1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775577 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zource: Okej och det hade gjort saken bättre eller tacklingen ogjord? Sånt här som hände ikväll hör inte hemma på en hockeyplan.

Men förstår att du som Modoit har svårt att förstå det när ni tar in sådana som Brashear.

Lunkan: Mm men det fanns värre kommentarer än så, som är raderade

mustigahjalmar: I min bok hade det fått mig att må bättre att se att Larkin blev skadad, ja! Jag är inte den som vill att mitt lag vänder kinden till.

bifhjärta: Seriöst? På vilka grunder?

mustigahjalmar: Hade gladeligen avstått en veckolön för att få ha just Brashear på isen i slutminuten...😀

Zource: Ni slipper ju som tur är att behöva fundera på sånt i allsvenskan !

Zource: Du inser att det här är professionella gangsters som lika gärna kunde sitta på kåken som att lira hockey? Vem vill du skicka upp mot nån som inte tvekar att döda?

Virvelvinden: En sinnessjukt ful tackling som bara är till för att skada, det kan hända i vilken serie som helst. Så att nej, inget lag kan vara garanterat för att slippa sånt. Ditt resonemang sjönk som titanic.

Förstår inte vad som var så fult med den tacklingen?

Brynäsgubbe: Fattar inte att de tackade efter matchen. Sjödda skulle bara skickat ut dem via egna båset.
Hoppas Adolf Mannheims buss får punka, toaletten havererar, air conen brakar ihop, alla får kräksjuka, planet är försenat och får kraftig turbulens.

honken21: Idiotförklara inte dig själv nu...

Zource: Spelar du internationella matcher med risk att möta transatlanter ökar risken för våld med 1000 %.

Vill ha besked om Paille..Känns som om karriären kan vara över? Historia av hjärnskakningar. På plussidan så tog ju tacklingen mycket kropp..men 100 kg i blindside ger huvudet mycket stryk.

Fy fan. För att hantera min egen ilska gjorde jag som så att jag gick in på Adler Mannheims Facebook-sida och skrev precis hur illa jag tycker föreningen skötte sig. Drog också in deras sponsorer och skrev att deras varumärken numer är värdelösa. Om fler gör liknande kanske det biter och ger effekt. Går säker att göra liknande på Twitter och Instagram. Men spåra för fan inte ur med såna avarter som att bussen ska krocka och liknande.

{5915}: Det är klart, men dåliga förlorare kan man möta överallt.

Brynäsgubbe: Såg Paille ut att vara ok?

Scerban: Dom finns på Twitter också.
Passa på att skicka en fråga till CHL hur de planerar att bestraffa Mannheim.

bifhjärta: Paille mår bra och är på benen, lindrigare smäll än man befarat och den tog tydligen inte så mkt mot huvudet. Enligt BZ i Aftonbladet.

Huge: Jag hade hellre sett att Vakmästaren gått och stängt av varmvattnet till duscharna ;-)

Zource: "EN" ful tackling ?
Haha ! Såg du slutminuterna ? Och berätta isåfall när flera spelare spårade ur på det viset i svensk hockey de senaste åren ?
Med vänlig hälsning, Titanic

Huge: Puh, härligt att höra!!! Kämpa Pajen

Virvelvinden: Helt korrekt, det var en sjukt ful tackling av Larkin. Jag vet inte när det spårade ur så senast i Svensk hockey.

Huge: är ingen läkare men någon form av hjärnskakning tror jag ändå det är. han var ju trots allt groggy när han försökte resa på sig först.

Charles: Man säger till Aftonbladet att Paille är på benen och verkar mirakulöst ha klarat sig utan hjärnskakning

Wikegård skriver på Twitter; "Larkin borde inte få lämna Gävle, han ska forslas direkt till häktet. Fulaste jag någonsin sett på en svensk hockeyrink."

Jag är inne och skriver på Mannheims sida på Facebook. Thomas Larkin och deras coach ska fan inte komma undan utan att hängas ut som de idioter de är.

Viktigt: Det går ABSOLUT INTE att UTESLUTA hjärnskakning för Paille oavsett hur man mår just nu, symptom från hjärnskakning kan komma flera dagar efter smällen. Tur att det är uppehåll i SHL. Avakta en vecka och hoppas att inget tillstöter. Såklart bra dock att han inte är akut skadad med kraftig hjärnskakning omdelbart, då kunde säsongen eller karriären varit över. Men man ska verkligen inte underskatta kraften i sådan där smäll utan vara väldigt uppmärksamma och försiktiga veckan därpå åtminstone.

Lesky: Hur vanligt är det att symptomen kommer först dagar senare?

{8305}: Det där vet man inte ännu. Du kan åka hem utan symptom och få dem senare. Han lär behöva väckas under natten och kan vakna upp imorgon med alla symptomen där. Har sett flera såna fall.

bifhjärta: Ja, jag önskar jag var expert. Men som du ser på min avatar är jag Pittsburgh Penguins fan och har därmed läst OÄNDLIGT med artiklar relaterade till Sidney Crosbys hjärnskakningar. Och Crosby fick symptom först flera dagar efter att han däckats av Steckel i winter classic 2010. Jag har följt hjärnskakningar väldigt noga sen dess och sett flera andra exempel på att symptom kommit med fördröjning på 12 till 48 timmar vanligtvis.

