1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776483 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: BZ är fruktansvärt irriterad och besviken på inledningen men jobbar hårt som fan på att det ska bli ändring ! Bara att hoppas det blir bättre ..messade med honom idag

pjåtor: Jag är lite förvånad att han inte redan dumpat spelare. Det måste vara en tidsfråga innan första spelaren lämnar. Sedan om det är Zanetti, Caporusso eller Liljewall får vi se.

Skrubben: Att dumpa spelare under kontrakt är detsamma som att slänga pengar i sjön. Ska mycket till om Brynäs kan unna sej det. Särskilt om det går så illa att Melin måste ersättas.

{5915}: Brukar kunna finnas desperata lag som tar över kontrakt, precis som Brynäs har gjort med andra lags spelare ett antal gånger de senaste åren. Liljewall, Zanetti och Capo skulle vara bra spelare på allsvensk nivå.
Men det som BZ borde göra först är att signa upp Micke Johansson.

Peja: Med tanke på hur spelarna du nämner presterat, lär Brynäs få ta en stor del av deras lön även efter en försäljning. Inget lag är så desperat, eller så korkat, att man tar dem till "nypris".

Peja: MJ kan hålla i pucken som ingen annan i Brynäs, som få i hela SHL. Men han är ingen matchvinnare med 1 passningspoäng på sju matcher. Sämst tekare bland centrarna. Ska BZ behålla honom får lönen inte inkräkta på en RIKTIG förstärkning.

Peja: Varför inte byta spelare? Caporusso kanske får en nytändning i Karlskrona, in med Rohdin. Liljewall och Zanetti mot Rensfelt?
Ingenting är omöjligt.
Oavsett vad som görs, stort eller litet, så behöver det ske snart. Signalvärdet visavi resten av truppen, fansen och motståndarna är viktigt.

{5915}: vet inte hur MJ’s lönekrav ser ut, fick intrycket av att han inte är önskvärd i andra SHL-klubbar. Korttidskontrakt tyder ju också på det. Håller helt med dig om att han inte ska ha betalt som en toppspelare men han är en tillgång och laget kommer att bli sämre om han lämnar.

Sitter å slökollar lite på Malmö Örebro. Funderar allvarligt på om Malmös klack består av 2 1/2 personer😂

{2064}: Liljewall och Zanetti mot Rensfeldt? Haha, rena rånet i sådana fall. Dumpar bort två påsar skräp och som utbyte får vi en kille som nosar på landslaget 😁

Skrubben: Schhh..inte så högt. Masken kanske hänger här.... 😉

Peja: Tycker MJ:s ton ändrats lite. Från att ha självklart mål att förlänga tills att i den senaste intervjun jag läste, "inte själv bestämt sig"... Känns nästan som FBK lurar i vassen. Med tanke på hans gullande med FBK-publiken kan man ju börja fundera...

...men en gudabenådad tekniker med hockeyhjärna...

bradberry:
Förhandlingstaktik?

Borde gå att få ut mer av honom?

Saxat ur GD
”Saknades gjorde även Jesper Jensen, han skulle träffa en läkare under måndagen och det återstår att se hur länge den viktige centern blir borta.

– Det vet han inte själv ens en gång, säger Melin.”

När vart Jensen skadad?!?

bradberry: MJ är snart kontraktslös, självklart måste han hålla alla dörrar öppna.

Lindström: Med tanke på hans nivå hittills är det väl inte orimligt att tro att han spelat lite småskadad ett tag.

Lindström: Han åkte på en ordentlig tryckare mot sargen i matchen mot Karlskrona.

Nedre etage mot Karlskrona.
B-hallen mot Red Bull?

Auchinleck: Just de här trista CHL-matcherna hade varit intressanta att spela på annan ort, ser de snarare som vänskapsmatcher, men antar att CHL har höga arenakrav.

Auchinleck: Månskensrinken nästa anhalt...

Skall boka 17 biljetter till torsdag och undrar...

Administrationsavgiften på 20 spänn per biljett som de lägger på när man bokar på nätet... Slipper man den om man köper biljetten på annat håll? Typ arenan...(?)

Sunken om läget, saxat från GD:s plusartikel:

"Har man varit med så länge, att man varit ned i kvalserien och vänt och sedan klättrat hela vägen upp till ett SM-guld, är det ganska förståeligt att den rutinerade backen inte känner sig speciellt orolig att spelet kanske hackat lite i inledningen av säsongen.

– Jag känner mig väldigt lugn. Sen kanske jag gör det för att jag varit med om det så pass många gånger. Det känns som att det vi ska rätta till, det är ju inga jättesvåra grejer heller, så ja, väldigt lugn."

Kanske kan lugna dom mest otåliga svartmålarna härinne en aning... :-)

bradberry: ring eller maila till Kari. Ska du ha 17 biljetter kan du nog tillomed få lite rabatt.

bradberry:
Har du vunnit på Triss Premium? 😎

bradberry:
Loge, Brad, loge!

