1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757546 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{6984}: Jag vet inte hur man annars ska förklara att ett lag har bättre spelare än ett annat lag. Alternativet är om de bästa spelarna är från juniorleden och inte värvade.

{6984}: ah just det. Det finns ju rimliga och logiska förklaringar för alla andra sportchefer i landet.

Men så fort Brynäs går dåligt ska Sundlöv/BZ få all skit.

Bara det faktum att BZ tvingats ta emot hot via brev bevisar ju vilka jävla as till fans vi är.

Och det är därför jag tröttnat på den här häxjakten. Den är bortom all rimlig proportion. BZ har gjort en dålig säsong. Det har han fått skit för.

Släpp det.

Nu går vi vidare och blickar framåt

Nu får vi se vad som händer.

Hittills har han värvat lovande denna silly season. Men då ska det naturligtvis klagas på att vi inte satsar på de egna juniorer istället. 😓

{6984}: det är just det som är problemet med Brynäs, att man har säkrat upp kontrakten för brunk, bös och boforsare. De flesta lag brukar ju se till att säkra upp sina toppspelare istället. Klart att

Brynäs värvningar kan se bättre ut än konkurrenterna men man ska då betänka att Brynäs ska bygga om sina två förstalinor och därmed oxå power play samt ha in en ny målvaktsuppsättning. Brynäs har en tuff silly och försäsong framför sig

Berge:

Står absolut inte bakom hoten överhuvdtaget men när du skriver att ”vi fans hotat honom” är ett otroligt skevt uttryck. Det räcker att 1 supporter hotar honom så kan BZ bekräfta att hon fått motstå hot. Dessutom så är hot något som figurerar i ALLA storklubbar i fotboll och hockey.

Släpp det nu och gå vidare.

Berge: Glöm inte att han skrivit tre kontrakt till detta år, Miller, Nilsson och Mannberg.
Miller kom in i pressad läge, hade bra meriter men omställningen fungerade inte. Sånt händer.
Men de övriga två känns riktigt underliga. BZ måste väl redan då dragit samma slutsats som han nu framfört eller hur?

”Jävla as”, välj dina ord bättre framöver om oss Brynäsfans tack 😡

Tommy Jonsson ny tränare i Linköping, den var iallafall inte jag beredd på.

SvennEG: Oj, nä den kom oväntat!

SvennEG: Wow, detta är ett tecken om något att tränarmarknaden är LÖVTUNN.

Skrubben: Verkligen, kul för honom och hoppas att det ska gå bra men är tveksam..

Berge: Det handlar absolut inte om att kasta skit på nån. Det handlar om min Kärlek till BRYNÄS. Om jag anser att någon eller några gjort bort sig så kan man gott lyfta på den stenen. Jag sitter inte och kastar skit. Jag lägger fram FAKTA. En stor skillnad.

Sedan handlar det om hur man vill att laget byggs. Vi har idag en relativt dyr, men även en förhållandevis framgångsrik juniorverksamhet. Något som Sunndlöv skall ha mycket cred för, även om jag anser att det STORA arbetet gjorts av Thomas Thelin.

Jag, och många med mig anser att vi skall använda det verktyget. Sluta att värva in breddspelare och gnuggare, satsa på våra egna juniorer i en större utsträckning. Lägga de största resurserna på att köpa in spetskompetens i BRA målvakter och utespelare som kan gå i bräschen för Brynäs. Detta skapar en positiv anda i många aspekter. Det blir attraktivt för de unga talangerna att välja just Brynäs hockeygymnasium, för de vet att de har stora chanser att kunna få chansen i A-laget, det naturliga steget mot deras dröm, NHL. Detta ger i sin tur lite återbärning OM de nu lyckats att ta sig ända dit. På sikt kan man kanske hoppas på att de återvänder till Brynäs när de känner sig nöjda med NHL.

Idag så står flera gnuggare i vägen för dessa juniorer och vi har sett flera fall där de helt enkelt ruttnat på Brynäs och har efter utlåning försvunnit till våra seriekonkurrenter. Med andra ord så har Brynäs utbildat spelare som ställs MOT Brynäs.

Om du anser att min syn på hur jag vill att Brynäs skall jobba är att kasta skit på Bz så för det stå för dig. Den diskussionen an du ta offline med Huge i nån bunker på någon obskyr golfbana nånstans.

