1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773986 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
I med & motgång. Vårat Brynäs. Det kommer vända!

SWEATT: Ja? Lider med grabbarna. Idag förtjänar vi inte att ligga under med 2-0.

blackredberry: Och varför i helvete drar du upp mitt namn????

Jag är ju en av få som håller med dig!!

Läs om och läs rätt, tack.

Peja: Det som visar att Mannberg är bra är hans hjärta. Med ett hjärta kommer du långt. Han är snabb och kämpar hårt. Därför han satt 2 kryllor senaste matcherna.

mattiask: Nä, det var en solklar interference tyvärr. Gnällde själv på Näkyväs pååkning men domarna släppte även Kilas hämndjabbar i ansiktet på finnen.
Gillades ju även av Kilas själv...

Vi är tyvärr helt rökta, kan bara hoppas för allt i världen att vi slipper kvala. Den här skitmatchen lyckas vi pp nåt jävla sätt oxå förlora. Orkar inte mer nu......

Peja: I sånt fall bör resten av laget vara glada över att de ens klarar av att knyta grillorna själva.

Huge: SÅJA!!!!

blackredberry: Med all respekt för Mannberg, men att han sticker ut i dagens Brynäs säger allt och lite till om de övriga spelarnas prestationer.

Mannberg med Ölund och Palushaj nu. Helt rätt.

Zappaholic: Ber om ursäkt i sånna fall. Lät som du var ironsik sist. Ber som hemskt mycket om förlåtelse. Sorry mannen. Jag blir bara less. Förlåt.

Bra där Ikonen! Brynäs klart bästa spelare.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Återigen, vad gööör BZ!!!
Ingen tränare , inga forwards!!!
Veckorna går och vi blir allt mer efter!

bifhjärta: SÅJA! KOM IGEN NU! VÅRAT BRYNÄS KOM IGEN FÖRFAN! VISA LITE HJÄRTA!

blackredberry: Det är lugnt. Jag är med dig. Man försöker se ljusglimtar och vara positiv men det får man skit för av en del härinne.

Jävligt märklig inställning om du frågar mig.

NU är ju frågan hur man ser på ekonomin i fortsättningen. Vågar man satsa på ytterligare en förlustsäsong med ett gäng sena värvningar bara för att säkra SHL-platsen? Eller kör man på som det är och riskerar hela skiten? Jag vet nog hur jag hade resonerat...

Zappaholic: Äntligen lite medstuds, en kvittering vore jävligt rättvist...

Huge: Näkyvä eller vad fan tomten heter är en riktigt gris. Ful som fan på isen

Riktigt nervös nu. Jag biter på snusdosan...

blackredberry: Försvarsspelet ser generellt bättre ut med Fernström i kassen. Spelarna verkar lita på honom

Mattis Olimb är en jävla nolla. Borde prova för GBG fotboll.

blackredberry: Skapligt viktig match på lördag. Torsk där..,

Fan vad man missunnar Linköping den här segern.

Jippi! Ännu en hedersam förlust...
Delas inte ut några skönhetspoäng så betyget är underkänt. Uslast ikväll Carlsson och Ölund.

{5915}: Vi förlorar mot ett klappkast Lhc, Gunderson är en stor besvikelse

honken21: Tråkigt att förlora en match där vi borde haft 3.

Brynäs agerar sista minuten som ett lag i spillror. Ingen som helst kommunikation. Ingen tydlighet från båset när målvakt skall lyftas.

Vi måste ha en ny kapten till vår skuta. Vi sjunker. Bengtzén jobba nu....

Zappaholic: Tycker det är väldigt tydligt att Fernström är en bättre målvakt än Rautio/Sandström. Mycket tryggare och klart vassare med klubban. Smått otroligt att BZ inte har fixat bättre mv förrän nu.

{5915}: Äsch, vad gör en förlust till på lördag? Vi vänder det här. Vi har ju chans på 3 poäng hemma mot Rögle i februari. Då står vi på 16 poäng. Hur många krävs för topp-6?

Peja: Fernström borde värvas. Sen får fan grabbarna som tjänar multum prestera lite förfan. Clark tillbaka till nästa match? Men snälla någon sätt frilägena.

Ska någon ta ansvar för det totala förfall vi nu bevittnar? Jag önskar så ärligt att jag inte brydde mig med det gör jag tyvärr.

honken21: Lhc är ett skitlag med skitmycke marginaler med sig . Brynäs har lyft sig . Men marginalerna grinar emot oss . Men det kommer . .

