1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776441 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bifhjärta: Hoppas det täcks av ökade intäkter bara....

Forzzen: Precis. Det måste vara en obekväm jävel. Finns inte så många såna att välja på. Rönnqvist eller Wikegård skulle passa bäst.

Jag gissar att det blir Wikegård

{5647}: Skillnaden tycker jag mellan BIF å SAIK är att SAIK har en kärna av framträdande spelare som har varit i klubben länge typ JL å OM och dessa drar med sig som ett lokomotiv övriga spelare. Detta är något vi saknar och inte riktigt haft sedan 2012 med Silverberg i täten och därför är vi i ett läge där det behövs någon som Bulan för att leda laget, någon som är på dom hela tiden.

Zappaholic: Vet inte om jag blir så sexuellt upphetsad av Wikegård, engagemang har han men har alltid tycket att han varit en mer dumpa å kör tränare. Vill ändå att man går in med puckkontroll om möjligt.

Forzzen: Jag håller med fullständigt i det resonemanget.

Forzzen: Jag vet inte om ett av kriterierna för Brynäs när de väljer ny huvudtränare är om du får erektion eller inte. Jag hoppas och tror inte det.

Forzzen: Ja, det vore bra att ha spelare som är för dåliga för NHL, eller väldigt hemmakära som vill dra loket som du säger:) Våra spelare är för bra på andra sidan:)

Zappaholic: "Posta gammal skit". Haha, den var bra! Bengtzén gjorde bort sig mega deluxe. Melin var som bäst förra århundradet.

Anders Berg: Ja. Posta en gammal artikel totalt utan relevans.

Det är väl bra att Bz också står för att han gjorde fel. Det borde fler lära sig av.

Anders Berg: kul att sparka in öppna dörrar?

Zappaholic: munkas kan vara jävligt obekväm...

Niklas Gällstedt skulle säkerligen vara intresserad av uppdraget! Ligger pyrt till i Schweiziska Kolten just nu(sist i tabellen).
Spelat 7 säsonger för Brynäs, och barnen är uppväxta i Gävle.

Kan han vara något för Brynäs? Har i övrigt dålig koll på hans ledarstil

{5915}: Anders Berg som sportchef och munkas som head coach.

Dream Team.

pjåtor: Ja, det verkar ju faktiskt vara så...

Fast jag tror att det hänger ihop med hur dagens hockeyspelare utbildas. Det är mycket mer fokus på detaljer och individuell utveckling av teknik och även hur du ska röra dig mm. Det innebär att dagens unga hockeyspelare är betydlig bättre utbildade. Men jag tror också att man är van att få ganska detaljerade instruktioner om hur man ska spela. Att då få en tränare som inte fokuserar på detaljer i spelet skapar förvirring.

Alltså, min uppfattning är att det inte i första hand är den pådrivande sidan som är viktig och som saknats. Utan energin och passionen att gå igenom, utveckla och förbättra alla detaljer i spelet.

Mardrömmen är 0-5 i arslet i morron. Hur gå vidare efter det? Och så Rögle på torsdag.
#detkanalltidblivärre

KalleTeodor: Så är det säkert ..jag tror att det vore bra om det kommer någon utifrån som inte spelarna i Brynäs från juniorled upp till A-laget känner till . Inga förutfattade meningar liksom

Zappaholic: Jaha. Man vaknar och får nyheten om att Melin fått gå. Ja det var nog lika bra. Speciellt om han inte har spelarnas förtroende. Ändå tycker jag att man är väl hård mot Melin i och med att endast han får skulden. Jag menar Sjödda har hand om backarna och defensiven? Kan han se sig i spegeln efter hur det sett ut? Pekka Alcén har hand om målvakterna som underpresterat. Sen har vi en Kapten som tillåtit att spelare maskat. Till sist spelare som uppenbarligen VET hur hårt arbete som behövs för att vinna hockeymatcher på SHL nivå. Eller lärde de sig ingenting under åren med Bulan? Så det känns väldigt billigt att tro att genom att sparka Melin så kommer det att bli bra. Det är i alla fall känslan jag får när jag läser igenom inläggen här.
Nej det känns som att det är dags för en stor portion självrannsakan i hela gruppen. Kanske dags att anlita den där idrottspsykologen igen?
Kanske dags att ta in Stisse Salming som får spänna ögonen i truppen och få dem att rannsaka SIN del i den bedrövliga starten. Att tro att sparka tränaren skulle vara nån quickfix känns mer än lovligt naivt. Det finns fler som har en stor del av detta att ta på sig.

