1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754542 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Dax att ge oss de sista pusselbitarna så man kan släppa hockeyhelvetet och ta sommarlov!

Skrubben: Vi kan väl inte heller riktigt lita på vad hans agent säger. Har hänt förr att man förnekar att kontakt existerar, så 24 timmar senare finns ett kontrakt skrivet.

{8399}: Äsch. Det var ju inte ens elakt...

Brynäsgubbe: Ganska fascinerande hur det fungerar med ryktesspridning. Difs sportchef var öppen med att man var ute efter Palushaj förra sommaren. Då börjar en del fans tro att det automatiskt innebär att man kommer jaga honom även till nästa säsong. Namnet börjar nämnas mer och mer på Hovet och samma rykte går runt i cirklar.

Skrubben: De har redan börjat göra laguppställningar med Palushaj. :p

{8399}: Ärligt talat har jag inget emot om Berra drar och vi kan lägga hans monsterlön på en spetsforward istället. Nu när vi fick in Andersén ser backsidan ändå ruggigt stabil ut.

Zappaholic: Det roliga är att deras officiella forum är typ helt dött. Deras finaltrådar mot oss hade typ 2-3 sidor. LOL.

Zappaholic: Var snäll nu och mot Judas

Judas11: Du kan väl diskutera Växjö i ert forum? Eller är det lika dött som er ungdomsverksamhet?

Makita: Haha, det är bra att du är medveten om ditt negativa tänkande iaf. Mer än man kan säga om många härinne :)

Skrubben: Bertilsson har en deadline den 15/5, det börjar närma sig..

Charles: Skönt. När till och med agenten säger så kan vi slänga Djurgårdsryktet i papperskorgen. Rent önsketänk från deras fans.

JanT: Bättre bakåt om Bertilsson stannar Och bättre målvakt.
Sedan försvinner Ikonen, Ölund, förmodligen Clark och ingen vet vad som händer med Palushaj.
Dessa är i nuläget ersatta med Kellman, Rhodin och Danielsson.
Kjellman bra nyförvärv och håller Danielsson fortfarande så kan det bli en hyfsad 1 kedja.
Sätt i hop Brynäs spets spelare och tala om vilka som tar plats i topplagens första linor.
Bif har visserligen bättre målvakt än i fjol men kan dessa mäta sig med topplagens.

Sb har väl uttalat sig om att Bif ska bli ett topplag och det har jag svårt att se om bara en spets forward till ska in.
Jag tippar runt 10 plats i värsta fall långt ner och tror det blir svårt med denna trupp att bli bättre än 9-10du tippar 10 och lite bättre.Inte så stor skillnad.
Sedan är jag en sann pessimist ska erkännas.

Peja: Finns någon tränare på marknaden tro? Nån som har koll?

Det enda rimliga vore ju att antingen CHL, det där tyska grislaget
eller spelaren som medvetet skadade Paille betalar hans lön.

Peja: i samma artikel kan vi läsa att Palushaj inte fått något konkret bud från KHL än och Bengtzén och agenten tror inte att Palushaj hamnar i en annan SHL klubb utan Brynäs är huvudspåret

Det verkar inte bli någon Pär Johansson i Brynäs.

"Är nån av tidigare brynässpelare från NHL på väg hem igen typ silverberg bäckis järnkrok"

Haha.

{8399}: Instämmer, känns som det är den gode Makita som inte har riktigt koll på läget. Precis som du tycker jag att plats 5-10 känns rimligt med nuvarande lag. Titta bara på DIF som var allmänt nederlagstippade ifjol och fick en sjuhelsikes utveckling på ett flertal spelare. Vem såg den komma??

{8399}: Framför allt så känns vi mycket stabilare bakåt. Detta gör att våra centrar kan jobba annorlunda, lite mer offensivt. Detta borde ge ett positivt utslag på produktionen framåt.
Färre mål bakåt och fler framåt borde i alla fall ge oss ett bättre tabelläge.

Makita: "Behöver inte vara hockyexpert för att inse att även om Brynäs får Behålla palushaj så är han förmodligen den ende spelaren som skulle platsa i topplagens två första formationer.
Möjligtvis att Kjellman skulle platsa i någons andra formation.

Detta är ett lagbygge som knappast kommer att räcka till topp tio och i värsta fall kvalserien nästa."

Oj det var ord och inga visor. Själv tror jag lite mer än så om detta lagbygge. platserna mellan 5-10 känns som naturliga och serien brukar vara mycket jämn. Förra säsongen så slängdes massor av poäng bort med Sandström och vad han nu heter i kassen och så blir det inte nästa säsong. Sen ser även backsidan fin ut ....jag är försiktigt optimistisk.

tycker svaret om 1 eller 2 forwards till är rätt klart. 1 ska in om Paille kommer kunna spela. men för varje dag som det inte blir bättre så blir chanser större att man tar in 2 forwards och inte 1.

{8305}: "Han är garanterad full lön kontraktet ut, skadad eller inte. Samma sak gäller Gunde."

I så fall lär det delvis vara täckt av en försäkring eller?

