1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755126 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{2064}: När Bengtzén värvade Lundgren har vi ingen riktig plats för Andersén. Jag tror att Andersén inte är intressant för Brynäs så länge Berra är kvar.

Skrubben: Är lite inne på samma linje, känns som att det behövs ersättare på fälths position först och främst. Tittar man på eventuell top 4 på backsidan vore det kanske inte optimalt med 3 defensivt lagda spelare i kilström, lundgren & andersén. Hellre fylla på med en tvåvägsrightback istället för andersén i mitt tycke

Emil9783: Andersén är en tvåvägsback absolut.

Skrubben: Håller Andersén före Lundgren men samtidigt är det svårt att veta beroende på vilka BZ tittar på i övrigt.
Sticker Bertil så vore det väldigt bra att få in Andersén.
Som jag poängterade för några vecka sedan så är det också beroende på vad som händer med Adam Boqvist och hur BZ tänker där. Det verkar som BZ antingen tänker honom som 9e back annars hade han blivit erbjuden ett a-lagskontrakt för länge sedan. För att spekulera lite så väntar nog AB in draften, hör med NHL laget och gör en Rasmus Sandin eller hänger kvar i Brynäs som prio 2, därav BZs agerande.

{8399}: Håller med, känns som att det borde finnas en högerfattad back i top 4 bara

{8399}: Ja, det är mycket ett spel för galleriet så här års. Ett waiting game mellan agent/spelare och sportchefer.

Angående Scott, så var han i princip osynlig när Rödin försvann vad jag minns. Som ni säger längre ner är han inte en spelare som gör sina medspelare bättre, tror vi kan få en bättre spelare till det priset han säkert går för.

Joachim Eriksson lämnar Djurgården. Blir klar för oss i veckan?

{2064}: Håller med om att Andersén är bättre än Lundgren, men Lundgren blev klar tidigt och det var säkert i ett läge där Andersén inte ville bestämma sig om framtiden.

Boqvist skriver inget kontrakt med oss innan draften. Knivigt läge hur Bengtzén tänker göra där. Han vill nog helst ha backsidan klar innan juni i alla fall.

Skrubben: Ja, det kan bli många olika kombinationer där. Det kan bli att BZ behöver plocka in upp till tre nya backar om Bertil försvinner.
De som BZ har att spela med är Gunde och Larsson som offensiva backar och Kilas, Lundgren och Ersson som defensiva.
Spekulerar man att Bertil och Boqvist försvinner behöver vi få in Andersén och ett par hyfsade tvåvägsbackar.
Så backsidan som idagsläget ser rätt bra ut om man räknar in de två kan snabbt ändras till det sämre tyvärr. Det går fort i hockey....

Kent747Socker: Det är nog en lågoddsare!

bradberry: Jo hehe men det var kanske dumt formulerat av mig, han har uttalat att han vill vara ute i proffsligorna utanför SHL då ;)

{8399}: Jo han har väl fått förfrågningar av flera klubbar i SHL, även Mora...sen om BZ har jagat honom vet jag ej! Mkt spekulationer hela tiden nu :) Jag frågade en barndomsvän igår vars dotter är ihop med Rödin om han kommer hem igen...han log bara..mja!

Leonardo: Rödin har kontrakt i Schweiz. Om han ville till Brynäs den kommande säsongen skulle han inte ha skrivit på det. Vi får nog vänta där.

Peja: Ja men hallå det var väl inte det jag sade..komma hem antydde jag inte idag iår ;) Jag vet mkt väl att han har kontrakt i Davos ett år till!

Skrubben: Jorå, vi kan väl ha en riktigt bra backsida istället för bara en ”bra”. Berra, Lundgren och Andersén får alla plats!

Anders Berg: Behövs mer spelskickliga backar. Vi kan inte bara ha ”shut down”-backar.

Så nu börjar sm i kommun dopning . Kan man önska ingen vinnare . Fadd smak i munnen vid denna final .

Jan Grismöbel: Hur många kommunala skattepengar tror du att Brynäs får? Är det ok?

Jan Grismöbel: Media har ett hopplöst jobb när de försöker hypa den här finalserien. Finns ju knappt någon utanför Skellefteås och Växjös supporterskaror som bryr sig hur det går.

Jan Grismöbel: Låt de andra spela SM-final. Vi är ju mitt uppe i en sprudlande silly season! Håll koll på Brynas.se sa Bz för en halv vecka sedan. Vilken action sa Bull...

Peja: När man jämför vad Skellefteå och Växjö presterar och jämför vad Brynäs presterade den här säsongen så kan man fundera om man håller på med samma sport.
Det krävs enormt stora förändringar i Brynäs om man skall upp till denna nivå

kennys: Skellefteå gör ju än så länge inte särskilt mycket bättre motstånd än vad vi gjorde.

kennys: Ser vi samma match? Tycker det känns rätt sömnigt.

Och som vanligt tycker ett antal skribenter att Bz tar för god tid på sig... försäsongsträningen börjar ju snart...
Hellre fort än rätt... lite märkligt!

dAVydov: Match? Är det match idag?

kennys: jag skrev för 2säsonger sen här inne att pudas var en heatanen kopia i framtiden å alla skratta åt mig . Nu 🤣🤣🤣🤣🤣 jag tillbaka

Tjurn : Jösses så utskåoadd Saik är.

