1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755128 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Peja: jag tror att om Brynäs velat ha rensfeldt hade han kommit till oss, men jag tolkar det som att bz söker bättre spelare än honom till våra två ledande linor. Eller... jag hoppas att så är fallet.

Peja: Eller så kanske man skall säga som det är eller hålla igen..det föder bara en massa onödiga spekulationer mellan fans o fä...mest massa drev hela tiden tycker jag så man blir less......Vi får väl se om det kommer något värv "imon" :)

Lindström: Hur vet du att Brynäs ratar Rensfeldt?
Min känsla är att Timrå ganska tydligt, eller rättare sagt väldigt tydligt visat att han kommer få en klart viktigare roll hos Timrå än hos oss.
Kommer garanterat vara tänkt som en PP-spelare samt en spelare för någon av deras toppkedjor. Ser framför mig hur Guter och Rensfeldt lirar i samma kedja.
I Brynäs kanske han känner att han enbart är tänkt för en tredje-lina.
Då hade nog jag också valt Timrå i det fallet med tanke på hans ålder. Han är fortfarande väldigt utvecklingsbar.

Leonardo: Dixon är tidigare hopblandad med Scott och därav skojas det nu

Bz! HUGG för böfvelen HUGG!

{6984}: Bengtzen värvar spelaren som fick bägaren att rinna över för Sundlöv?

{6984}: Han hugger redan på Palushaj?

{6984}: kan leva med Scott, Little och Palushaj som sista pusselbitarna på forwardssidan :)

Chris11: Vore intressant att veta hur mycket pengar det finns över OM Palushaj och Lindbäck ansluter. Har en känsla av att folk kan bli negativt överraskade med tanke på kraven som ställs.

Skrubben: Ny på sidan, ska bli intressant att försöka bidra med mina åsikter till forumet.
Det måste ju finnas pengar med hänsyn till det nya SHL-avtalet.

Leonardo: Rödin verkar ha ett jäkla oflax helt enkelt. Självklart ska han ta chansen att tjäna lite slantar. Sen får han gärna avsluta i Brynäs.

Bisset: Bengtzen skulle få en marginell ökning i spelarbudgeten...

{6984}: drömmen 😋

Little - Scott - Palushaj
Danielsson - Kellman - Boqvist
Blomqvist - Jensen - Nilsson
Mannberg - Granström - Alcén
(Asklöf,Westfält,Bjurström)

Bisset: Välkommen!

Som en rolig grej gjorde jag en överslagsräkning mellan lönerna på de som lämnat och anslutit.

Linus Ölund - 40 k
Lucas Carlsson - 60 k (JVM-matcher)
Felix Sandström - 60 k (JVM-matcher)
Elias Fälth - 150 k
Jörgen Sundqvist - 150 k
Juuso Ikonen - 160 k
Christopher Liljewall - 140 k
Kevin Clark - 250 k (Jag räknar honom som förlorad)

Nyförvärv:
Nicklas Danielsson - 270 k
Niclas Lundgren - 150 k
Joel Kellman - 230 k (Stor konkurrens från övriga SHL-klubbar --> högt pris)

Ser hyfsat vettigt ut eller?
I sådana fall är spelarförlusterna på 1010 k gentemot nyförvärven på 650 k. Om vi förutsätter att Rautio stannar till ungefär samma lön, så ska 1 målvakt, 2 backar och 3 forwards ansluta.

Det kommer krävas att spelarbudgeten höjs ganska mycket för att detta ska gå runt. Om Bertilsson stannar skulle jag inte lägga dyra pengar på Andersén. Jag tycker backsidan ser väldigt bra ut ändå och vi är i klart större behov av spetsforwards. Fyller vi på backsidan med Boqvist plus ett bra fynd från Allsvenskan så är backsidan mitt minsta bekymmer inför nästa säsong.

Skrubben:

Har svårt att se att Liljewall tjänade över 95 k och sen kommer Kjellman aldrig få 230.

{8356}: Har hört att liljewall hade runt 120k i månaden.
Samma källa berättade för nått år sedan att broc little o sundlöv var muntligt överrens men då la sig HG Karlsson i och tryckte han var alldeles för dyr och neka sundlöv den värvningen, därav en anledning till att det skar sig mellan dem. Sen vet ju alla historien om hur det gick för Broc i Linköping :) källa: mångårig vän & arbetare på Brynäs "kansli"'

Chris11:
Läste det också men det känns ju konstigt när med tanke på det nya avtalet. Fast samtidigt kanske han inte kan säga att dem har obegränsat med pengar heller...