{6984}: sovmorgon?

Zappaholic: Ja du... Värvningarna och tränarinsatsen den här säsongen tror jag nog vi skulle kunna matcha iaf. Sen skulle vi behöva två till i staben. Två gubbar med skygglappar som har huvudet nere i marken. Känner du nån?

{5915}: Jag befinner mig i Florida så jag är lite efter tidsmässigt.

{6984}: Bengtzén har störst del i detta, inklusive de övriga som förordade Melin. P. Alcén kan ju inte hjälpa att vi har målvakter av allsvensk klass - däremot borde han insett det och bett om bättre material att arbeta med.

{6984}: Ja, utan förringa eller nedvärdera det Blomman försökt bidra med för att få igång spelarna, men nog låter det lite genomskinligt och som en undanflykt när han säger att man varit vana med att ha nån som skriker och är på spelarna i båset. Ska det verkligen behövas för att få fart på erfarna spelare som borde veta vad som krävs på den här nivån och mot det här motståndet?
Tror på Perra J eller Leffe Carlsson som tänkbar ersättare.

{6984}: Perfekt, då får du ett litet uppdrag som består i att skanna av tränarmarknaden ”over there” och komma med lite tips och rekommendationer!😉

munkas: Skulle vara Clarence då. Den fjärde kan Berg rekrytera. Han är sportchef.

Zappaholic: Haha, vilket Dream Team på ledarsidan. Fyll på med mylingen och Clarence och SHL har fått sitt eget "De fyras gäng".

{6984}:
Ursäkta en oinsatt på utflykt i Hufvudstaden. Melonen kickad. 2-8 i arslet i hemmaborgen. Vad fan händer i anrika Brynäs?

Huge: Haha blir det Perra så kan dom ju lägga ner, då kommer ju folk tappa intresse helt för Brynäs med en till mysig farbror.
Hur kan du tro på Perra Huge? Känns det som Brynäs skulle gå efter han nu efter ha sparkat Melin?

Visst ska väl spelarna ställa krav osv men om vi tar Clark som exempel så direkt han gjorde ett dåligt byte så va Bulan på han ordentligt.
Annars hade dom ju kunna sätta en kona i båset=)

bisterfinnen: Vad hände med det inte lika anrika mOdO?

Anders Berg: Själv är jag så sjukt besviken på truppen. Här får man chansen att utvecklas under eget ansvar, och vad gör man - fuckar upp helt! Så fruktansvärt less på vuxna människor som inte kan ta ansvar, "det är ingen som säger åt oss var vi ska åka, så då tar vi bandysvängar- buhu!". Trodde mer om Jacke än så men det kanske inte är så jävla lätt att leda laget från fjärdelinan...

När man går igenom alla förslag på tränarnamn inser man att det kan bli värre. Melin känns som ett rätt bra alternativ. Ångervecka?

Zappaholic: Huge som MVtränare kanske?

Huge:
Med tanke på hur många miljoner de får för att göra det de tycker är rätt kul blir man lite skeptisk till hög grundersättning.
Prestationslön (där bandysvängar exkluderas, tack) kanske kan skruva upp ackordet lite.

Vem kan lita på att Blomqvist gör sitt jobb framöver när det behövs som mest?

Handlar det om att skrika och skälla så har ju BZ lösningen på nära håll.
Pecka Alcén.

Greg Scott verkar inte gå allt för bra i KHL. Tänk om han skulle bli ledig och vi ersätter MJ med honom istället. Dom är ju ganska otåliga ryssarna och sparkar ofta spelare som inte presterar. Han hade inte jättehög poängproduktion förra säsongen heller.

{5915}: Ja, kanske. För inte många andra som skulle duga. Dom flesta tränarna i SHL står ju bara lugnt med armarna i kors. Åtminstone vad jag kan se. Dom tränarna har väl gjort upp med laget före matchen hur man skall spela och agera. Undantaget Rönnberg då kanske i Frölunda. Han blir röd och gapar då och då. Dom har 9 poäng. Så, jaa. Köpa tillbaka Bulan(låtsas)? Neej, torskade ju mot Rögle. Torsk mot Rögle är väl droppen det.

