1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759541 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Linus Wickman: Kanske mamma Nylander kan jobba i resturangen?

The gallion: enligt ett Twitter rykte var (M) Nylander endast aktuell i en roll i föreningen. Inte som spelare.

Linus Wickman:

ja o då blir väl fader med åxå. hoppas sundlöv tar in två ändå om nylanders kommer.

atilla: Nä inte till värvningar av riktig kvalité men det är man ju inte bortskämd med som brynäsare!

foppa78: Jo men de är du till allt så det är ingen fara att du är så...

atilla: Jag är ytterst tveksam till denna värvning!

The gallion: möjligtvis William Nylander med.

http://www.youtube.com/watch?v=xUkK2boec84

Tror detta blir bra med rödin.

Nu finns en videointervju med Rödin.

ja o så två till snipers så är ju truppen spikad.

Zzz: Ja, tre killar som är födda 1990. Spelare i den åldern har redan skaffat sig en viss rutin samtidigt som de fortfarande utvecklas.

Det ska bli intressant att se vad Rödin kan åstadkomma. Han har ju haft några tunga år i AHL, men har förmodligen växt som människa av erfarenheten och vi vet ju att han har kvalitéer. Kan tänka mig att han vägde lite lätt i AHL.

micke63: Bra fråga.

Zzz: Vem ska ta Hansen's defensiva roll ?

Riktigt bra värvningar av Sundlöv hittils, Tre spelare som bara kommer att bli bättre. Nu väntar vi dom som ska spela en avgörande roll. Jävligt viktigt att det blir helt rätt.

Rumpelstiltskin: Alla värvningar hittills är bra men väntade. Nu behövs det en "Omark/Järnkrok" och en "Holloway/Bissett" från AHL. Två 40-poängare för en högproducerande kedja!

Gavva: Jepp, står även på officiella hemsidan. 2-årskontrakt med Rödin.

Gavva: nu har alla väntade värvningar blivit bekräftade, men jag väntar fortfarande på bomben :)

mattias - 74: JAg tror inte på Omark. Tror han fortfarande vill försöka komma till NHL. Dessutom tror jag att han har ruggiga lönekrav.... men man vet ju inte , Sundlöv har ju överraskat förr......not

70 Rodrigues:

Vad ger du Brynäs för chanser att få Linus?

Carl Lejonkräk:

Nu lyfter du det ner på en helt annan nivå. Känner du det som det är vi när det gäller alla beslut som tas i Brynäs styrelserum? Visst råder det medlemsdemokrati, men den är ju ärligt talat ganska begränsad. Det vardagliga arbetet och besluten som tas då har nog majoriteten av medlemmarna noll koll på.

mattias - 74:"Leksand JA Leksingar NEJ , det var det hela diskussionen handlade om"

Jag tog förgivet att de som styr och ställer i Leksand är leksingar likt de som styr i Brynäs är brynäsare.

Fast det är ju typiskt att när det går dåligt så är "de" så jävligt dåliga och när det går bra så är "vi" så jävla bra.

Carl Lejonkräk:

Visste väl att det var ditt fel. Jag menar en Ungrare?! Vad har du att säga till ditt försvar?

Redigerad kommentar

DavyDjoos: vanligtvis är jag en person som ivrigt skulle vilja hjälpa dig, men eftersom jag oxå sitter på en mobilenhet. Så får det bli en annan dag ;)

Linus Wickman: testar länka listan jag också...

Linus Wickman: tack, är tyvärr för lat för tillfället, är sjuk och orkar inte många sekunder framför mobilen, framförallt i surfande på icke mobilanpassade sidor... Därav lade jag ut frågan så att någon piggare och eventuellt mer insatt själ kunde gå igenom och värdera alternativen, till någon prioriterad önskelista som man kan jämföra med vad vi sedan får... ;)

Kanske orkar själv i mitten av nästa vecka... ;)

DavyDjoos: verkar inte gå att länka.. Gå in på eliteprospects.com >free agent freezy åt vänster> Ahl

DavyDjoos: varsågod

Carl Lejonkräk:

Leksand JA Leksingar NEJ , det var det hela diskussionen handlade om.

Johan Norrström:"SUCK!!! Här drar vi alla över en kam. Ska jag hålla dig/er ansvarig för Cody Fransongate och värvningen av Janos Vas då?"

Självklart så är Brynäs ansvariga för dessa värvningar liksom Leksand är ansvariga för sina ekonomiska snedsteg.