Skrubben: Stämmer nog hyfsat. Håller med om backsidan, men beror också på lite om Lindbäck kommer, backsidan kommer må otroligt bra av att slippa säkerhetsrisker där bak.

Pettisbif: Nu är jag ju av den "gamla" tron om att folk någonstans har lite hjärta för vissa klubbar.
Visst Little gjorde en säsong i SHL i AIK men jag har otroligt svårt att se honom spela i ett annat lag i SHL än LHC.
Därav aldrig att vi får honom.
Sen en fråga till de flesta här inne. Är verkligen Scott av den klass vi söker på en förstecenter-position? Inte i min bok.

mattiask: Greg är en väldigt bra +/- spelare.

{8356}: Varför skulle inte Kellman få 230k? Hela SHL ville ha honom, han ör ung och producerat bra i flera säsonger. Jagvtror till och med han liggerbrunt 250k. Både Ljungh och Linus Johansson ligger på runt 200k i sina nya klubbar. Svenska centrar kostar!

{8399}: Tittar man på hans statistik på Eliteprospects så är han defintivt ingen bra +/- spelare, men som sagt väldigt intressant att se er andras åsikter ang Scott då jag tycker vi ska söka efter en klart mer kreativ förstecenter än vad Scott är.

mattiask: Ajdå inte bra +/-, då vill vi inte ha

mattiask:
Tyckte även Scott vek ner sig när det gällde som mest, jag ser hellre att vi går efter någon annan.

{8399}: då är han nog inte intresserad av Brynäs heller...

Chris11: Varför tror du det?

Bisset: Vad är det för snack om Scott?? Han vore en grym förstärkning, hoppas verkligen BZ jobbar för att få honom

En vecka nu sen Bengtzéns chatt. Inga som helst konkreta nyheter sen dess. Nog funderar man mer och mer vad som händer...

Ska göra en kortare intervju med Kellman idag, vilken fråga skulle du vilja ha svar på?

dempzor: Vilken typ av hockey passar han bäst i? Vad är hans personliga målsättning, kanske landslagsspel 18/19?

{8399}: Wallson är väl huvudsakligen intresserad av att jobba utomlands. Antar att han nobbade Linköping för att han har något annat på g

ellis: haha det är långt kvar. Härligt tålamod.

dempzor: Det snackas om att hela SHL var ute efter honom. Varför föll valet på Brynäs?

dempzor: Fråga honom om han tycker att Ove Molin är världens bästa hockeyspelare, eller bara Sveriges bästa.

dempzor: Vad tycker han om publiken i gavlerinken? Stor skillnad gentemot andra SHL-lag?

dempzor: Om han är glad att få möta Timrå IK igen...

Bratwursten : ja, jag tar hellre Scott än någon random snubbe från ahl. Dessutom kan man ju hoppas på rödin till nästa säsong och då har vi ju ett riktigt radarpar.

dempzor: Kul förresten att du frågar här. Vi ställer gärna upp på fler saker i framtiden 😊

dempzor: Fråga om han är bekant med någon av spelarna i Brynäs sedan tidigare.

Scott vore en fin värvning. Men är han en lämplig kandidat till att vara förstecenter? Där kan man faktiskt fundera lite. Rödin var så sjukt dominant att det nästan blev lite svårt att bedöma hans kedjekamrater fullt ut.

Davey85: han är väl ingen som driver spelet själv som tex Palushaj gör. Han är inte en sån spelare som gör sina medspelare bättre i varje byte. Men har han 2 bra kedjekamrater som det klickar i med så är han en grym förstacenter. Det gäller dock att det flyter på för honom.
Jag tror att kellman kommer bara 1a

Chris11: Wallson har väl uttryck flertalet gånger att han gillar att arbeta i Europa och hans plan är att fortsätta göra det!

Leonardo: Såvitt jag vet så ligger Sverige fortfarande (!) i Europa...😜

moment22: frågan känns redundant :D Klart Ove Molin är världens bästa spelare genom tiderna!

Davey85: Samtidigt är väl Jensen och Kellman ganska bra centrar också så måste det vara en "superspets"-center, om man kan säga så, som ska in?
Personligen tycker jag att han är tillräckligt bra.

Leonardo: Wallsson var ju och besökte LHC så intresse för nordeuropa finns säkeligen.

ellis: Rensfelt 2?
Han tar tid på sig BZzzzz. Måtte det blir bra, den som väntar på något gott...

Peja: jag tog en av dina frågor idag :) Var tvungen att hålla intervjun lite kort eftersom han skulle iväg. Ni hittar intervjun i Brynäs sociala medier och snart även på hemsidan

{2064}: En hal en den där agenten.

« · 1893748 · »