Till sist. Jag HAR gett Bz en hel del kritik och kommer att fortsätta med det så länge jag anser att han inte gör ett bra jobb. Om DU vill sitta och göra jämförelser och ställa nyförvärven i de olika lagen emot varann i sån slags ranking på vilken SC som gjort bäst jobb så får du göra det. Men glöm INTE att det är TABELLEN som är facit hur det gått. Inget r**kande på Elite Prospects.

SvennEG: Kan anledningen till att vi inte har tränarteamet klart bero på stt den tilltänkta tränaren fortfarande coachar ett lag?

Zappaholic: Så kan det vara. Det kan även vara så att Bz vill finna en tränare som inte redan finns i den befintilga sfären av tränare i Svensk ishockey. Sen kan man ju förstå om han är mer noggrann den här gången med tanke på minan han gick på förra gången det skulle värvas tränare.

Fast jag är ganska säker på att det blir Sjödda som står som huvudtränare nästa säsongen. Det mesta pekar på det.

{6984}:

Ja, jag lämnar det här forumet nu. Kritiken som hela tiden framföra mot BZ är inte rättvis eller det minsta nyanserad. Den är bara tröttsam. Den påminner i mycket om den retorik som Sverigedemokrater använder om nyanlända.

Huge var provocerande. Men han hade bra poänger i många sakfrågor. Och det finns en jävla gnällkultur hos Brynäsfansen. Han blev er hackkyckling och nu när han inte varit här på ett tag fick jag den rollen.

För det är de som skriker mest som hörs. Även om jag innerligt hoppas att det inte speglar den typiska Brynäsaren.

Och Huss, de som hotat BZ är inget annat än as. Det kan ärligt talat skita på sig. Jag har inte på något vis antytt att någon här på hockeysnack var en av de som hotade... bara att det ger en väldigt tråkig bild av Brynäsfans. Precis som allt gnäll gör.

På något vis hoppas man att ni själva blir sportchefer en dag, så ni får se hur er ”konstruktiva kritik” ser ut från andra sidan. Bara det inte blir i Brynäs. Den klubben älskar jag för mycket, och den skulle drivas till fördärvet isåfall. Jag är 101% säker på att såväl Sundlöv som BZ är betydligtmer kompetent inom det området än de som ständigt ifrågasätter och kritiserar.

Trevlig lördag på er. Hej då.

Berge: Tycker det är tråkigt att du lämnar. Ta bara ett litet break och kom tillbaka sen. Alla röster behövs, även de som vill nyansera kritiken mot BZ. Till dem här jag...

{6984}: Jag håller med dig. Det är väl inte numerären i antal nyförvärv som räknas utan kvaliteten och från basen man börjar från när klubbarna gör sitt arbete kring nya spelartrupperna. Brynäs lägger alltid tonvikten på breddning,istället för spets. Då bäddar man inte förutsättningarna för ett bättre lag utan i bästa fall status quo från senaste situationsläge.

ellis: Vadå alltid? Spelare som Clark, Palushaj, Scott, Sweatt, Gunderson m fl är bara breddspelare?

Berge: Tråkigt att du lämnar HS, Du är alltid välkommen tillbaka.
Vi må ha vitt skilda åsikter och HS är till för att vädra och diskutera dem. Det är därför vi är här. Men att som du gör, Sammanlänka de skribenter som är kritiska med både idioter som hotat vår Sportchef och politiska element som fått stämpeln som rasistiska och liknande är inte bara jävligt osmakligt av dig. Det är även helt jävla uppåt väggarna fel.

Respekt är viktigt, åt båda håll.

Zappaholic: Jag vet inte hur mycket cred man skall ge Bz för "värvningen " av Gunderson. Jag menar nu var det hans flickvän som ville flytta hem till Gävle igen.

Snacka om att "shoot fish in a barrel"...

Zappaholic: Absolut, jag tror Sam Hallam blir brynäs tränare nästa säsong:)
Det mesta tyder väl tyvärr på att det blir sjödda som blir huvudtränare, själv hoppas jag fortfarande på att Hans Wallson

Berge: Att ifrågasätta och kritisera är av allra största väsentlighet för att möjliggöra utveckling.

ellis: Det handlar om att bygga ett LAG, Komplettera truppen med de spelartyper som man sett från föregående säsong att man behöver.

