1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755035 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Dr Spec: Haha, såna här rykten älskar jag! 😉

Dr Spec: En källa är en källa tack för att du delar med dig, det uppskattas :-)

KalleTeodor: Visst gör det. Framförallt Adam B och Westfält. Jesper Boqvist får vi hoppas tar det där sista steget till nästa säsong. Bjurström är en härlig karaktär men där är det lite mer osäkert, framförallt då det finns många seniorspelare i truppen av samma karaktär som gör att speltiden kan bli begränsad.

Dr Spec: Gundes svärfar 😆😆

Zappaholic: källan var seriös! Tro det eller ej!☺

Dr Spec: Lindbäck vore mumma

Zappaholic: Bekantingen Adam Andersson numera Masuhr till Mora.

{8399}: Jag hoppas smycket på Lindbäck, Svensson lär ha besökt FBK, har inte hittat källan ännu på Twitter..letar

{8399}: så är det! Bara att hoppas att gubben har rätt!

Dr Spec: 6 år sedan idag, värt att uppmärksammas.

m.youtube.com/watch?v=PtIkZjFgH6Q

Dr Spec: Skoja bara lite. Det lät så kul. Bra att den är seriös. Håller tummarna.

{8399}: Underbara bilder och vilka räddningar han gjorde Swedberg jisses !!👍

Zappaholic: seriös är den nog, trovärdig vete tusan!😏

Dr Spec: Det känns ändå som att Brynäs har ett annat spår än både Svensson och J Eriksson. Hade någon av dom varit Brynäs förstaval hade det varit klart redan nu. Svensson vill bo nära Stockholm och Eriksson vill tillbaka till Brynäs igen.

Bengtzén har fått vittring på Lindbäck och det är därför som det börjar ryktas om att övriga alternativ letar efter andra klubbar.

Skrubben: Måste bara ifrågasätta en sak i detta fall.
Om ni nu tjatar om detta att Svensson så gärna vill bo nära Stockholm. För det första - hur vet ni det? Och för det andra - varför besöker han då FBK?
Mellan Stockholm och Karlstad är det 31 mil. Mellan Stockholm och Gävle är det 17 mil.
Det är en väldigt stor skillnad.
Så det här snacket om att han skulle vilja bo nära Stockholm förstår jag inte alls.

Jag är ganska övertygad om att Bz är intresserad av både Svensson, Eriksson samt Lindbäck. Lindbäck är garanterat första valet.
Men frågan är om Lindbäck verkligen är redo att flytta hem just nu.

Min känsla är att det kommer bli Jocke Eriksson och Rautio och för mig är inte det någon större uppgradering från Felix och Rautio.

Men jag ser absolut helst Lindbäck, men annars defintivt Svensson.
Svensson är landslasmässig samt att han faktiskt var ruggigt bra när han tog SM-gulden med SAIK samt att han blev framröstad till Seriens bästa målvakt.
För mig är Svensson en klassmålvakt.

mattiask: Men vet vi Svenssons nuvarande status? Noterar att han bara spelade 20 matcher i KHL den här säsongen, oroväckande stats för en 33-åring.

Peja: brädad av andra målvakter är förklaringen.

Herregud Skellefteå sixfingers har inte en jävla chans mot Plastsjö ser ju löjligt ut allt annat än 4-0 i matcher är en bragd!

Borde inte Sam Hallam vara redo för en riktig utmaning?

Forsberg 1978: Pinsamt för svensk hockey. Hatar att det alltid är så ojämnt i finalen bortsett från vår förra året. Skellefteå har ju inte ens gjort ett mål.

Forsberg 1978: Verkligen. Sen är iofs SAIKs finalplats en överrakning minst sagt, men det räcker tydligen med riktigt bra första femma, en grym målvakt och hårt arbete (maxåkningen vid bytena mot DIF verkar iofs ha kostat på).
Sen är Hallam taktiska kunnande överlägset SAIK ledarduo. Man får ner SAIK i knäet på Ortio gång efter annan....

Hur bra är Lindbäck då? 90.8% förra säsongen i AHL.

Bara att gratta Brynäs till silvermedaljen!

mattiask: Han vill bo nära Stockholm enligt Aftonbladet. Brynäs visade intresse och det visade sig vara ömsesidigt då Gävle ligger bra till geografiskt för honom.

Men sedan dess har det hänt något. Svensson har besökt FBK och Jocke Eriksson har börjat ryktas till andra klubbar. Då var min frågeställning om det är en slump att dessa två målvakter helt plötsligt börjar se sig om efter andra klubbar. Jag tror inte det, eftersom att Brynäs i samma veva har börjat jaga Lindbäck.

Forsberg 1978: Växjö så överlägsna att dom kan ge bort en match så dom får avgöra hemma.
Kul se Elias P och några men är ju noll spänning

Håller med.

bifhjärta: ”Hur bra är Lindbäck då? 90.8% förra säsongen i AHL.”

Han spelade i alla fall All Star matchen i AHL.

{2064}: Vad är ett vårtecken?
Saik i final.

Och förlorar...