Hietanen-kopia? Så bra är han inte. Sorry.

munkas: BZ är bara snack . Så trött på den mannen .

Zappaholic: Annars är det ju inte ovanligt att spelare som Brynäs letar fram drar vidare när de blommat ut. Förbannelsen med att sakna ekonomiska muskler när de stora drakarna börjar vifta med sina sedelbuntar.

Jan Grismöbel: Bara snack? Tycker han är rätt tyst jag.

{6984}: Med det här spelet blir det 4-0 i matcher.

{6984}: Ny hyllar Wikegård Shinnimin och tycker han är en häftig spelare. Inte ett ord om alla jävla svandyk den mannen presterat.

Jävla hyckleri.

Zappaholic: Det brukar kunna se ut så här. Varje match lever sitt liv. Nästa match kan se lika dan ut fast det är SAIK som dominerar. Fast det verkar gynna Växjö att det är högt tempo. De hade lite tyngre mot oss. Mer statiskt spel liksom.

Zappaholic: har inte sagt att han e lika bra men kan bli

Jag måste säga att jag är förvånad. Trodde absolut inte SAIK kollapsar siffermässigt så här. Trodde de skulle matcha Växjö i tempo och skridskofart, men det va helt fel. I alla fall ikväll.

ellis: De tappade intresset vid 4-0...

Fan vad stolt man blir över Solem, Hirsch och grabbarna 😁

{6984}: Generat vilket fall som helst.

ellis: SAIK är i alla fall inte sponsrade av UNICEF och "EN bra start" *Evil grin*

Växjö sattes inte på prov i denna matchen. Skelefteå måste höja sig rejält för att ha chans på guldet, men med den skickligheten Växjö har i det mesta de gör, tror jag de tar hem bucklan.
Trevligt att se en match utan att behöva sitta på nålar...sen om det är Växjö eller Björklöven som spelar skiter jag i så länge det levereras ok ishockey.
Brynäs...ja jösses. Här måste det hända nåt för att tro på guld!

TobbeJ: SAIK har förlorat flest finalmatcher av alla, bara en sån sak 🤗🤗🤗

Zappaholic: Det är klart det är hyckleri och ingen vill ha filmningar.

Men med det sagt, vilken underbar spelare Shinnimin är. Super intensiv och alltid påkopplad. Dessutom är han en producerande spelare. Jag hade gärna sett honom i Brynäs. Jag gillar verkligen den typen av spelare, förutom filmningarna i hans fall då så klart.

Zzz: tycker det är en otroligt feg spelare som ger fulsmällar hela tiden! Hoppas verkligen inte att han kommer till Bif och att han blir avstängd för tilltaget med sin klubba i andra perioden! Fult och idiotiskt! Han tar utvisninfar i totalt fel läge och kunde ha gett saik lite biljett in! Han är definitivt inte lsget före jaget! Att sen höra Wikegård hylla honom är fan i mig en skam

Brynäsgubbe: Som någon skrev i tråden så är det Lakers fyra vinster mot Brynäs som var bragden.

Skrubben: Vid uttåget i år drog jag ju en parallell med 2010 då vi åkte ut mot blivande Guldlaget Färjestad. Trots att Brynäs då var skadedrabbat och hade fyllt på med massor av juniorer så var vi det lag som var "närmast" Färjestad.
Vad som hände nästa år vet vi alla, mycket tack vare att de unga spelarna klev fram. Att få spela slutspelshockey tror jag får unga spelare att växa väldigt mycket och jag hoppas på en liknande utveckling nästa år.

KalleTeodor: Ja, det är klart att det är väldigt nyttigt för alla orutinerade spelare att få prova på slutspelshockey.
Men tänk på att spelarna då hette Järnkrok, Silfverberg, Larsson, Rohdin osv. De var etablerade juniorlandslagsmän hela bunten mer eller mindre. I år hade vi inte så många unga väldigt lovande juniorer att slänga in i ärlighetens namn. Westfält är väl den enda av dem som spelar i juniorlandslaget t.ex.

{2064}: Fast bröderna Boqvist kan väl bli lika bra som ovan nämnda spelare, och även Westfält som du nämner.
Bjurström och övriga junisar som spelade kan man väl tänka sig blir i klass med Rohdin och Molin från guldlaget.

{2064}: Jo, sen hade flera av de spelarna riktiga nyckelroller när laget åkte ur. Realistiskt sett kommer nog bara Boqvist och Westfält att vara ordinarie av de yngre som fick chansen i detta slutspel, det är 2 spelare, och de hade relativt tillbakadragna roller. Jag tycker att vi ska vara försiktiga med att anta unga spelares utveckling, ifjol såg vi Ölund göra ett fantastiskt slutspel men han utvecklades inte alls så mycket som vi hoppats till 17/18.

Gillar Westfält skarpt men han känns mer som en riktigt bra rollspelare än en kille som kan centra någon av topplinorna nästa säsong. Boqvist bör kunna vara med i toppkedja om han kan hålla sig skadefri.

Förresten, ska inte Adam Boqvist signa något innan draften? Varför inte? Kan man inte bara bryta SHL-kontrakt om en NHL-klubb vill värva? Eller signa med NHL-klausul?

« · 1893941 · »