Länkar till expressens granskning av NHL och NFLs hjärnskakningar. Bra men skrämmande läsning. Folk fattar inte hur extremt farligt det är med våld mot huvudet oavsett om det är slagsmål eller tacklingar. En hjärnskakning är en permanent hjärnskada och inget att leka med.

www.expressen.se/sport/qs/doktor-dod-dissekerar-fore-detta-idrottsstjarnornas-hjarnor/

Zource: Våren 2013. Jacobsson vs. Bellemare.

Lesky: okok, tack för svar. Ja, då får vi hålla tummarna ett par dagar här nu. Dock positivt än så länge. Hur många kommer ihåg nyheten om ny tränare nu? ;)

{2064}: Ja jag nickade själv ihop med en motspelare för många år sen och blev lite groggy men mådde sen fint och spelade vidare. Symtomfri hela kvällen. Laget bodde på hotell och vår lagläkare kollade upp mig sent på natten och då var jag rätt risig.

Så som ni säger, symtom kan komma i efterhand.

Davey85: sökte på Larkin på fb och hittade en som jag tror är han. Skrev av vad jag tycker om han!!!!!

lordi73: Bra! Att skriva illa på nåns fb är det västa man kan göra!

NoMercy: Håller med att den är ful..speciellt sen...men skillnaden är att Bellemare har haft puck medans Paille aldrig ens var i närheten av den. Jacobssons uppsåt var inte att skada utan mer oaktsamhet och att han satte in tacklingen sent. Larkings uppsåt var att skada.

M.Lemiux: Hedmanvibbar på Larkins tackling.

Anders Berg: Att ens jämföra Hedmans värsta tacklingar med Larkings på Paille är inte så smart...de är inte ens i närheten av varann i fulhet.

Zource: Det är inte fel att skriva till Adler Mannheim så de fattar att de borde ta avstånd från detta omgående. Särskilt när deras coach är inblandad.

{2064}: Ja, givetvis. Men man hade ju inte varit förvånad om det var raka vägen till Gävle sjukhus efter det där överfallet.

Det är därför jag vill ha ”regelrätta slagsmål” i europeisk hockey. Då förminskar vi det här fega spelet. Kilström, står högst upp på min lista i laget nu. Förläng eller gör vad som helst. Mer enforce hockey.

Hoppas Paille återhämtar sig snarast.

Davey85: Om dom själva inte har vett att agera efter något sånt här så tror jag knappast det har någon påverkan att skriva till dom.

Om tränaren har agerat så som Svt rapporterar så borde det ju vara skäl att få sparken, i allafall i en vettig förening.

Larkin var online på instagram för en timme sedan. Misstänker att han har en del kvällsläsning att gå igenom 🙄

"Efter matchen ställdes presskonferensen in, men Brynäs gjorde ett försök att konfrontera gästerna.

Sportchefen Stefan Bengtzén tog kontakt med tyskarnas tränare – som svarade med att snäsa av Bengtzén med diverse svordommar.

– Det visar hur intelligent han är. Så fruktansvärt dåligt beteende. Att han inte ens kunde be om ursäkt är så bedrövligt, säger Bengtzén."

Vad ska man säga..

Zzz: Klart man ska trycka på i ett sånt här läge, ju fler personer som reagerar desto hårdare tryck på både CHL och Mannheim att agera kraftfullt.

Särskilt nu när även skribenter, kommentatorer, spelare, ledare m.m redan reagerat starkt.

Såna som Larkin ska inte spela hockey.

Satsningen mot Sunken(?) i allra sista sekunderna är inte heller direkt snygg! Brukar försöka hålla mig kall när man är på plats, men den här gången gick det inte att hålla tillbaks svordomarna. Vidriga jävla idioter - sista fem satt man bara och väntade på en skada. Förstår inte hur dom kunde snedtända så brutalt för matchen i sig var ju knappast ful. Kändes som en träningsmatch emellanåt.

Som sagt, detta är fan inte ok. Bra, Sanny.

Rumpelstiltskin: Nej, man förminskar inte sådant här av att tillåta slagsmål eller av att ha enforcers. Det ena har inte med det andra att göra. Det är knappast så att NHL har haft mindre problem med fula tacklingar osv än SHL. Slagsmål är dessutom påväg bort från NHL just för att det inte har någon egentlig funktion. Dessutom är det inte helt ofarligt att bli slagen i huvudet.

Det här handlar om total respektlöshet. Det var dessutom Larkin som kastade handskarna mot Kilström så han verkade ju knappast vara skraj av att ta en fight. Han hade gjort såhär oavsett.

Davey85: Enligt Stark kommer dom trycka på genom CHL. Jag manar bara att det inte ska behövas påtryckningar för att deras ledning ska agera, det borde ske ändå.

På deras fanforum har fansen i alla fall uppmärksammat dina och andras inlägg på Facebook. Men min tyska är för dålig för att begripa vad som skrivs. Domarna var tydligen skyldigt till detta enligt vissa av deras skribenter.

Detta var inte sportsligt, ibland kan det ju spåra ur en del... men såhär får det ju bara inte urarta!
Vad man som privatperson kan göra är en öppen fråga... Men, massiva protester på Mannheims FB ... Twitter ... hemsida m.m. är ju på sin plats.

Vilka sponsorer vill bli förknippade med ett så osportsligt lag med en helt ryggradslös tränare?

« · 1849312 · »