Brynäsgubbe: Han har ju helt rätt. Men vilket fantastikt lag och spel Växjö har. Det är bara att lyfta på hatten.
Sanningen är att det lag Växjö ställer på isen måste vara det genomgående mest meriterade laget i SHL sedan lagen Färjestad/HV/Linköping/Frölunda ställde upp med innan KHL i början/mitten av 2000- talet. Kanske att Skellefteå har haft någon årgång, men då är det framför allt unga egenutvecklade spelare. Växjös lag är ju helt ihopvärvat.
Vid början/mitten av 2000-talet hängde inte Brynäs med alls pga. ekonomin. Sen kom KHL och kvalité gick inte länge att köpa utan att utveckla egna talanger blev nyckeln och vips så fick vi en chans igen.
Den här gången sägs det att Växjö har i princip samma lönebudget som Brynäs. Men ärligt talat är det väl tre spelare ifrån Brynäs trupp 2017/2018 som solklart går in i Växjös trupp. Bertilsson, Gunderson och Palushaj. Kanske Clarke och någon ytterligare back om vi bortser ifrån att få en balans i rollfördelningen. Hur är det möjligt? Jag bryr mig inte om ifall det är kommunen eller vem det är som finansierar det hela, men det är rimligt att vi vet vad vi tävlar emot. Offentliga löner kommer det aldrig bli, men kanske offentliga lönebudgeter där man kan utläsa den totala kostnaden. Om det stämmer att Växjö inte har högre kostnader för sin spelartrupp sä måste vi och dom flesta andra lagen byta sportchef snabbt, får då gör dom något som är helt galet.

Hoppas någon journalist kommer titta på det.. Det måste vara lätt att få fram för någon dom har lite känningar i agentbranschen.

Zzz: Bara att lyfta på hatten och imponeras av Lakers dominans.

Zzz: Någonting säger mig att det finns fler Daniel Kindbergs i idrottssverige, men att de är mer tillbakadragna och agerar bakom kulisserna.

Axle San: Du kan lyfta på din hatt. Jag och många andra gör det inte.

Peja: När Växsjö gick upp så var det ju snack om att kommunen tillsammans med flera privata tunga investerare satsade stålars. Ryktades om att Stefan Edberg bl a var inblandad.

mk: Historien minns bara vinnarna, sen kan SAIK-fansen mumla bittert om sin ”dynasti” hur mycket de vill.
Enda skälet att ens ägna finalserien någon uppmärksamhet stavas Elias Pettersson. Vilken stjärna han kommer bli i NHL. Något för Timrå att känna stolthet över.

sargad: Stämmer. Edbergs bolag gick in tungt då.

{2064}: Ja får han bara bygga på sig lite muskler så kommer han att ha en lysande karriär i NHL. Han är ju bara pojken nu så det är ju inget konstigt att han ligger efter i fysiken.

Peja: Edsbyn/Järvefelt ett annat exempel.

{6984}: och trots det tokdominerar han SHL. Det som är riktigt kul är att Sverige faktiskt kan få en offensiv superstar i NHL igen. Bäckis i all ära men den här killen har chansen att nå Foppa/Sudden nivå.

{2064}: Pettersson är duktig men tycker ändå han är lite svårbedömd. Växjös dominerar trots allt nästan varenda match, det kan bli ett helt annat spelmässigt och mentalt läge i NHL. Jämför med Bäckis sista säsong i Brynäs där han bar laget på sina axlar och även fick lära sig att hantera motgångar.

Peja: Vilket lag skall han till i NHL tro? Det hänger mycket på hur han matchas in där borta, hur det går för laget osv.

Rohdin blev precis presenterad! Från ingenstans!

Inkazar: Haha Rhodin som jag velat ha in i Laget, jag tycker att han är bättre än Rensfeldt. Signalvärde här...Limpan nästa.

Inkazar: härligt!!

{8399}: Tycker det är en bra värvning. Ganska stor och tung och driver på mål. Lagom elak. Hög arbetsmoral. Som du säger, fint signalvärde av BZ.

Mycket fin värvning, tycker jag. Roligt!!

Zappaholic: Försiktigt negativ till denna värvning, vi behöver spets!

Inkazar: Är detta spets?

Inget ont om Rhodin men har vi inte sådana roller redan...?

Förvisso orolig för vår spets, men tusan vad kul att Rohdin är tillbaka. Bra!

{8399}: Grejen är att Brynäs måste få spelarna att utvecklas och spela sin bästa hockey, både dom som kommer och få dom spelare som finns att höja sig.
Det är ju grunden i verksamheten!
Rhodin är god för att göra 30 poäng och så måste det bli!

Nu måste en tränare in som får alla att utvecklas.

Lunkan: En klockren värvning, om vi hade haft plats över i tredje eller fjärdefemman. Han är ingen kandidat för första eller andra. Hoppas Bz värvar in Rhodin som lite bonusbrunk/bredd. Spets kan det knappast kallas.

bradberry: Det här innebär nog att Jensen och Boqvist ingår i våra topp-6-forwards. Två forwards kvar. Måtte det bli två rökare ...

Rökare 1 - Kellman - Rökare 2
Danielsson - Jensen - Boqvist
Blomman - Granström - Rohdin
Nilsson - Westfält - Alcén
Mannberg, Asklöf, Bjurström

« · 1894592 · »