1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775922 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis:

Caporusso värvades ju innan slutspelet.
Och hade vi inte gått till final, utan åkt ur i kvartsfinal.
Då hade nog han varit den dyraste spelaren vi haft
råd med. En chansning som inte föll väl ut.
Något som klubbar med svag ekonomi tvingas göra.

Enaranger: Hur som haver måste det väl rimligen komma in nån spelare nu då. Med både Johansson och Caporusso bortplockade.

Pettisbif: du om nån som sitter på sån jäkla info borde väl hålla koll på att Everberg har fortfarande 1år kvar på kontraktet med Växjö 👌

Vad har Fernström för kontrakt? Nån som vet? Tiden jag tänker på först främst...

{7510}: korttids. 7 matcher rimligen. Mindre får ej skrivas.

För att han BZ har dålig koll !
Kommer säkerligen in en okänd chansning !

Jaken: Okända spelare behöver inte vara fel. Micke Johansson som är en väldigt meriterad spelare på SHL-nivå vart ju en flopp t ex.

Väldigt viktigt dock att Bz lyckas med kommande rekryteringar, då (nästan) alla nyförvärv till denna säsongen faktiskt floppat. Han behöver plocka fram fingertoppskänslan igen.

Davey85: Förutsätter att BZ scoutar samtliga spelare. Om de är okända för fansen är skitsamma.

Till 99% måste det ligga annat än vad Louie visat på isen som gör att han inte fått spela och nu också fått lämna. Något som Bengtzén omöjligt kunna veta, om det handlar om oroligheter utanför isen.

Enligt ”Sveriges bästa sportchef” så var Caporusso aktuell redan inför förra säsongen... mest scoutade nyförvärvet någonsin?

Johan om megafloppen:

Davey85: "Väldigt viktigt dock att Bz lyckas med kommande rekryteringar, då (nästan) alla nyförvärv till denna säsongen faktiskt floppat. Han behöver plocka fram fingertoppskänslan igen."

Det där "igen" hade du kunnat slopa, sett med dagens ögon. Förstår att du syftar på värvningarna ifjol och de var ju klart lyckade om vi tar förra säsongen som måttstock. Vad spelare som Gunderson, Paille, Jensen och även i viss mån Clark visat hittills den här säsongen är dock inte mycket av klass.

{7720}: För på isen har han ju varit strålande! :-)

Samsung:

Tyckte Fernström själv sa att han hade ett 6-veckors kontrakt,
i tv-intervjun efter matchen i går.

Och han själv borde ju rimligen veta det, kan man tycka.

Enaranger: Lite mysko med sex långa veckor också. Då bör alltså en av Rautio och Sandström vara utom räkning i en och en halv månad framåt då?

ellis: Kan ju mycket väl ha varit ett krav som han hade själv.

Peja: ja man tycker det men han visade inte direkt någon ringrostighet igår. Man vet aldrig med en del. Det visar väl sig i närtid.

ellis: Magoperation på Felix...?

bradberry: vad har du fått den infon från?

Samsung: du har fel. Det är 7veckor som är det längsta man får skriva.

Och som redan sagts så har fernström ett 6v avtal.

Anders Berg: Nej strålande skulle jag nog inte säga att han varit. Men han var absolut en av de bättre på försäsongen och i CHL tycker jag. Sedan har han liksom alla andra i laget varit dålig. Men att låta en poängörande spelare sitta på läktaren är fel väg att gå OM det bara handlat om vad han gjort på isen.

{7720}: Du har inte så höga sportsliga krav vad det verkar. Louie Caporusso gjorde kanske två hyggliga CHL-matcher. Det var allt.

Clarence: I CHL ja men de första matcherna var mot motstånd som är långt från SHL klass.

Leonardo: Det jag menar. Måste väl till största del ha varit den sportsligt svaga insatsen som vägde tyngst att han blev sparkad. Sen tror jag det att man kanske blir att vantrivas också socialt om man får uppleva att man inte är duglig på det man är på plats för.

Clarence: om man läser runt å alla forum Brynäs har på FB t.ex har de flesta velat bli av med honom och Liljewall ja även Melin och det verkar som det blir som folk eller supportrar vill utom Liljewall än så länge. Felix är inte heller någon favorit om man läser av alla sidor med kommentarer sen säsongen började!

Leonardo: Säkert samma personer som ville sparka Bulan ifjol när han inledde med 5 raka förluster.
Det skrivs mao mkt skit på FB...

Clarence: 5 poäng på 6 matcher. Man såg potentialen i honom där. En sån som liljewall ska hellre bänkas då som ännu inte gjort EN bra match.

Leonardo: Operation var ju på g redan för ett par månader sen. Kanske blev ohållbart nu?

{7720}: Liten uppryckning har man kunnat skönja men Liljewall kan nog vara näste man "till rakning"...