Laget ikväll enligt hemsidan. Noterar att min gissning att Marcus Westfält snart får chansen i A-laget slår igenom. Kul tycker jag!

Backpar blir Jörgen Sundqvist och Lucas Carlsson, Lukas Kilström och Henrik Larsson, Marc Zanetti och Ryan Gunderson. Sjunde back är Marcus Ersson.

Mikael Johansson och Aaron Palushaj på kanterna med Linus Ölund som center.

Daniel Paille och Juuso Ikonen får Jacob Blomqvist som center i andra kedjan.

Christopher Liljewall är center i den tredje kedjan och får med sig Daniel Mannberg samt Johan Alcén.

Fjärde linan blir Louie Caporusso och Alexander Bjurström med Marcus Westfält som center.

förste tränaren i de 2 högsta ligorna att få sparken blev Mats Waltin. gillade han som tränare i Västerås

KalleTeodor: Tog ett tag innan Melin reagerade. Skrev ett inlägg om Vallentunapöjken innan KHK matchen. Hade varit perfekt att låta honom debutera där. Givet det motståndet hade han väl hängt ett par baljor också.

{2064}: Ni har en chans på Dahlen tydligen, men självklart hoppas jag ju på att han väljer oss. :)

Sputnik: Som jag sagt tidigare så tycker jag att det vore en fantastisk förstärkning att få in Jonathan. Riktigt vass målskytt men kanske framförallt en oerhört bra attityd som Brynäs skulle behöva.
Kollade ganska många matcher med Timrå ifjol för att följa bl a Boqvist utveckling. Ni är duktiga på att utveckla spelare och ge de som har potential stora roller.
Av den anledningen kan man förstå att även Timrå är ett alternativ för JD.
Vore ju inte första gången som Brynäs tar del av Timrås talangutveckling...

Sputnik: JOBBA BENGTZÉN!!!

KalleTeodor: Blir väl på bekostnad av Magic i så fall då... Vore synd om det blev så... Hellre att man löser Liljewalls kontrakt...:)

KalleTeodor: Dahlén-Ölund-Palushaj?

bradberry: Varför då? Dahlén är ytter och Micke är center. Tror inte dom har någon sammankoppling alls faktiskt.

KalleTeodor: 19 år, fortfarande under rehabilitering, oklart när han kan spela, oprövad i SHL. Brynäs frälsare eller kedjekompis med Liljewall?

KalleTeodor: och var är Adam Boquist? Han spelade inte i J20 heller.

Skrubben: "Dahlén är ytter och Micke är center."

- Är det därför Micke spelar ytter ikväll...? :-D

{5915}: Ang Adam så såg jag att det blev en utvisning på checking to the head i Brynäs match mot AIK. Ungefär i samma veva slutade Adam soela. Fruktar skada på honom utan att veta säkert.

Ang Jonathan så hoppas jag att Brynäs kontrakterar honom för att jag är ävertygad om att han vore bra för Brynäs. Men det är ju fritt fram att tro nåt annat...

bradberry: Han spelar ytter för att vi har enormt svag bredd bland våra ordinarie yttar idag. Då får han ”offra” sig 😉

{5915}: en "no-brainer" chansning om ni frågar mig.

Rookie avtalets rekommendationer: 23k månaden.

Med tanke på vad vi eventuellt kan få för den summan är det inget att fundera över.

KalleTeodor: Frågan man ställer sig är NÄR blir han bra för Brynäs?
Spelbart skick i januari kanske?

Inkazar: Billig är han med sin unga ålder plus att vilken profil för hela SHL och Brynäs, såna talanger man vill se, lite unik i sitt spel runt och nära målet.

Bröderna Boqvist och Ölund skulle jubla att få in Dahlen!=)

Inkazar: Ja är det den lönen som gäller är det ju inget snack såklart

Så HS-vänner! En klassisk sportkrock ikväll. Vad ser ni?

- Brynäs-München?
- Holland-Sverige?

Svor jag i kyrkan nu kanske...?

Brynäs spelar 18:30 medans Sveriges match inte börjar förrän 20:45!

Skrubben: Boqvist är ytter men man ersatte honom med Micke som är center.
Jag hoppas dock att Brynäs kan både behålla Micke och få in Dahlén. Behöver en till ytterforward för en toppkedja!

bradberry: Ska mycket till innan jag ser en fotbollsmatch frivilligt 😂

bradberry: matchstart 18:30 på hockeyn och fotbollen 20:45. Räknar kallt med att hinna se bägge :-)

Nubben har lekstuga med Bengtzén! :-P

Att Jensen skulle bli skadad den här säsongen också kom inte direkt som nån överaskning för mig. Karln kan ju inte ta emot en tackling och stirrar puck som en sämre junior. Komme inte hålla i längden. Han måste bli starkare men framför allt mer vaksam. Annars kommer han vara skadad likt Berra.

« · 1840489 · »