Jag tror inte att det är nån här som tycker att Brynäs haft för några gnuggare i laget. Däremot så betalar man på tok för mycket för spelare som är tänkta som spetskompetens men inte fyllt den kostymen. Då blir resultatet som vi haft den senaste säsongen.

Zappaholic: Sweatt, Scott är MS värvningar samma som Gunde. Den enda hitten som Bz värvat av dessa är AP. Sen har han tagit in för mycket ”dåliga” spelare för att de ska göra någon skillnad om/ när andra spelare blir skadade.

Hade man istället haft fler junisar, så hade man haft råd att vara med i racet om spelare som kommit ut på marknaden.
Nu så har man låst upp pengarna på ”skit”.
Då blir man heller inte bättre än vad vi varit.
Sen var Bulan och Lindblom halva anledningen till att vi gick till final förra året.
Fanns ingen som kom upp till ens hälften av hans nivå i år.
Men vi får hoppas att Bz kan landa det han vill ha.
Då är jag övertygad om att det blir bra.

{6984}: Har också en känsla att det blir Sjödda. Det som dock talar emot det är att det i så fall borde varit officiellt redan. Kanske kan bli någon form av delat ledarskap som Skellefteå hade denna säsongen?

SvennEG: Tror LHC satsar fel, tycker de skulle behöva någon mer auktoritär typ. Tycker det finns mycket likheter mellan Brynäs och LHC.

Nu var det ju så att ellis skrev att Brynäs alltid värvar breddspelare. Så vitt jag vet så var Sundlöv också SC i Brynäs.

Rätta mig gärna om jag inte har fel :-)

Bisset: Jag syftade inte nödvändigtvis på Hallam, även om han vore en våt dröm. Jag tänker på att det finns ligor ute i Europa där det också spelas slutspel nu.

Tror också det blir Sjödda. Vill inte ha nån trött gammal shl-tränare. Lex Melin

Berge: ”Huge var...” har han lämnat? Han och David Persson? När kommer Gurra88 tillbaka?

Anders Berg: Eller Bifbiffen. Var håller den muntergöken hus?

Berge: Wtf 🙈 jaja hejdå på dig....

Anders Berg: Jag är rätt säker att Gurra är härinne, under annat namn bara..

Nästa säsong vill jag se JUNIORER, Jag tycker att utvecklandet av egna produkter är det som är allra mest intressant, in the long run. Det vill jag se. Om vi ser till de juniorer som har fått spela så gillar jag vad jag sett.

Jag vill se att A.Boqvist får mer tid, att vi satsar på honom!
Jag vill se Westfält och Bjurström. Hade gärna viljat sett mer av Kinnvall också.
J.Boqvist får vi ju garanterat se mer av, och den grabben kommer ju explodera!
och jag personligen ser fram emot att se Rohdin! Asklöf har jag alltid gillat. Hade gärna sett att man sätter in en hel juniorkedja. Westfält, Bjurström Asklöf gärna. Men samtidigt finns det en anledning varför jag inte jobbar inom hockey.

{6984}:

Eftersom du lägger orden i munnen på mig tvingas jag att förtydliga. Jag sammanlänkade inte kritiska röster med Sverigedemokrater. Det finns ingen logik i det. Jag jämförde bara retoriken = hur argumenten framförs utan nyanser. Allt ska vara svart/vitt. Det var något som kom spontant och har inget med rasist-stämplar att göra. Kanske var dumt att ens nämna SD men jag var arg och skrev väldigt spontant.

Jag vet/tror inte heller någon här hotat BZ.
Men med det som bakgrund och med den överlag gnälliga attityden här... så orkar jag inte längre.

Konstruktiv kritik är bra. Men allt man slänger ut sig är inte kritik. Det har sagt på tok för mycket på den här sidan och på Facebook om BZ för att längre kunna sätta det inom kategorin konstruktiv kritik. Det har spårat ut.

Och hur BZ har behandlats går så långt bort från respekt jag varit med om i Brynässammanhang. Samma sportchef som förra året tog oss till vår blott andra SM-final på 2000-talet.

Jag kommer säkert tillbaka framåt hösten. Men nu behöver jag ta sommarlov från den här sidan. Det här forumet ger mig ingenting idag. När det blir match-snack igen blir det säkert en annan femma.