Clarence: Väldigt liten sådan. Ska vi fortsätta sparka spelare kommer detta bli ett väldigt dyrt kalas. Tror liljewall stannar. Lyckas man få zanetti till HV så vore det väldigt bra för ekonomin iallafall

Huge: Lite så överallt tycket jag oavsett hur mkt man älskar sitt lag. Jag läser runt på andra klubbars sidor också och det ser ganska lika ut överallt.

Clarence: Liljewall har varit den spelare han ska vara den senaste veckan. Bra defensivt, hård att möta och gör skitjobbet.

Det är ju liksom inte en Greg Scott eller Bissett vi värvat där.

{8305}: ja men där har ju media både skrivit om mag och ögonoperation?

Inkazar: Hård att möta? Karln är 190 cm lång och väger 90 kg och har gjort en bra tackling på hela säsongen för fan.

{7720}: allt är inte tacklingar. Mindre och mindre i hockey är tacklingar idag faktiskt.

Det är mer att vinna närkamper och komma ut med pucken. Vilken man sällan gör efter en tackling.

Inkazar: Problemet är att Liljewall är långsam och ligger ofta fel i positionsspelet. Om han hade läst spelet bättre hade han legat närmare motståndarna och kunnat komma in bra i närkamper. Som det är nu ser han bara vilsen ut även om det blivit något bättre på sistone. Tror han har långt kvar till att uppfylla Brynäs förväntningar.

Enaranger: Tror vi kan ha goda chanser att gå om Luleå. Örebro är ett annat lag. Linköping är ett lag som känns felbyggt, fast dom har en hel del kvalite ändå.

Chanzone: LHC vänder väl sin dåliga trend på torsdag,antar jag...

Steenm: Tyvärr tror jag topp 6 är helkört; Man kan räkna med att det behöv ca. 90 poäng för att vara säker på en topp 6 placering. Detta innebär att vi behöver spela in 67 poäng på 38 matcher, ett poängsnitt på 1,8 poäng/match. I dagsläget snittar vi 0,9 poäng/match. Uttryckt på ett annat sätt så ska vi spela in ca. 26 poäng/återstående 1/4-del av serien. Jag tror inte laget är mäktigt ovanstående prestation som spelet ser ut just nu.......Vi får vara glada om laget lyckas skrapa ihop 70 poäng och med det kanske nå en 10:e plats!

Alex Lavoie till Timrå, Dahlén till oss?

Hoppas höjdes nu iallafall!

ellis: I min bok så slutar inte spelare som Gunderson,Paille och Clark vara bra värvningar för att det har varit en dålig start på denna säsongen.

{8356}: nja. TIK har ju en hel del skador och ett kommande JVM tapp i vanlig ordning. Så det behöver inte ligga något i det.

Clarence: Tror vi vinner 🤜🤜

Rödin står för två assistpoäng i kvällens AHL-match. Kul för Anton men sämre för oss :)

Davey85: Precis som jag skrev, de var bra värvningar med sitt facit över fjolårssäsongen. Men har de varit bra hittills den här säsongen? Man måste väl begära att de ska kunna blomstra mer än en säsong?

{7720}: ”En sån som liljewall ska hellre bänkas då som ännu inte gjort EN bra match.”

- Ett sånt uttalande kräver att man sett SAMTLIGA matcher...

Liljewalls tre, fyra senaste matcher har haft en god trend och mot Frölunda skulle jag vilja säga att han rent av var briljant. Såg du den matchen och fortfarande hävdar han inte gjort en bra match så ifrågasätter jag din ”hockeyhjärna” kraftigt...

Vill inte sprida falska (?) rykten men det cirkulerar ett rykte om att Rautio blev petad till förmån för Felix efter Frölundainsatsen. Fick tokspel, slängde målvaktshjälten i väggen, drog hem och sjukanmälde sig dagen därpå... Jag lägger inget värde i sanningshalten. Den jag fick det från har fått uppgifterna från en sk ”initierad källa” men kommer inte alla rykten från initierade källor...? Känns lite skvallerblaska att lägga ut här men såna här forum är ju till för att bl.a. belysa rykten...

Ingen rök utan eld.... Eller...?

Någon annan som hört något åt detta håll...?

bradberry: Hade varit jävligt intressant om det stämde av den enkla anledning att jag personligen aldrig någonsin hade bytt målvakt när min egen målvakt gjort en fantastisk match hållt nollan.
Då ska denne självklart stå nästa match också!

Så om det skulle stämma så anser jag att Pecka, Sjödda, JL har tagit ett kraftig felbeslut oavsett om Huge tycker jag är en läktarcoach! 😀

bradberry: Låter ju inte helt orimligt. Det har ju varit ett sånt jäkla hattande med målvakterna hittills så varför inte.

bradberry: Slängde målvaktshjälmen i väggen ska det vara... He, he...

« · 1847285 · »