1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754542 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
nu kanske jag tjatar om Campese lite mycket men väldigt fina ord om honom av spelare och ledare i VSK bandy. speciellt när man läser Magnus Joneby's ord (lagkapten i VSK) om Campese där han bland annat säger

"du alltid får med dig människor runt dig"
"Du har också alltid känts som en extra spelare, hade du bara kunnat åka ens lite skridskor så hade du med garanti försökt ta dig in på planen."

blir ju nästan rörd fast jag inte supportar vsk i bandy

ellis: Du säger att Palushaj inte är så bra att han är värd att vänta på, men trots det ”törs du inte tänka på ett nej från honom”.

Du gör lite parodi på dig själv med dina motsägelsefulla kommentarer.

Charles:
Går att följa på 377...

Charles: Damernas silly season verkar hålla i sig under 1 dag. Då värvar man ihop hela truppen. Ser ut att bli många utländska spelare kommande säsong.

Skrubben: Skulle vilja påstå att det mer är Pailles avvaktande pensionering som blockar BZs tänkta rekryteringsförsök än Palushajs KHL sonderingar.
Gällande Palushaj så känns det mer som denna klassiska reklamsnutt.

Peja: Cassandra Vilgrain....Nu ökade i alla fall mitt intresse för damhockeyn 😋

{8302}:
#metoo

{8302}: Satan i gatan va snygg hon är.

JJ med en kanon i PP för Danmark!

Skrubben: hmm.. han sparar dom till landslagsdressen verkar det som..

Skrubben: straffar nu HEJA Danmark

Anders Berg: Givetvis så skulle det bli en försämring utan Berra. Men samtidigt så mycket bättre med tex Anderssén istället för Fälth och Lundberg istället för Sunken plus att våra unga backar kanske tar ett steg i rätt riktning.
Nej, backsidan oroar mig inte. Oavsett om vi har Berra eller inte.

{6984}: Lundberg istället för Sunken

Det var kul att läsa att du hoppas på att jag Lundberg blir en förstärkning. Men tyvärr är jag född 67 och lagt ned spelandet på grund av åldern :-)
Men Niklas Lundgren däremot blir en uppgradering istället för Sunken. :-)

Wesley: Jag och namn. haha...
67? Då är du ett år yngre än mig lilleman ;-)

{6984}: Mycket gamla gubbar på forumet är själv 63a 😂🤣

pjåtor: Ja det verkar vara det. Vi är ju några här som varit här länge med. Själv gick jag med 2004, fast under ett annat nick.

{6984}:
Huss måste vara en av dem som varit med längst. Eller?

Auchinleck: Ja det är Huss och Huge som varit här längst tror jag. Jag har inte järnkoll på medlemmarna så det är säkert fler som varit här väldigt länge.

Sitter och kikar på Alpderbyt i VM. Vilken match han gör Starkbaum.

Auchinleck: 2002 här... Saknar gordo, Rackham m.fl.

bradberry: Medlem sen 2003 här.

Wesley: fanns det inte en föregångare till Hs? Vill minnas att jag varit reggad på något annat Bif-forum innan detta. ( gick med 2004).

Wesley: Gick med strax innan stan brann, någon som minns när?

Hängde väldigt mycket på Svenskafans-forumet i början på 2000-talet. Var ganska bra aktivitet där då. Runt 04/05 hittade jag hit. Dröjde ett par år innan jag skaffade konto dock. Har varit väldigt inaktiv emellanåt.

Sjukt att känna nostalgi till gamla internetforum :)

moment22: Brynäs hade ett forum på officiella sidan ett tag.

Auchinleck: Bara förtal....😉 Sent 2003.
Men jag undrar vem av oss som var först egentligen?

Saknar KEBs forum lite...

moment22: Brooklyn Tigers hade ett forum på sin hemsida. Där började jag 2004......tiden går.

