0,87 i KHL
0,78 i SHL
0,54 i SM-Liiga
0,44 i AHLHicks: Om du syftar på mig vad gäller sportcheferna i HV och FBK så ställde jag en fråga kring hur du tänkte. Jag påstod väl aldrig att du påstått att inga sportchefer behövdes?
Bara för att klargöra.
För övrigt kul med lite nya skribenter här...
Hicks:
Bara trevligt att det dyker upp någon som det går att diskutera sakligt med utan att det blir spydigheter och glåpord. :)
Håller för övrigt med dig om att det inte är klokt att anställa sportchefer vars enda merit är lång och trogen tjänst i klubben.
Vad gäller den där mallen jag nämnde så är ju den gjord av en Nordamerikan och mest tänkt att visa vilken slagkraft Européer som går till NHL har så det är naturligtvis ingen idealisk modell, men det ger iaf en liten fingervisning om hur starka olika ligor är generellt. Sedan kommer det alltid finnas undantag, hur exakt man än försöker vara finns allt för många variabler för att kunna få fram något mer än en generell uppskattning, därför lägger jag mer vikt vid att se spelaren i fråga än statistiken. Å andra sidan är det kanske en jäkla tur att ingen har anställt mig som sportchef. ;)
Huge:
Vem påstår att de skulle vara sämre lämpade för att de varit klubben trogen? Eller om de har mångåriga erfarenheter från spel i annan klubb för den delen.
Jag påstår att sportchefsjobbet av idag kräver mer än det som merit, kunskaper i ekonomi och juridik, gärna någon form av förhandlingsvana mm. Därav min kommentar om att det inte är klokt att anställa en sportchef med lång och trogen tjänst i klubben som ENDA merit. När det gäller Sundlöv är han ett bra exempel, idag gör han med tanke på de resurser han har ett bra jobb, han har ju trots allt haft några år att lära sig på. I början var han dock närmast katastrofal, vilket han inte hymlar med själv. Var väl senast ifjol han nämnde i någon intervju hur okunnig han var första tiden och hur han var tvungen att försöka lära sig efterhand...
Själv har jag jobbat inom postkoncernen i drygt tio år, finns inte en chans att jag skulle passa som personalchef över posten, åtminstone inte utan utbildning eller lärotid...lite samma princip
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
tjugo8:
Det där är old news. Miele har meddelat att han kommer fortsätta spela i Nordamerika.
O så en länk på det...
Redigerad kommentar
tompap71:
Om VIK:s sportchef är en sanningssägare, ja....då uppgifterna om N.Am spel kommer från honom...
NSD-bloggaren Henrik Danielsson menar att Mieles agent säger att Sverige är ett alternativ – men bara SHL, inte allsvenskan”
Men ifa, ngn som har ngn uppfattning huruvida det skulle vara ngt för oss?
tjugo8:
Pratar inte alla sportchefer alltid sanning? ;)
Jag har själv inte sett Miele spela, men när hockeysverige.se hade sin genomgång av NHL-lagen före säsongen tog de upp honom som ett möjligt utropstecken för Phoenix om han bara fick chansen att spela där. Nu fick han bara en match i Coyotes men är han så nära NHL tycker jag han vore värd att chansa på om det är möjligt.
Samtidigt, just för att han är så nära NHL ligger det nog en hel del sanning i vad VIK:s SC säger.
Carl Lejonkräk:
Skratta på du. Hoppas ni ligger sist efter 10 omgångar så kan vi ju se vem som skrattar sen. barnrumpa.
Zappaholic:
Önskemål eller inte men Lejonkräks meddelande var ju moget.
" Leksand haha zzzzz"
Say no more
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Jag hoppas inte ni ligger sist jag hoppas verkligen lejonkräk blir utsedd till månadens skribent och får en roll som forumledare här. Hans inlägg är så fantastiskt genomtänkta här på Hs.
Ps. Jag hoppas verkligen inte ni kommer sist men jag blev bara så förbannad när han bara skriver " Leksand haha Zzzzzz " när han inte behöver skriva nåt.
Muppen i Leksandsboken som skriver om er tar jag inte speciellt allvarligt, ungeför som Lejonkräk " Arnio "
God Natt
mattias - 74:
Mmmm och i Dalarna finns det en person som döper en tråd på hockeysnack till muppbrynäs. Så ja hmmm lågvattenmärket är liksom redan satt.
Är det ingen mer än jag som är otålig att det inte händer något från Sundlövs håll?
AHL är ju slut och jag väntar otåligt på ett nyförvärv (en riktig sniper)
Kom igen nu Sundlöv !! Ge oss en riktigt bra sommarnyhet
Forza Brynäs !!
micke63:
Har Sundlöv något riktigt bra på gång så får vi förmodligen räkna med att vänta ett tag till. En sådan kille avvaktar antagligen NHLs Free agent frenzy, tror inte det händer något före mitten på juli.
Va tror ni om Mikael Samuelsson? Spelade en säsong för oss innan han drog över till nordamerika för spel, har kontrakt med Detroit. Men förra året spelade han fyra matcher och tar faktiskt upp plats i och med lönetaket. Köps han ut av Detroit bör Sundlöv aggera? va tror ni, hiss eller diss
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=736
Henrik Säfwenberg:
Väldigt mycket skadeproblem på honom de senaste åren, känns som en för stor risk att ta. Diss för min del.
Redigerad kommentar
Styrman till allsvenska Oskarshamn. Han vill tydligen hitta självförtroendet och glädjen igen.
Peja: fan vad snabb du var med denna nyhet!! ;)
Skulle ju vara fantastiskt om det blev verkligt!
Harju - Enterfeldt - Omark?
Skitstöveln: Linus Omark den 30 Maj
Johan Harju spelar i dag i Brynäs, men det är inte aktuellt för Linus Omark att stråla samman med honom där den här säsongen.
- Nej, det blir inte så nästa säsong. Det har jag gjort klart för alla andra också. Som jag sa så vill jag tillbaka till NHL vilket jag har haft som mål hela tiden. Det är inget annat som gäller.
Tråkigt
Redigerad kommentar
Men min okunskap om Salo ändrar inte det faktum att det är absurt att låta gamla spelare få sportchefsjobb utan tidigare erfarenhet. Skulle någon komma på tanken att anställa Dackell som huvudchoach utan att han först gått via juniorlag, allsvenskan, assisterande tränare och dylligt. Men när det gäller sportchef verkar det inte vara något problem.