{5504}: Tror inte att intresset är direkt knutet till tränarens framtoning (mysgubbe eller gaphals) utan mer till hur laget presterar på isen.
Lyckas Perra J få fart på laget även om han agerar som nån ställföreträdande Beppe i "Godnattstunden" (de yngre kan googla på Youtube, vi lite äldre förstår vad jag menar...), så ska du se att intresset för laget ökar igen.
Om det nu öht har minskat nån gång.... 😀

Auchinleck: Jag tror problemet ligger djupare än så.

Spelartruppen är byggd utifrån ett spel som bygger på aggressivitet, energi och 100% fokus på uppgiften 100% av tiden med aktiv press och överbelastning i defensiven. Ett sådant spelsystem kräver att du är på tårna kanske ett snäpp till än t.ex. ett system med passivt styrspel etc. Om detta skall funka kräver det en ledare som är på dig DIREKT om du börjar fuska. Det sänder signaler inte bara till dig utan till övriga spelare också om vilken kravbild som gäller.

Roger Melins person är inte lämpad för denna typ av spelsystem.

Jag förstår precis vad Jakob menar och lastar honom inte mer än någon annan av spelarna för denna dåliga start. Ledarskap i ett hockeybås handlar ju i mångt och mycket om tydlighet och en förmåga att få spelarna att agera utifrån det man bestämt. I ett spel som Brynäs förväntas spela så blir det fel med Melin men väldigt rätt med Berglund.

atilla: blir det inte väldigt dyrt? Han måste väl vara ur Sverige i 2 år?

Huge: Ånej inte Perra, då måste vi köpa in babelfiskar till hela laget.
Eller kanske inte förresten...

bradberry: Det tar emot att säga detta, men är inte Andreas Johansson precis en sådan tränare?

Nu är hans track record inte bra, men bortser man från det tror jag han är en person som ligger på spelarna direkt med detaljer.

Skrubben: jo. Men nej. Det får inte hända.

Skrubben: Varför ville han aldrig spela för Brynäs trots att han är gästrike och höll på Brynäs som ung? Eller var det kanske så att Brynäs inte ville ha något med honom att göra? Något skumt är det i alla fall och tror därför att det är högst osannolikt att han kommer att coacha Brynäs.

Bengtzén själv kanske kliver ner i båset och skriker lite? Tror hursomhelst fortfarande på en intern - eller nära - lösning.

Chris11: Det har du kanske rätt i. Glömde det hehe

Lunkan:
Trevligt. Jag ställde en fråga helt utan diss. Att mink klubb är på väg åt helt fel håll är relativt uppenbart. Jag ville veta vad som hänt och vad som händer nu...

Skrubben: Frågan är om AJ har det taktiska kunnandet och allmänna vettet som krävs. Bulan kan framstå som hetsig men bakom fasaden finns en samlad, varm människa som kan analysera saker nyktert.

bisterfinnen: Det är väl ganska uppenbart vad som händer här också, om inte annat har du några hundra inlägg som tolkar saken.

Lunkan:
Javisst, men jag ville inte ha pöbelns tyckande eller gissningar utan bara vad som är sagt. Vem tar över, vad är planen. Men bemöda dig inte. Jag ber om ursäkt.

bradberry: Tror att du har fel där. Varför skulle just gruppen Brynäs behöva påminnas om det uppgjorda hela tiden? Det sägs ju ofta att det är fullblodsproffs. Ungefär som tricket med åsnan. Håller man morötter framför ögonen så går den. tar man bort morötterna så stannar den. Var det kanske morötter Bulan delade ut i smyg.
Skämt åsido. Är gruppen Brynäs en särart. Dom andra lagen har ju kört som bålgetingar trots att deras tränare lugnt står med armarna i kors. Tränarens uppgift under matchen kan ju inte vara annat än att justera efter behov. Dessa justeringar skrikes inte ut

Kommer AJ till Brynäs som tränare så stämplar jag ut han är ju för fan inte psykiskt balanserad!

« · 1842007 · »