{6984}: såg ett sammandrag det var ett par svettiga räddningar 😅

{2064}:
Hittade inlägg från Huss och Lyck 2001. Auchinleck hittar du inte där i krokarna. Han blev i och för sig 96 bast... 😆

Auchinleck: Det finns 384 sidor med diskussioner. Här är sista sidan.

bradberry:
Du gillar dina drama queens du. 👍

Peja: hittade ett inlägg från Lunkan sen 2001 bland dom första trådarna på forat.

moment22: Blev medlem 2002. Sen hände något efter ngt år... Sidan lades ned. Ersattes sedermera av en liknande sida som hette Sportsnack, med en brynässida.... Efter en tid återgick man till hockeysnack igen... Med anledning av detta spökar reg-åren något. Står t.ex. på mig att jag blev medlem 2004 när det i själva verket var 2002. Går att se min historik från 2002...

bradberry: Sportsnack, så hette det ja! Ja, samma på mig, historiken visar att jag skrev ett inlägg 2002 men det står att jag blev medlem 2004. Men jag minns att jag (skumt vad som fastnar) skrev ett inlägg om Per Löfström redan -99. Han var bra då!😀

moment22: Sportsnack har jag för mig att jag oxå var på ett tag.
Fanns det inte en person som hette Staffan , Stefan? som skrev mycket. Har för mig att han typ ledde sidan eller nått.

Nått man saknar otroligt runt jul är Julsagan.
Den roade hela sportsnack😀😀

Auchinleck: Den gode Claude...
Skumt, det står i historiken att jag reggade mig oktober 2003.
Jompes julsaga. Det var grejor det.

{2064}:
Ja, undrar vad den ohängde Jompe pysslar med nuförtiden... 😆

Vem blir nästa spetsspelare? Någon som har en aning?

Stuffbon: Jag har en känsla av att besked om Palushaj är nästa nyhet. Om det blir positivt eller negativt återstår att se.

mk: Stefan hette han nog... men minnet är som bekant bra men kort. Jag skriver inte så mycket här och har aldrig gjort, men jag läser allt, loggar in varje dag. Har fått ut väldigt mycket av detta forum genom åren och är glad och tacksam över alla skribenter, nya som gamla som kommer med insikter och tankar om världens finaste ishockeylag!

{6984}: och vem tar ikonens plats?:)

Stuffbon: Jag sitter ogärna och spekulerar i vem som tar vems plats. Det lär väl visa sig vem som spelar på Ikonens plats i laget. Man kan ju i alla fall vänta på att tränarfrågan lösts och sedan får vi se hur laget formeras. Det är ju inte omöjligt att man ”ersätter” Ikonen med en gammal spelare. En ”befordran” och en ny som tar den spelarens plats i hierarkien.

Stuffbon: För mig finns det inte på världskartan att Paille spelar ens en sekund nästa säsong. Han fyller 35 och är säkert nöjd med karriären som varit. Jag ser ingen anledning varför han skulle riskera att få men för livet bara för att spela ishockey en sista säsong.

Till slut kommer han ge ett besked och då kan Bengtzén värva ersättare.

Skrubben: Det skulle kunna vara en principsak för Paille att få sluta på sina egna villkor, men tycker också det verkar osannolikt att han skulle försöka göra comeback. Hade varit rimligare om Brynäs varit seriösa utmanare till Stanley Cup men så är det förstås inte.

Peja: Frågan är bara hur mycket lön som frigörs när han inte spelar? Tydligen ska försäkringen täcka hela lönen om en spelare varit skadad 3 månader eller mer. Problemet kan vara att han får bonusar i början av en säsong istället. Frågan är om försäkringen täcker det också.

Skrubben: Tror inte att försäkringen täcker eventuella bonusar. Fast samtidigt så brukar ju bonusar vara kopplade till motprestationer och såna blir det nog svårt för Paille att prestera off ice.
Tråkigt slut på en lång karriär. 😞

{6984}: Blir det verkligen en ny HC vad tror ni ? Vad finns på marknaden liksom ?

pjåtor: Till 99% tror jag det blir Sjödda. Vem den nya ass.tränaren blir är nästan omöjligt att säga. Skulle inte förvåna mig om det blir ett namn man aldrig hört talas om. Så länge det blir någon med ett bra offensivt kunnande som kan utveckla vårt anfallsspel är jag nöjd.

JanT: Ja, där skrev jag ofta - blev alltid utskälld av en äldre kvinna som hette Anneli.
Kebs hörna - den dominerade jag! :-)

Skrubben: och Janne återgår till VHS eller 😂

« · 1897572 · »