1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778358 inlägg · 7967 ämnen
« · 1018932 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs J20
wap.hockeysnack.com
Blev det Sillstryparna i finalen?

Macahan:

Nej, precis.. Inte Tuulola heller :P han saknar jag.
Djoos också, men vem vet han kanske dyker upp igen, som ass tränare?!

MarcusElving: Jag saknar Mikko Luovi, men inte kommer han tillbaka :-)

Gusten:
Hoppas verkligen det, har saknat honom en aning faktiskt

Mycket bra insats av hela laget ikväll. Rödin gjorde verkligen en kanonmatch.

tjugo8: Jonathan i J20, det lär betyda att det blir Kankaan-comeback i morgon.

tjugo8:

Mycket imponerande måste jag säga, kul att vi har ett av de två bästa lagen i Sverige på juniornivå :D bådar gott inför framtiden :D

Aj fan, 10 sekunder för sen.

GävleLasse: Det går bättre för dom än för seniorerna. SM-final nästa!

Peja:
...och den ljusnande framtid e vår...!
Well done!

"Brynäs J20 är i SM-final efter en spännande andra semifinal i Läkerol Arena. Det krävdes Sudden Death för att ett avgörande skulle komma. Jonathan Carlsson avgjorde sex minuter in i sudden"

"Senaste gången Brynäs juniorer var i SM-final var 1983."

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Vi ska nog in på den här tråden när det gäller Malmömatchen ! :P

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Macahan:

Japp, tufft och tätt lär bara vara förnamnet. Hoppas verkligen Brynäs går ut bestämt och tar tag i matchen.. ses 15.00 på läkerol arena :D

Hoppas nu på tre poäng i morgon. Jag vet inte direkt något om Malmö, men det kommer säkert blir tufft och tätt.
Viktigt att de gamla rävarna fortsätter visa vägen.
Kom igen Brynäs!

70 Rodrigues: Men skall inte du upp då?? Så de blir ingen dejt....

65selander:

okej .. hamnar ni på ståplats eller? :)

wap.hockeysnack.com
Elving: Har inte koll men tippar runt 20-30st

65selander:

Hur många från Brynäs stockholm kommer upp och ser matchen?

wap.hockeysnack.com
rafalski: Åk med oss i Brynäs Stockholm. 1130 lämnar bussen stan

Lunkan: Har ringt och kollat med O learys på Centralen och dom visar matchen mellan Brynäs och Malmö i morgon, det ser dock ut att bli mycket folk så tjejen jag pratade med gav mig rådet att boka bord.

GävleLasse:

Ja verkligen, jag tar åt mig lite där :P förlust imorgon och jag börjar darra, helt klart :P

rafalski: Är du 100 på att dom visar matchen där?

wap.hockeysnack.com
Inte Lakos, jag är Lakosintolerant ;-) Själv kommer jag avnjuta matchen mot MIF på O'learys på Centralen.

Sv: Silly Season 08/09
21olsson: Brendl körde forward i Brynäs sista PP igår. Jag tror att det berodde på att man i första hand ville säkra bakåt.

Metal Guru: Skönt att veta att vi har ditt stöd... :)

GävleLasse:
Jag supporterar sex poäng till er i Malmömötena.

MarcusElving: Ja det skulle verkligen smaka fågel med en trea imorgon. Går resultaten fel i morgon så kan paniken smyga sig på, speciellt bland en del supportrar ;)

GävleLasse:

Skulle vara skönt om vi vinner mot Malmö imorgon, så slipper man nervpressen, med vinst i morgon kanske vi lyckas ta Malmö i två raka då vi kan spela ett avslappnat spel nere i Malmö.

Leksan och Mora får gärna kryssa i om inte två matcher, kanske en! :D

MarcusElving: Som det känns så ligger vi i pole position för ett fixat kontrakt. Visst var poängtappet igår oturligt men samtidigt så kostade det mer för Mora som inte lyckades ta full pott trots total dominans under i princip hela matchen. Mora har gjort ineffektivitet till en konstform ;)

Tre pinnar i morgon och vi är på god väg att fixa kontraktet. En förlust och pressen ökar men jag tror inte att MIF är så pass bra att de kan spöa oss i två raka. Så minst en trea lär vi få.

Det blir intressant att se hur det går i masderbyt. Med lite tur så blir det delad pott i båda matcherna. Men jag tror de vinner varsin.

GävleLasse:

Ja, precis, jag menar det. menmen, vi ska som sagt klara kontraktet först. :)

MarcusElving: Ja Lakos skulle säkert passa in i lagbygget men Lintner? nej!

Färjestad släpper Andre Lakos och Richard Lintner. Den förstnämnde kanske kan vara något om vi klarar kontraktet.
Stor stark tvåvägsback.

Även Lintner är ju bra, men det känns som vi behöver stabilare bakåt istället för endast offensiva backar.

Lakos, länk!

GävleLasse: Lite svårt att veta hur alla tänker egentligen. Men visst laget går alltid först fast hos idrottsmän verkar lönen gå först!

Izah: Visst är detså men i så fall så får man rata den spelaren. Laget före jaget osv....

GävleLasse: Och sedan finns säkert den variabeln med att vissa spelare kanske inte vill vara här en hel säsong!!

