1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776074 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Är både Rautio och Felix sjuka/skadade blir det en jobbig vecka. Mora hemma nästa lördag, viktig match.

Tjurn : i all denna skit tänkte jag försöka lyfta fram något positivt.
• Palushaj har sett vassare ut på sistone
• samma med Liljewall dock inte lika bra som mot Frölunda men definitivt höjts sig något och krigar på
• sen tog det slut 😂

Tycker man ska splitta upp alcen - Granström - Blomqvist kedjan också , blir för många av ganska lik sort i samma kedja. Skillnad om de hade varit fjärdekedjan som långa stunder förra säsongen, men nu är de en tredjekedja vilket ställer lite andra krav på dom enligt mig. Vi har inte lyxen att använda den kedjan som en fjärdekedja i nuläget tyvärr

Zappaholic: ja han skrev precis samma ord till mig idiot alltså så ge fan å säg vad ja ska skriva å inte

Bratwursten : Palushaj i egen zon är INTE bra.

Bratwursten : Glöm inte nr 79. Största Brynäshjärtat sen han kom in. Är inte stor men jobbar stort!

Bratwursten : 👍👍 bra av dig att hitta nåt halmstrå ivf

Tjurn : Det gjorde han inte. Han skrev, och jag citerar "Har inget med Brynäs förutsättningar att göra. Mer intresset för ligan...Idioti!"

Lär dig för helvete att läsa innan du kastar skit på nån...

Lindström: Hahahaha, dagens kommentar

Zappaholic: jag lägger mig platt missa de sorry 😩

Bratwursten : Måste vara nån höstflunsa som går i laget. Rautio, ev Felix, Paille och Clarke borta idag.
Undrar om inte BZ medvetet lånat ut Zanetti pga smittorisken, sen får vi tillbaka en pånyttfödd back med självförtroende...😀

Huge: Båda målvakterna skadade. Rautio pååkt i frölundamatchen.

Rubrik i dagens GD: "Tommy Sjödins pik till Hockeypuls reportrar: Jag har med mig taktiktavlan så ni begriper."
Det vore kanske bättre om han fokuserade på att få spelarna att begripa hur de ska spela...

Huge: Evige talangen tappar ur pucken ur plocken rakt ut och frispelar en FBK spelare.
Men var väl otur bara....

{5915}: Ok, är det bekräftat?
Låter iaf troligt med Rautio, efterdyningarna av den där smällen mot huvudet när Dahlin försökte hoppa undan i målområdet, skulle jag tro. Hoppas han är tillbaka på lördag, annars såg Ersson bra ut.
Enbart oflyt vid trean och fyran otagbar.

Huge: Ersson såg ut som den junior han är.

tobhund: miss av Sjödin att spräcka två kedjor... Ölund och Palushaj funkar bra tillsammans samt Johansson och Ikonen

Huge: Verkar inte vara sjukdom

Edit: tvåa på pucken
Uppladdat:

500x0-img3096png.png

Huge: Dahlin hoppar in i målgården. Resultat: Träffar mv:s huvud. Allt ansvar ska i detta fall läggas på anfallaren.
När det gäller Ersson håller jag med dig till hundra procent.

Huge: håller med dig på fyran men trean är svagt agerande

Lindström: Ja, på din text-tv kanske det såg ut så. Vi som såg allt live noterade att det var en dålig rensning EFTER Felix missade plock, som frispelade FBK:aren. Men det var väl bara otur när du felanalyserade situationen....

Lunkan: Visst är det så. Men den kan vi skriva på nervkontot. Starkt dock av Ersson att komma tillbaka efter den starten.

Tjurn : Hallå! Nu är jag glad att jag inte läste vad du eventuellt skrev till mig(????)

Det verkar som du missförstod igen... Jag kallade ingen för "Idiot". Jag skrev "Idioti" om upplägget i spelprogrammet... Ber om ursäkt om jag rört upp känslor men den som uppfattade det så måste ha missat ett "i" i mitt inlägg...

Lunkan: På reprisen ser det ut som att Ersson gör som han ska och är tät utefter vänstra stolpen ända nere vid isen, det enda ställe där pucken rimligtvis kan gå i mål sett till hur inbrytningen såg ut.
Ändå slinker den in på nåt sätt, typiskt...

Vill ni låna några spelare från Modo? Tänkte ifall ni vill hålla er kvar i SHL så kanske det behövs...

bradberry: exakt sorry för den

Zanetti spelade drygt 21 minuter i HV idag, fjärde plats i laget. Han har en del brister men han har det saknas hos många i vårt lag: Hjärta.
Har vi verkligen råd att skeppa honom?
Har vi sju backsr som är bättre?

Tjurn : Lugnt!

Zource: Molin ,Eriksson och Sellgren kan vi ta.
Ni får Caporusso, Fälth och nye Ben Perrault dvs Felix Sandström i utbyte.

Modano:

Jag antar att du gick i skolan
med Sjödin och att han kastade
snöbollar på dig?

Modano: Gillar inte din ton. Sjödin är en legend!

tobhund: Tror samtliga spelare i Brynäs hade presterat bättre i ett fungerande lag. Men Zanetti har ju varit riktigt dålig hos oss och det finns ju ingen anledning att ha honom på läktaren. Iom att ekonomin säkert inte ser så ljus ut är det säkert önskvärt om Bengtzén kan dra ner lite på kostnadssidan. Det kanske också är ett krav för att ta in nya spelare.

Hoppas som sagt att han gör fyra solida insatser, sen vägrar Bengtzén släppa honom gratis. Ett byte mot Wännström vore kanon. HV måste ju ha in backar så varför inte?