Bratwursten :
Gränsen mellan kritik kontra klander kan vara rätt svår tkr jag själv. Man vill inte hamna i ett mantra där man öser kritik över spelar/ledare samtidigt vill man ändå lyfta fram det man tkr är brister/missar.

Tarasov: Det är svårt också för att alla människor sätter den ribban olika. Däremot tycker jag personligen att vårt samhälle har blivit alltför känsligt vad gäller att kunna kritisera. Sen ska det ju såklart göras på ett vuxet sätt.

Risken är att det bara blir mellanmjölk av alltihop.. Tråkigt och outvecklande.

Bratwursten :
👍👍

Bratwursten : Under silly så är väl den här boken av tradition en ganska trist företeelse. Har alltid en förmåga att spåra ur till osakligt gnäll och personpåhopp.

KulaShaker: Haha ja blir väl så när det inte finns så mycket att skriva om. Då hittar man på saker som egentligen knappt finns och förstorar upp det.

Som tur är så är det ju bästa årstiden på året "off-season" så i alla fall jag tycker det finns gott om annat att roa sig med. Utan Brynäs på vinterhalvåret hade man ju varit konstant deprimerad....

Bratwursten : Nu tror jag inte Brynäs kommer växa och utvecklas av fansens och olika tyckares olika kritik, det skulle bli en soppa utan dess like=)

Brynäs ska växa och utvecklas av sina egna krav på att utvecklas och alla ska bli bättre, från kansli, sportchef osv till spelare och ledare.

Eller tror du att ju mer vi öser ur oss på olika forum och sociala medier så blir Brynäs bättre och föreningen mår bättre?

Om Brynäs ska göra sitt bästa så hur kan vi supportrar göra vårt bästa för Brynäs?

{8482}: Självklart spelar fansens en viktig roll i hur föreningen växer/ska växa. Allt annat vore otroligt fel. BZ har även berättat att han har folk som scannar av läget i de olika forumen, sen hur stor betydelse det har är svårt att avgöra. Självklart ska den sportsliga ledningen "lyssna in" fansen. Det är så riktigt modernt ledarskap ser ut.

Bratwursten : Självklart spelar fansen en viktig roll, men väldigt liten i dom sportsliga besluten, tyvärr kan man tycka i vissa fall=)

Adam B satte 2-2 snyggt i U18 vm nyss, supertalangen Adam kvittera står det på Aftonbladet

En fundering, om Rautio har förlängt som många säger, varför går man inte ut med det? Vill man presentera hela målvaktsparet på en gång? I så fall, varför?

moment22: Bra fundering! Om Rautio är klar vill man då presentera båda mv då Rautio har fått tagit en hel del skit på sociala medier? Om man presenterar dem åtskilt blir det mer mediaexponering.
Väntar Rautio på att skriva på till den andra mv är klar. Om han känner att han kan konkurrera med Ericsson och Svensson men inte med Lindbäck.
Eller så är det så enkelt att det inte är klart.

{7981}: Finns ju massa potentiella förklaringar. Spelaren skulle också kunna vara muntligt överens men otillgänglig för kontraktsskrivandet pga semester eller dylikt.

Berge: Sent svar, men tycker inte man kan jämföra Brynäs värvning av Thorell med Skellefteås "värvningar" av Jimmie Ericsson och Fredrik Lindgren. En oprövad och orutinerad spelare som Thorell är betydligt mer jämförbar med än junior än vad en ärrad veteran är.

SvennEG: Otroligt kul för Tommy, han är en av mina favorittränare genom åren.

{8482}:
"Brynäs ska växa och utvecklas av sina egna krav på att utvecklas och alla ska bli bättre, från kansli, sportchef osv till spelare och ledare."

Av sina egna krav? Kan du utveckla det?

Auchinleck: Kraven man ställer på varann och sig själv att hela tiden vilja göra det bättre och utvecklas

Kul för Tommy, men Linköping känns som en klubb på dekis. Tror och hoppas att deras SHL-sejour är över snart. En jävligt trist och intetsägande klubb.

Bratwursten : Dessutom, sak och person verkar många ha svårt att skilja på.

{8482}:
OK!
Vem avgör var ribban skall ligga?

« · 1895155 · »