70 Rodrigues: ang effektiviteten så bättrade både Brynäs och Mora på sin statistik igår ;-)

RkTeamGPGFShotsSG%
1 Brynäs IF 4159815,31
2 Leksands IF 41614011,43
3 Rögle BK 49939,68
4 IF Malmö Redhawks 4121309,23
5 VIK Västerås HK 45915,49
6 Mora IK 481485,41

Lite dåligt med skott från Brynäs sida men det var likadant i ES också tyvärr.

RkTeamGPGFShotsSG%
1 Brynäs IF 55152142710,65
2 HV 71 55178169610,50
3 Djurgårdens IF 55145139510,39
4 Färjestads BK 55169164910,25
5 MODO Hockey 55153152110,06
6 Mora IK 5513313989,51
7 Timrå IK 5513414179,46
8 Linköpings HC 5516617789,34
9 Frölunda HC 5515917109,30
10 Luleå HF 5513915439,01
11 Skellefteå AIK 5513516678,10
12 Södertälje SK 5512315677,85

65selander: BP är klockrent, helt klart :-)

70 Rodrigues: Tycker Brynäs är sunkig i BP ;-)

RkTeamGPPPGAOPP.TSHPK%SHGF
1 Brynäs IF 41 23 45:12 95,650
2 Leksands IF 43 20 33:57 85,001
3 Rögle BK 44 24 40:58 83,330
4 IF Malmö Redhawks 44 20 40:56 80,002
5 Mora IK 43 14 22:33 78,570
6 VIK Västerås HK 43 10 16:47 70,000

BP och Markström är väl egentligen det enda som fungerar tillfredsställande. Spelet 5-5 måste höja sig rejält, finns mycket kvar att önska där. PP måste också bli bättre, framför allt så måste farten på passningarna bli bättre samt rörligheten.

70 Rodrigues: Brynäs bredd kommer att ge oss 3 pinnar. Jag har på känn att Hermansson kommer att avgöra matchen i morgon.

Imorgon så är det vi som MÅSTE hålla i taktpinnen, det är vi som ska stå för farten och den höga forecheckingen, mittzonen ska vi dominera. Lätta puckar ur egen zon. Första passet och uppspslen måste gå mycket snabbare. Formationen Nieminen-Pirjetä-eloranta måste vi ligga tätt på, för får dom utrymme så är dom grymma.

Izah: Nej men det faktum att Brynäs var tvungna att matcha seriösa bud från både förlunda och FBK så fanns det inte utrymme för ett vanligt kontrakt då de sociala avgifterna skulle vara för dyra.

MarcusElving: Absolut inte. Som jag skrev tidigare så måste Angells setskompetens vara något man behöver i laget annars är han en för dyr spelare. Brynäs är inte i läge att satsa stora pengar på spelare av Angells typ.

GävleLasse: Artistkontrakt har väl inte så mycket med lön att göra utan snarare skatten. En "artist" har SINK, Skatten är 15 procent på den skattepliktiga inkomsten exklusive sociala avgifter.

Detta gör ju att "artisten" får lite mer i plånboken än en svensk, men samtidigt måste ju "artisten" betala sociala avgifter i sitt hemland, men på det stora hela är det en fördel att inneha SINK.

GävleLasse:

"De kvalitéer som måste prioriteras är stabilt försvarsspel och säkra förstapass."

Håller fullständigt med dig där. Och på den fronten passar inte Angell helt in, eller hur?

MarcusElving: Jag vill se att man satsar på två stycken tvåvägsbackar. Spelartyper som exempelvis Tuulola och Sulku.

De kvalitéer som måste prioriteras är stabilt försvarsspel och säkra förstapass.

Sv: Silly Season 08/09
Jompe: Ang Pavels moves i PP så var det rätt. Sjödda kunde smyga upp två gånger igår när moringarna hade fullt upp med att kolla vart Pavel tog vägen.

GävleLasse:

Jag sa inte att de är klippor i defensiven, men helt okej är de.
Det behövs två backar som kan spela defensivt och göra backjobb på isen varje byte, annars fungerar det inte.. Det förstår väl även du?

Om jag förstår dig rätt så kan vi sätta in en defensivt, riktigt bra back med Angell, sen kan han skita i det defensiva arbetet? då blir det mycket baklängesmål kan jag lova dig.

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
Blir det några förändrigar i laget? så här vill ja se laget:

Markström (Korhonen)

1:a Brendl - Hansen - Dackell
Sjödin - Nolander

2:a Widing - Molin - Månsson
Angell - Sundqvist

3:e Alcén - Lind - Danielsson
Hietanen - Andersén

4:e Hermansson - Sundström - Hauhtonen
Hulkkonen - Carlsson

MarcusElving: Varken Åkerman eller Luoma är klippor i defensiven. Vem spelar de i par med? Spelar de med en Sunken som har för vana att överarbeta situationer och gå bort sig nere i sarghörnen?

GävleLasse:

Det kan och bör diskuteras hur användbar han egentligen är, och hur mycket hans offensiva spel ska få dra ner det defensiva, Angell är trots allt back. Som jag skrev här inne tidigare så måste en back kunna hantera situationer i egen zon och göra defensivt backjobb även om denne är offensivt lagd, Annars har man bara en back på isen och det håller inte.

Titta på exempelvis Mikko Luoma och Johan Åkerman som är grymma offensivt, men även helt okej defensivt.

« · 1018932 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
KaptenB : Rekryterar Brynäs Mattias Karlsson släpper jag engagemanget... Lyssnat sporadiskt på poddar han deltagit i. Han har inte mycket koll kan jag säga...
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)