Sur förlust, känns som att vi är det något bättre laget efter 2 perioder, men ligger ändå under. Mycket på grund av ett riktigt dåligt PP.

Många fler spelare som står för starka insatser nu i alla fall. Vi behöver dock få in Clark och ett nyförvärv, det är lite för trubbigt framåt.

munkas: Det vänder!!!!!! 10 poäng tar man in utan några som helst problem!!!! Vi är inget bottenlag!!!!!

Godnatt.

{5915}: ja på lördag blir det nagelbitare på plats i Gävle lämnar Linköping snart då synd på sen coachning i nslutskedet, tycket vi stundtals var bättre men ineffektiva 😢

blackredberry: Spelmässigt en av våra bästa insatser över 60 minuter, vi är klart värda poäng.
Gustavsson har mer flyt än Fernström med studsarna, i stort det som skiljer.
Fortsätter vi så här så kommer poängen. Hur långt det räcker återstår att se.

munkas: Fattar inte att du orkar hålla på. Så tråkigt...

Gör något Brynäs för helvete!

honken21: Tycker faktiskt vi inte har någon spets framåt, visst spelet är hyffsat.. Brynäs fokuserar på defensiven och försöker leva på motståndarnas misstag, det spelet vi har är väldigt mycket i ofarliga lägen.

Spelar man ett sådant spel att man försöker leva på motståndarnas misstag ger man inte sig själv chansen att vinna varje match utan lägger över direktivet till motståndarna och hoppas att de har en dålig dag. Jag förstår att Brynäs fokuserar på defensiven först i detta läge. Vi ser dock tyvärr ut som ett kvallag framåt, det beror inte på spelarna för vi har offensiv för att vara minst ett mittenlag, utan det är spelsystemet som gör att det ser ut som det gör.

Det finns liksom ingen tanke framåt, och när man lyssnar på Sjödin blir man lite orolig också att "vi ska sätta defensiven, så kommer offensiven att komma" förstår ju vad han menar och vill inte raljera för mycket i det, men det uttalandet lägger fokus på spelet utan puck vilket Sjödin också betonade, det såg bättre ut idag. Men helheten finns inte där, det är ju en process såklart men måste bli resultat snart.. Vi halkar efter....

Helt otroligt att vi var ett mål från SM- guld för ett halvår sedan..

Vad hände?????

Tuuuuuungt! Men ändå ett steg i rätt riktning på nåt sätt.

Tänk om vi skulle lyckas vinna ett par matcher i rad. Tror det skulle lyfta laget oerhört.

Ölund och Carlsson som man trodde skulle ta ett par steg framåt den här säsongen har gjort precis det motsatta och är klasser sämre än i fjol. :(

Alltså helt seriöst.
Paille. Stanley Cup-vinnare. Hur kan man vara så bedrövlig. Jag vet att hans farsa dog sent förr året. Jag vet också hur det är att förlora en farsa spelandes (div.1 fotboll. 16 vårar). . Så skärp dig för i helvete.

Davey85: yesyes håller med..Clark viktig.

Huge: Lallalalalllalallalla bla bla bla! Dessa öppna dörrar😂

Davey85: Helt rätt, det fattas en Cehlintyp som ofta gör mål runt kassen sas. Vi har Clark men skulle behöva nån till av samma typ.

Huge: Ja Brynäs värda poäng men att en del spyr ur sig hör ju till när det går emot som det gjort.
Men det ser ju mycket bättre ut, men nåt saknas ju och det är ju ett riktigt vasst powerplay, det ser för jäkla dåligt ut och förstör mycket.

Ni som tar upp Daniel Pailles pappas bortgång i samma mening som att han ska skärpa sig borde skämmas. Bland de mest pinsamma inläggen jag sett på HS. Skämskudde på.

Ta in Melin han kan styra över PP.... Vi behöver också ha in någon spets, helst hemvävt (Rödin) helt övertygad om att det hade lyft laget rejält.. Det är prio nummer ett just nu få in en injektion i truppen,

Var och kollade SSK-Leksand igår. Två lag som sprudlade av självförtroende och spelglädje efter sina tränarbyten. Dagens Brynäs skulle knappast rå på nåt av lagen i bäst av sju.

« · 1848294 · »