Enaranger: Skulle ni inte kunna tänka er Hanses som andra målvakt? Han räddade Modo förra säsongen och har räddat Modo flera gånger denna säsong.

tobhund: Har också funderat på Zanetti. Spelet i stort den sista tiden ser enklare och rakare ut i defensiven, nåt som isf borde passa Zanetti. Lite som när Liljewall nu ser ut att trivas och prestera bättre. Undrar hur BZ och tränarna resonerar här, säkert även ekonomi inblandat i det hela.

Zource: Är det något vi har gott om så är det 2:a målvakter.

Zzz: Tänkte ifall ni skulle göra er av med Sandström...

Huge: Zanetti funkade ju inte direkt bra förra säsongen under bulan och det är ju så Brynäs vill spela. Dessutom vill alla shl lag sätta hög press, vilket zanetti generellt har svårt att hantera, hoppas Hv tar honom! Gillar honom annars som person och så och önskar honom all lycka ifall han lämnar

Huge: Angående Felix Huge, det borde ju finnas en viss gräns där man tröttnar på att säga det va backar som inte gör sitt jobb osv.

När Felix är så ojämn så får ju dom som avskyr honom mer vatten på sin kvarn. Börjar själv ge upp hoppet på honom allt mer om jag ska vara ärlig, och det har garanterat fler runt Brynäs med, från kansli till spelare!

Har svårt att sitta och motivera mig själv med att backarna inte gör sitt framför eget mål, men vissa skott som han släpper förbi ska han ju bara ta.
Och det är ju nästan i varje match han släpper in ett billigt mål.

En fråga till alla som idiotförklarade Nyströms krönika igår (och mig): Vilka spelare klev fram och tog ansvar idag?
En genomsnittlig SHL-spelare spelar ca 2,5 timmar per månad på isen i matcher. Han uppbär en månadslön på sex siffror inkl förmåner. Ska denna spelare verkligen behöva en tränare som skriker: "Jobba hårdare för fan! " i hans öra efter varje 20-sekundersskift eller har spelaren något eget ansvar?
Till alla er som säget att det är jobbigt i motgång och det var mer lössnö i våran anfallszon och man borde byta planhalva efter 10 i tredje säger jag:
De enda som kan vända detta är spelarna. De måste komma samman som grupp och vara beredd att offra några tänder för laget och en seger.

{5504}: Du är brynäsare va?

Zzz: Wännström vill väl inte HV göra sig kvitt? Varför får du för dig det?

Zzz: HV måste även ha in forwards. Det är inte bara backar det är skralt med där.

Och att då byta en produktionsledare mot en defensiv back med långt ifrån samma kvaliteer i nån del av banan är ruggigt ologiskt.

Bratwursten : Ja, tänkte väl mer på dagsläget, då till att börja med ett mer defensivt upplägg måste till för att kunna bygga därifrån, och på så sätt få den trygghet som krävs för att i slutändan få till ett spel med hög press, som vi i grunden VILL praktisera. Och då borde Zanetti kunna vara mer till sin fördel sas.

Huge: Säsongens ekonomi förstörde man när man kickade Melin. Ny headcoach kommer säkert att vara dubbelt så dyr och kostnaden för Melin har vi dessutom. Även om laget uppträtt ynkligt i många matcher så är säsongens tavla kicken av Melin!

Inkazar: Helt rätt, lite önsketänkande.

{5504}: Tror det är ungefär likadant i alla lag: målvakterna släpper in till synes billiga mål i nästan alla matcher. Tror mer att det ofta handlar om att man i besvikelse vill ha en enkel syndabock att skylla på när det är mer komplicerat än så.
Utesluter dock inte att kritiken ibland är befogad och Peckas ord på twitter när han säger att det inte bara är att köpa eller sälja nytt, kan ju tolkas både som kritik och försvar av Felix.
Personligen tror jag att man har förtroende för Felix och att det mesta handlar om att få övriga laget att hjälpa mv bättre.

Lag som tar så här extremt få poäng
hemma brukar ju få kvala.
Vårt hemmafacit är i nivå med de sämsta
lagen på bortaplan. Så för att vi ska hänga
med de andra bottenlagen måste vi vara
extremt bra på bortaplan. Troligen minst
bland topp 2 i bortatabellen.

Mora har spelat rätt få matcher hemma.
Och de är rätt bra på hemmaplan.
Så när de kommer ikapp med antalet
matcher hemma. Då finns stor risk att
de rycker ifrån oss med ett antal poäng.

Topp 10 börjar också glida iväg nu.
Många av lagen på plats 7 - 10 är
ju lag som förväntas stiga i tabellen.
Och Luleå känns som de fått för
dålig poängutdelning till det spel
de haft.

Nej. Det blir till att helt hoppas på
en elfte eller tolfte plats.

Enaranger: Torftigt som tusan, men håller med. 11-12:a, då klarar vi oss kvar åtminstone.

Sitter och tittar på reprisen av HV-KHk. HVhar en back som heter nåt på Z . Han är bra, spelar enkelt. Vi har tur som har åtta backar som är bättre än han...

tobhund: Ironi ser jag men du kan va lugn, HV kommer lämna tillbaka Zanetti snart så då kommer han att frälsa Brynäs igen

tobhund: Isf en nödvändig tavla. Vem vet hur det sett ut med Melin kvar? Sannolikt sämre än utfallet efter att han försvann. Sjödda och Janne känns ju som lite av Bulans adepter och vet hur vi ska spela, hittills känns dom iaf som fullgoda ersättare för en ev ny huvudtränare utifrån. Såg förresten BZ äta lunch med Thelin i Gavlerinken förra veckan innan Moramatchen, för vad det nu var värt...

« · 1846408 · »