att DIF skulle ta det så vi skulle få lite mer luft neråt.

Enligt mina egna beräkningsmodeller kommer Djurgården sjunka i tabellen. Tror vi har dom någonstans 7-8 när vi summerar grundserien.

« · 1855610 · »