{2064}: Behöver inte vara hockyexpert för att inse att även om Brynäs får Behålla palushaj så är han förmodligen den ende spelaren som skulle platsa i topplagens två första formationer.
Möjligtvis att Kjellman skulle platsa i någons andra formation.

Detta är ett lagbygge som knappast kommer att räcka till topp tio och i värsta fall kvalserien nästa.

Bratwursten : Det skall vara 15 forwards så när Paille meddelar sin pensionering så blir det två till. Men tills vidare jagar man bara Palushaj och håller ögonen öppna för ersättaren till Paille.
Det som oroar är Pailles väntan gällande ett självklart beslut. Brynäs vore ett perfekt ställe för att arbetsrehabilitera så kan lönen förhandlas ner mot tränarkurser, ass tränare i J18 typ så vore det väl en bra långsiktig lösning och inte bara en sista stor lönecheck.

Leonardo: ja men om Berra åker över och Boqvist får kontrakt så ser det ut såhär:

Gunderson
Lundqvist
Andersen
Kilström
Larsson
Boqvist
Ersson

En back till som man kan fynda i HA. Det blir väldigt mycket billigare än Berra som nu sitter på ett toppkontrakt.

Stuffbon: Berra på väg ut.

Vilka fler spelare tror ni är påväg in? Och är det någon mer påväg ut?

Bratwursten : Det känns lite sådär om man skall chansa på Paille nästa säsong och det tror jag inte varken han eller Brynäs vill....om nu Palushaj går till KHL ev å krävs ju spelare i klass Calof in i laget, vi behöver definitivt två bra spets framåt som drar med flera andra spelare att göra mål i matcherna...

Inkazar: Risken finns med Berra såklart, men i sådant fall skall ju två backar in och oavsett vill jag att BZ skriver kontrakt med AB, vore trevligt att få besked snart gällande alla dessa och en tränare.....

Hmm blir det bara en spetsspelare in så känns detta inte riktigt bra..

Inkazar: Han är garanterad full lön kontraktet ut, skadad eller inte. Samma sak gäller Gunde.

Leonardo: jag är lite kluven till Bertilsson just nu.

Såklart vill man alltid ha kvar Berra. Men även utan honom ser vårat försvar bra ut.
Om han skulle lämna så skulle det frigöra rätt fina pengar att lägga på FW sidan.

{8305}: ja jo. Så är det med alla utländska spelare. Sign on bonus.

Inkazar: Bara för en liten del av den.

Skrubben: Om Paille slutar så bör väl två forwards in som jag förstått det hela....hoppas mkt på att Simon blir kvar och att man kontrakterar Adam B och Aaron!

{8305}: du säger samma sak flera gånger. Men det vore bra om du förklarar dig. Gäller inte försäkringen för honom eller vadå?

{2064}: Pailles lön kommer man tyvärr inte undan. Enda sättet är om han frivilligt åker hem till Nordamerika igen

munkas: Det håller jag helt med om. Den sympatiske Paille håller (alltför)hårt i halmstrået.

Skrubben: EN spetsforward? Hmm...

{2064}: Jo, försäkringen tar väl över efter tre månader tror jag. Det blir dock en pissig situation i höst om han beslutar sig för att ge det ett sista försök, spelar nån match och sen kastar in handduken. Då står vi där med lönekostnader i några månader och ska ut och jaga ersättande spets i september/oktober.

munkas: Vet inte hur det är med utländska spelare men för en svensk spelare hade försäkringskassan gått in sedan länge. Det är kanske så att klubbarna för utländska spelare kör med en försäkring som skall täcka motsvarande delar?

Jan Grismöbel: Jag är absolut inget Lakersfans men jag tycker att de gör många bra saker och att det är fjantigt och ett tecken på avundsjuka och bitterhet att klanka ned på dem och till exempel kalla dem Fakers eller Köpsjö.

Det är vinsterna som räknas och då menar jag inte vinsterna på sjuttiotalet (visst de räknas ju på sitt vis även de).

{2064}: Ja, det känns knappast som att han är på väg uppåt i karriären efter den där smällen plus ett års frånvaro från hockeyn. Tråkigt för honom men även för Brynäs som får betala en spetsforwardslön för en som troligtvis aldrig kommer tillbaka till en hög nivå.

{8399}: Det verkar som Fakers 2 fans har hittat till denna sida . Axle och Judas .

{8399}: Paille kommer inte bli frisk nog att spela, det är hur tydligt som helst. Om han fortfarande är illa däran efter så många månader så är karriären över.

munkas: Fast en frisk Paille vore mumma också.

Kan ju vara så att Bengtzen väntar med den sista eventuella forwarden till efter sommaren/en bit in på säsongen. Det står ju klart å tydligt i texten att man ska ha 15 forwards. Samtidigt säger Bengtzen att paille är ett stort frågetecken, med andra ord, om paille inte blir bättre under sommaren värvar man en till forward då

Skrubben: Bz räknade nog med att Paille skulle lägga av. Tyvärr kanske han fått indikationer på att Paille klamrar sig fast vid sin lönepost en säsong till. Då finns inte utrymme för en till värvning. Surt i så fall.

bradberry: Måste vara en feltolkning av skribenten. Bengtzén har ju tydligt sagt tidigare att 2 forwards ska in.

« · 1897443 · »