Jag må vara en gnällare (enligt en viss person) men här sitter jag på en svensexa i alingsås full med FBK:are, frölundaiter , en diffare och 2 leksingar! Vi har det rätt bra ändå :-) har någon vägen förbi Stures så plocka upp mig! ;-)

Någon som har koll på AHL och skarpa forwards?

Vilka är de troliga av de som åkt ut redan? (ska ju vara en de förhandlar med)
Vilka är de troliga i de lag som är kvar? (ska ju vara en från de lagen också)

Nu tycker jag alla här samlas och sjunger "We shall overcome"...

Johan Norrström: Ja eller Bäckis ersättare Hutten...

Lindström:

Ja Skönt! :) Vi slipper med andra ord att stå till svars för något. :) Vore svårt för mig att förklara värvningen av Ungraren Janos Vas exempelvis. :)

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Självklart!
För ES bästa sportchef har ju aldrig gjort något fel....

Carl Lejonkräk:

Klart det är vårat fel, jag tar på mig den ekonomiska krisen i Cypern också.

Carl Lejonkräk:

SUCK!!! Här drar vi alla över en kam. Ska jag hålla dig/er ansvarig för Cody Fransongate och värvningen av Janos Vas då?

Rumpelstiltskin:"Det är väl inte leksingarnas fel? Dags att gå vidare, gubbar!"

Uttjatat är det och inte mycket att hålla på att tjafsa om.....men visst sjutton är allt leksingarnas fel, vems fel skulle det annars vara?

Zappaholic:

Spelar det egentligen någon roll? Visst är det så att många av de stora orsakerna till Leksands ekonomiska bekymmer ligger några år tillbaka i tiden, tyvärr valde man ju år efter år att sopa problemen under mattan istället för att ta tag i det. Truppen som gick upp låg säkert inom spelarbudget, men problemet är ju att lagda budget var en fantasi, en parodi. Den skulle aldrig ha lagts från början. Tänker man efter är det ju ett fullkomligt vansinnigt agerande. Säg att vi i Brynäs lägger en spelarbudget på 90 mille för att gå för guld, finns inte en chans att vi har råd men va fan, vi kör en rekonstruktion och litar på att lönegarantin pyntar, hur rimligt låter det? Liote så är det hur Leksand har jobbat.

Med det sagt tycker jag ändå det är kul att att få möta Leksand i ES igen. Va? Vadå dubbelmoral? ;)

mattias - 74: Rätta mig om jag inte har fel men det är väl ändå så att den ekonomiska "dopning" som Leksand höll på med klingar väl några säsonger bakåt. Truppen som tog steget upp låg väl inom ramarna för spelarbudgeten?

Rumpelstiltskin:

Tack !

mattias - 74: står bakom mattias - 74, börjar bli lite uttjatigt om all ekonomi snacket. Det är väl inte leksingarnas fel? Dags att gå vidare, gubbar! 

tjugo8:

Jaha precis som länken om Ben Walter som blev klar för Örebor idag skall avhandlas i Örebros forum? Märkligt, jag ser den länken längre ner på den här sidan i Brynäsforumet och i samma tråd och som DU har lagt in , humor ;)

Men jag tänker inte ödsla mer energi på dig du verkar ju redan tro att alla leksingar och spelare och ledare är parasiter, beklagligt om du tror på det själv. ha en bra kväll.

Redigerad kommentar

mattias - 74:
Svårt att värja sig.
De flesta begriper att Parasit-Läcksand avhandlas i Lekksandsforumet...

tjugo8:

Men suck, hur fan orkar du? Många av dina senaste inlägg har haft någon anknyning till Leksand och deras ekonomi, med ord som parasiter, gör rätt för er m.m. Fantastiskt. Du verkar intresserad av Leksand ändå tydligen?

Sedan har Pajen knappast nånting med Leksands tidigare ekonomiska affärer och göra. Gör om gör rätt.

Sedan heter det leksing och inte Läxsing. Stava är nånting du borde träna på !

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Lite gulligt när en Läxsing använder uttrycket "Money talks"...

70 Rodrigues:

Fredagsskål!
10 min m vår sportchef!

Redigerad kommentar

mattias - 74: Opps, du som var 90% säker på att han var klar för LIF ;-)

70 Rodrigues:

Pajen klar för Rapperswill, nobbade även LHC trots att han och frun har hus där. Money Talks?

Hade varit roligt och fått sett honom i Elitserien.

« · 1579932 · »